Stránka 100 z 281

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: stř srp 14, 2019 9:49 pm
od sima
Ať se daří, přeji fajn expedici.

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: stř srp 14, 2019 10:13 pm
od hamoun
neveril bych, ze to u outbacka muzu napsat .. ale to auto je nadherne …
vypada skvele …

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: stř srp 14, 2019 10:54 pm
od VDC
Petře děkuju !! :-) Jsem moc spokojenej. A těší mě, že se to nelíbí jen mě. :-)

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: stř srp 14, 2019 11:05 pm
od podvlada
Tome, já myslim, že i kdybys vysral hromádku, byla by krásná a všichni bychom ji obdivovali :-DDD :-DDD :-DDD

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: stř srp 14, 2019 11:19 pm
od sima
:-D Vážně, mě se taky kredenc moc moc líbí, kdyby ne řeknu to, nebo sem vůbec nepíšu, ale já už chválil dřív, je to super a určitě origo jedinečný kousek :-)

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: čtv srp 15, 2019 1:01 am
od spm
A vejde se tam k tomu ten stan? :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: čtv srp 15, 2019 1:06 am
od podvlada
spm píše:A vejde se tam k tomu ten stan?

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
spm píše:A vejde se tam k tomu ten stan?

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
spm píše:A vejde se tam k tomu ten stan?

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
spm píše:A vejde se tam k tomu ten stan?

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
A já že jsem spammer :-DDD

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: čtv srp 15, 2019 1:11 am
od spm
Tvl mi vubec nemluv, napred ma kramy tapatalk, pak je ma prohlizec a kdyz uz jsem se konecne doklikal kam potrebuju, tak jsem asi slepej a nejde mi to po sobe smazat :-DDD jsem fakt slepej nebo kdyz to nekdo ocituje, tak uz to smazat nejde? (A muze to nekdo erudovany pripadne vycistit? ;-D)

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: čtv srp 15, 2019 5:37 am
od VDC
Dotazy na stan jsem zredukoval. :-) Stan zabírá půlku zahrádky. Dneska ho nasadím, tak to uvidíš.

Vláďo já jsem rád, že si stojím tak vysoko, ale hromádku vám teda ukazovat nebudu. Tam se obávám, že by to nic k obdivování nebylo. ObrázekObrázek

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: čtv srp 15, 2019 6:41 am
od catana
VDC: Opravdu dustojny hever >B-) S timhle bys mohl zvednout i zapadlou Tatru :-DDD Libi se mi, jak mas drzak vymysleny i se zamkem.
spm píše:Jo, no, problém je, že u auta, kde ta druhá baterka není by design (třeba Outback ) tohle řešení zabere ne úplně zrovna málo místa. A druhý problém, co jsem dosud nedořešil, je, jak tu baterku pak nabíjet - pač nabíječka na baterky se vstupem na cca 12V asi taky nebude úplně běžné zboží Jak se vlastně v autě nabíjí ta primární - je tam nějaká logika nebo je to prostě natvrdo připojený k alternátoru a děj se vůle boží?
Nabiji se obvykle jizdou pres alternator. Nicmene je potreba sikovneho elektrikare, ktery to zapoji tak jak to potrebujes - tedy ze mas v aute 12V zasuvky co jsou krmene tou "deep cycle" baterkou, a zbytek jede z te hlavni. Navic kdyz se ti vytriska hlavni baterka, neco prepnes a z te sekundarni baterky to jde do te hlavni. V zasade externi nabijecku tedy nepotrebujes, krom situaci, kdy si zalozni chces nabit doma.

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: čtv srp 15, 2019 6:46 am
od námořník
Tak to je jinej level :-).

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: čtv srp 15, 2019 7:56 am
od spm
VDC píše:Dotazy na stan jsem zredukoval. Stan zabírá půlku zahrádky. Dneska ho nasadím, tak to uvidíš.
Díky, zas tak moc zaspamovat jsem to tu nechtěl :-DDD Na fotku jsem zvědavý :-)
catana píše: Nabiji se obvykle jizdou pres alternator. Nicmene je potreba sikovneho elektrikare, ktery to zapoji tak jak to potrebujes - tedy ze mas v aute 12V zasuvky co jsou krmene tou "deep cycle" baterkou, a zbytek jede z te hlavni. Navic kdyz se ti vytriska hlavni baterka, neco prepnes a z te sekundarni baterky to jde do te hlavni. V zasade externi nabijecku tedy nepotrebujes, krom situaci, kdy si zalozni chces nabit doma.
Já si právě nebyl jistej, když se u těch nabíječek řeší nesmysly která je dobrá, která špatná, jak se to k tomu má chovat, atd. - tak co to s tím udělá, když to vlastně jenom připojíš na zdroj napětí (a ještě k tomu ne úplně stabilní, pač se mu to napětí dost hýbe). Ale asi tomu olovu je to jedno :-) Nebo alespoň těm "laciným" olovům, co se do aut dávají :-) U tý propustě jsem se v myšlenkách taky zasekl. Chápu, že je asi jednoduché dát tam nějaký bazmek, který pouští napájení jenom z auta do druhé baterky (a k zásuvkám, co jsou za ní) a ne obráceně (dokud to nepřepneš), jenom nevím, jak by ten bazmek měl fungovat, aby zároveň to napájení pouštěl jenom ve chvíli, kdy běží alternátor (a nedobíjel teda tu druhou baterku tou první v případě, kdy neběží). Teda, asi to může dělat podle napětí, ale už jsem u outbacka nachytal, že v některých situacích (typicky spuštěná zátěž + volnoběžné otáčky) je i to napětí z alternátoru tak nízké, že od baterky nejde moc poznat. No a hlavně jsem teda pohořel na tom, že jsem vytáhl nějakou ukázkovou ledničku a dopočítal se k tomu, že bych u olova potřeboval alespoň 60Ah baterii, aby ji to udrželo nějak rozumně dlouho naživu... což nebude zrovna malá baterka, která by šla někam schovat :-DDD (a ještě jsem začal koukat na LiFePO4, která by vzhledem k cyklovatelnosti asi stačila i menší... ale furt to bude dost velký, je to strašně drahý a tohle asi skoro určitě bude potřebovat nabíječku a nebude tomu stačit napětí z alternátoru). No nic, počkám napřed, jestli mi přistane do klína ta baterka nebo ne a pak budu vymýšlet kraviny :-DDD Furt nemám ani ten kabel :-D

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: čtv srp 15, 2019 9:15 am
od podvlada
Tome, klidně smaž i tu mou reakci na spm-ovo 4x stan, ať tady nemáš bordel :-)

Asi i tohle povídání o baterkách bychom mohli klidně přesunout někam vhodněji...
Mám dojem, že na obyčejné "alternátor-2.baterka" ano a "2.baterka-hlavníbaterka" ne, by stačily vhodně dimenzované diody (ne LED :-D) aby proud mohl téct jen jedním směrem? Ale netuším pak, na co jsou ty "krabičky" které se dávají mezi alt. a baterie, aby byly oddělené. Pokud budou následně okruh auta a okruh 12V zásuvek z druhé baterie odděleny, měly by stačit ty diody?
A mimochodem, jestli jsou LiFePO4 podobné konstrukce jako Li-Pol, tedy daj se natvarovat libovolně, daly by se nacpat do nějakého nevyužitého zákoutí... ale nevím, jestli bych chtěl cokoliv zbastleného z lithia v autě, když vidím, jaký problémy jsou s lipolkama z RC modelů, nafukujou se, hoří, ... :-D

Edit: Ajo, koukam, že LiFe jsou trochu jiná story než LiPo... omlouvám se za neinformovanost :-)

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: čtv srp 15, 2019 9:51 am
od spm
podvlada píše:Tome, klidně smaž i tu mou reakci na spm-ovo 4x stan, ať tady nemáš bordel

Asi i tohle povídání o baterkách bychom mohli klidně přesunout někam vhodněji...
Mám dojem, že na obyčejné "alternátor-2.baterka" ano a "2.baterka-hlavníbaterka" ne, by stačily vhodně dimenzované diody (ne LED ) aby proud mohl téct jen jedním směrem? Ale netuším pak, na co jsou ty "krabičky" které se dávají mezi alt. a baterie, aby byly oddělené. Pokud budou následně okruh auta a okruh 12V zásuvek z druhé baterie odděleny, měly by stačit ty diody?
A mimochodem, jestli jsou LiFePO4 podobné konstrukce jako Li-Pol, tedy …
Já v rychlosti kouknul třeba na ten victroní bazmek, co tu postoval parabol. A to je dle všeho relátko s mikroprocesorem. Takže IMHO mikroprocesor měří napětí a podle toho buď sepne nebo vypne relátko, které posílá tu šťávu dál. Což je asi OK, jenom nevím, jak se to bude chovat v případě "mám nastartované auto s puštěnou klimou na volnoběhu a alternátor dává 12,7V," případně "zrovna jsem chcípnul auto po 2h jízdy, baterka má 13V."

LiFePO jsou jednak spíš lithiový, takže tvarovat se jako LiPol nedají. A i proti standardním lithiovým by měly být vcelku bezpečnější. Je to teda furt lithium, takže když to fakt zapálíš, tak to asi hořet bude, ale nemělo by se to jednoduše samovznítit, když to na chvíli šlusneš. Potencionální další výhodu proti olověným by mělo být, že by měly být rozměrově menší na stejnou kapacitu a měly by být odolnější na cyklování. (Našel jsem něco takového, že ta olověná by se neměla vybíjet pod 50% z hlediska životnosti, u lith je to asi do 80% + ten počet cyklů je větší). Ale je to taky o hodně dražší a asi náchylnější na nabíjení. (A druhá moje sranda je, že mám 600W měnič, který bych byl rád, kdyby z toho taky dokázal běžet... což je taky lehce problém, protože baterka, který nevadí dávat těch 50A víc než pár sekund, je taky typicka hodně velká :-D)

Re: Přecedovo Kredenc

Napsal: čtv srp 15, 2019 10:35 am
od parabolD
Moc to řešíš, odpojovací napětí je nižší než připojovací, buď se ti to odpojí nebo ne... Asi máš spíš rozbitý altík, mě to i na volnoběh dává přes 13v a neodpojuje se. Lifepo v kapacitě 50 výrazně zhodnotí cenu vozidla