Přecedovo Kredenc a další povozy....
Re: Přecedovo Kredenc
Jsem dostal avízo, že je po mě poptávka... by to chtělo na fóru zavést tzv. "mentions", zmínky, aby člověku přišlo, když ho někdo zmíní.
Já myslím, že "outback" to popsal dobře. Snímač natočení volantu je u BE/BH připojenej paralelně do jednotky VDC i do TCU. Tedy obě jednotky ho k něčemu používají. U VDC je to poměrně dost jasný - kvůli ESP funkci, tedy stabilizace podvozku. A u TCU kvůli tomu, aby při zatáčení snižovalo sevření VTD, případně MPT spojek. I když má VTD mechanický diff, tak TCU neustále pracuje se spojkou na něm a tím "rozvažuje" mechanický poměr rozložení momentů 45:55 na takový, který víc odpovídá zatížení jednotlivých náprav. Takže při šlápnutí na plyn spojka VTD svírá, i když reálně nedochází k prokluzu žádné z náprav. Prostě preventivně. To je super výhoda tohoto systému. No a pokud jsou zatočený kola, tak samozřejmě nemůže svírat tolik, protože by to naopak zhoršovalo jízdní vlastnosti - nutilo některý kolo uklouznout. Takže natočení volantu je důležitý vstup pro výpočet aktuální míry sevření VTD spojky. To celé platí samozřejmě i pro (často opovrhované ) MPT. Akorát u něj nevím, jestli jenom pokud má VDC (novější modely) nebo kroužek mají i starší modely s AT.
U BL/BP už je snímač na CAN busu a dokonce na adrese 0x2, tedy nejnižší adrese na celé sběrnici (nevím o ničem na 0x1 nebo 0x0), což vzhledem k designu této sběrnice určuje, že informace z něj mají absolutně nejvyšší prioritu. Posílá 100 informací o poloze za sekundu.
Já myslím, že "outback" to popsal dobře. Snímač natočení volantu je u BE/BH připojenej paralelně do jednotky VDC i do TCU. Tedy obě jednotky ho k něčemu používají. U VDC je to poměrně dost jasný - kvůli ESP funkci, tedy stabilizace podvozku. A u TCU kvůli tomu, aby při zatáčení snižovalo sevření VTD, případně MPT spojek. I když má VTD mechanický diff, tak TCU neustále pracuje se spojkou na něm a tím "rozvažuje" mechanický poměr rozložení momentů 45:55 na takový, který víc odpovídá zatížení jednotlivých náprav. Takže při šlápnutí na plyn spojka VTD svírá, i když reálně nedochází k prokluzu žádné z náprav. Prostě preventivně. To je super výhoda tohoto systému. No a pokud jsou zatočený kola, tak samozřejmě nemůže svírat tolik, protože by to naopak zhoršovalo jízdní vlastnosti - nutilo některý kolo uklouznout. Takže natočení volantu je důležitý vstup pro výpočet aktuální míry sevření VTD spojky. To celé platí samozřejmě i pro (často opovrhované ) MPT. Akorát u něj nevím, jestli jenom pokud má VDC (novější modely) nebo kroužek mají i starší modely s AT.
U BL/BP už je snímač na CAN busu a dokonce na adrese 0x2, tedy nejnižší adrese na celé sběrnici (nevím o ničem na 0x1 nebo 0x0), což vzhledem k designu této sběrnice určuje, že informace z něj mají absolutně nejvyšší prioritu. Posílá 100 informací o poloze za sekundu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Je dobře chlapci, že jste mi to vysvětlili, ale já vim, jak to ten třičtvrtěrok fungovalo. Normálně. Jestli to byl nějakej náhradní režim nevim, ale na fungování VTD to žádnej znatelnej vliv nemělo. A to jsem toho za tu dobu v terénu najezdil dost a jsem schopnej to celkem objektivně posoudit.
Nicméně mi klidně můžete tvrdit, že to víte líp, stejně jako víte líp, k čemu byl dobrej ten vlek.
Nicméně mi klidně můžete tvrdit, že to víte líp, stejně jako víte líp, k čemu byl dobrej ten vlek.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Přecedovo Kredenc
Ehm. To, co jsi napsal ty o jizde v terenu a to co piseme o fungovani VTD se naprosto nevylucuje, spis naopak, jenom potvrzujes nase teoreticke uvahy. Vysvetlim vecer.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
OK, rád si to nechám vysvětlit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Přecedovo Kredenc
Tím, že je to čidlo natočení zapojený paralelně, tak detekci jeho chyb si hlídá zřejmě každá jednotka zvlášť. Jednotka VDC poměrně snadno pozná, že asi nemáš zatočenej volant na půl rejdu, když jedeš 100 km/h a podle akcelerometru kolem svislé osy (Yaw Rate sensor) pozná, že úplně nezatáčíš na půl rejdu.
Na druhý straně jednotka TCU nemá jak poznat, že čidlo kecá a neodpovídá realitě. Snímání rychlostí přední a zadní nápravy je na to moc nepřesný, aby to podle toho počítalo, jestli zatáčíš nebo ne a jak moc. Resp. možná to, jestli zatáčíš nebo ne jo, ale už ne, jak moc. Takže nemá jak zjistit, že informace o natočení volantu je nesmyslná. To by si musela pokecat s jednotkou VDC, ale to ohledně těchto věcí s dost velkou pravděpodobností nedělá.
U novějších modelů je to mnohem snazší. Nějaká jednotka zjistí, že nějaký čidlo kecá a vyšle chybový kód a ostatní jednotky si ho mohou nebo nemusí přebrat a zachovat se podle toho. Např. jednotka VDC zjistí, že nějaký snímač je špatný, zaznamená chybu do vlastní paměti a vyšle ven chybu, že je něco špatně a VDC nefunguje. To pak třeba ECU přebere a sama uloží chybu, že jí přišlo z VDC, že je něco špatně, ale ta chyba už je nějaká obecná. A ECU se podle toho zařídí, že VDC prostě nefunguje, např. může přejít na detekci rychlosti vozidla z informací z VDC na informace z TCU.
Tomáši, nikdo neříká (teda aspoň já to neříkám), že ty změny jsou charakteru, že bys poznal, že se to chová jinak na silnici nebo v terénu. Asi si dokážeš představit, o kolik se točí přední náprava rychleji při různých poloměrech zatáčení a různých rychlostech vozidla, takže korekce VTD spojky budou relativně jemné. Ale to neznamená, že to nic neovlivňuje. Prostě pocit, že to nic nedělá neznamená, že to nic nedělá.
Na druhý straně jednotka TCU nemá jak poznat, že čidlo kecá a neodpovídá realitě. Snímání rychlostí přední a zadní nápravy je na to moc nepřesný, aby to podle toho počítalo, jestli zatáčíš nebo ne a jak moc. Resp. možná to, jestli zatáčíš nebo ne jo, ale už ne, jak moc. Takže nemá jak zjistit, že informace o natočení volantu je nesmyslná. To by si musela pokecat s jednotkou VDC, ale to ohledně těchto věcí s dost velkou pravděpodobností nedělá.
U novějších modelů je to mnohem snazší. Nějaká jednotka zjistí, že nějaký čidlo kecá a vyšle chybový kód a ostatní jednotky si ho mohou nebo nemusí přebrat a zachovat se podle toho. Např. jednotka VDC zjistí, že nějaký snímač je špatný, zaznamená chybu do vlastní paměti a vyšle ven chybu, že je něco špatně a VDC nefunguje. To pak třeba ECU přebere a sama uloží chybu, že jí přišlo z VDC, že je něco špatně, ale ta chyba už je nějaká obecná. A ECU se podle toho zařídí, že VDC prostě nefunguje, např. může přejít na detekci rychlosti vozidla z informací z VDC na informace z TCU.
Tomáši, nikdo neříká (teda aspoň já to neříkám), že ty změny jsou charakteru, že bys poznal, že se to chová jinak na silnici nebo v terénu. Asi si dokážeš představit, o kolik se točí přední náprava rychleji při různých poloměrech zatáčení a různých rychlostech vozidla, takže korekce VTD spojky budou relativně jemné. Ale to neznamená, že to nic neovlivňuje. Prostě pocit, že to nic nedělá neznamená, že to nic nedělá.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Vždyť já vím, že ty to neříkáš. A děkuju za pregnantní vysvětlení.HonzaCZ píše:
Tomáši, nikdo neříká (teda aspoň já to neříkám)....
Nevíš Honzo jestli to čidlo lze nějak zkalibrovat ? Už to původní mi od chvíle, co Outbacka mám, občas dělalo to, že při rychlejším průjezdu zatáčkou na naprostém suchu mi zareagovalo VDC a přibrzdilo mi vnější přední kolo. Což není úplně příjemný. A že se tohle dělo jsem za ten třičtvrtěrok úspěšně zapomněl. A tohle to dělá vesele taky. Takže sice zhasla chybová kontrolka, ale v pátek jsem milé VDC vypnul tlačítkem, protože mě tohle chování pěkně sere.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Přecedovo Kredenc
Jo. Dokonce dle servisního manuálu se to nakalibrovat musí. Ale pokud nemáš diagnostiku, tak ta kalibrace neznamená nic jinýho, než ujet aspoň 10 km, ideálně po co nejrovnějších cestách.
Tady máš odpovídající stránku. Zajímá tě oddíl "D: ADJUSTMENT".
Tady máš odpovídající stránku. Zajímá tě oddíl "D: ADJUSTMENT".
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Přecedovo Kredenc
A jestli to tímhle způsobem nejde, tak máš možná hnutej volant. Jakože není uprostřed a je to mimo toleranci schopnou vyřešit kalibrací. Nepřesazoval jsi ho na tisícihranu? Je potřeba mít tu volantovou tyč rovně, pak na ní dát rovně volant a aby pak byly rovně i kola vyřešit na spojovačkách. Tím i zajistíš spravnou geometrii ackermanna.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Honzo děkuji, prostuduju to.
Volant jsem nepřesazoval. Na to mě upozorňoval Aleš, abych na to dal bacha. Takže kola byly rovně, volant rovně, čidlo bylo zaaretovaný ve správné pozici.
Volant jsem nepřesazoval. Na to mě upozorňoval Aleš, abych na to dal bacha. Takže kola byly rovně, volant rovně, čidlo bylo zaaretovaný ve správné pozici.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Přecedovo Kredenc
Tak bych se ještě kouknul, jestli tam nejsou nějaký chyby. Případně vymazal ty starý, pak to projel a znovu načetl. Myslím ve VDC, takže na to potřebuješ nějakou diagnostiku, která se tam dokáže připojit. Ale když už to budeš mít připojený, tak můžeš rovnou udělat tu kalibraci přes ní. Myslím, že ta několikrát skloňovaná Delphi DS150 a její klony to umí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Přecedovo Kredenc
VDC to vyřešil vypnutím VDC, to zní skoro jako sebedestrukce
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Re: Přecedovo Kredenc
Chlapci chlapci, není VDC jako VDC...on vám to Tomáš možná za odměnu vysvětlí.ok1mpx píše:VDC to vyřešil vypnutím VDC, to zní skoro jako sebedestrukce
Tomáši když to hrubě laicky zjednoduším, tak v terénu se VTD řídí hlavně podle prokluzu náprav a natočení volantu na to nemá nijak podstatný vliv - takže tam vše fungovalo normálně. Na suchém asfaltu při zatáčkách o malém poloměru to sice asi nebude optimální, ale pořád to pobere prokluz VTD. Když TCU neví, že se zatáčí, tak tam nejspíš nechá běžných 50% VTD místo ostře-zatáčecích 25%, rozhodně to nebude lámat auto jako zapečená viskóza (která by odpovídala třeba 95% VTD) - maximálně bude lehce vyšší opotřebení lamel (pokud vůbec). A největší vliv to bude mít na asfaltu v zatáčkách projížděných na hraně nebo za hranou, kde se VTD třeba při ubrání plynu aktivně připravuje na smyk a spojuje docela natvrdo obě nápravy (i přes 80% VTD) - ale při tvém stylu jízdy asi nehrozí, že bys smykoval na asfaltu. Takže suma sumárum bych se spíš divil, kdybys něco poznal.VDC píše:Je dobře chlapci, že jste mi to vysvětlili, ale já vim, jak to ten třičtvrtěrok fungovalo. Normálně. Jestli to byl nějakej náhradní režim nevim, ale na fungování VTD to žádnej znatelnej vliv nemělo. A to jsem toho za tu dobu v terénu najezdil dost a jsem schopnej to celkem objektivně posoudit.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Honzo děkuju, zeptám se Aleše, jestli tu diagnostiku nemají.
Láďo dík za vysvětlení !!
Láďo dík za vysvětlení !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Přecedovo Kredenc
Nz. Myslím, že jí má Aleš.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno