Přecedovo Kredenc a další povozy....
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Nemohu vám upřít jednu událost, která se teda netýká úplně Kredence. V neděli skončilo 15 leté soužití s mým skvělým Hi-Liftem sklápěným vlekem, který jsem postavil před 15 lety na podvozku z Ara. Tehdy jsem žil Aro, jako dneska žiju Subaru.
2002 jsme si s matkou mého prvního dítěte koupili domek v Nadrybech a já potřeboval káru za Aro, na převážení materiálu na opravu baráku. Zadání bylo jasný, muselo to uvézt kubík betonu, což je zhruba 2,5 tuny. Bydleli jsme tenkrát v pronajatým domečku v obci Ledce, což je vesnice, vedle níž je z jedné strany Příšov, kde se těží červené maltové písky a z druhé strany je Horní Bříza, kde se těží bílé betonářské písky a kamenivo. A do Nadryb se jede přes Třemošnou, kde jsou stavebniny a Zruč, kde je betonárka.
Takže jsem tenkrát tu káru stavěl s tím, že ráno cestou na barák naložím matroš a hurá na stavbu. A tak to i bylo.
Úplně všechen materiál na stavbu a ze stavby jsem přivezl na tomhle vleku. Poté, co jsem barák zobytnil a opustil, páč se mi tam nastěhoval kamarád soused , vlek makal dál i když už ne s takovou intenzitou. Za prvé proto, že Aro nahradilo Legacy 2,2 GX, které sice mělo na papíře vyšší výkon, ale ne na tahání takové váhy. A hlavně jsem začal vozit náklady hlavně mezi Plzní a chalupou na Šumavě a potřeboval jsem se pohybovat vyšší rychlostí. Takže jsem převáženou váhu snížil tak na tunu. S tím se dá normálně jet. A i to ubrzdit. Ačkoliv původní plán byl vlek bržděný, nikdy k tomu nedošlo.
Když Legacy odešlo do věčných lovišť, nahradila ho coby tažné vozidlo v domácnosti Previa, která ovšem na tahání vleků není vhodná vůbec. Takže až do pořízení Outbacka jsem velký vlek tahal méně a když, tak menší váhy.
Až po pořízení Oubacka jsem s károu zase začal jezdit víc. A ačkoliv už asi 4 roky vím, že jeho čas se naplňuje, ještě odvozil spoustu materiálu na chalupu a hlavně všechen materiál na rekonstrukci ségry ordinace, což byl taky celkem nezanedbatelný objem.
Tenhle vlek nikdy nebyl schválen pro provoz na pozemních komunikacích. Když jsem ho na přelomu let 2003-2004 postavil, už to nebylo legislativně možné, schválit takovouhle domácí stavbu. Takže celý ty roky jsem na vleku vozil značku z malýho vleku, který pravidelně absolvuje stk. Doposud to takhle praktikovat šlo. Ale teď v lednu na malým vleku skončila stk a až udělám novou, už mi ho vyfotí. A tím je jasně dáno, že už nelze tu jednu značku vozit na vleku 2x větším, 2x vyšším a 2x delším.
Protože jsem se na tuhle situaci už dlouho připravoval, koupil jsem už asi před třemi lety od Jaromíra nabouraný dvouosáček Brenderup, že z něj bude nástupce. Ale protože to furt šlo, tahat starou káru, tak jsem stavbu nové odkládal. Teď to už opravdu budu muset řešit...
Technicky byla sklápěčka složenina ze šrotu, co jsem kde našel. Podvozek byl půlka Ara, náprava byla Aro s vyříznutým středem nahrazeným trubkou, odpružení listovými pery Aro a doplněno velikými silentbloky asi z motoru LiAZ, na které si to sedlo při překročení nosnosti listových per a pak už to pružilo v podstatě na gumách 195 R14C.
Rám korby byl vyroben z podvozku skříňového Barkase, kterého tenkrát přivezli k hasičům na rozstřihání při výcviku. Proto má ta korba centrální rouru. A sajtny byly z VW Transporter pickup, taktéž na rozstřihání. Boční sajtny byly asi o 120 cm prodloužené a přední dodělaná.
Výrobní náklady při stavbě byly tenkrát asi 4000. Z čehož největší položka byly gumy. Podlaha byl plech ze šrotu, oj byly jekly ze šrotu, barva byla jeřábová barva, co zbyla kamarádovi z natírání portálovýho jeřábu. Touhle barvou mám nastříkanou i konstrukci dílny, různý další věci v dílně a furt mi jí ještě asi 15 kilo zbejvá.
Tomu kamarádovi, kterému jsem to nyní odvezl, jsem to prodal v podstatě za cenu šrotu, 2000. Po 15 letech celkem mírný pokles ceny...
Bude s tím jezdit kolem vsi, v jedné takové prd.li, kde chcíp pes. Tak tam to takhle může fungovat klidně ještě dalších 10 let....
Takže tím skončila jedna nezanedbatelná epizoda mého života...
2002 jsme si s matkou mého prvního dítěte koupili domek v Nadrybech a já potřeboval káru za Aro, na převážení materiálu na opravu baráku. Zadání bylo jasný, muselo to uvézt kubík betonu, což je zhruba 2,5 tuny. Bydleli jsme tenkrát v pronajatým domečku v obci Ledce, což je vesnice, vedle níž je z jedné strany Příšov, kde se těží červené maltové písky a z druhé strany je Horní Bříza, kde se těží bílé betonářské písky a kamenivo. A do Nadryb se jede přes Třemošnou, kde jsou stavebniny a Zruč, kde je betonárka.
Takže jsem tenkrát tu káru stavěl s tím, že ráno cestou na barák naložím matroš a hurá na stavbu. A tak to i bylo.
Úplně všechen materiál na stavbu a ze stavby jsem přivezl na tomhle vleku. Poté, co jsem barák zobytnil a opustil, páč se mi tam nastěhoval kamarád soused , vlek makal dál i když už ne s takovou intenzitou. Za prvé proto, že Aro nahradilo Legacy 2,2 GX, které sice mělo na papíře vyšší výkon, ale ne na tahání takové váhy. A hlavně jsem začal vozit náklady hlavně mezi Plzní a chalupou na Šumavě a potřeboval jsem se pohybovat vyšší rychlostí. Takže jsem převáženou váhu snížil tak na tunu. S tím se dá normálně jet. A i to ubrzdit. Ačkoliv původní plán byl vlek bržděný, nikdy k tomu nedošlo.
Když Legacy odešlo do věčných lovišť, nahradila ho coby tažné vozidlo v domácnosti Previa, která ovšem na tahání vleků není vhodná vůbec. Takže až do pořízení Outbacka jsem velký vlek tahal méně a když, tak menší váhy.
Až po pořízení Oubacka jsem s károu zase začal jezdit víc. A ačkoliv už asi 4 roky vím, že jeho čas se naplňuje, ještě odvozil spoustu materiálu na chalupu a hlavně všechen materiál na rekonstrukci ségry ordinace, což byl taky celkem nezanedbatelný objem.
Tenhle vlek nikdy nebyl schválen pro provoz na pozemních komunikacích. Když jsem ho na přelomu let 2003-2004 postavil, už to nebylo legislativně možné, schválit takovouhle domácí stavbu. Takže celý ty roky jsem na vleku vozil značku z malýho vleku, který pravidelně absolvuje stk. Doposud to takhle praktikovat šlo. Ale teď v lednu na malým vleku skončila stk a až udělám novou, už mi ho vyfotí. A tím je jasně dáno, že už nelze tu jednu značku vozit na vleku 2x větším, 2x vyšším a 2x delším.
Protože jsem se na tuhle situaci už dlouho připravoval, koupil jsem už asi před třemi lety od Jaromíra nabouraný dvouosáček Brenderup, že z něj bude nástupce. Ale protože to furt šlo, tahat starou káru, tak jsem stavbu nové odkládal. Teď to už opravdu budu muset řešit...
Technicky byla sklápěčka složenina ze šrotu, co jsem kde našel. Podvozek byl půlka Ara, náprava byla Aro s vyříznutým středem nahrazeným trubkou, odpružení listovými pery Aro a doplněno velikými silentbloky asi z motoru LiAZ, na které si to sedlo při překročení nosnosti listových per a pak už to pružilo v podstatě na gumách 195 R14C.
Rám korby byl vyroben z podvozku skříňového Barkase, kterého tenkrát přivezli k hasičům na rozstřihání při výcviku. Proto má ta korba centrální rouru. A sajtny byly z VW Transporter pickup, taktéž na rozstřihání. Boční sajtny byly asi o 120 cm prodloužené a přední dodělaná.
Výrobní náklady při stavbě byly tenkrát asi 4000. Z čehož největší položka byly gumy. Podlaha byl plech ze šrotu, oj byly jekly ze šrotu, barva byla jeřábová barva, co zbyla kamarádovi z natírání portálovýho jeřábu. Touhle barvou mám nastříkanou i konstrukci dílny, různý další věci v dílně a furt mi jí ještě asi 15 kilo zbejvá.
Tomu kamarádovi, kterému jsem to nyní odvezl, jsem to prodal v podstatě za cenu šrotu, 2000. Po 15 letech celkem mírný pokles ceny...
Bude s tím jezdit kolem vsi, v jedné takové prd.li, kde chcíp pes. Tak tam to takhle může fungovat klidně ještě dalších 10 let....
Takže tím skončila jedna nezanedbatelná epizoda mého života...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Přecedovo Kredenc
Naprosto vyčerpávající popis a fotodokumentace.
HLUBOKOSKLON!
HLUBOKOSKLON!
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Přecedovo Kredenc
Máš to Tome pěkně zdokumentovaný a koukám že si svoje odmakal a ještě odmaká . Pěknej příklad toho že víš co děláš a jak to máš udělat. Ať ti ten novej slouží stejně dlouho a dobře
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14702
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Přecedovo Kredenc
Krásný romantický příběh
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18905
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Přecedovo Kredenc
jo ... to je tak na vydani do nejakeho casopisu ... i s komplexni fotodokumentaci
tos psal Tome jen pro "tady"?
Odesláno pomocí Tapatalk
tos psal Tome jen pro "tady"?
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Jo jen pro vás. To jsem rád, že se vám to líbí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Přecedovo Kredenc
Super jako vždy. Ne nadarmo je předseda předsedou
... Jak se ti jezdilo ARem?
Odesláno z mého Nokia 6.1 pomocí Tapatalk
... Jak se ti jezdilo ARem?
Odesláno z mého Nokia 6.1 pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Arem se mi jezdilo dobře. Chtěl jsem mít teréňáka a na nic lepšího jsem neměl. Tak jsem byl spokojenej s tím, co jsem měl. 5 let jsem to měl jako daily car. To jsem ještě býval výjezdový hasič, tak jsem v práci ladil auto. Tenkrát to ještě šlo. Aro byla skvělá učební pomůcka.
Za těch 10 let, co jsem Ara měl jsem jich asi 5 rozebral na díly.
Za těch 10 let, co jsem Ara měl jsem jich asi 5 rozebral na díly.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- jaromir
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1078
- Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaromír
- Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Už teď jsem zvědavý na seriál o zmrtvýchvstání kdysi mého Brenderupu. Jenom mám obavy , že z něj budeš chtít udělat něco podstatně většího, než co byl původně ... Zkus být k němu trochu milosrdný
Jaromír
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Jaromíre neboj. Větší než má být nebude. Půdorys rozhodně zachovám. Já už dneska potřebuji právě jen takhle velký vlek.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24183
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přecedovo Kredenc
Příběh jsem už víceméně znal z vyprávění,něco si člověk pospojoval zde z příspěvků.Vozíku tebou vlastně postavenému všechna čest tvrdě pracoval a ještě beztak poslouží,tj historie...oko zůstalo Tome suché? Dělám si srandu,ale já patřím k těm co si získají k věcem vztah,kor po takové době,tolika prožitků a hlavně i životních zvratů!
(jinak vidno,že nejen 4x4,ale i velké pneu balony tě odpradávna berou )
(jinak vidno,že nejen 4x4,ale i velké pneu balony tě odpradávna berou )
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Pravdu díš. Velký kola jsou základ.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4034
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
A já si furt říkal, jak si s tím jezdil oficiálně po silnicích, ale totok mě teda vůbec nenapadlo . A přitom taká blbost.
Su rád, že sem se konečně dozvěděl víc, bo mi toho ještě dost nebylo jasného.
Su rád, že sem se konečně dozvěděl víc, bo mi toho ještě dost nebylo jasného.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Přecedovo Kredenc
Na tohle řešení musíš bejt trochu pankáč Marku
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97