Přecedovo Kredenc a další povozy....
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přecedovo Kredenc
Jo tak HD meylle mám na forejsovi taky.Na minulém autě to byly krom Lemfordrů jediné kosti,které drželi-"na furt".Uvidíme co na forejsovi.Lemforder znám =)jak říkáš,drahé ale kvalitní,jen se dělaly zase už padělky,jak je zvykem.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Jinak mám teda za sebou zajímavou příhodu, která mě trošku vyděsila...
Už když jsem odjížděl z Křivoklátu v sobotu večer, slyšel jsem po nastartování šustění, jako když je špatné některé z ložisek na alternátoru nebo servo pumpě, nebo něčem takovém. Bylo 22:30, když jsem odjížděl, tak jsem si říkal, že se na to kouknu ve dne.
V neděli jsem to neřešil, byl jsem v práci a včera sice taky, ale během dne jsem potřeboval dopoledne na chviličku odjet. A když jsem se vrátil, než jsem chcípnul auto, zaslechl jsem takové poťukávání. To je zvuk, kterej se z motoru ozývat nemá a samozřejmě vyděsí.
Odpoledne, když už byl v práci klid, šel jsem se na to podívat. Nastartoval jsem, klepání jsem neslyšel, ale zase slyším to šustění.
Tak jsem sundal kryt motoru, abych lépe slyšel, které to ložisko to může dělat, zahleděl jsem se mezi chladič a motor a kdybych měl umělý zuby, tak mi určitě vypadly z toho, co jsem tam uviděl. Takhle mi jen skoro vypadly voči z důlků.
Technicky zdatnější z vás možná napadne, co to vidí, ale vysvětlím. Hlavní řemenice na klice je dvoudílná. Na středovou část je navulkanizovaná vnější obruč. A tahle vnější obruč se oddělila od té středové a vypochodovala ven. Ovšem bez jakéhokoliv projevu. Řemen zůstal na svém místě, auto posilovalo, dobíjelo. Zkrátka nic nenasvědčovalo tomu, že by se bylo něco takového stalo. Obruč zůstala viset mezi saharami a zbytkem řemenice. To klepání, co jsem slyšel, byla vrtule sahary, škrtající o obruč, když se to tam trošku hnulo.
Tady je hezky vidět, po čem ten řemen běhal. Vytvořil si nové drážky v té gumě.
Včera jsem o tom psal Alsovi a ten mi napsal, že má doma řemenici z toho Parabolova motoru. Takže mi jí dneska přivezl do Dobřan, kde jsem se pro ní zastavil. Když jsem to Alešovi ukazoval, tak říkal, že už to párkrát viděl, ale že by to takhle vypochodovalo, bez vlivu na funkci, to teda ne.
Ale když jsem se ptal, jak moc má být řemen našponovaný a čím se to šponuje, tak jsem pochopil, jak to, že řemen zůstal napnutý i přes kus chybějícího obvodu v okruhu. Já netušil, že jedna z kladek je samošponovací přes pružinu.
Konec dobrý, všechno dobré... vyměněno...šustění zmizelo....
Upřímně by mě zajímalo, jak dlouho jsem s tím takhle jezdil. Ono to do auta nebylo slyšet, jen zvenku.
Už když jsem odjížděl z Křivoklátu v sobotu večer, slyšel jsem po nastartování šustění, jako když je špatné některé z ložisek na alternátoru nebo servo pumpě, nebo něčem takovém. Bylo 22:30, když jsem odjížděl, tak jsem si říkal, že se na to kouknu ve dne.
V neděli jsem to neřešil, byl jsem v práci a včera sice taky, ale během dne jsem potřeboval dopoledne na chviličku odjet. A když jsem se vrátil, než jsem chcípnul auto, zaslechl jsem takové poťukávání. To je zvuk, kterej se z motoru ozývat nemá a samozřejmě vyděsí.
Odpoledne, když už byl v práci klid, šel jsem se na to podívat. Nastartoval jsem, klepání jsem neslyšel, ale zase slyším to šustění.
Tak jsem sundal kryt motoru, abych lépe slyšel, které to ložisko to může dělat, zahleděl jsem se mezi chladič a motor a kdybych měl umělý zuby, tak mi určitě vypadly z toho, co jsem tam uviděl. Takhle mi jen skoro vypadly voči z důlků.
Technicky zdatnější z vás možná napadne, co to vidí, ale vysvětlím. Hlavní řemenice na klice je dvoudílná. Na středovou část je navulkanizovaná vnější obruč. A tahle vnější obruč se oddělila od té středové a vypochodovala ven. Ovšem bez jakéhokoliv projevu. Řemen zůstal na svém místě, auto posilovalo, dobíjelo. Zkrátka nic nenasvědčovalo tomu, že by se bylo něco takového stalo. Obruč zůstala viset mezi saharami a zbytkem řemenice. To klepání, co jsem slyšel, byla vrtule sahary, škrtající o obruč, když se to tam trošku hnulo.
Tady je hezky vidět, po čem ten řemen běhal. Vytvořil si nové drážky v té gumě.
Včera jsem o tom psal Alsovi a ten mi napsal, že má doma řemenici z toho Parabolova motoru. Takže mi jí dneska přivezl do Dobřan, kde jsem se pro ní zastavil. Když jsem to Alešovi ukazoval, tak říkal, že už to párkrát viděl, ale že by to takhle vypochodovalo, bez vlivu na funkci, to teda ne.
Ale když jsem se ptal, jak moc má být řemen našponovaný a čím se to šponuje, tak jsem pochopil, jak to, že řemen zůstal napnutý i přes kus chybějícího obvodu v okruhu. Já netušil, že jedna z kladek je samošponovací přes pružinu.
Konec dobrý, všechno dobré... vyměněno...šustění zmizelo....
Upřímně by mě zajímalo, jak dlouho jsem s tím takhle jezdil. Ono to do auta nebylo slyšet, jen zvenku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19162
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Přecedovo Kredenc
... no slusne ! .. hlavne, ze se neco tim "vypochodovanim" neposralo ...
Odesláno pomocí Tapatalk
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Přecedovo Kredenc
Veliký štěstí Tome, a to pět minut po dvanácté
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- Jechy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
- Bydliště: Praha
Re: Přecedovo Kredenc
Takhke to číst s tím dobrým koncem je to celkem v pohodě. Ale než jsi to zjistil a pak viděl... To bych se po...
Dobré, že už vše v pořádku.
Odesláno z mého X Compact pomocí Tapatalk
Dobré, že už vše v pořádku.
Odesláno z mého X Compact pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5605
- Registrován: stř kvě 03, 2017 9:41 pm
- Jméno a příjmení: Zuzka Wolfová
Re: Přecedovo Kredenc
Jeeee Tome popravdě ja to taky slyšela,kdyz jsi odjížděl. Ale prd tomu rozumim a měla jsem za to že to tak máš normálně.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
To je Tomáši souhra obrovských haluzí a náhod. Mohlo se to stát někde v zahraničí nebo v okamžiku, kdy to fakt nejmíň potřebuješ. Jako Pavlovi v Chorvatsku, když upadl šroub kladky v rozvodech, kde to není vidět a nenadáš s tím nic, nevíš na co kouknout. Mě jednou vystřelila svíčka i se závitem - haluz, že to bylo doma a v okamžiku, kdy mi mechanik vez opravené auto...ani nedojel a rovnou zas odjel z5 ....atd.
Takto to vyšlo skvěle, doma a s minimem problémů.
Jj, toho je třeba si vážit, že se ty subárka snaží dojet dom a až tam se vysypat....
Ale vůbec sem netušil, že je tam řemenice ze 2 částí - čučel bych na to, jak husa do flašky
Napsal si to dobře, smíchy poskakuju v křesle.
Takto to vyšlo skvěle, doma a s minimem problémů.
Jj, toho je třeba si vážit, že se ty subárka snaží dojet dom a až tam se vysypat....
Ale vůbec sem netušil, že je tam řemenice ze 2 částí - čučel bych na to, jak husa do flašky
Napsal si to dobře, smíchy poskakuju v křesle.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
No ještě jeden paradox, ta řemenice se měnila před nějakými 40 000 km, během prvního velkého servisu na motoru, kdy se dělaly napínáky řetězu, kladky, ventily, svíčky atd. Tehdy se měnila i ta řemenice, protože už byla špatná. A podle toho, co jsme si včera psali s Alsem, tak se podle ceny asi dávala nová, ale zřejmě druhovýroba... I konstrukce by tomu odpovídala, protože originál je taky dvoudílný, ale průměr středu a vnější obruče je úplně jiný... Vnitřní průměr obruče je nějakých 100 mm, vnitřní průměr obruče na originálu bude tak 60 mm. Tam kdyby se to takhle rozlezlo, tak už se to nedošponuje, to by spadlo.
Už po těch letech nedokážu říct, jestli jsme se o tom tenkrát v Dobřanech bavili, nebo ne, jestli je to originál nebo druhovýroba.
No nic, fakt jsem rád, že se to neposralo v těch 140 km/h, chvíli před půlnocí, někde na půli cesty z Křivoklátu...
Už po těch letech nedokážu říct, jestli jsme se o tom tenkrát v Dobřanech bavili, nebo ne, jestli je to originál nebo druhovýroba.
No nic, fakt jsem rád, že se to neposralo v těch 140 km/h, chvíli před půlnocí, někde na půli cesty z Křivoklátu...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2225
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Přecedovo Kredenc
Asi dobrá karma, Tome... Napadá mě, že až si tohle přečte spm, tak začne slyšet šustění také u svého OTB
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Přecedovo Kredenc
Me OTB uz susti asi 4 roky, ale nikdy servis neprisel na to proc Nekdy pred rokem menila remenice a tvarili se ze tam nic nestandardniho neni. Mozna budu prekvapeny
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
To víš, že jsem na něj myslel.Metuzalem píše:Asi dobrá karma, Tome... Napadá mě, že až si tohle přečte spm, tak začne slyšet šustění také u svého OTB
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22762
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přecedovo Kredenc
Spm se malem po jenom z ty fotky
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Přecedovo Kredenc
Já to tady asi přestanu číst. To jsou občas závady, který si člověk ani v nejhorších snech nepředstavuje.
Ale super, že to dopadlo dobře.
Ale super, že to dopadlo dobře.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přecedovo Kredenc
Teda já na to taky vyvalil oči hleděl jsem na to z mobilu,první moment jsem myslel,že se "vylomila" celá řemenice si říkám to přeci nemohlo jet...a ona pravda zas nebyla tak daleko,někde na půlce
Teda ještě,že tak Tome!!Z neštěstí ještě větší štěstí-posratá řemenice byla VĚTŠÍHO průměru-řemen se ještě dostatečně našponoval.A že řemen spadl na zbytek řemenice a vydržel,fíha.
Mimochodem ta gumová část,to určitě nevykazuje žádnou vůli,když začíná být hodně unavená,že?To prostě buď drží jak má a taky,že ve většině případů drží,anebo odletí,vyrve se...ono kdo by na to taky jen tak,z plezíru pravidelně hleděl,že jo.
Teda ještě,že tak Tome!!Z neštěstí ještě větší štěstí-posratá řemenice byla VĚTŠÍHO průměru-řemen se ještě dostatečně našponoval.A že řemen spadl na zbytek řemenice a vydržel,fíha.
Mimochodem ta gumová část,to určitě nevykazuje žádnou vůli,když začíná být hodně unavená,že?To prostě buď drží jak má a taky,že ve většině případů drží,anebo odletí,vyrve se...ono kdo by na to taky jen tak,z plezíru pravidelně hleděl,že jo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98