Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Nejprve všechny pozdravím, protože jsem zde nový. Před třemi týdny se mi splnil sen a stal jsem se členem rodiny, kteří sdílejí nadšení pro Plejády ve znaku. Máme doma OTB 2,5 i Sport. Nalítáno mám prvních 2000 km, takže krátký souhrn:
1 - Exteriér a interiér - auto je krásné, byť je to samozřejmě velmi individuální pocit. Držím palce japonským designérům, aby se zase nezvrhli. Je jasné, že jsem stále ve fází poblouznění, ale tahle generace mne bere od jejího uvedení na trh. Z praktického hlediska máme černou kůži ne sedadlech, i když ta béžová byla opravdu moc pěkná. Vzadu ale vozíme dětí a praktičnost zvítězila. V autě je opravdu nadbytek místa. Sedačky jsou velmi pohodlné, malinko bych prodloužil sedák. Trochu chybí boční vedení, kdy v prudších zatáčkách pozadí malinko putuje ze strany na stranu. Kufr se mi zdál zpočátku málo vysoký, ale při prvním výletě jsem to rychle vzal zpět. Dohání to hloubkou a šířkou. V pohodě jsem nandal bagáž pro celou rodinu a v pohodě zatáhl roletu. Oceňuji umístění a tvar A sloupků a zpětných zrcátek. Z auta je opravdu velmi dobře vidět.
2 - Motor a CVT - je to první automat, který máme. Měl jsem z toho počátku trochu obavy, jak si s CVT budu rozumět. První kilometry jsem měl rozpačitý pocit z práce automatu a výkonu motoru. Skoro jsem měl strach cokoliv předjet. Po pár desítkách kilometrů se ale projev velmi vylepšil. Při potřebě rychlého předjíždění dám režim S a buď jedno prudké nebo dvojité sešlápnutí plynu. A najednou tam ta dynamika je. Není to trhač asfaltu, ale s přihlédnutím k váze a charakteru vozu je akcelerace bezproblémová. Ruční pádla skoro nepoužívám. Zvuk motoru ve vyšších otáčkách je boží , i když jsem se krotil a dával si max.5000 ot/min. Na to fakt nejsem z 2.0TDI moc zvyklý
3 - Podvozek - z podvozku mám asi nejsilnější pocity. Maximální stabilita a jistota se zachováním vysoké míry komfortu a pohodlí. Nechá si líbit i ostřejší průjezdy zatáčkami, kde je velmi těžké se přiblížit náznaku limitu. Při prvním průjezdu po dlažebních kostkách jsem byl v šoku. Z Octavie a Toyota jsem byl zvyklý na drnčení a silný akustický hluk. Zde jen lehké šumění.
4 - Spotřeba - velmi závislé na jízdním stylu a provozu. Při dálniční jízdě kolem 150 km/h to jde na 10 litrů. To samé při kolonách ve městě. Jestliže ale člověk dodržuje rychlostní limity a jede plynule, tak není problém mít spotřebu kolem 7,4 litrů
Další dojmy dodám. Už se nemůžu dočkat sněhu.
1 - Exteriér a interiér - auto je krásné, byť je to samozřejmě velmi individuální pocit. Držím palce japonským designérům, aby se zase nezvrhli. Je jasné, že jsem stále ve fází poblouznění, ale tahle generace mne bere od jejího uvedení na trh. Z praktického hlediska máme černou kůži ne sedadlech, i když ta béžová byla opravdu moc pěkná. Vzadu ale vozíme dětí a praktičnost zvítězila. V autě je opravdu nadbytek místa. Sedačky jsou velmi pohodlné, malinko bych prodloužil sedák. Trochu chybí boční vedení, kdy v prudších zatáčkách pozadí malinko putuje ze strany na stranu. Kufr se mi zdál zpočátku málo vysoký, ale při prvním výletě jsem to rychle vzal zpět. Dohání to hloubkou a šířkou. V pohodě jsem nandal bagáž pro celou rodinu a v pohodě zatáhl roletu. Oceňuji umístění a tvar A sloupků a zpětných zrcátek. Z auta je opravdu velmi dobře vidět.
2 - Motor a CVT - je to první automat, který máme. Měl jsem z toho počátku trochu obavy, jak si s CVT budu rozumět. První kilometry jsem měl rozpačitý pocit z práce automatu a výkonu motoru. Skoro jsem měl strach cokoliv předjet. Po pár desítkách kilometrů se ale projev velmi vylepšil. Při potřebě rychlého předjíždění dám režim S a buď jedno prudké nebo dvojité sešlápnutí plynu. A najednou tam ta dynamika je. Není to trhač asfaltu, ale s přihlédnutím k váze a charakteru vozu je akcelerace bezproblémová. Ruční pádla skoro nepoužívám. Zvuk motoru ve vyšších otáčkách je boží , i když jsem se krotil a dával si max.5000 ot/min. Na to fakt nejsem z 2.0TDI moc zvyklý
3 - Podvozek - z podvozku mám asi nejsilnější pocity. Maximální stabilita a jistota se zachováním vysoké míry komfortu a pohodlí. Nechá si líbit i ostřejší průjezdy zatáčkami, kde je velmi těžké se přiblížit náznaku limitu. Při prvním průjezdu po dlažebních kostkách jsem byl v šoku. Z Octavie a Toyota jsem byl zvyklý na drnčení a silný akustický hluk. Zde jen lehké šumění.
4 - Spotřeba - velmi závislé na jízdním stylu a provozu. Při dálniční jízdě kolem 150 km/h to jde na 10 litrů. To samé při kolonách ve městě. Jestliže ale člověk dodržuje rychlostní limity a jede plynule, tak není problém mít spotřebu kolem 7,4 litrů
Další dojmy dodám. Už se nemůžu dočkat sněhu.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Outback 2016
Ahoj Hadilowe, buď vítán, mezi námi. To je dobře, že jsi nadšen, ať ti to vydrží.
Když člověk začne s automatem, je třeba se skamarádit. Já se i po dvou letech učím novým kouskům a návykům, byť mám jen starý "hloupý" obyčejný automat. Takže je klidně možné, že ty pádla časem objevíš.
Když člověk začne s automatem, je třeba se skamarádit. Já se i po dvou letech učím novým kouskům a návykům, byť mám jen starý "hloupý" obyčejný automat. Takže je klidně možné, že ty pádla časem objevíš.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16138
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Outback 2016
Já je po 125 tkm používám, když brzdím před vesnicí (-) nebo když z kopce nechci, aby se brzdilo motorem (+). Na rychlé přeřazení používám double-kick-down. S DKD jsem se naučil skočit hned k 5500 otáčkám a užít si "tah". U pádel to neumím. Jezdím jen na "I".VDC píše:Takže je klidně možné, že ty pádla časem objevíš.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11885
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Vítej. Hodně šťastných kilometrů.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Díky moc všem za přivítání. Trochu to oplácím, že na každé Subo co potkám, mávám jako blázen. Je fakt že odpovědi se dočkám málokdy, ale nevadí.
Co jsem zapomněl zmínit v předchozím hodnocení je Eye Sight. Zatím plný počet bodů, funkce adaptivního tempomatu je v pražských kolonách silně návyková. Vyberu si nějakého schopného borce, přilepím se mu na zadek a on mne protáhne zácpou. Je fakt, že člověk musí být ve střehu. Auta co se rychle před vás cpou do mezery mezi sledovaným vozem a Vámi mi ES párkrát nepobral a musela následovat brzda.
Se systémem souvisí i trochu otravné sledování jízdních pruhů. Kluci zde psali, že se nedá natrvalo vypnout. Nevím jak v modelu 2015, ale u 2016 stačí podržet příslušný spínač vpravo dole od volantu déle než 2 vteřiny. Ozve se pípnutí a systém je deaktivován nastálo. Škoda jen, že to nejde podobně u Start - stop systému. Na jeho obranu je ale potřeba říci, že jeho funkce je mnohem přívětivější než u koncernových aut.
Co jsem zapomněl zmínit v předchozím hodnocení je Eye Sight. Zatím plný počet bodů, funkce adaptivního tempomatu je v pražských kolonách silně návyková. Vyberu si nějakého schopného borce, přilepím se mu na zadek a on mne protáhne zácpou. Je fakt, že člověk musí být ve střehu. Auta co se rychle před vás cpou do mezery mezi sledovaným vozem a Vámi mi ES párkrát nepobral a musela následovat brzda.
Se systémem souvisí i trochu otravné sledování jízdních pruhů. Kluci zde psali, že se nedá natrvalo vypnout. Nevím jak v modelu 2015, ale u 2016 stačí podržet příslušný spínač vpravo dole od volantu déle než 2 vteřiny. Ozve se pípnutí a systém je deaktivován nastálo. Škoda jen, že to nejde podobně u Start - stop systému. Na jeho obranu je ale potřeba říci, že jeho funkce je mnohem přívětivější než u koncernových aut.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Nazdar. Vítej v klubu. OTB 2016 mám cca půl roku, předtím jsem měl Superb TDI 2.0. Hodnocení OTB vs. Škoda mám dost podobné.
Jediný vážnější problém jsou ty sedačky, najeto mám kolem 15000 a pořád jsem si nějak nenašel pohodlné usazení - krátký podsedák plus špatné boční vedení.
Tak hodně šťastných kilometrů.
Aleš
Jediný vážnější problém jsou ty sedačky, najeto mám kolem 15000 a pořád jsem si nějak nenašel pohodlné usazení - krátký podsedák plus špatné boční vedení.
Tak hodně šťastných kilometrů.
Aleš
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Tak máme za sebou první větší cestu s Outbackem, kdy jsme strávili týden na lyžích v Itálii v Dolomitech. Bohužel sníh končil na hranicích Rakouska a v Itálii není ani vločka, takže čtyřkolka měla také dovolenou. Byl jsem zvědav jak do auta naložím bagáž pro čtyří lidi s plnou zimní výbavou. Kufr mě příjemně překvapil svojí šířkou a hloubkou a nakonec jsem naložil i dva 15 litrové soudky piva.
S rakví na střeše, s teplotou cca -8 až -14 litrů, na tachometru cca 140 km/h, jsem měl průměrnou spotřebu tam 10,6 a při návratu 9,6. Myslím, že akceptovatelné. Dlouhodobá je 9,1.
Těch 750 km jsem si opravdu užil, auto je pohodlné a konečně se dal přežít rakouský úsek s maximálkou 110 km/h, kdy jsem opravdu ocenil adaptivní tempomat.
Moc pěkný zažitek byl na cestě zpět, kdy jsem ve stoupání na Brenner předjížděl cca v 6:30 ráno Outbacka s jihlavskou značkou. Proběhla vzájemná blikačka, která mi udělala velkou radost.
Po těch pěti měsících provozu nadšení nijak nekleslo a na každou jízdu se moc těším. První sněhové zážitky jsem si užil na Klínovci, kde jsem dal konečně i X-mode. Měl jsem trochu škodolibý úsměv, když jsem na parkovišti viděl trápící se předokolky
Fakt se to auto moc povedlo a těžko se něm hledají zásadní slabiny.
No a vlastně jeden zážitek, máme za sebou první odtah, kdy jsme špatně zaparkovali. Byla legrace poslouchat kluky z městské policie, jak jim Subo nešlo moc naložit a dost se při tom zapotili. No jo, za chyby se platí.
S rakví na střeše, s teplotou cca -8 až -14 litrů, na tachometru cca 140 km/h, jsem měl průměrnou spotřebu tam 10,6 a při návratu 9,6. Myslím, že akceptovatelné. Dlouhodobá je 9,1.
Těch 750 km jsem si opravdu užil, auto je pohodlné a konečně se dal přežít rakouský úsek s maximálkou 110 km/h, kdy jsem opravdu ocenil adaptivní tempomat.
Moc pěkný zažitek byl na cestě zpět, kdy jsem ve stoupání na Brenner předjížděl cca v 6:30 ráno Outbacka s jihlavskou značkou. Proběhla vzájemná blikačka, která mi udělala velkou radost.
Po těch pěti měsících provozu nadšení nijak nekleslo a na každou jízdu se moc těším. První sněhové zážitky jsem si užil na Klínovci, kde jsem dal konečně i X-mode. Měl jsem trochu škodolibý úsměv, když jsem na parkovišti viděl trápící se předokolky
Fakt se to auto moc povedlo a těžko se něm hledají zásadní slabiny.
No a vlastně jeden zážitek, máme za sebou první odtah, kdy jsme špatně zaparkovali. Byla legrace poslouchat kluky z městské policie, jak jim Subo nešlo moc naložit a dost se při tom zapotili. No jo, za chyby se platí.
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Ahoj já do Livigna teď v sobotu 4.3. , v GaPa + 18 st. , Zermez ve Švýcarsku -1, stoupání do Livigna - cca 30 aut nasazují řetězy , OTB bez naprostych problémů!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Tak to máte asi dobrý spolucestující, protože kamoš odjížděl do Alp s manželkou, synkem ( 2 roky) a 2 kamoškama od ženy. Celkem 4+1 a do novýho mondea se nevešly. Prodejce jim naštěstí pučil tranďáka, ale i tak táhly vozejk a rakev. Nechápu, co všechno sebou ty baby vozí, já doma tolik věcí ani nemám. Napadla mne vlastní sjezdovka a sníh.Hadilow píše:Tak máme za sebou první větší cestu s Outbackem, kdy jsme strávili týden na lyžích v Itálii v Dolomitech. Bohužel sníh končil na hranicích Rakouska a v Itálii není ani vločka, takže čtyřkolka měla také dovolenou. Byl jsem zvědav jak do auta naložím bagáž pro čtyří lidi s plnou zimní výbavou. Kufr mě příjemně překvapil svojí šířkou a hloubkou a nakonec jsem naložil i dva 15 litrové soudky piva.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Ten Outback s touhle maskou je parádní, moc se mi líbila než mi řekli co za ní chtějí
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Jde nastavit automatické zamknuti auta při dosažení určité rychlosti? Docela fajn věc, na kterou jsem byl zvyklý z Toyoty. U Otase je samozřejmě na dveřích spínač zámku, ale zapomínám jej aktivovat. Jinak nadšení stále trvá. Zajímavá věc je adaptivní tempomat. Nejsem schopen při stejné rychlosti dosáhnout stejné spotřeby. O Velikonocich jsme absolvovali rodinný výlet do Štrasburku. Udržoval jsem pohodovou rychlost 140 km/h. Spotřebu jsem měl cca 9,1. Po přepnutí na adaptivní tempomat to po dalších 200km spadlo na 8,6. Evidentně si s CVT a motorem rozumí lépe než moje pravá noha.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
To je dobře, že nadšení přetrvává !
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Takové vychytávky jako automatické zamknutí po rozjezdu, zavření oken po zamčení apod. japonci nějak přehlíží.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hadilow - Outback 2016 2.5 Lineartronic
Protože to jsou ptákoviny, pro jízdu zcela nepodstatné. Dělám si legraci, já to považuju za blbosti a jsem rád, že to v autě nemám, ale tím samozřejmě nechci tvrdit, že to není užitečná funkce.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97