Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 199 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
jak dundee k STi přišel 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 18, 2011 12:08 am
Příspěvky: 2121
Bydliště: Praha
Letos je to už šest let, co si užívám ježdění s STičkem. A protože ho čeká nějaký upgrade, vrátím se trochu do historie.

Míval jsem zdroj dobře zajetých Oplů – Vectra. Postupně jsem měl tři, jedno Áčko a dvě Béčka, vždy po čtyřech letech. Všechno benzínové dvoulitry, rychlé a spolehlivé vozy bez náročného servisu a s více jak 300 000 km na tachometru, když jsme se loučili.
S kamarády jsme sledovali a jezdili fotit domácí soutěžáckou scénu a v létě 2005 jsme vyrazili do Německa na Moselu, na vlastní oči vidět a zažít ten cirkus jménem WRC, poznat bájné vinice, panzerplatte, okukovat pořádné depo a třeba i potkat některou z legend. V té době byl na vrcholu „pan profesor“ Loeb a všichni ostatní předchozí mistři (Solberg, Grönholm) mu jen sekundovali, ale o to víc bavili diváky svými průjezdy. Ale nejvíc mě překvapilo, když se objevil Outback BP jako předjezdec. Rodinný kombík v plný rychlosti na RZetě. A upaloval velmi slušně. To by bylo auto pro rodinu, na výlety po Čechách i Evropě! Zalíbil se mi na první pohled.
Příloha:
DE05-02.jpg
DE05-02.jpg [ 359.05 KiB | Zobrazeno 1980 krát ]
Příloha:
DE05-03.jpg
DE05-03.jpg [ 369.23 KiB | Zobrazeno 1980 krát ]
Příloha:
DE05-01.jpg
DE05-01.jpg [ 413.43 KiB | Zobrazeno 1980 krát ]

Ovšem brzy jsem si spočítal, že mi Vectra bude muset ještě nějakou dobu stačit :-)

Podzim 2009. Na trhu je nový model Legacy a ikonická bezrámová okna jsou fuč. Navíc se mi nový model BR vyloženě nelíbil. Došlo mi že když ne teď, tak už asi nikdy. Ceny ojetin moc nepadaly, a navíc tu byla opěvovaná novinka Boxer Diesel i do výběhového modelu. Rodinná rada se usnesla, že jestli to má větší kufr než Vectra (rok starý capart potřebuje vozit neskutečné množství věcí), tak ať si to klidně koupím. OK, kufr na šířku o deset cm víc, na délku dokonce o patnáct. Že je o polovinu mělčí žena zjistila pozdě :-)

Když jsem do Lega poprvé sednul, sedačka mne objala a budíky pozdravily. Opatrně jsem vyjel ze salónu, postupně rozehřál motor na dálnici a zpět se vrátil okreskama s rohlíkem na xichtě. Naprosto uchvácen. I s tou naftou to byl proti staré Vectře velký rozdíl. Takže jsem si domů přivezl necelý rok starou předváděčku výběhového modelu BL/BP s 18000 km. Vlastně nové auto za cenu tříleté ojetiny. A přišla zima, kdy se i v Praze držel sníh a led na ulicích celý leden a únor. Lepší a spolehlivější rodinný povoz jsme do té doby neměli a auto si vysloužilo velmi dobrou reputaci i u ženy.
Příloha:
Lego_last-01.jpg
Lego_last-01.jpg [ 378.45 KiB | Zobrazeno 1980 krát ]
Na jaře a za sucha jsem začal objevovat další výhody, pro které ty auta máme všichni rádi. Nízké těžiště, dokonalý podvozek, čtyřkolka a najednou se rychlost a jistota v průjezdu zatáček výrazně zvýšila.

Lego mě přivedlo do téhle báječné komunity a na první Subaru srazy. Vlastně poprvé jsem neměl jen povoz, ale prostředek k objevování a sdílení řidičských zážitků. S Legem jsem byl poprvé jezdit na okruhu v Sosnové pod vedením Martina Semeráda a začal zjišťovat, kam až se dá s dobře postaveným autem zajít.
Příloha:
Lego_Sosna-01.jpg
Lego_Sosna-01.jpg [ 459.43 KiB | Zobrazeno 1980 krát ]
Jako druhé auto pro ženu a do města jsme měli opět Opla – Corsu. A opět přišla nabídka, kterou nelze odmítnout – tříletá Vectra C, benzín, 150 koní, se slovy dárce „vemte si ji, aspoň bude jezdit, já už ji nepotřebuji“. Corsa odjela o garáž dál a doma se objevil druhý „stěhovák“. Doslova. Tahle generace Vectry je i v liftbacku ohromná. Rok a půl jsem o víkendech auta střídal, ale opravdové potěšení z jízdy nabídlo jen Legacy. Vectra je pohodlná, rychlá, ale emoce chyběly. Došlo mi, že takhle ani jedno auto nepoužíváme naplno a zároveň je zbytečné provozovat dva stěhovací vozy, i když každý s naprosto odlišným charakterem.
Situace vyžadovala řešení. Radikální.

V zimě 2014 jsem doma navrhl, že bych obě auta prodal (žena: i to tvoje milované Legacy???) a pořídil „pro ženu“ Outbacka BP v automatu (Subaru se nevzdáme a s tím automatem se ti přece bude jezdit líp) a pro sebe něco menšího, rychlejšího, sportovnějšího.

Odpověděla: „Tak to udělej.“ Žena moje milá :-)

Následoval asi měsíc každodenního pročítání všech možných inzerátů. A samozřejmě nejdůležitější bylo vybrat hned to něco rychlejšího, sportovnějšího. Zkratky jako GT, RA, WRX a STi se mi usídlily v hlavně natrvalo. Kromě inzerátů jsem ovšem bedlivě pročítal i toto fórum (a tehdy ještě na webu fungující CSC). A hledal důvody, argumenty, řešení. Velkou inspirací pro mne byl v té době Hamoun (díky Petře!), který své WRX 08 neskutečně vylepšoval a ladil. Pochopil jsem, že pro mne tudy cesta nevede, neboť nemám potřebné znalosti, zkušenosti, finance a ani trpělivost, abych to takhle absolvoval. Musím sehnat něco hotového, naladěného, dokonalého. Prostě hotové STi.

Doba pro výběr takové hračky byla téměř ideální, bylo z čeho vybírat, na trhu byla ještě GC generace a aut GD generace ve verzi bug, blob i hawk bylo několik. Nicméně i s vidinou výměny se mi s Legem loučilo těžko. Přeci jen to bylo auto, které mě chytlo od prvopočátku a prožil jsem s ním nádherné čtyři roky, kdy i jízda s rodinou na víkend byl řidičský zážitek.

Lego odjelo k novému majiteli s 80 000 km. Za ty čtyři a půl roku co jsem ho vlastnil, jsem měnil jen olej, filtry a brzdovku v rámci garančních prohlídek. Navíc bylo potřeba vyměnit pouze přední ložiska, která obě odešla v rozmezí 5000 km. Nový majitel si ho nechal dalších 5 let a naposled jsem Lego náhodou potkal v jednom pražském servisu s nájezdem 190 000 km a stále původním motorem. Jen ty vstřikovače by prý už chtěly vyměnit, nicméně i po devíti a půl letech bylo bez problému pojízdné.

Březen 2014. Jedu si vyzvednout STíčko! Modrý sedan s tím šíleným křídlem. Solbergovo STi s kterým dosáhl v roce 2003 mistrovského titulu ve WRC (OK, měl to trochu jinak poladěné). Subaru, které jsem ho před devíti lety viděl pilotovat po erzetách mezi vinicemi. To je víc než splněný sen, něco takového jsem si tenkrát ani nedokázal představit. Ale vlastně jsem k tomu v posledních čtyřech letech podvědomě směřoval.
Příloha:
STI-01.jpg
STI-01.jpg [ 454.99 KiB | Zobrazeno 1980 krát ]
Příloha:
STI-02.jpg
STI-02.jpg [ 374.96 KiB | Zobrazeno 1980 krát ]
Příloha:
STI-03.jpg
STI-03.jpg [ 385.07 KiB | Zobrazeno 1980 krát ]
Další pohled na inzeráty mne vrátil do reality, když jsem zjistil že za cenu Vectry si žádného slušně ojetého Outbacka nepořídím. Takže Vectra zůstala doma a poctivě nás stěhuje dalších šest let. A při pohledu na nová auta se o ni začínám pečlivě starat, neboť spolehlivý výkonný atmosférický benzínový čtyřválec s rozumným obsahem 2.2 l je dnes v rodinném sedanu neexistující záležitost.

Moje Subaru Impreza WRX STi model 2004 je původem z Německa a tam také byla upravena. Dostala Ecutek stage2 (walbro 255, sportovní výfuk Supersprint) a byla naladěna na brzdě na výkon 240kW/327 koní při 6000 ot/min a maximální krouťák 412Nm/5200 ot/min. Další sportovní výbava zahrnovala zkrácené řazení shortshift, tříbodové pásy Schroth, plně stavitelný podvozek BC Racing a upgrade brzd – pancéřové hadice a EBC drážkované kotouče a desky OrangeStuff. Prostě hotové auto :-).

Jako každého mě samozřejmě čekal vstupní servis, který znamenal: výměnu spojky a zničeného přítlačáku, výměnu viskózní spojky mezinápravy, výměnu všech ložisek v převodovce a nová zadní ložiska. Repasí prošel i zadní diferenciál. Ale to bylo vše a od té doby auto jezdí, jezdí a jezdí.

Jen rozsah pravidelných každoročních prohlídek se poněkud změnil, protože kromě obligátních filtrů a oleje většinou měním ještě přední brzdové destičky a všechny pneumatiky. Holt STi znamená trochu jinou definici „spotřebního materiálu“ :-) .

Seznamování začalo hned z jara na naprosto luxusní akci zvanou Andělka (organizoval Tango a Alky za vydatné pomoci hasičů z Višňové). Tehdy jsem poznal že moje řidičské limity jsou tam, kde se auto teprve začíná nadechovat k nějaké akci. O tom, že se mám opravdu hodně co učit mě hned další den přesvědčil Domec (alias Mistri3) s kterým jsme si dali tandem přes Jizerky, kolem Pecky do Hořic a já ve zpětném zrcátku jen s úžasem sledoval jeho nádherně rozevlátou jízdu.

Najednou bylo třeba každý víkend někam zajet, a hlavně zkoušet posouvat svoje limity. Moje děti si, k mé velké radosti, STíčko zamilovaly stejně jako já. Díky výkonu se v STi auta nepředjíždí, ale „přeskakují“, což je ohromná sranda. Pravdou ovšem je, že předjíždění je díky rezervě ve výkonu opravdu pohodlné, rychlé a bezpečné.

Jakmile se objevila možnost vyrazit na okruh, tak jsem neváhal. Písek, Vysoké Mýto, Sosnová – trojice okruhů, kterou se mi povede navštívit skoro každý rok. Koučink od Martina Semeráda a dalších jezdců z Driving Academy mi hodně pomohl nejen se správnou stopou, ale taky se způsobem, jak poznat chování auta a naučit se využívat přenosu váhy.
Příloha:
STI-09.jpg
STI-09.jpg [ 392.85 KiB | Zobrazeno 1980 krát ]


Nejzábavnější ale byla klubová akce v Bělé, kde jsme lítali po úzké asfaltce mezi stromy a pneumatikami skoro jak na rally – za mne určitě nejlepší „okruh“, kde se lze bezpečně svézt.

Na okruzích i v provozu používám stejné pneu Bridgestone Potenza RE070, semislick, který Subaru s novým autem dodávalo. Je super si na rozpáleném okruhu vyzkoušet, jak se pneu chová na limitu svých možností. Protože na silnici pak poznám, kdy se k tomu limitu blížím, a vím jak se bude pneu chovat a co můžu čekat. Občas jsem vyzkoušel i jiné typy, Pirelli Zero, Kumho Ecsta, ale zatím mám nejlepší pocit právě z RE070 (testování Yoko AD08 mne snad čeká).

Loňský rok přinesl i dvě úžasné akce mimo okruhy: zimní Ferencův sraz u Havrdů, z kterého se vyklubala fantastická sněhojízda po místních zapadaných okreskách. Vrátit se na chalupu nás donutily pouze prázdné nádrže. A vrcholem roku byl výlet do Alpských průsmyků. Nejlepší řidičský (a zároveň společenský) zážitek. 800 km horských silnic, průsmyků, úzkých okresek. Naprostá paráda a řidičská nirvána.
Příloha:
STI-24.jpg
STI-24.jpg [ 469.25 KiB | Zobrazeno 1980 krát ]


Šest let mě STičko doprovází na všechny ty naše báječné srazy, víkendy, ranní stinty a další radovánky. Šest let a skoro 40 000 km naprosto bez závady a většího servisu. Nejkrásnějších šest let v mém řidičském životě.

Letos přišel čas mu to všechno vrátit. A tak, jako kdysi Hamoun, začínám hledat a vymýšlet co všechno vyměnit a jak to poladit aby to fungovalo ještě líp než doteď.

_________________
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09


čtv bře 05, 2020 10:50 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 18, 2011 12:08 am
Příspěvky: 2121
Bydliště: Praha
a ještě pár fotek ze srazů a klubových akcí:
Příloha:
WRXSTI-02-1.jpg
WRXSTI-02-1.jpg [ 430.37 KiB | Zobrazeno 1975 krát ]
Příloha:
WRXSTI-01-1.jpg
WRXSTI-01-1.jpg [ 402.55 KiB | Zobrazeno 1975 krát ]
Příloha:
STI-10.jpg
STI-10.jpg [ 440.11 KiB | Zobrazeno 1975 krát ]
Příloha:
STI-06.jpg
STI-06.jpg [ 399.19 KiB | Zobrazeno 1975 krát ]
Příloha:
STI-08.jpg
STI-08.jpg [ 382.42 KiB | Zobrazeno 1975 krát ]
Příloha:
STI-07.jpg
STI-07.jpg [ 373.17 KiB | Zobrazeno 1975 krát ]
Příloha:
STI-14.jpg
STI-14.jpg [ 430.83 KiB | Zobrazeno 1975 krát ]
Příloha:
STI-16.jpg
STI-16.jpg [ 459.35 KiB | Zobrazeno 1975 krát ]
Příloha:
STI-31.jpg
STI-31.jpg [ 470.61 KiB | Zobrazeno 1975 krát ]
Příloha:
STI-39.jpg
STI-39.jpg [ 393.75 KiB | Zobrazeno 1975 krát ]

_________________
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09


čtv bře 05, 2020 11:00 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 12087
Bydliště: Most
Ať se ti Pavle to poladění podaří a máš z něj stále stejnou radost :-)

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


čtv bře 05, 2020 11:07 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 18, 2011 12:08 am
Příspěvky: 2121
Bydliště: Praha
Příloha:
STI-12.jpg
STI-12.jpg [ 374.21 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]
Příloha:
STI-15.jpg
STI-15.jpg [ 348.17 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]
Příloha:
STI_kozákov-01.jpg
STI_kozákov-01.jpg [ 464.24 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]
Příloha:
STI-25.jpg
STI-25.jpg [ 402.86 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]
Příloha:
STI-23.jpg
STI-23.jpg [ 442.81 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]
Příloha:
STI-28.jpg
STI-28.jpg [ 457.15 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]
Příloha:
STI-29.jpg
STI-29.jpg [ 457.22 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]
Příloha:
STI-27.jpg
STI-27.jpg [ 397.53 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]
Příloha:
STI-32.jpg
STI-32.jpg [ 428.81 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]
Příloha:
STI-40.jpg
STI-40.jpg [ 428.59 KiB | Zobrazeno 1968 krát ]

_________________
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09


čtv bře 05, 2020 11:08 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 9805
Bydliště: Kravaře
krasne fotky, poutavy pribeh :)
a diky !!! bylo mi cti :)


tesim se na popis toho, co se postupne bude s autem dit ! na hledani .. zkouseni .. prvni dojmy ...
pro me to jsou nezapomenutelne momenty v mem motoristickem zivote :)

Odesláno pomocí Tapatalk

_________________
škoda superb
ex WRX 2008


čtv bře 05, 2020 11:23 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 6455
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
To se moc hezky čte. Tak snad jen...ať dělá minimálně stejně radosti jako dosud :-)

_________________
2x Libero E12 ('95 a '98)


pát bře 06, 2020 12:01 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř úno 16, 2011 2:43 pm
Příspěvky: 380
Pěkně napsáno, jde cítit, že to auto máš rád.
Tak ať ten upgrade vyjde a dělá ti ještě větší radost! ,,,,| (*_^) |,,,,
(jsem ani netušil, že jsme měli stejnou cestu k STI, já měl jako první Subaru přesně takového Outbacka, jak máš na fotce, včetně barvy a disku kol ;-D )


pát bře 06, 2020 12:27 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Příspěvky: 3750
Bydliště: Praha
Super! Vzdy se za tebou rad svezu!

_________________
Impreza WRX STI MY2006 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 / V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube


pát bře 06, 2020 12:43 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 14, 2014 5:53 pm
Příspěvky: 386
Bydliště: Jičín
Hezké čtení, hezké fotky a hlavně super vzpomínky :)


pát bře 06, 2020 2:45 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 9930
Bydliště: Česká Třebová
Ať ti to ještě dlouho jezdí. ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,,

_________________
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


pát bře 06, 2020 6:22 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 22, 2018 5:45 pm
Příspěvky: 262
Bydliště: Budweis Kančíkov
Krásné čtení a připomnělo mi mé první km za volantem plejád. Potvrdil jsem si,že je to asi úplně stejně u každého kdo rád řídí a poprvé vezme do rukou volant Subaru - huba od ucha k uchu a nevylezu dokud bude něco v nádrži!


Odesláno z mého SM-J730F pomocí Tapatalk

_________________
__________________
Forester 2.0D SJ 2015
Ex.3 x Octavia 1,9TDI


pát bře 06, 2020 6:28 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Příspěvky: 4004
Bydliště: Kroučová
To je poctenicko !!!! At ti dela stale stejnou radost i po poladeni.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

_________________
2021 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek


pát bře 06, 2020 6:53 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv led 21, 2010 11:32 am
Příspěvky: 990
Bydliště: plzen
pekny ,,,,| (*_^) |,,,,

a nasel jsem u sebe nekolik paralel....navstevu nemecke rally, ja tam byl 3x a pak 2005 ve Finsku
....vlastnictvi Boxer diesel, akorat ja mel Outbacka 08 a teda, z jizdních vlastností jsem nijak nadšenej nebyl, spíš mě zklamal, jak byl strašně mekkej a houpavej,
a první akce s STi Adnělka..viz foto
akorat me ani Semerad porádně řídit nenaučil
[SUBARU] STi


Přílohy:
2014-05-17-1282.jpg
2014-05-17-1282.jpg [ 402.24 KiB | Zobrazeno 1891 krát ]

_________________
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010 prodáno
Subaru Impreza WRX STi MY 2006
BMW 330 Ci cabrio MY 2001
MB GLC 43 AMG MY 2018
pát bře 06, 2020 7:18 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 37908
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
To je super čtení !!! A jsem moc rád, že se na těch vylepšeních budu moci podílet !!

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pát bře 06, 2020 8:37 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 9930
Bydliště: Česká Třebová
Tak teď už by to Pavle chtělo jen podat nějaký nástin, co se chystá. ;-D

_________________
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


pát bře 06, 2020 8:40 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 199 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: