Trávova beSTIe

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19060
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od hamoun »

to jsem pak jezdil az v STi rozmerech (od druhesady), protoze EBC nedelala dozadu dvoji vrtani pro STi kotouce (ja potreboval 5x100 v rozmeru kotouce, kde spravne patri 5x114,x ... )

k DTC30 jsem nedosel :( auto slo pryc ... :(
to by byl dalsi krok :)

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od catana »

EBC je v mych ocich odpad, treba Redstuff za studena vubec nefunguje. Ac papirove se tvari jako ze funguje. Prvni brzdeni bylo vzdycky jako kdyz bych brzdil patou z otevrenych dveri. Az druhe, treti zacaly fungovat a pak fungovaly spickove. Nicmene za destivych dnu bych musel jezdit stylem rally celou cestu.
EBC Red byl jeden z nejvetsich omylu co jsem kdy na aute mel. Yellowstuff jsem na svym aute nemel, mel to kamarad, ty funguji o chlup lepe, nicmene dost prasi a zerou desky. Takze tam bych taky byl rezervovany.

Pro tvoje pouziti bych vrele doporucil DS 2500. Ty funguji spickove od studena a v omezene mire zvladnou i okruh. Ale samozrejme to neni jejich primarni domena, tzn. na rychle svezeni funguji nejlepe. Podle meho lepe nez Hawk.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Augi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 970
Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: Michal Augustýn
Bydliště: okolí Prahy

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od Augi »

zhor píše:Pokud bys měl myšlenky dát něco lepšiho jenom dopředu, tak jsou to vyhozené peníze.
Tohle by mě docela zajímalo. Kupoval jsem totiž poladěný STI od člověka, který měl neomezený rozpočet, takže vepředu mám obrovský brzdy, ale vzadu sérii! Když jsem to s kýmsi řešil, tak mi bylo řečeno, že se Skácelem (kterýho tam mám) je to OK, protože ten narozdíl od sériového DCCD při brždění diff zamkne a tudíž se brzdný účinek "přenáší". Vůbec mechanice/strojařině nerozumím, prosím o potvrzení či vyvrácení :) :-|
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky

ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od HonzaCZ »

Ty chceš, aby ti brzdily kola, ne aby se na ně brzdný moment přenášel pochybně a neřízeně přes pohonný systém. Takže rozhodně chceš na zadní brzdy minimálně nějaký lepší desky.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od catana »

Nenapada me, jak by Skacelovo ovladani stredoveho diferencialu mel vliv na brzdeni brzdami. Muze ti lepe distribuovat brzdeni motorem, ale o tom se nebavime. Pokud brzdis, vaha se presouva dopredu, tzn. auto zaklekne a pri plnem brzdeni ti vetsinu (70%+) zpomaleni obstaravaji predni brzdy. Nicmene porad na zadnich mas tech 20-30% prace. Treba na vykonnejsi motorce se ti zadni kolo pri brzdeni zveda a tim zadni brzda ma hlavne stabilizacni funkci v malych rychlostech

Kdyz mas predni podstatne lepsi nez zadni, tak auto bude v extremu nestabilni. Mas-li vpredu treba 6ti pistkovy, tak dozadu bych dal minimalne agresivni desticky na serii.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19060
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od hamoun »

presne jak pisou kluci … pokud se vymeni jen predni brzdy za vetsi, auto najendou mnohem lip brzdi … je to parada .. clovek si ani neuvedomi, jak moc je to spatne, protoze to nesleduje … uziva si brzdeho ucinku ..
pak se po case poladi k tomu iodpovidajici zadni a clovek zjisti, jak MOC to bylo k nicemu … auto sice brzdi, ale stavi se na predek … je při prudkem brzdeni nestabilni … spatne ovladatelne ...

po vymene zadnich to brzdi najednou s uplne jinym pocitem …

auto se nestavi na predek, ale chova se tak, jako by ho někdo chytil za prdel a zastavil …
i při prudkem brzdeni se da velmi dobre rychle manévrovat (na odpovidajich gumách) ...

proste resit predek i zadek stejne ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od HonzaCZ »

Třeba EBC mělo někde tabulku, co má být za směs vzadu vzhledem k tomu, co je vpředu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19060
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od hamoun »

tak tu jsem nikde nevidel :) jezdil jsem u všech kombinaci ebc a nasledne i dba+hawk vždy stejne kombinace a sedelo mi to … a podle me to i skvele fungovalo ...

jen jsem treba zjistil, ze potrebuju menit predek i zadek najednou …
protoze kdyz jsem vymenil jen predek, moc do zajeti nebrzdi … (rozumejte mnohem méně nez po zajeti - jinak to brzdi normalne) …
takze se stalo to, ze kdyz jsem brzdy zajizdel (dle postupu výrobce), zadek se zahral, zacal poradne brzdit - predcil v tu chvili predek a zlikvidoval jsem ho …
extremni to bylo při velkych prednich a malych zadnich kotoucich … po upgrade zadku uz to nenastalo, protoze při vymene predku/zadku najednou to bylo bez problemu ...
škoda superb
ex WRX 2008
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2717
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od zhor »

Přesně jak psali ostatní, pokud máš silnější brzdy na předku, auto se při brždění bude výrazně více potápět na předku, což je ne vždy žádoucí a ku prospěchu věci. (Pokud teda nepotřebuješ otáčet auto přes ručku atd.)

Skácel jako takový posílí svornost mezi nápravama, tzn. je to schopný přenést větší moment, jak z motoru, tak od brzd, tak i celkově při zatáčení (prostě to srovnává otáčky mezi předkem a zadkem). Nicméně přenáší síly přes kardan a poloosy, což jsou taky rotující elementy, které se musí brzdit, navíc volně uložené, takže dohází k určitému napružení těchto elementů (přecejenom do okamžiku brždění vykonávali praci opačným směrem, a přenášeli výkon od motoru - zrychlení, a v okamžiku musí přenášet výkon brzd, což je vektor síly opačným směrem). Takže přecejenom tím více trpí kříže, klouby atd. Dojde k určitému spoždění té brzdné síly, takže se ti to auto nakloní víc dopředu, posune se ti težiště.

Skácel se silnější cívkou tohle dokáže zmírnit, oproti sériovému DCCD nebo viskóze, ale nedokáže to eliminovat úplně. Samozřejmě pak nastupují ještě faktory rozložení hmotnosti auta, převodové poměry difrencialů, nastavení tlumičů, omezovače brzdného účinku, atd. Je to hodně komplexní záležitost.

(PS. tohle je moje chápaní situace, pokud říkám nesmysly rád se nechám poučit od zkušenějších *_*=*_* )
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1279
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od strider »

.dundee. píše:Všechno EBC:
Přední desky: DP41210R
Přední kotouče: BSD1344
Zadní desky: DP41537R
Zadní kotouče: USR1511
dundee, napadl me jeste dotaz k tematu - podle selektoru na 11-17' STI jdou dopredu dat nejen BSD1344 ale i USR1344, ktere by pak byly stejneho slot designu a asi i materialu jako ty zadni. V popisu kitu disk+yellowpad u BSD pisou "precision cast from G3000 iron", u USR pisou "from unique disc alloys". Chapu ze mit zeleznejsi je pro vetsi zatizeni v predu na jednu stranu dobry napad, ale obecne receno - nevadi mit predek a zadek z jineho materialu? Budou jinak optimalni teploty pri ne-ostré jízdě, ne? Treba je to pod rozlisovaci schopnost silnicniho smrtelnika a rozdil pozna jen zavodnik, nevim, jen se ptam, jestli jsou zkusenosti z pouzivani... :-/
dikes
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1279
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od strider »

.dundee. píše:Všechno EBC:
Přední desky: DP41210R
Přední kotouče: BSD1344
Zadní desky: DP41537R
Zadní kotouče: USR1511
dundee, napadl me jeste dotaz k tematu - podle selektoru na 11-17' STI jdou dopredu dat nejen BSD1344 ale i USR1344, ktere by pak byly stejneho slot designu a asi i materialu jako ty zadni. V popisu kitu disk+yellowpad u BSD pisou "precision cast from G3000 iron", u USR pisou "from unique disc alloys". Chapu ze mit zeleznejsi je pro vetsi zatizeni v predu na jednu stranu dobry napad, ale obecne receno - nevadi mit predek a zadek z jineho materialu? Budou jinak optimalni teploty pri ne-ostré jízdě, ne? Treba je to pod rozlisovaci schopnost silnicniho smrtelnika a rozdil pozna jen zavodnik, nevim, jen se ptam, jestli jsou zkusenosti z pouzivani... :-/
dikes
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11883
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od Traveller »

catana píše:EBC je v mych ocich odpad, treba Redstuff za studena vubec nefunguje. Ac papirove se tvari jako ze funguje. Prvni brzdeni bylo vzdycky jako kdyz bych brzdil patou z otevrenych dveri. Az druhe, treti zacaly fungovat a pak fungovaly spickove. Nicmene za destivych dnu bych musel jezdit stylem rally celou cestu.
EBC Red byl jeden z nejvetsich omylu co jsem kdy na aute mel. Yellowstuff jsem na svym aute nemel, mel to kamarad, ty funguji o chlup lepe, nicmene dost prasi a zerou desky. Takze tam bych taky byl rezervovany.

Pro tvoje pouziti bych vrele doporucil DS 2500. Ty funguji …
Mhm, skoro bych se nakonec také přikláněl k DS2500 pro to moje svižné "kodrcání" a 2 srazy ročně někde po okreskách. A v tomto případě bych to skoro viděl, že dát origo Brembo kotouče bude nejlepší kombinace.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2900
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od .dundee. »

strider píše: dundee, napadl me jeste dotaz k tematu - podle selektoru na 11-17' STI jdou dopredu dat nejen BSD1344 ale i USR1344, ...
dikes
To sice jo, ale k YellowStuff patří BSD disky a ty se pro tento model (z pro mne neznámého důvodu) dozadu nedělají (nenabízí).
Na moji moji starou STi 2004 je naštěstí mají, takže než Británie opustí EU, objednám si u nich BSD disky na obě nápravy.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od námořník »

Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2900
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Trávova beSTIe

Příspěvek od .dundee. »

námořník píše:Do 11-17 určitě dělají
https://ebcbrakesdirect.com/automotive/ ... 2017/55263
Ale na tom odkazu nejsou. Pouze BSD Front. USR dělají Front i Rear.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“