Dobré ránko všem.
Aktuálně najeto cca 104.000km a povoz čerstvě "zrevidován a zgarantován". Kromě jedné drobnosti mu prakticky nic nechybělo, takže udělány oleje, filtry, kapaliny a takové ty drobnosti, co se něžně dělají při stodvacetitisícové prohlídce. Kilometry se nenechte zmást - předchozí majitel v tom udělal trochu chaos.
Někdo už možná kousek vedle pochytil, že ta drobnost, o které jsem se zmínil, je převodovka. Jojo, zlobila čtyřka a to tak že velmi. Už to dost dlouho nebylo úplně ono a musel jsem řadit dost opatrně, ale zhruba 14 dní zpátky se to "rozpadlo" úplně a čisté zařazení čtyřky bylo prakticky nemožné.
Takže jsem to do AWD v pondělí navečer přistavil a domluvili jsme se zrovna, že s tím mechanik může jet z práce domů a osahat si to. V úterý to rozhodili a nakonec povyměňovali všechno kolem čtyřky, protože jsem jim vysvětlil, že si nemyslím, že by byl v nepořádku jen synchron, ale spíš i "ovládání převodovky" jako takové. Takže vyměněn synchron, aby to bylo dokonalé, tak i "hlavní" čtyřkové soukolí a veškeré ty ovládací prvky (nevím, jak se to přesně jmenuje - přesuvník, vidlička, atd., atd.). Na některých prvcích vidět opravdu hodně velké opotřebení a synchron na kaši, včetně rozpadlých pružin či nějakých kroužků. No a včera před obědem volali, že jsou hotovi, takže jsem si pro to zrovna po obědě zajel.
A jak už to tak bývá, tak vše funguje perfektně a hned při prvním přeřazení byl znát diametrální rozdíl. A to nemluvím o tom úplně posledním stavu, kdy už byl ten synchron na kaši, ale o posledním půl roce či roce, kdy už to postupně odcházelo. Jsem přesvědčen, že problém byl v těch tyčkách a táhlech uvnitř a ten vlastní synchron byl jen následek.
Jako bonus - převodovka opravena na pojišťováckou prodlouženou záruku.
Takže za mě opět spokojenost a do týdne od objednání auto v cajku.