Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od spm »

N na tom voliči znamená Nepoužívat :-DDD ne vážně, je tu někde celej thread, jak se k AT chovat... generálně vzato tam dáš D jako dopředu, když chceš jet, eventuelně R pro couvání a nic jinýho neřešit. Žádný cvakání jízdy z kopce, vyřazování na semaforech. Od toho ta AT taky je, aby člověk furt tím klackem nešmudlal. Manuální řazení se dá použít na to, když jedeš z kopce a nechceš to držet na brzdách.

Ohledně toho N - zařadí to prostě neutrál. Může to bejt vhodný, když to auto potřebuješ někam odtlačit, atd. P se chová stejně ale s tím rozdílem, že se do soukolí vrazí fixní kolik, který potom blokuje kola. Někteří lidé tu pak N ještě používají na parkovací proceduru - vrazí tam N, zatáhnou ručku, pustí normální brzdu a pak dají P. Je to kvůli tomu, že když to auto stojí v kopci, tak ono se na té ruční brzdě ještě trochu svěsí, takže když se tam dá rovnou P, tak se to trochu o ten parkovací kolík opře (a u nás co to ten kolík cvaká manuálně to pak třeba jde blbě vyřadit). Ale generálně vzato by standardně potřeba být nemělo.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od PeteBiggy »

Jojo, díky za odpovědi. Takže na světlech stojíte normálně na brzdě a Nko jsem použil právě třeba na potlačení v garáži. Takže vše OK, tak to vlastně praktikuju a u parkování v kopci taky nejdřív N, pak ručku a až nakonec P. To je jasný, jako u manuálu, ať to netrpí....Jenom ještě, nemáte tip, jak na ten výjezd z garáže, aby mi to jelo fakt hodně pomalinku? Protože jak to drží za studena ty vyšší otáčky, tak jde slyšet, jak se to s tou brzdou zbytečně pere. Jde to vůbec nějak ošéfovat, asi nee že?
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od quickly »

PeteBiggy: forestík mi parkuje venku, když teď nastartuji, tak sice otáčky jsou chvíli vyšší, ale jakmile zařadím a pomalu se rozjedu, tak otáčky klesnou. zkus nastartovat, nechat 10 vteřin jet na volnoběh, dát X-mode a couvat - jen trochu drcni do plynu a pusť ho, X-mode drží konstantní rychlost
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od spm »

Nevím jak je to teď u těch nových, ty naše starý, když se po startu ťukne do plynu, tak ty otáčky trochu spadnou. Furt jsou vyšší než standardní volnoběh, ale spadnou alespoň o něco. Jinak prostě asi tou brzdou... ono někde se tu i probírala trochu jiná situace - jak tím autem pomalu manévrovat v kopci. Tedy kdy už je ohřáté, otáčky volnoběhu nízké, takže bez plynu se to v tom kopci nehne. A taky to zkušenější řeší tak, že jednou nohou si ten plyn trošku přidají a druhou pak povolují/mačkají brzdu... v téhle rychlosti to tomu asi nic neudělá. Ale chápu že tě to štve; já to nemám ani v garáži, ale i při tom manévrování venku poránu mě to občas štvalo, jak to rve proti brzdě...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od VDC »

Jo zkus to, jak píše SPM, naše starý vrány sníží volnoběh, když se ťukne do plynového pedálu. Po startu to točí celkem dlouho nad 1500 otáček a když se ťukne do plynu, tak to sníží volnoběh na nějakých 1200 otáček.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od Mira »

To lehké prošlápnutí plynu funguje nejen u automatu a nejen u subaru. Jinak my s manuálem máme výhodu, že po zařazení rychlosti to samo otáčky shodí.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od ybrcek »

Zeppelin funguje taky tak s tím volnobehem
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od Kolben »

U XT to výrazně delší dobu po startu nefunguje. Pořad to točí jako blázen. I po přidání plynu.


Sent from my iPhone X using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Metuzalem
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2120
Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
Jméno a příjmení: Milan P.
Bydliště: venkov u Jaroměře

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od Metuzalem »

Já vykoumal tento postup:
- nastartuju studený motor, tomu vyjedou otáčky;
- sešlápnu nožní brzdu a držím sešlápnutou, ruční brzdu povolím;
- zařadím D a cca 1 sekundu počkám - otáčky samy poklesnou, ne sice na volnoběh, ale aspoň o něco (o cca 300-400 ot. to tipuju);
- rozjíždím se tak, že se nedotýkám plynu a rozjezd reguluju stupněm uvolnění nožní brzdy.

Nepředpokládám, že jsem vymyslel něco neznámého, ale zatím jsem tu tento postup nečetl, tak jsem to sepsal. Dělám to tak třeba když se vysoukávám z řady podélně zaparkovaných aut, nebo dokonce i na úplné rovině, protože nemám rád, jak se mnou ten roztočený motor divoce škubne po zařazení D.

Snad nejsem jediný, kdo se rozjíždí tak, že nešlape na plyn, ale jen pouští brzdu :-)
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od PeteBiggy »

Milane,dělám to úplně stejně,buď úplně v klidu. Kdybych měl ještě přidávat plyn,tak vystřelim z té garáže ani nevím jak a těžko bych se vmestnal mezi ty futra.Potrebuji jet krokem batolete a když se mi pere motor s brzdou,tak to určitě nebudu ještě prikrmovat plynem...

Odesláno z mého Sony Xperia Z3 compact
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od PeteBiggy »

Tak jsem konečně dodal více fotek ;)
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy !!!

Příspěvek od VDC »

Krasavec !!! ,,,,| (*_^) |,,,,
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy!!! XV & XT aneb white & black!!!

Příspěvek od PeteBiggy »

Trochu času, tak bych napsal něco málo k prvním dojmům...
Především teda z cesty od prodejce ze severu domů, tady kolem komína mám zatím naježděno nula nula prd. Pač když je doma druhé auto, tak se mi na ty krátké cesty auto nechce ani vytahovat z garáže. No hlavně je mi ho líto že, ono v soli a šutrech toho letošní zimu asi moc nenajede, pokud je ta možnost, tak do tohoto raději vyženu Pažouta že ;) =)
Ale k věci. Co se týče spotřeby, tak dle PP za celou dobu 9,2 l/100 km, takže realita těch řekněme 9,6 či 9,7 l. Dle mých zkušeností všechny palubáky Subaru kecají o slabého půl litru....Co se týče nastavení palivových map. Vypozoroval jsem, že Inteligent se hodí spíše jen na dálnici, či prostě větší rychlosti. Řekněme, že do 90-100 km/h to drží až zbytečně nízké resp. dle mého názoru až nezdravé otáčky. Tedy lepší přepnout na režim Sport. A ve finále, pač je tam zdravější využití krouťáku, by na tom dle mě neměla být hůř ani spotřeba. Otáčky točí plus mínus kolem dvou či lehce nad 2000 ot./min. Kdežto ten Inteligent točí jen nějakých 1700 nebo i někdy méně. Ke Sport Sharp se zatím vyjadřovat nebudu, bo to je asi každému jasné a navíc, bo zajižďam ;-D Takže můj závěr zní, aspoň dle prozatímního zjištění, po prvotním letmém zahřátí motoru přepnout na Sport a na běžné ježdění po městě a okreskách jezdit na tento režim, na dálnice nebo rychlé okresky, kdy není nutná potřeba mít bleskurychlou odezvu na plyn, pak přepnout zpátky na Inteligent...Jinak je to moje první auto s "automatem", takže si na tomto neoraném poli tak trochu zvykám...

Co se týče doplňků, tak od prodejce mám origo gumové rohože, které působí velmi solidním dojmem. Mám objednanou neorigo gumovou vanu od FroGumu, ještě bych chtěl ochranu zadního nárazníku resp. kryt nakládací hrany a samozřejmě nechám začernit zadní okna. Když už je to negr, tak ať je to negr "mafián la cosa nostra" se vším všudy >B-) No a pere se ve mně ta ochrana laku. Zatím na tom je jen vosk, ale bude nejspíš nutné profi leštění, jelikož několikanásobná různorodá výživná přeprava z Japonska a především neodborná příprava prodejce, samozřejmě něco na autě zanechala. Ono ta příprava aut k prodeji, za to bych obecně sekal ruce, prodávají auta za takové kroupy a neumějí se k tomu vůbec chovat. Viděl jsem už nejedno auto (a bohužel i to, které jsem si měl přebrat já sám tady u nás), ze kterého se mi chtělo brečet už po jednom jediném mytí u dealera. No a já mám černou, takže na té jde vidět úplně vše, takže asi se leštičce opět nevyhnu a zvážím, zda zatím jen voskovat a nebo nanést keramiku jako u dvou posledních aut... B-) Do budoucna už mám teď navymýšleno mrtě věcí, které bych na auto dal, ale když nevím, zda si to fakt nechám, tak to zatím určitě nebudu hrotit a zůstanu jen u výše zmíněného.....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Subaru by Pete Biggy!!! XV & XT aneb white & black!!!

Příspěvek od martas »

vis co je zajimave,ze mas MY 2018 a mas antenu prut a ja mam MY 2015 a mam uz ploutev :-/ Jinak auti je krasne (*_^) |,,,,
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy!!! XV & XT aneb white & black!!!

Příspěvek od PeteBiggy »

martas píše:vis co je zajimave,ze mas MY 2018 a mas antenu prut a ja mam MY 2015 a mam uz ploutev Jinak auti je krasne
Martas, vše je tu napsané, ve zkratce: mám severskou verzi Sport, to je jak naše Comfort, teda není to topka s kůží, bezklíčkovým startováním, navi, panoramou a pár drobnostma. To jen pro pořádek. Oproti "českoněmecké" verzi Comfortu nemám el. víko kufru a tu anténu, což je položka řešitelná za pár €, kdybych teda chtěl, ale tu potřebu momentálně necítím. Naopak ta má severská verze má oproti zdejšímu Comfortu navíc vyhřívaný volant, zadní sedačky a pár drobností navíc. Oproti tvému to má samozřejmě navíc věci dané rozdílnou modelovou "faceliftací"-MY, např. jiné displeje/budíky, světla (natáčecí Biledky), interiér, změny na podvozku, v odhlučnění atd. atd. Je to MY2017, ale píšu 2018, protože to registruju až po novém roce. Finančák už mám vyřízený, ale na registru vozidel mezi svátkama nemají otevřeno pro veřejnost a koneckonců je pro mě i samozřejmě lepší mít auto 1/2018 než 12/2017 :-D Tož asi tak nějak no..... ;)
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“