Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Napsal: čtv pro 21, 2017 1:41 pm
Ahoj ahoj, zdravím všechny,
dovolím si zde taktéž založit své vlastní vlákno ohledně mých dvoustopých miláčků. Těch jednostopých se vás budu snažit raději ušetřit, a asi bych měl zůstat i jen u značky že? Takže only Už tady nejsem zrovna nováčkem a spousta lidí mě na fóru už zná. Ale až tak nějak teď jsem se rozhodl pro toto samostatné vlákno.
Ještě než přejdu k autům, tak si dovolím něco málo o sobě. Jsem motorkář tělem i duší, auta pro mě dřív byla spotřební záležitost, naopak mašina byla vším. V minulosti jsem jezdil kapotované sportovní motorky, přes ostrého naháče modré krve jsem přešel do praktičtějších vod a už přes sedm let mám touringové velké supermoto KTM SMT, jelikož jsme s polovičkou chtěli cestovat i na motorce. Mezi r. 2010-2013 jsme sjezdili půl Evropy, od Rumunska, přes celý západní Balkán, Alpy, Francii, Benelux, Skandinávii až po Anglii a Skotsko až nahoru na Orkneje. Pak se narodila první dcerka a motorka šla logicky do ústranní, skončit však, jakožto spousta lidí, opravdu nehodlám. A pokud to jde, tak si po práci či o víkendu jdu pojezdit rajón k nám do hor a jednou za rok na pár dní dám Alpy, pokud to jde (jakožto už dva roky to nešlo ). No a tím, že mašina šla logicky trošku do ústranní, tak mě o to víc chytly auta. A co může být v tomhle ohledu, jakožto kompenzace za ztrátu času stráveného na mašině, lepší než čas strávený v Subaru!!! Ještě dodám, že jsem velký, ale fakt velký puntičkář a perfekcionista, holky doma to se mnou rozhodně nemají lehké, což uznávám. Na dvou posledních autech jsem měl vždy nanesenou keramiku, tedy nanotechnologie pro ochranu, vzhled a snadnou údržbu. Do světa detailingu už jsem trošku proniknul, ale profesionálně to rozhodně nedělám, ani neleštím, jen spíše dbám na techniku mytí, nesnáším jakékoliv škrábance apod. Takže toť asi tak veskrze o mně. Teď teda už let´s go k Subaru!!!
Takže; v srpnu 2016 jsem si po půlročním čekání odvezl od českého dealera funglovku Subaru XV v krásné bílé perleti Byla to srdeční záležitost, která bohužel skončila po roce a kousek. Rozrostla se nám rodinka, ne úplně plánovaně a já se pořád zaobíral myšlenkou souboje čtyřčlenné rodinky se třemi ženskými vs. kufru o kapacitě 380l Jinak jsem byl s autem max. spokojený, jak by ne. Postavil jsem to tak, že pokud mi XVčko někdo zaplatí, tak ho pustím, pokud bych na něm měl tratit, tak si ho nechám a věc budu řešit střešním boxem. Doteď nevím, jestli jsem udělal dobře, nicméně nastala taková nabídka, že auto změnilo majitele.
Co dál? Věděl jsem, že chci zůstat u Subaru. A model. Toť otázka. Outback už je fakt moc velký, nedal bych ho snad ani do garáže, navíc už cenově nedosažitelný, mluvíme-li zase o novém voze. Ale potřebujeme přeci větší kufr Takže buď Levorg nebo Forester s atmoškou v manuálu (klasický starší variátor spřažený s těmito motory bych nechtěl), tedy s tím, co jsem znal z XV. Ano, velmi rozdílná auta! Ale když já jsem tak nějak uživatelsky přesně mezi nimi. Do terénu nemám potřebu jezdit, za to jezdíme hodně na hory, sem tam nějaká ta louka….Pro Levorga mluvily jízdní vlastnosti, větší kufr a vzhled, který se mi moc líbí. Pro Lesníka zase větší praktičnost daná především světlou výškou a trochu více místa v garáži, která je stavěná na staré Škodulenky a navíc se mi tam musí ještě přece vejít mašina Co se týče volby starší versus nový vůz; hmm, najít takového jako jsem já, tak bych klidně volil lehce jetý vůz. Ale najít dalšího takového typa jako já, který by navíc třeba po roce auto prodával, to je prakticky nereálné, takže zase funglovka! Ale české ceny (vyjma Levorga v Trendu), jsem i přes max. slevu co jsou naší dealeři schopni sfouknout dolů, nebyl ochoten akceptovat a tak jsem se začal dívat po Evropě. Trvalo to setsakramentsky dlouho, život pouze s 206 Peugeotem už začal být trošku, ehm jak to říci, trošku nekomfortní. Navíc výprodeje na konci roku začínaly vrcholit a auta sice ještě více slevňovat, ale zároveň se tratit, tedy zužovat výběr. Takže bylo již třeba konat! Málem jsem dovezl Levorga z Německa, už byl dokonce předem zaplacený, ale nakonec to nedopadlo, nekoupil jsem. Nebudu to tady rozpitvávat, ale byl tam prostě problém, přes který jsem se nedokázal přenést (i když by to nejspíš devadesát osm lidí ze sta neřešilo či se přes to přeneslo). A navíc jsem tak nějak pořád měl respekt z toho nízkého podvozku, na rovinu, pořád jsem přešlapoval mezi těma dvěma modely a nevěděl, „kam se vydat“ Srdce říkalo Levorg, rozum Forester. Až to přišlo a naskytla se možnost na Forester XT za super cenu. Mno super, pro mě to byla pořád velká pálka, ale už ne úplně nedosažitelná. Jen bohužel už nebyla možnost mé milované bílé perleti A teď to bylo o tom, smířit se s barvou, kterou bych normálně úplně zrovna nevolil, ale mít zase auto, na které bych normálně nedosáhnul. Do toho jsem ale pořád nezapomněl na Levorga a stále přešlapoval. Až jsem kápnul na XTčko v černé perle, která je spolu s šedou u tohoto typu auta po bílé u mě na druhém místě. A jako bonus, zase o kousek za lepší cenu. A tak jsem do toho šel!!!
Takže Subaru Forester 2,0 XT v black silica pearl Mno, takový černý Neggřík. Auto jsem si dovezl, řekněme ze severní Evropy, blíže si dovolím nespecifikovat a nechat si to jako své know how Po více jak „čtvrtleté usilovné práci“ je kára doma, ještě mě čeká dotáhnout do konce finančák a auto přihlásit, což bude hned po novém roce. Pak ještě aby mi vrátili zálohu na tamější DPH a bude to v suchu. Je to tedy severní model, odpovídající naší výbavě Comfort s tím drobným rozdílem, že nemá el. víko kufru a anténu ve tvaru žraločí ploutve, ale zato má vyhřívaný volant, zadní sedačky a pár věcí pro severské podmínky navíc. Je to prostě totožný vůz, jaký u nás prodává neoficiální dealer Carpenter. A navíc, pro pobavení; auto jsem si stylově objednal ve stejný den, jako Aleš Háma u nich v Praze přebíral již svého čtvrtého Lesníka, samozřejmě jak jinak než ve verzi XT. A to se počítá
Jinak s autem jsem dojel po ose, takže už je prakticky zajeté. Samozřejmě jsem se snažil co to šlo, tedy motor jsem nepřetáčel, měnil styl jízdy, klasické dálnice jen velmi omezeně, tempomat minimálně, přepínal jsem jízdní režimy, občas si sáhnul po pádlu, poctivě dochlazoval turbo, opatrně na brzdy atd. atd. tak snad OK.
Tak jak jsem svá poslední dvě auta rozhodně nekupoval s tím, že bych je měl záhy prodávat (měly to být vozy tzv. „na furt do mrtě“), tak u této káry naopak rovnou říkám: kupoval jsem to s tím, že to je tak pade na pade. Nejsem si zcela úplně jistý, zda je XT pro mě fakt trefa do černého, a naopak, že zapomenu na svou milovanou bílou perlu a ztotožním se s černou. Zkrátka, buď mě to auto vezme za srdce a nebo půjde o dům dál s tím, že bych na něm nemusel zase finančně tratit. A třeba to bude právě tak, že byť je tento Neggřík kupovaný s tím, že se možná dlouho neohřeje, tak zrovna zůstane a bude to známost na dlouhé roky Kdo ví
Tímto pokládám historii svého Subaru vlákna za zahájenou
Takže Subaru zdar nazdar, ať nám ty auta dělají všem jen a jen radost
dovolím si zde taktéž založit své vlastní vlákno ohledně mých dvoustopých miláčků. Těch jednostopých se vás budu snažit raději ušetřit, a asi bych měl zůstat i jen u značky že? Takže only Už tady nejsem zrovna nováčkem a spousta lidí mě na fóru už zná. Ale až tak nějak teď jsem se rozhodl pro toto samostatné vlákno.
Ještě než přejdu k autům, tak si dovolím něco málo o sobě. Jsem motorkář tělem i duší, auta pro mě dřív byla spotřební záležitost, naopak mašina byla vším. V minulosti jsem jezdil kapotované sportovní motorky, přes ostrého naháče modré krve jsem přešel do praktičtějších vod a už přes sedm let mám touringové velké supermoto KTM SMT, jelikož jsme s polovičkou chtěli cestovat i na motorce. Mezi r. 2010-2013 jsme sjezdili půl Evropy, od Rumunska, přes celý západní Balkán, Alpy, Francii, Benelux, Skandinávii až po Anglii a Skotsko až nahoru na Orkneje. Pak se narodila první dcerka a motorka šla logicky do ústranní, skončit však, jakožto spousta lidí, opravdu nehodlám. A pokud to jde, tak si po práci či o víkendu jdu pojezdit rajón k nám do hor a jednou za rok na pár dní dám Alpy, pokud to jde (jakožto už dva roky to nešlo ). No a tím, že mašina šla logicky trošku do ústranní, tak mě o to víc chytly auta. A co může být v tomhle ohledu, jakožto kompenzace za ztrátu času stráveného na mašině, lepší než čas strávený v Subaru!!! Ještě dodám, že jsem velký, ale fakt velký puntičkář a perfekcionista, holky doma to se mnou rozhodně nemají lehké, což uznávám. Na dvou posledních autech jsem měl vždy nanesenou keramiku, tedy nanotechnologie pro ochranu, vzhled a snadnou údržbu. Do světa detailingu už jsem trošku proniknul, ale profesionálně to rozhodně nedělám, ani neleštím, jen spíše dbám na techniku mytí, nesnáším jakékoliv škrábance apod. Takže toť asi tak veskrze o mně. Teď teda už let´s go k Subaru!!!
Takže; v srpnu 2016 jsem si po půlročním čekání odvezl od českého dealera funglovku Subaru XV v krásné bílé perleti Byla to srdeční záležitost, která bohužel skončila po roce a kousek. Rozrostla se nám rodinka, ne úplně plánovaně a já se pořád zaobíral myšlenkou souboje čtyřčlenné rodinky se třemi ženskými vs. kufru o kapacitě 380l Jinak jsem byl s autem max. spokojený, jak by ne. Postavil jsem to tak, že pokud mi XVčko někdo zaplatí, tak ho pustím, pokud bych na něm měl tratit, tak si ho nechám a věc budu řešit střešním boxem. Doteď nevím, jestli jsem udělal dobře, nicméně nastala taková nabídka, že auto změnilo majitele.
Co dál? Věděl jsem, že chci zůstat u Subaru. A model. Toť otázka. Outback už je fakt moc velký, nedal bych ho snad ani do garáže, navíc už cenově nedosažitelný, mluvíme-li zase o novém voze. Ale potřebujeme přeci větší kufr Takže buď Levorg nebo Forester s atmoškou v manuálu (klasický starší variátor spřažený s těmito motory bych nechtěl), tedy s tím, co jsem znal z XV. Ano, velmi rozdílná auta! Ale když já jsem tak nějak uživatelsky přesně mezi nimi. Do terénu nemám potřebu jezdit, za to jezdíme hodně na hory, sem tam nějaká ta louka….Pro Levorga mluvily jízdní vlastnosti, větší kufr a vzhled, který se mi moc líbí. Pro Lesníka zase větší praktičnost daná především světlou výškou a trochu více místa v garáži, která je stavěná na staré Škodulenky a navíc se mi tam musí ještě přece vejít mašina Co se týče volby starší versus nový vůz; hmm, najít takového jako jsem já, tak bych klidně volil lehce jetý vůz. Ale najít dalšího takového typa jako já, který by navíc třeba po roce auto prodával, to je prakticky nereálné, takže zase funglovka! Ale české ceny (vyjma Levorga v Trendu), jsem i přes max. slevu co jsou naší dealeři schopni sfouknout dolů, nebyl ochoten akceptovat a tak jsem se začal dívat po Evropě. Trvalo to setsakramentsky dlouho, život pouze s 206 Peugeotem už začal být trošku, ehm jak to říci, trošku nekomfortní. Navíc výprodeje na konci roku začínaly vrcholit a auta sice ještě více slevňovat, ale zároveň se tratit, tedy zužovat výběr. Takže bylo již třeba konat! Málem jsem dovezl Levorga z Německa, už byl dokonce předem zaplacený, ale nakonec to nedopadlo, nekoupil jsem. Nebudu to tady rozpitvávat, ale byl tam prostě problém, přes který jsem se nedokázal přenést (i když by to nejspíš devadesát osm lidí ze sta neřešilo či se přes to přeneslo). A navíc jsem tak nějak pořád měl respekt z toho nízkého podvozku, na rovinu, pořád jsem přešlapoval mezi těma dvěma modely a nevěděl, „kam se vydat“ Srdce říkalo Levorg, rozum Forester. Až to přišlo a naskytla se možnost na Forester XT za super cenu. Mno super, pro mě to byla pořád velká pálka, ale už ne úplně nedosažitelná. Jen bohužel už nebyla možnost mé milované bílé perleti A teď to bylo o tom, smířit se s barvou, kterou bych normálně úplně zrovna nevolil, ale mít zase auto, na které bych normálně nedosáhnul. Do toho jsem ale pořád nezapomněl na Levorga a stále přešlapoval. Až jsem kápnul na XTčko v černé perle, která je spolu s šedou u tohoto typu auta po bílé u mě na druhém místě. A jako bonus, zase o kousek za lepší cenu. A tak jsem do toho šel!!!
Takže Subaru Forester 2,0 XT v black silica pearl Mno, takový černý Neggřík. Auto jsem si dovezl, řekněme ze severní Evropy, blíže si dovolím nespecifikovat a nechat si to jako své know how Po více jak „čtvrtleté usilovné práci“ je kára doma, ještě mě čeká dotáhnout do konce finančák a auto přihlásit, což bude hned po novém roce. Pak ještě aby mi vrátili zálohu na tamější DPH a bude to v suchu. Je to tedy severní model, odpovídající naší výbavě Comfort s tím drobným rozdílem, že nemá el. víko kufru a anténu ve tvaru žraločí ploutve, ale zato má vyhřívaný volant, zadní sedačky a pár věcí pro severské podmínky navíc. Je to prostě totožný vůz, jaký u nás prodává neoficiální dealer Carpenter. A navíc, pro pobavení; auto jsem si stylově objednal ve stejný den, jako Aleš Háma u nich v Praze přebíral již svého čtvrtého Lesníka, samozřejmě jak jinak než ve verzi XT. A to se počítá
Jinak s autem jsem dojel po ose, takže už je prakticky zajeté. Samozřejmě jsem se snažil co to šlo, tedy motor jsem nepřetáčel, měnil styl jízdy, klasické dálnice jen velmi omezeně, tempomat minimálně, přepínal jsem jízdní režimy, občas si sáhnul po pádlu, poctivě dochlazoval turbo, opatrně na brzdy atd. atd. tak snad OK.
Tak jak jsem svá poslední dvě auta rozhodně nekupoval s tím, že bych je měl záhy prodávat (měly to být vozy tzv. „na furt do mrtě“), tak u této káry naopak rovnou říkám: kupoval jsem to s tím, že to je tak pade na pade. Nejsem si zcela úplně jistý, zda je XT pro mě fakt trefa do černého, a naopak, že zapomenu na svou milovanou bílou perlu a ztotožním se s černou. Zkrátka, buď mě to auto vezme za srdce a nebo půjde o dům dál s tím, že bych na něm nemusel zase finančně tratit. A třeba to bude právě tak, že byť je tento Neggřík kupovaný s tím, že se možná dlouho neohřeje, tak zrovna zůstane a bude to známost na dlouhé roky Kdo ví
Tímto pokládám historii svého Subaru vlákna za zahájenou
Takže Subaru zdar nazdar, ať nám ty auta dělají všem jen a jen radost