Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy!!! XV & XT aneb white & black!!!

Příspěvek od PeteBiggy »

Tož po delší době,ještě dlužím info;zatím jsem si na léto Mustada ještě nechal,ale na podzim,no uvidíme....

Proč ovšem píšu. Teď jsme na dovolené a Jadran jsem zajel za neuvěřitelných 8.2 l/100 km!!!Jasně,realita bude spíš k devíti bo palubak kecá,ale i tak jsem nechápal.Tohle auto se mě neustále snaží přesvědčit,jak dokonalé je a že není většího univerzála.....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Subaru by Pete Biggy!!! XV & XT aneb white & black!!!

Příspěvek od sima »

Pak něco řeš =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HugozHor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: stř bře 07, 2018 12:51 pm

Re: Subaru by Pete Biggy!!! XV & XT aneb white & black!!!

Příspěvek od HugozHor »

To jsi na tom Pete líp, já to dělal za palubních 8,8.

Důvodem bylo, že Ustašovci mají 1/3 dálnice staženou v režimu 80 až 100... přestože ještě dálnici nestačili zaplatit, tak se jim to propadá...

...a příští rok udělají co? ...zdraží mýtné... <:-<
Impreza 2.0 R MY 2006
Outback 2.0 D MY 2008
Forester 2.0 XT MY 2018
BRZ 2.4 I D-4S MY 2023
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy!!! XV & XT aneb white & black!!!

Příspěvek od PeteBiggy »

Tak dnes na to došlo, Mustada si odvezli noví majitelé :-(
Jsem z toho celkem fest rozbitý... Noo, ale asi až čas ukáže, zda jsem udělal krutou cypovinu a nebo sakra dobrý obchod. Nejvíc rozporuplné a zároveň nejlepší auto, co jsem kdy měl a bohužel tak trochu i tuším, že včetně těch, co kdy ještě mít budu. Tak snad mu tam bude dobře a bude dělat radost [!]
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48961
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru by Pete Biggy!!! XV & XT aneb white & black!!!

Příspěvek od VDC »

Petře gratulovat ti nebudu...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Subaru by Pete Biggy!!! XV & XT aneb white & black!!!

Příspěvek od sima »

Tak přeci jen :-/
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!

Příspěvek od PeteBiggy »

Zdravím ve spolek,

jelikož se na mne čím dál více obracíte s dotazy na Alfu Stelvio, rozhodl jsem se teda něco málo sepsat. I když to není Subaru, tak je vidět, že i mezi Subaristy je o tohle zájem a tak si dovolím to sem dát, ať nemusím odpovídat na jednotlivé dotazy. Auto už mám více jak měsíc, dřív však na to bohužel moc nebyl čas a především myšlenky, byly jiné starosti…

Asi bych měl začít tím, jak jsem se ke Stelviu vlastně dostal. Jak většina z vás asi ví, v listopadu jsem prodal své XTčko. Zda to byla chyba či nee, to stále s jistotou nevím a ukáže to až delší čas. Proč, to už tady více řešit nebudu. Ale bylo to ve stručnosti tak, že jsem to postavil na tom, že buď to někdo zaplatí a nebo zůstane doma. No a on někdo se našel a zaplatil to. A upřímně musím přiznat, že já jsem na to psychicky nebyl vlastně připraven. Protože to auto bylo neskutečně dobré. Ale stalo se, takže XTčko šlo do světa. Nevěděl jsem, zda kupovat opět nové auto za nemalé peníze a nebo ne. Když ale však vidím, kam to EU tady směřuje, tak jsem si řekl, že za chvíli už pořádné auto ani koupit nepůjde. Dyk u Subaru to už tak vlastně je včil. Takže Subo už bohužel nee, musím hold jinde. No a zase uvidím, budu spokojen nebo ne, prodat to můžu přece vždy a s mým přístupem nákup/prodej a péči o vůz, bych na tom zase třeba i nemusel tratit. Takže jsem hledal, co bych, kde bych. No, celkem mě to i bavilo, byla možnost si toho dost vyzkoušet, ale bylo mi smutno z toho, že bych měl opustit své milované Plejády ::-((( Postupně jsem byl v Mazdě, Toyotě, Cupře/Seatu, BMW, Land Roveru….. Ale pořád to nebylo ono a když, tak mi to pořád přišlo, že bych nepořídil nic lepšího než jsem měl, spíš naopak a navíc za ještě větší peníze. Až jednou přišla myšlenka na Alfu. Byl jsem se krátce svézt, ale snad jen po 30 sekundách jízdy jsem věděl, že to je to, co hledám =) Stačilo otočit volant doleva, doprava, nechat pár krát přeřadit převodovku, lehce vytočit; byť ještě surový; motor, zkusit brzdy a bylo vymalováno [!] Abych to shrnul, tak od listopadu do února jsem hledal, tápal, v únoru se svezl v Alfě a věděl :-) Nějaké otazníky samozřejmě byly, pátral jsem po spolehlivosti, ale snad to vypadá, že tohle by neměl být úplně kámen úrazu. Teda doufám. Další věc byly samozřejmě finance, jelikož to je auto zase cenově trochu ještě výš. Už už jsem měl rozjednané auto z Německa, ale přišla do toho korona, karanténa a skokový nárůst €. Všichni víme, jaká byla situace, že. Takže v tu chvíli jsem věděl, že tentokrát za současné situace je jedinou cestou si dovézt auto nikoliv ze Skandinávie, Pobaltí či Německa, nýbrž z Polska. Zlotůvka šla sice taky nahoru, ale zdaleka ne tak jak Euro či jiné měny, např. Švédská koruna. Alfa tam má docela tradici, je to vcelku velký trh…. S různými Poláky jsem jednal dlouhé měsíce, až v červnu měli národní akci, během které jsem to celé finálně upekl. Jelikož kačky hrály roli, tak to samo zase nemůže být auto absolutně dle mých představ, jaké bych si sám nakonfiguroval v konfigurátoru. Bohužel, ale tohle je moje strategie, tak musím počítat s ústupky. Ale nakonec se mi podařilo udělat jak silnější 280 koňovku, tak pádla a jakž takž akceptovatelnou barvu. Jinak obecně výbavu jsem moc neřešil, holátko to rozhodně není; no, je tam řekněme nějaký ten výbavový přešlap, ale pro mě jsou priority docela někde jinde. Jsou tam i nějaké ty věci, nad kterýma český inženýr kroutí hlavou, jak že to ten italský inženýr vlastně myslel :-D Já jsem ovšem tak nějak tušil do čeho jdu, měl jsem v minulosti dvě italské motorky, takže trošku vím, co od Itala můžu čekat. Jelikož jsem fakt punťa, tak mi tam vadily některé věci, které by se u nového vozu neměly stávat a které bohužel kazily radost z nového vozu :-( Ale tak nějak jakžtakž se to podařilo s dealerem dořešit. Dali i nějakou symbolickou kompenzaci a na dva dny zapůjčení Giulie, kterou jsem měl možnost otestovat a trochu i provětrat. No teď už jen doufám, že to bude dělat jen a jen radost, jak se sluší a patří, no hlavně ať se to nesype. Jak mě to bude srát, tak to pošlu zase pryč, ale pak už fakt nevím, co bych vyzkoušel. Byl jsem už totiž snad fakt všude :-D Subaru je hluboko v srdci, ale bohužel, zas.aný Brusel [!] Ze současné nabídky by přicházel v úvahu jen Outback. I o tom jsem uvažoval, ale ta atmo dvaapůlka je vše, jen ne dostatečně výkonná motorizace. Tímto neříkám, že u toho jednou možná stejně neskončím, pač se nám v září bude v rodině měnit situace a jestli to tak bude nastálo, tak budeme mít daleko větší km nájezd než teď. A zároveň paradoxně nebude nutné mít dvě auta. Takže pokud to bude trvalý stav, což zatím nevíme, tak možná bude rozumné se trochu začít dívat i na spotřebu, což jsem doteď vůbec neřešil. Takže uvidíme, co a jak do budoucna bude. Tak teď už k autu samotnému:

Je to silnější benzínová verze u toho přeplňovaného dvoulitru, čili 280 koní, 400 krouťák. Je to verze B-Tech ve stříbrné barvě Silverstone Grey s černými doplňky. Je to samozřejmě Q4, primárně hnaná zadní náprava s připojitelným předkem, podélně uložený motor. Auto je na platformě Giorgio, stejně jako Giulie. Vyvážení auta předek/zadek je 50% na 50%, hodně hliníku a také i carbon…..

+
Podvozek, auto je parádně tuhé, přičemž ne nepohodlné. Ostré velmi strmé a přesné řízení, projíždět kruháči je prostě radost. Tohle nemá konkurenci ,,,,| (*_^) |,,,, Stelvio absolutně klame rozměry, pocitově to je malá hbitá motokára! Motoricky to asi nemá ani smysl moc velebit, to je snad jasné, byť zatím zajíždím a mám najeto nula nula prd. Interiér orientovaný na řidiče, vše vás krásně obklopuje, máte na dosah, ergonomie OK, až na jednu věc (viz mínusy). ZF 8 stupňová převodovka pro podélně uložené motory je prostě boží. Řadí krásně měkoučce, je docela i rychlá, byť by mi nevadilo kdyby byla ještě rychlejší, ale oproti jiným autům to je často nebe a dudy (především vůči 9 stupňové převodovce v LR Discovery Sport). Nejlepší ze všeho na celém autě jsou parádní kovová pádla. Bez nich bych to auto nechtěl a jsem rád, že jsem na nich trval. Pro mě, jednoznačně nejdůležitější prvek výbavy. Navíc jsou fakt luxusní, žádné jiné "běžné" auto je nemá tak parádní. Ono jaksi kupovat Alfu bez nich, mi přijde dost ujeté. Ale u toho Stelvia, jakožto SUVčka, to ještě jakž takž dokážu pochopit, že to konfigurují i bez nich. Byť já bych to bez nich fakt nechtěl. Musím teda přimhouřit, no skoro zavřít obě oči, ale dokážu to ještě pochopit. Ale to, že prodávají bez pádel i Giulie, to mi hlava fakt nebere. To je snad obdobné, jakožto by to prodávali se třemi koly. Takže když to shrnu, celkovým zásadním plusem auta jsou neskutečné jízdní vlastnosti s ohledem na danou kategorii a praktičnost vozu.

-
Jak je samotná převodovka parádní, tak vyjma nejostřejšího režimu „D“ se pohybuje v až nezdravě nízkých otáčkách. Tohle je však věc softwaru, stejně jako „I“ režim u Subaru. Je to úlitba emisím, i když si myslím, že ve finále by o pár stovek otáček výš bylo lepší nejen s ohledem pro motor, ale i spotřebu. Jak už jsem psal, jsou tam i nějaké ty italské věci (např. nejdou vyklopit stěrače při mytí, vadí kapota) apod. Pak klasika u Alfy, je tam docela malý rejd a je třeba s tím počítat. Je tam bohužel i ta jedna ergonomická chybka (i když na koncernové vozy to rozhodně nemá); a sice není stavitelná hlavová opěrka a dle našeho (a především ženy) názoru je nakloněna nepřirozeně vpřed. Vyjma výhledu vzad, který je nic moc a je dán stavbou/dizajnem karoserie, výhled z vozu není špatný. Ale samozřejmě se Subaru (které je v tomhle ohledu top), se to srovnávat moc nedá. Takže to vlastně ani není mínus, to jen abych vyvážil ty plusy :-DDD . Jak se zmiňuje ve většině testech, nejde bohužel vypnout protiprokluz. Ještě k těm brzdám, přijdou mi necitlivé při dojíždění je takový trhaný pocit, jakoby byly křivé kotouče. Dealer říkal, že to jsou pneumatiky speciálně dodávané pro AR, které jsou extrémně tuhé. Že když je vyměním, ten pocit bude ta tam. No těžko říct. Pro mne osobně jsou mínusem rozměry, konkrétně šířka. Mám totiž malou garáž, stavěnou na staré Škodulenky, max. Žiguly a limituje mě především úzký vjezd, kdy to mám fakt na knap…. Takže, kdybych to měl objektivně ( :-D ) opět shrnout, největším zásadním a nezanedbatelným mínusem auta je fakt, že to není Subaru :-/

Vidím, že jsem se docela rozepsal, takže to zatím snad bude muset stačit. Pokud by někoho zajímalo srovnání s Giulií nebo Foresterem XT, až bude zas trochu času, není problém se rozepsat i na toto téma....
Tož toliko z mého opožděného hlášení, nechť Vám to vše jezdí. A mějte se fajn, Subaru rodino ;)

PS: Nezjistil jsem, jak změnit název tématu, možná to může udělat jen admin. Tak prosím Tomáše, Quicklyho apod. zda by to nezměnil, např. třeba na "Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!", bo jak vám to bude vyhovovat. Prostě ať to dává více logiku...
Přílohy
DSC_0007.JPG
DSC_0026.JPG
DSC_0027.JPG
Naposledy upravil(a) PeteBiggy dne úte črc 28, 2020 1:31 pm, celkem upraveno 2 x.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!

Příspěvek od quickly »

Nadpis vlákna upraven (upraven první příspěvek)
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!

Příspěvek od PeteBiggy »

quickly píše: Nadpis vlákna upraven (upraven první příspěvek)
Děkuji.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!

Příspěvek od dethroned »

,,,,| (*_^) |,,,, krásný auto.

dělám teď něco s FCA (fiat) a překvapilo mě, jak jsou italové strukturování a vše chtěj mít ověřený datama apod. ... fakt!
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!

Příspěvek od Tapan »

Jak SUV nemusím, tak tohle je fakt hezký auto. Tak ať to jezdí!
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!

Příspěvek od bushman1 »

Moc hezky interier.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
imagiag
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 384
Registrován: úte srp 23, 2011 2:30 pm
Jméno a příjmení: Petr Vlk
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!

Příspěvek od imagiag »

moc pěkný
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48961
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!

Příspěvek od VDC »

Petře je nádherná !!! Ať ti dělá jen radost !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Šaman
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3038
Registrován: úte zář 08, 2009 10:26 pm
Bydliště: Kateřinice

Re: Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!

Příspěvek od Šaman »

Hmmm, alfička a pěkná! Blahopřeju a mnoho spokojenosti.
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“