ema pracant - UTV 4x4

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

Tak je svařeno. Vypadá to provařené, ale do sváru nevidím - to jedině, dyby to ruplo, tak by sa vidělo aj dovnitř ;-D . Myslím ale, že to bude plně funkční. Už to edem začistiť a procha polechtať na frézce a je nachystáno. Je mi jasné, že sa to moselo dělat blbě, bo přístup naprd a neznámá litina.
Jen hold chyba, že neprovařil ten poškozený otvor celý - vrtnul bych tam důru a nový závit (udělal to tak, jak sa mu zdálo najlepčí). Tak to teď budu moset zkusit projet opatrně závitníkem, ale spěšej to zkončí věčím závitem a atypem svorníku s M10/M8 místo šroubu. Naštěstí si to možu šecko zmastit samodomo a případný svorník tam zalepím napevno.

Zatým sa ně ale nedaří zehnať ložiska v potřebnej kvalitě (tzn. Koyo, NTN nebo SNR, Nachi - neboli japonská kvalita):
1x 6303/P6
2x 6202/P63

Poky byste o nečem věděli, budu rád za info.

Teď sa vyvařujů ložiska ve vodě, aby byly čisté, jak dětská prdélka po umytí :-D .
Kontakt na svářeče - p. Bolek: http://www.svarovani-hliniku.cz/kontakt
Přílohy
DSC00080.JPG
DSC00082.JPG
DSC00084.JPG
DSC00085.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od VDC »

Super !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od RadekN »

Doro píše:Tak je svařeno. Vypadá to provařené, ale do sváru nevidím - to jedině, dyby to ruplo, tak by sa vidělo aj dovnitř . Myslím ale, že to bude plně funkční. Už to edem začistiť a procha polechtať na frézce a je nachystáno. Je mi jasné, že sa to moselo dělat blbě, bo přístup naprd a neznámá litina.
Jen hold chyba, že neprovařil ten poškozený otvor celý - vrtnul bych tam důru a nový závit (udělal to tak, jak sa mu zdálo najlepčí). Tak to teď budu moset zkusit projet opatrně závitníkem, ale spěšej to zkončí věčím závitem a atypem svorníku s …
Co vzít SKF?

6303/P6 https://www.proprumysl.cz/skf-6303-kulickove-lozisko/
6202/P63 https://www.proprumysl.cz/skf-6202-c3-k ... e-lozisko/

Jinak přesnost P6 je u SKF, aniž by to uváděli. A P63 je přesnost P6 + vůle C3, tedy by mělo stačit zase klasické SKF s radiální vůlí C3.
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

SKF nechcu, bo pochybná kvalita, takže jen jako nouzovka. Zatím to vypadá na Nachi, japonské. Ty mají a v dobré ceně na korbel-loziska.cz.
Koyo nevím, kde sehnat, ale to je jistota. Především nic z Polska, bo to sou překupníci šméjdů z číny pod šelijakou značkou.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od RadekN »

Co je na Skf pochybného? Já je vnímám jako to nejlepší, co se dá sehnat :-)
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1512
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Vladimir_xh »

SKF je stále velmi dobrá kvalita. Až tak, že se jednu dobu vyplatilo dělat falza a tím dost poškodit značku.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

No, na japonské značky to nemá, tak přednostně vemu ty. Třeba na forestříka jen SNR, NTN, bo to je Japonsko, NTN už asik jen Francie, ale je to stále ověřená kvalita.
SKF sa dělajú šade možně, takže jeden neví, co dostane, proto sú až jako poslední možnost.
Chvilu sem pátral, než sem to trocha rozlousk.
Do strojů to je zas neco iné, ale to motora je třeba pečlivě, bo rozebírať to zasej šecko vuli jednemu přidřenému, je pak na mašlu.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od sima »

To samé mě říkal Waltr Embert, že mě dá ložisko SRN, protože je to jistota.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od zhor »

Ja ted bral loziska SNR na Volvo, a byl to jenom prebrandovanej FAG. Ale loziska na Subaru od SNR byvaji vetsinou od Koyo.

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
karels
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 78
Registrován: úte čer 23, 2015 11:08 pm
Jméno a příjmení: Karel Šubrt
Bydliště: Plzeň-sever

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od karels »

Teď jsem kupoval SNR rozvodovou sadu na gf imprezu (sohc), všechna ložiska jsou NSK - Japan, vodní pumpa GMB jestli si pamatuju dobře. Podle mě je teď SNR/NTN jedna firma.
Impreza 2.0 RX combi, 85 kW, 1995
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

Tak sem objednal ložiska Nachi, Japonsko. Používajů sa aj v prvovýrobě do motorů a cena je dobrá. Šecky ložiska cca 1,2 tis. + gufera FPM, což už byl trocha problém zehnať, ale mám skorem šecko.
Při rozborce a čištění vložky klikovky sa ně rozpad jeden těsnící stírací krúžek (funguje obdobně jako pístní krúžek). Byl křehký a lámal sa už při křivém pohledu. Druhý je v pohodě. Tož co včilej. Nechal sem to koňovi a řešil ostatní. Demontáž zbývajících ložisek, takže skorem šecky budú nové. Očištění a pak oprava zavařenej části, to ale až pozdějš. Vyrobil sem přitem z donucení spešl klúč na odšrubovaní matice s levým závitem a demontoval poslední ložisko a vnitřní hřidel pohonu. Tým byl pravý karter komplet odstrojený.
Kámoš, co ně na frézce orovnal vfch teho zavařeného, jen tak poznamenal, že ten polámaný krúžek sa dá udělať/vytočiť, ale ce to kalitelný matroš. Moc sa ně do teho nechcelo, ale po promyslení funkce krúžkú a skutečnosti, že nový asik spěš nezeženu nebo za cca necelú tisícofku a kdoví kdy, tož sem to hneď večer oměřil, nahodil do CADu a druhý deň kuknul, co by bylo za matroš. Našel sem vnitřek zadního ložiska z forestra - ideální to polotovar ;-D .
Popustil sem ho na plynovém hořáku, osadil keramický upichovací nůž do sústruhu a šel do akce. Za chvilku už sa krúžek húšal na tyčce upnuté do pinoly koníka. Má to fajné rozměry 2,5x2,22 mm - dodržal sem to přesně. Malý oříšek byl pak přesný průměr, bo na krúžku je zubový spoj, ale to sem už měl pořešené večer, takže sa edem kutilo. Pilníčkem sem vyrobil zuby a krúžek byl hotový. Pak už edem očistiť, zakaliť a osadiť na vložku klikofky. Hotovo, hirošima hadr.... :-DDD :-DDD :-D
Přílohy
DSC00201.JPG
DSC00200.JPG
DSC00202.JPG
DSC00240.JPG
DSC00256.JPG
DSC00259.JPG
DSC00498.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

A fčijel ten krúžek ;-D
Značka krúžku je KOYO, takže to je japonský výrobek, bo je to tam vyražené (koyo nepálí lejzrem, ale razí) .....je to dúfám šeckým jasné >>:-@@
Přílohy
DSC00515.JPG
DSC00516.JPG
DSC00521.JPG
DSC00531.JPG
DSC00532.JPG
Hotovo =))))
Hotovo =))))
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

Kompletace hnaného kuželového kola do pouzdra. Uvnitř je zas atyp matica s levým závitem.
Pak sem předělal závity v karteru - udělal sem je delší, co to šlo a na místo šrůba tam včilej budů svorníky přilepené loctitem.
Místo frézky sem použil narex vrtačku :-D ... ostatně, jako jindy.
Sice mám věcej závitníků, ale nakonec sem mosel použiť ten čínský spirálový, bo má menčí dřík a dá aj hlubší ďúry.
Jeden závit leze z karteru ven, ale to by nemělo něť vliv na funkci, bo tam bude zalepený svorník a lepidlo. Až jako krizofka by to z venku odfrézoval a pojistil maticů....to edem vulivať těsnosti spoja. Ale myslím, že to bude těsné už aj s lepidlem.
Přílohy
DSC00642.JPG
DSC00655.JPG
DSC00658.JPG
DSC00653.JPG
DSC00652.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od VDC »

Mám radost, že to postupuje !! Děláš to krásně !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

Stav pokročil, jak sem to při chvilkách stihnul skládať.
Ponavprv osazení klikovky, bo ta je zásadní a mosí zapadnúť napoprvéj a přesně. Takže do mražáku a po dni až dvoch mrazení tam zapadla úplně sama (karter sem eště ohřál horkovzduškú, aby byla jistota =) ). Osazení kuželového kola do držáku a šeckých kol převodovky včetně kulisy. Jedno gufero pod ložiskem, co vede výstup do vzduchového filtru byla past, bo při složení motora z gufera vyskočila pružinka a to při šeckých pokusoch o sestavení nasucho. Takže sem mosel zasejc vyrobit přípravek na vylisování ložiska, to vyndať a gufero sem otočil. Pak už edem očistiť máznúť tmelem na převodofky aj. a karter byl sestavený.

Pak sem osadil pouzdro s ozubeným kuželovým kolem a dotlačil ho šrůby, bo tam nechcélo vlézť. Po přitažení 4 šrůby problém.... soukolí šlo divně po zuboch, tak sem to chcel zas sundať, ale ouuha. Už to nešlo. Po chvili už ňa to vytočilo a začaly létať kusy hliníku po garáži ...stejnako to nešlo vyndať ven >>:-@@ >:-& . Zkutil sem tedy narychlo stahovák z teho, co dům dal a sundal to dolů - šlo to samo (O-krúžek byl moc velký, proto sa to šprajclo). Sem to moh takto stáhnúť hneť a byl by klid. Bo mám ale ještě jednou pouzdro, tak sem to neřešil. Přendal sem kuželové kolo do druhého pouzdra a vyrobil podložky z papíru a testoval, koli jich tam bude třeba. Pak už to šlo bez problému. To pouzdro bude opraviť, ale to je teď jedno, bo ho netřeba.

Ináč na hodně věcí je použito atypů, tak třeba matice s límcem majú ztržený spodek límca do hladka.
Přílohy
DSC00874.JPG
DSC00882.JPG
DSC00883.JPG
DSC00943.JPG
DSC00951.JPG
DSC00953.JPG
DSC01037.JPG
DSC01260.JPG
DSC01259.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“