ema pracant - UTV 4x4
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Tak je svařeno. Vypadá to provařené, ale do sváru nevidím - to jedině, dyby to ruplo, tak by sa vidělo aj dovnitř . Myslím ale, že to bude plně funkční. Už to edem začistiť a procha polechtať na frézce a je nachystáno. Je mi jasné, že sa to moselo dělat blbě, bo přístup naprd a neznámá litina.
Jen hold chyba, že neprovařil ten poškozený otvor celý - vrtnul bych tam důru a nový závit (udělal to tak, jak sa mu zdálo najlepčí). Tak to teď budu moset zkusit projet opatrně závitníkem, ale spěšej to zkončí věčím závitem a atypem svorníku s M10/M8 místo šroubu. Naštěstí si to možu šecko zmastit samodomo a případný svorník tam zalepím napevno.
Zatým sa ně ale nedaří zehnať ložiska v potřebnej kvalitě (tzn. Koyo, NTN nebo SNR, Nachi - neboli japonská kvalita):
1x 6303/P6
2x 6202/P63
Poky byste o nečem věděli, budu rád za info.
Teď sa vyvařujů ložiska ve vodě, aby byly čisté, jak dětská prdélka po umytí .
Kontakt na svářeče - p. Bolek: http://www.svarovani-hliniku.cz/kontakt
Jen hold chyba, že neprovařil ten poškozený otvor celý - vrtnul bych tam důru a nový závit (udělal to tak, jak sa mu zdálo najlepčí). Tak to teď budu moset zkusit projet opatrně závitníkem, ale spěšej to zkončí věčím závitem a atypem svorníku s M10/M8 místo šroubu. Naštěstí si to možu šecko zmastit samodomo a případný svorník tam zalepím napevno.
Zatým sa ně ale nedaří zehnať ložiska v potřebnej kvalitě (tzn. Koyo, NTN nebo SNR, Nachi - neboli japonská kvalita):
1x 6303/P6
2x 6202/P63
Poky byste o nečem věděli, budu rád za info.
Teď sa vyvařujů ložiska ve vodě, aby byly čisté, jak dětská prdélka po umytí .
Kontakt na svářeče - p. Bolek: http://www.svarovani-hliniku.cz/kontakt
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Super !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: ema pracant - UTV 4x4
Co vzít SKF?Doro píše:Tak je svařeno. Vypadá to provařené, ale do sváru nevidím - to jedině, dyby to ruplo, tak by sa vidělo aj dovnitř . Myslím ale, že to bude plně funkční. Už to edem začistiť a procha polechtať na frézce a je nachystáno. Je mi jasné, že sa to moselo dělat blbě, bo přístup naprd a neznámá litina.
Jen hold chyba, že neprovařil ten poškozený otvor celý - vrtnul bych tam důru a nový závit (udělal to tak, jak sa mu zdálo najlepčí). Tak to teď budu moset zkusit projet opatrně závitníkem, ale spěšej to zkončí věčím závitem a atypem svorníku s …
6303/P6 https://www.proprumysl.cz/skf-6303-kulickove-lozisko/
6202/P63 https://www.proprumysl.cz/skf-6202-c3-k ... e-lozisko/
Jinak přesnost P6 je u SKF, aniž by to uváděli. A P63 je přesnost P6 + vůle C3, tedy by mělo stačit zase klasické SKF s radiální vůlí C3.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
SKF nechcu, bo pochybná kvalita, takže jen jako nouzovka. Zatím to vypadá na Nachi, japonské. Ty mají a v dobré ceně na korbel-loziska.cz.
Koyo nevím, kde sehnat, ale to je jistota. Především nic z Polska, bo to sou překupníci šméjdů z číny pod šelijakou značkou.
Koyo nevím, kde sehnat, ale to je jistota. Především nic z Polska, bo to sou překupníci šméjdů z číny pod šelijakou značkou.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: ema pracant - UTV 4x4
Co je na Skf pochybného? Já je vnímám jako to nejlepší, co se dá sehnat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1516
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: ema pracant - UTV 4x4
SKF je stále velmi dobrá kvalita. Až tak, že se jednu dobu vyplatilo dělat falza a tím dost poškodit značku.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
No, na japonské značky to nemá, tak přednostně vemu ty. Třeba na forestříka jen SNR, NTN, bo to je Japonsko, NTN už asik jen Francie, ale je to stále ověřená kvalita.
SKF sa dělajú šade možně, takže jeden neví, co dostane, proto sú až jako poslední možnost.
Chvilu sem pátral, než sem to trocha rozlousk.
Do strojů to je zas neco iné, ale to motora je třeba pečlivě, bo rozebírať to zasej šecko vuli jednemu přidřenému, je pak na mašlu.
SKF sa dělajú šade možně, takže jeden neví, co dostane, proto sú až jako poslední možnost.
Chvilu sem pátral, než sem to trocha rozlousk.
Do strojů to je zas neco iné, ale to motora je třeba pečlivě, bo rozebírať to zasej šecko vuli jednemu přidřenému, je pak na mašlu.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: ema pracant - UTV 4x4
To samé mě říkal Waltr Embert, že mě dá ložisko SRN, protože je to jistota.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: ema pracant - UTV 4x4
Ja ted bral loziska SNR na Volvo, a byl to jenom prebrandovanej FAG. Ale loziska na Subaru od SNR byvaji vetsinou od Koyo.
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 78
- Registrován: úte čer 23, 2015 11:08 pm
- Jméno a příjmení: Karel Šubrt
- Bydliště: Plzeň-sever
Re: ema pracant - UTV 4x4
Teď jsem kupoval SNR rozvodovou sadu na gf imprezu (sohc), všechna ložiska jsou NSK - Japan, vodní pumpa GMB jestli si pamatuju dobře. Podle mě je teď SNR/NTN jedna firma.
Impreza 2.0 RX combi, 85 kW, 1995
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Tak sem objednal ložiska Nachi, Japonsko. Používajů sa aj v prvovýrobě do motorů a cena je dobrá. Šecky ložiska cca 1,2 tis. + gufera FPM, což už byl trocha problém zehnať, ale mám skorem šecko.
Při rozborce a čištění vložky klikovky sa ně rozpad jeden těsnící stírací krúžek (funguje obdobně jako pístní krúžek). Byl křehký a lámal sa už při křivém pohledu. Druhý je v pohodě. Tož co včilej. Nechal sem to koňovi a řešil ostatní. Demontáž zbývajících ložisek, takže skorem šecky budú nové. Očištění a pak oprava zavařenej části, to ale až pozdějš. Vyrobil sem přitem z donucení spešl klúč na odšrubovaní matice s levým závitem a demontoval poslední ložisko a vnitřní hřidel pohonu. Tým byl pravý karter komplet odstrojený.
Kámoš, co ně na frézce orovnal vfch teho zavařeného, jen tak poznamenal, že ten polámaný krúžek sa dá udělať/vytočiť, ale ce to kalitelný matroš. Moc sa ně do teho nechcelo, ale po promyslení funkce krúžkú a skutečnosti, že nový asik spěš nezeženu nebo za cca necelú tisícofku a kdoví kdy, tož sem to hneď večer oměřil, nahodil do CADu a druhý deň kuknul, co by bylo za matroš. Našel sem vnitřek zadního ložiska z forestra - ideální to polotovar .
Popustil sem ho na plynovém hořáku, osadil keramický upichovací nůž do sústruhu a šel do akce. Za chvilku už sa krúžek húšal na tyčce upnuté do pinoly koníka. Má to fajné rozměry 2,5x2,22 mm - dodržal sem to přesně. Malý oříšek byl pak přesný průměr, bo na krúžku je zubový spoj, ale to sem už měl pořešené večer, takže sa edem kutilo. Pilníčkem sem vyrobil zuby a krúžek byl hotový. Pak už edem očistiť, zakaliť a osadiť na vložku klikofky. Hotovo, hirošima hadr....
Při rozborce a čištění vložky klikovky sa ně rozpad jeden těsnící stírací krúžek (funguje obdobně jako pístní krúžek). Byl křehký a lámal sa už při křivém pohledu. Druhý je v pohodě. Tož co včilej. Nechal sem to koňovi a řešil ostatní. Demontáž zbývajících ložisek, takže skorem šecky budú nové. Očištění a pak oprava zavařenej části, to ale až pozdějš. Vyrobil sem přitem z donucení spešl klúč na odšrubovaní matice s levým závitem a demontoval poslední ložisko a vnitřní hřidel pohonu. Tým byl pravý karter komplet odstrojený.
Kámoš, co ně na frézce orovnal vfch teho zavařeného, jen tak poznamenal, že ten polámaný krúžek sa dá udělať/vytočiť, ale ce to kalitelný matroš. Moc sa ně do teho nechcelo, ale po promyslení funkce krúžkú a skutečnosti, že nový asik spěš nezeženu nebo za cca necelú tisícofku a kdoví kdy, tož sem to hneď večer oměřil, nahodil do CADu a druhý deň kuknul, co by bylo za matroš. Našel sem vnitřek zadního ložiska z forestra - ideální to polotovar .
Popustil sem ho na plynovém hořáku, osadil keramický upichovací nůž do sústruhu a šel do akce. Za chvilku už sa krúžek húšal na tyčce upnuté do pinoly koníka. Má to fajné rozměry 2,5x2,22 mm - dodržal sem to přesně. Malý oříšek byl pak přesný průměr, bo na krúžku je zubový spoj, ale to sem už měl pořešené večer, takže sa edem kutilo. Pilníčkem sem vyrobil zuby a krúžek byl hotový. Pak už edem očistiť, zakaliť a osadiť na vložku klikofky. Hotovo, hirošima hadr....
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
A fčijel ten krúžek
Značka krúžku je KOYO, takže to je japonský výrobek, bo je to tam vyražené (koyo nepálí lejzrem, ale razí) .....je to dúfám šeckým jasné
Značka krúžku je KOYO, takže to je japonský výrobek, bo je to tam vyražené (koyo nepálí lejzrem, ale razí) .....je to dúfám šeckým jasné
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Kompletace hnaného kuželového kola do pouzdra. Uvnitř je zas atyp matica s levým závitem.
Pak sem předělal závity v karteru - udělal sem je delší, co to šlo a na místo šrůba tam včilej budů svorníky přilepené loctitem.
Místo frézky sem použil narex vrtačku ... ostatně, jako jindy.
Sice mám věcej závitníků, ale nakonec sem mosel použiť ten čínský spirálový, bo má menčí dřík a dá aj hlubší ďúry.
Jeden závit leze z karteru ven, ale to by nemělo něť vliv na funkci, bo tam bude zalepený svorník a lepidlo. Až jako krizofka by to z venku odfrézoval a pojistil maticů....to edem vulivať těsnosti spoja. Ale myslím, že to bude těsné už aj s lepidlem.
Pak sem předělal závity v karteru - udělal sem je delší, co to šlo a na místo šrůba tam včilej budů svorníky přilepené loctitem.
Místo frézky sem použil narex vrtačku ... ostatně, jako jindy.
Sice mám věcej závitníků, ale nakonec sem mosel použiť ten čínský spirálový, bo má menčí dřík a dá aj hlubší ďúry.
Jeden závit leze z karteru ven, ale to by nemělo něť vliv na funkci, bo tam bude zalepený svorník a lepidlo. Až jako krizofka by to z venku odfrézoval a pojistil maticů....to edem vulivať těsnosti spoja. Ale myslím, že to bude těsné už aj s lepidlem.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Mám radost, že to postupuje !! Děláš to krásně !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Stav pokročil, jak sem to při chvilkách stihnul skládať.
Ponavprv osazení klikovky, bo ta je zásadní a mosí zapadnúť napoprvéj a přesně. Takže do mražáku a po dni až dvoch mrazení tam zapadla úplně sama (karter sem eště ohřál horkovzduškú, aby byla jistota ). Osazení kuželového kola do držáku a šeckých kol převodovky včetně kulisy. Jedno gufero pod ložiskem, co vede výstup do vzduchového filtru byla past, bo při složení motora z gufera vyskočila pružinka a to při šeckých pokusoch o sestavení nasucho. Takže sem mosel zasejc vyrobit přípravek na vylisování ložiska, to vyndať a gufero sem otočil. Pak už edem očistiť máznúť tmelem na převodofky aj. a karter byl sestavený.
Pak sem osadil pouzdro s ozubeným kuželovým kolem a dotlačil ho šrůby, bo tam nechcélo vlézť. Po přitažení 4 šrůby problém.... soukolí šlo divně po zuboch, tak sem to chcel zas sundať, ale ouuha. Už to nešlo. Po chvili už ňa to vytočilo a začaly létať kusy hliníku po garáži ...stejnako to nešlo vyndať ven . Zkutil sem tedy narychlo stahovák z teho, co dům dal a sundal to dolů - šlo to samo (O-krúžek byl moc velký, proto sa to šprajclo). Sem to moh takto stáhnúť hneť a byl by klid. Bo mám ale ještě jednou pouzdro, tak sem to neřešil. Přendal sem kuželové kolo do druhého pouzdra a vyrobil podložky z papíru a testoval, koli jich tam bude třeba. Pak už to šlo bez problému. To pouzdro bude opraviť, ale to je teď jedno, bo ho netřeba.
Ináč na hodně věcí je použito atypů, tak třeba matice s límcem majú ztržený spodek límca do hladka.
Ponavprv osazení klikovky, bo ta je zásadní a mosí zapadnúť napoprvéj a přesně. Takže do mražáku a po dni až dvoch mrazení tam zapadla úplně sama (karter sem eště ohřál horkovzduškú, aby byla jistota ). Osazení kuželového kola do držáku a šeckých kol převodovky včetně kulisy. Jedno gufero pod ložiskem, co vede výstup do vzduchového filtru byla past, bo při složení motora z gufera vyskočila pružinka a to při šeckých pokusoch o sestavení nasucho. Takže sem mosel zasejc vyrobit přípravek na vylisování ložiska, to vyndať a gufero sem otočil. Pak už edem očistiť máznúť tmelem na převodofky aj. a karter byl sestavený.
Pak sem osadil pouzdro s ozubeným kuželovým kolem a dotlačil ho šrůby, bo tam nechcélo vlézť. Po přitažení 4 šrůby problém.... soukolí šlo divně po zuboch, tak sem to chcel zas sundať, ale ouuha. Už to nešlo. Po chvili už ňa to vytočilo a začaly létať kusy hliníku po garáži ...stejnako to nešlo vyndať ven . Zkutil sem tedy narychlo stahovák z teho, co dům dal a sundal to dolů - šlo to samo (O-krúžek byl moc velký, proto sa to šprajclo). Sem to moh takto stáhnúť hneť a byl by klid. Bo mám ale ještě jednou pouzdro, tak sem to neřešil. Přendal sem kuželové kolo do druhého pouzdra a vyrobil podložky z papíru a testoval, koli jich tam bude třeba. Pak už to šlo bez problému. To pouzdro bude opraviť, ale to je teď jedno, bo ho netřeba.
Ináč na hodně věcí je použito atypů, tak třeba matice s límcem majú ztržený spodek límca do hladka.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)