Forester XT a jeho Metuzalem
- Omega23
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 779
- Registrován: pon říj 22, 2018 6:45 pm
- Jméno a příjmení: Miloš Těsnohlídek
- Bydliště: Budweis Kančíkov
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Já vnímám své SJ do chloupku stejne, díky za připomenutí všech pro,skoro si je už neuvědomuji, mám ale ještě jednu výtku schází mi indikace zapnutých automatických steračů- jedu si začne pršet a za chvíli toho nechají no a ráno po nastartování se drhnou sterace po suchem okne nebo hůře trhají se z ledu.To mi schází.
__________________
Forester 2.0D SJ 2015 MT
Legacy II BG 2,2 1994 MT
Ex.3 x Octavia 1,9TDI
Forester 2.0D SJ 2015 MT
Legacy II BG 2,2 1994 MT
Ex.3 x Octavia 1,9TDI
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Hezky shrnuto. Měl jsem to u Mustada velmi podobně, bylo to skvělé auto A u té severské varianty této výbavy byly/nebyly dokonce ještě dvě položky, které by ti Milane udělaly radost. A sice byl tam i vyhřívaných volant jako u nejvyšší výbavy a naopak tam nebyly páté dveře v elektrice. Dokonce i s těmi asistenty se s tebou shodnu; mrtvý úhel a upozornění na auta při couvání jsou OK. Ovšem jeden asistent je pro mě nad všechny, přičemž ty jsi jej nezmínil - automatické přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly. To je na dlouhých cestách, při jízdě na/z dovolenou/é, moc fajn věc. Samozřejmě za předpokladu, že to je dobře nastavené a dobře to fachčí. XTčko tohle bohužel nemá, přičemž některé jiné Subaru to mají. Ty ostatní věci, jako hlídání jízdního pruhu, předkolizní asistent apod. jsou více či méně k ho.nu, ba až někdy k vzteku. No, hlavní je, když to jde vypnout.... Nakonec, i co se týče těch tolik často proklínaných ventilků, to mám stejně. Pokud už to tam je, tak ať to ukazuje tlak. Subo tohle bohužel nemá, u Alfy to je a musím říci, že to je docela i k užitku.... Tož, tak ať dál dělá Šedivák radost
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2201
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
quickly: ano, Šedivák po puštění plynu krásně plachtí (Espace brzdil, stejně jako Grinch a tak jsem se naučil toho využívat), u Šediváka jsem si zase naopak zvykal na plachtění, šlo to poměrně snadno, dovedu být přizpůsobivý; ale jak v čem a všeho s mírou
Omega23: s automatickým stíráním nejsem kamarád a tak to mám jednoduché - stěrače vypínám stejně jako světla hned, jak je nepotřebuju, nejpozději když zastavím, jsem automatem sám sobě
PeteBiggy: automatická dálková nechci a psal jsem o tom, rád si prostě o věcech rozhoduju sám a neobtěžuje mě to. Jsem rád, že ti Stelvio slouží k plné spokojenosti, Petře - jak vidíš, spokojenost s autem považuju za hodně důležitou
Omega23: s automatickým stíráním nejsem kamarád a tak to mám jednoduché - stěrače vypínám stejně jako světla hned, jak je nepotřebuju, nejpozději když zastavím, jsem automatem sám sobě
PeteBiggy: automatická dálková nechci a psal jsem o tom, rád si prostě o věcech rozhoduju sám a neobtěžuje mě to. Jsem rád, že ti Stelvio slouží k plné spokojenosti, Petře - jak vidíš, spokojenost s autem považuju za hodně důležitou
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16139
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Grinch TPMS s tlakem už má a má i automatiku na dálková, ale u nás na Hradubicku dálková automatika nejde používat, protože nemáme silnice rovně, ale samou zatáčku. Automatika spolehlivě funguje jen, když je protijedoucí auto napřímo, jakmile je ale mírná zatáčka, tak automatika na můj vkus vypíná moc pozdě. Zkoušel jsem 3x (během 2 let) a jediné použití automatiky pro mne je na dálnici.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Tohle byla zbytecna kritika; ty pises souvisle vety, dava to smysl a je mozne to precistMetuzalem píše:Jen micron toho dokáže napsat tolik jako já
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Moc pěkné shrnutí k XT, z velké části to vidím podobně. At ti stále dělá radost. Co mě na XT štve je občasné vrzání sedaček, chybějící prostřední výklopný díl zadnich sedacek třeba pro lyže, slabé osvětlení v kufru a šílené elektrické ovladani zadního kufru. Jinak bezva auto.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Přesně tak.spm píše:
Tohle byla zbytecna kritika; ty pises souvisle vety, dava to smysl a je mozne to precist
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19078
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
bral jsem to uplne stejne .. nez je ted mam. povazuju to ze vsech tech novosti to nejlepsi, co je.Metuzalem píše: automatická dálková nechci a psal jsem o tom, rád si prostě o věcech rozhoduju sám a neobtěžuje mě to
jen dodam, ze mam skodovacke matrix svetla. ne klasicke zhasinani. vypina to segmenty svetel. (pry nic moc system proti jinym znackam . ale .. )
zapnu dalkove a muzu je mit rozsvicene porad. jednou na me blikalo po tme auto, ze ho oslnuji. proto, ze nesvitilo (fakt byla tma). ja to vypnul, on stejne nerozsvitil asi videl dobre
zkouseno na klikatych okreskach, cesty nahoru, dolu. tlumi to na auta zepredu, zezadu. tlumi to osvetleni znacek, tlumi to na blikajici prejezd. necychyta to malo sviticiho cyklistu...
vypina se to v obcich (gps?) nebo pri jizde pod 50 tusim ...
zkousel jsem to v extremne hustem provozu i s obcas auty ... a funguje .. a opravdu vidim dal a lepe. vyrazne lepe ....
co je treba super je to, ze jedu za autem po tme po okresce, mirne tocime doleva, na nej jde "cerny pruh tmy", vlevo sviti dalkove. vidim dost daleko dopredu na to, abych vedel ze tam je volno a misto na predjeti ...
pisi to jen proto, ze jsem to fakt bral stejne .. ze automaticke dalkove jsou zbytecne ... ale je to za me obrovsky posun kupredu ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2201
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Má to několik aspektů, Petře.
a) Ty jezdíš asi, kulantě řečeno, "dynamičtěji" než já. Já si po tmě dost vystačím s potkávacími světly.
b) Pochybuji, že Subaru má to automatické přepínání vyřešené takto sofistikovaně, myslím, že je tam jen automatický přepínač mezi dálkovými a potkávacími a to asi není dostatečné - viz. Danův příspěvek.
c) Jsem stará konzerva. U většiny komponent auta je pro mě důležitý pocit, že dělají to, co chci já, než že si dělají co samy usoudí (i kdyby to dělaly dobře). Jasně, je to schíza, vychvaluju tady CVT před manuálem, takže důslednost žádná Asi (určitě?) bych si zvykl i na to automatické přepínání, kdyby bylo tak dobré, jak píšeš. A hlavně bych chtěl, aby to bylo "přesvědčitelné", že zrovna teď fakt ty dálky nechci, i když žádný auto není nikde v dohledu. Tak, jako můžu požádat CVT, ať mi tam nechá trojku (pokud jsem aspoň v trochu v rozumném rozsahu otáček).
a) Ty jezdíš asi, kulantě řečeno, "dynamičtěji" než já. Já si po tmě dost vystačím s potkávacími světly.
b) Pochybuji, že Subaru má to automatické přepínání vyřešené takto sofistikovaně, myslím, že je tam jen automatický přepínač mezi dálkovými a potkávacími a to asi není dostatečné - viz. Danův příspěvek.
c) Jsem stará konzerva. U většiny komponent auta je pro mě důležitý pocit, že dělají to, co chci já, než že si dělají co samy usoudí (i kdyby to dělaly dobře). Jasně, je to schíza, vychvaluju tady CVT před manuálem, takže důslednost žádná Asi (určitě?) bych si zvykl i na to automatické přepínání, kdyby bylo tak dobré, jak píšeš. A hlavně bych chtěl, aby to bylo "přesvědčitelné", že zrovna teď fakt ty dálky nechci, i když žádný auto není nikde v dohledu. Tak, jako můžu požádat CVT, ať mi tam nechá trojku (pokud jsem aspoň v trochu v rozumném rozsahu otáček).
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19078
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
je to presne, jak pises .. vubec nejsme v rozporu. ja jen mel potrebu rict - tak jako ty s CVT - ze ne vsechno to nove musi byt nutne spatne. ano .. je to neridicske, je to pohodlne ... ale .. fakt to rad pouzivam
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Jo, ono asi zdaleka ne všem autům to tak dobře funguje, jak popisuje hamoun. K folkloru oslňujících jedničkových fábií, u kterých nechápu, jak můžou projít STK, tak přibejvá stále víc a víc oslňujících aut očividně s nějakou automatikou. Slušnej řidič vypíná dálkovky už dávno před přímým vizuálním kontaktem, protože vídí, že se auto blíží za horizontem, za zatáčkou a tak. Ale ty krámy nemaj tohle šanci poznat. Takže to protijedoucímu autu stejně chvíli naperou do xichtu. Ty "matrix" světla na tom budou o poznání líp, to se mi celkem líbí. Ale vadí mi zase ten trend, že to řidiče odnaučuje další součást spolužití na silnicích a dál je to odtrhuje od reality, že se mají chovat ohleduplně k okolí. Podobně jako milion dalších automatických fíčur.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2201
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Proč já musím popsat dvě stránky a tobě stačí jeden odstavec a je to přesně to, co jsem chtěl napsat (a nenapsal) jáHonzaCZ píše:...vadí mi zase ten trend, že to řidiče odnaučuje další součást spolužití na silnicích a dál je to odtrhuje od reality, že se mají chovat ohleduplně k okolí. Podobně jako milion dalších automatických fíčur.
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
To nevím, ale já jsem hlavní kverulant, takže možná mám jenom víc zkušeností se stěžováním si.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2201
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Jak Šedivák oslavil 4 roky
Šedivákovi jsou 4 roky (teda budou za týden), tak jsem mu v úterý dopřál záruční prohlídku u Chalupů - stav 41,806 Mm. Měnili mi chladič klimatizace - nějaká z Japonska nařízená a jimi placená oprava, jinak jen standardní úkony - oleje, filtry, rozhýbání čehosi na brzdách a nová brzdová kapalina, doplnění chladící kapaliny, vše ale v rámci normálu. Geometrie byla trochu hnutá, tak ji srovnali. Potom ještě nezbytné doplnění vody do ostřikovačů a ozón Postěžoval jsem si, že mi vržou páté dveře tak, až to poutá pozornost kolemjdoucích, tak to nějak namazali, rozdíl oproti stavu před není zrovna výrazný. A pak šup s tím na technickou a emise, tam vše OK - žádné závady, emise téměř čistička vzduchu, jak jinak, když to tam vezl servisní technik.
Protože jim to mělo trvat od rána do večera, tak jsem si vzal náhradní auto (dali mi modrý XV e-boxer s najetými 10 Mm, takže skoro nové auto) a po dlouhé době jsem se ocitl za volantem něčeho jiného, než Šediváka. Byl to velký zážitek - seděl jsem níž, viděl jsem míň na semafory (čelní sklo u SJ nemá konkurenci), jel jsem skoro stejně rychle, ale dýl jsem se na tu rychlost dostával. Na silnici to sedí jako přibitý, dojem z projíždění zatáček asi ještě lepší, než u Šediváka, který je zase klidnější na nerovnostech.
Cesta XVčkem z Pardubic přes HK byla mezi 8 a 9 hodinou ranní, to je (asi nejen) u nás na hradubicku dopravní špička. Nechtěně jsem si tak vyzkoušel jaký to je, když si při brždění motorem před červenou auto drobně zarekuperuje a přitom vypne motor, pak zastavíme a je naprosté ticho, když vtom... motor z ničeho nic nastartuje! Přičítám to tomu, že běžela klima a svítil jsem kvůli dešti, ale to si jen dovozuju, nevím to. Když se to stalo poprvé, tak jsem si málem cvrknul - a hned 2x. Jednou, když mi za jízdy motor zhasnul a rozsvítilo se zelená kontrolka EV, a podruhé, když v tom tichu zase nastartoval. Podobně se auto chovalo i při doplachtění na 50 před vesnicí, ale tam startoval motor už po chvilce jízdy povolenou rychlostí, což aspoň nebylo tak překvapivé. Nechtěl jsem studovat desetikilový manuál kvůli jednomu dni ježdění, radši jsem se s tím smířil. Za těch 40 km z Pardubic domů se to stalo celkem asi 15x, někdy startovalo z vlastního popudu při stání, jindy jsem ho k tomu donutil sešlápnutím plynu, reakce na plyn tedy nejsou úplně nejrychlejší, ale nic, co by moje trpělivost nedala. Druhý den ráno jsem jel pro Šediváka, situace jako přes kopírák, ale už jsem na to byl psychicky připravený. Jen jsem rád, že tyhle triky Šedivák nemá jak okoukat , za ty dva dny jsem startoval motor víckrát, než na Šedivákovi za měsíc. Komentovat to nebudu, chci zůstat pozitivně naladěný
Na závěr jen pár věcí k zamyšlení:
a) kupoval jsem to auto s tím, že najedu cca 10 tisíc důchodcovských km ročně - splněno téměř nachlup;
b) jsem zvědavý, jestli moje vlastní "technická" bude stejně úspěšná - začátkem příštího roku musím už zase jít k doktorovi pro potvrzení na řidičák
c) platil jsem taky havarijní pojistku a to se mi teda vůbec nelíbilo
Šedivákovi jsou 4 roky (teda budou za týden), tak jsem mu v úterý dopřál záruční prohlídku u Chalupů - stav 41,806 Mm. Měnili mi chladič klimatizace - nějaká z Japonska nařízená a jimi placená oprava, jinak jen standardní úkony - oleje, filtry, rozhýbání čehosi na brzdách a nová brzdová kapalina, doplnění chladící kapaliny, vše ale v rámci normálu. Geometrie byla trochu hnutá, tak ji srovnali. Potom ještě nezbytné doplnění vody do ostřikovačů a ozón Postěžoval jsem si, že mi vržou páté dveře tak, až to poutá pozornost kolemjdoucích, tak to nějak namazali, rozdíl oproti stavu před není zrovna výrazný. A pak šup s tím na technickou a emise, tam vše OK - žádné závady, emise téměř čistička vzduchu, jak jinak, když to tam vezl servisní technik.
Protože jim to mělo trvat od rána do večera, tak jsem si vzal náhradní auto (dali mi modrý XV e-boxer s najetými 10 Mm, takže skoro nové auto) a po dlouhé době jsem se ocitl za volantem něčeho jiného, než Šediváka. Byl to velký zážitek - seděl jsem níž, viděl jsem míň na semafory (čelní sklo u SJ nemá konkurenci), jel jsem skoro stejně rychle, ale dýl jsem se na tu rychlost dostával. Na silnici to sedí jako přibitý, dojem z projíždění zatáček asi ještě lepší, než u Šediváka, který je zase klidnější na nerovnostech.
Cesta XVčkem z Pardubic přes HK byla mezi 8 a 9 hodinou ranní, to je (asi nejen) u nás na hradubicku dopravní špička. Nechtěně jsem si tak vyzkoušel jaký to je, když si při brždění motorem před červenou auto drobně zarekuperuje a přitom vypne motor, pak zastavíme a je naprosté ticho, když vtom... motor z ničeho nic nastartuje! Přičítám to tomu, že běžela klima a svítil jsem kvůli dešti, ale to si jen dovozuju, nevím to. Když se to stalo poprvé, tak jsem si málem cvrknul - a hned 2x. Jednou, když mi za jízdy motor zhasnul a rozsvítilo se zelená kontrolka EV, a podruhé, když v tom tichu zase nastartoval. Podobně se auto chovalo i při doplachtění na 50 před vesnicí, ale tam startoval motor už po chvilce jízdy povolenou rychlostí, což aspoň nebylo tak překvapivé. Nechtěl jsem studovat desetikilový manuál kvůli jednomu dni ježdění, radši jsem se s tím smířil. Za těch 40 km z Pardubic domů se to stalo celkem asi 15x, někdy startovalo z vlastního popudu při stání, jindy jsem ho k tomu donutil sešlápnutím plynu, reakce na plyn tedy nejsou úplně nejrychlejší, ale nic, co by moje trpělivost nedala. Druhý den ráno jsem jel pro Šediváka, situace jako přes kopírák, ale už jsem na to byl psychicky připravený. Jen jsem rád, že tyhle triky Šedivák nemá jak okoukat , za ty dva dny jsem startoval motor víckrát, než na Šedivákovi za měsíc. Komentovat to nebudu, chci zůstat pozitivně naladěný
Na závěr jen pár věcí k zamyšlení:
a) kupoval jsem to auto s tím, že najedu cca 10 tisíc důchodcovských km ročně - splněno téměř nachlup;
b) jsem zvědavý, jestli moje vlastní "technická" bude stejně úspěšná - začátkem příštího roku musím už zase jít k doktorovi pro potvrzení na řidičák
c) platil jsem taky havarijní pojistku a to se mi teda vůbec nelíbilo
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20604
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
To startování by mě taky nebavilo . Hodně štěstí napřesrok .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat