Forester XT a jeho Metuzalem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Trakař tu už padl, od samotného autora vlákna Tratara opět neznám
Kotouč Míro
Moje žena nesnáší nějaké slůvka a mezi nimi je i ono: táčka. Nesmím to před ní říkat, tak občas táčka schválně pěkně nahlas přednesu, když ty táčka tlačím do kopce-a
Metuzalém už mlčím.
Kotouč Míro
Moje žena nesnáší nějaké slůvka a mezi nimi je i ono: táčka. Nesmím to před ní říkat, tak občas táčka schválně pěkně nahlas přednesu, když ty táčka tlačím do kopce-a
Metuzalém už mlčím.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2217
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
V jiném vlákně jsem si dopisoval s předsedou o SG, SF a SJ a začal jsem tam psát povídání, které do tamtoho vlákna nepatří, tak jsem to radši dal sem. Trochu jsem se rozněžnil, tak ať to radši čtou jen milovníci románů červené knihovny...
Mám rád svého Šediváka, protože má to co má a nemá to co nemá.
Má:
Chybí či přebývá:
Mám rád svého Šediváka, protože má to co má a nemá to co nemá.
Má:
- - Nejlepší jízdní vlastnosti ze všech aut, co jsem kdy vlastnil. Možná jsou i lepší auta, ale já jsem spokojený, na moje řidičské umění je až moc dobrý. Jak to auto umí zatáčet, to jsem ještě nepochopil, ale používám to rád
- Výborný motor a vynikající CVT převodovku. Jo, celý život jsem jezdil s manuálem, a vždycky jsem neústupně tvrdil, že není nad to. Ó, jak jsem se mýlil. Je to věc věku, pohodlnosti a různých dalších okolností, které člověku průběžně korigují kdysi tak neochvějně zastávané názory. Stačí poskakovat někde půl hodiny po Jižní spojce a vždycky si vzpomenu, jak mě v Citroenu Evasion ve stejných místech chytaly křeče v levém lýtku - měl totiž tvrdou spojku "jen pro silné chlapy" - a to mi bylo cca 50... Teď by mě k tomu ještě bolelo koleno Manuál je asi agilnější, to jo, ale já už moc nespěchám. Sílu motoru používám taky dost sporadicky, většinou jen když potřebuju předjet náklaďáky nebo jiné pomalujedoucí překážky provozu Jinak se klidně nechám předjet kýmkoliv, už jsem zklidněný.
- Úžasný výhled do všech stran, na každém semaforu v Hradci za to Subaru děkuju, ať zastavím jak chci blbě, tak skoro vždycky vidím na semafor bez toho, abych se někam točil, nakláněl či jinak deformoval. A s potěchou koukám, jak si ostatní musí nechat 3 metry před čárou, aby viděli na zelenou
- Neuvěřitelné přejíždění podélných nerovností, jaroměřské kočičí hlavy přejíždí s klidem sobě vlastním. Zase mám přímé srovnání, několik let jsem jezdíl stejnou trasu Espacem, ten byl naladěný víc do komfortu a na normálních silnicích jezdil OK, ale na těch kostkách se vždycky roztřásl a na podélných hupancích podélně rozhoupal tak, že se muselo jet o dost pomaleji, jinak jsem se bál o čumák. Se Šedivákem sice vím, že jedu po kostkách, ale prostě jedu bez houpání a poskakování, auto drží dokonale směr i na opačné skloněné zatáčce, kde ostatní jezdí jak na lyžích - skoro bokem
- Výkonnou klimatizaci s dobře nastavenou automatizací. Mám nějak nastavenou teplotu a potřebu měnit nastavení prakticky nemám. Malou chvíli po nastartování už je vevnitř příjemně (v zimě i v létě), v zimě musím jen na začátku pustit ofuk čelního a rozmrazování zadního skla a zrcátek (když parkuju venku, když vyjíždím z garáže, tak ani to ne).
- LED potkávací světla, která zjevně neoslňují nikoho proti (za celou dobu co Šediváka mám, na mě nikdo neblikal), přitom vidím skoro jak za dne, na ostrou hranu mezi světlem a tmou jsem si už zvykl, je stejně mnohem dál, než kdy dosvítily jakákoliv předchozí auta (Espace měl xenony). Dálková světla už nejsou tak vynikající, ale rozhodně nejsou špatná.
- Nežere olej, benzínu bere snesitelně (celoživotní měřený průměr 8.35), náklady na servis jen prohlídky a přezouvání - opomíjím toho hejhulu, co mi pomačkal zadní dveře na parkovišti, ale ty byly vyměněny na pojistku.
- Jednoduchý tempomat bez rušivých projevů inteligence, handsfree telefonování s ovládáním na volantu, DAB+ s ČR2 a ovládáním na volantu, čudlíkama ovládané vše potřebné - klima, všechna okna, venkovní zrcátka, topení sedaček. Verze Sport měla vyhřívání i vzadu, ale zase měla stropní okno, které jsem nechtěl a vzadu já stejně nesedím...
- Nastavitelnou výšku horního úchytu pásu, ISOFIXy, USB konektor, středovou opěrku, zkrátka spoustu dalších samozřejmostí, bez kterých to taky jde, ale...
- Vynikající terénní vlastnosti. Kdo mě zná, tak ví, že si dělám srandu, Šedivák v terénu ještě nebyl. A nebude
- - Start a Stop systém. Je k ničemu a jsem rád. že tam není.
- Asistenty nejrůznějších druhů. Já mám stále stejnou asistentku už víc než 40 let, jsem na ni zvyklý a nic jiného nepotřebuji. Určitě pak ne chvění ve volantu, různé rušivé a stresující pískání a melodie, o přímých zásazích do řízení či nenadálém zběsilém brzdění ani nemluvě. Do Šediváka pronikla moderní doba asistenční jen v podobě dvou vymožeností, které nevadí - ABS+ESP a Hill Start Assistent. Na ESP si nezávodní člověk celkem rychle zvykne (pokud se nechce klouzat na sněhu a pak ho lze částečně vypnout), asistent pro rozjezd do kopce je taková neškodná volovina, kterou sice nepotřebuju, ale používám ji celkem rád. Jediné pískání je, když se někdo nepřipoutá (mám nastavené na minimální hlasitost, ale trvám na připoutání všech, včetně sebe), nebo když klesne tlak v pneu (stalo se 1x za 4 roky).
- Střešní okno. Nechtěl jsem ho a tak ho Šedivák nemá.
- Kožené sedačky. Nechtěl jsem je a tak je Šedivák nemá.
- Nic, co by bylo podstatné a co je nutné ovládat přes displej. Sice má až tři, ale jeden (uprostřed mezi budíkama) mi permanentně ukazuje digitálně rychlost a ujeté km, druhý mi trvale ukazuje hodiny a na třetím se mi zobrazuje DAB+ informace o tom, co právě poslouchám, informace o tom, že a zda je připojený přes BT telefon a případně informace o tom, kdo volá nebo koho volám. A ty dva poslední jdou zhasnout, když člověka v noci ruší. A když měním hlasitost, tak mám info o nastavené hlasitosti na chvíli dostupné i na tom zhasnutém displeji (dtto při telefonování). Důležité pro mě je, že i když třeba zrovna nebudou funkční, tak auto pojede.
- Navigaci. Nechtěl jsem (v telefonu jich můžu mít několik a lepších) a tak ji nemám.
- Další mraky elektronických vymožeností, které nepotřebuju. Počínaje spoustou dalších USB konektorů, přes pseudo-kamero-pohled na auto shora, TV pro děti a spolujezdce (děti už jezdí svým a spolujezdec buď asistuje nebo spí), automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, čtení dopravních značek, parkovací asistent, měnitelná barva osvětlení interiéru (mám to své pořád vypnuté, i ve tmě nechci vevnitř svítit) atd. atd.
- Pohon na elektřinu v žádné formě. Paradox, protože jsem kdysi vystudoval obor Elektrické pohony na ČVUT, ale to už jsou takové ty životní rotace Stačí, že jsem se smířil s bateriovým nářadím a křoviňákem. V autě mám jen staromilsky olověnou baterii 48 Ah (poněkud nestaromilsky bezúdržbová, ale ještě bych někde vyštrachal hustoměr, kdyby bylo potřeba), o kterou se starám jen minimálně (jednou ročně dobiju a zatím se zdá, že i to je zbytečné, podle chování nabíječky soudě). O důvodech proč ne elektroauto je zde jiné vlákno.
Chybí či přebývá:
- - Přebývají elektrické dveře kufru. Nikdy jsem nezjistil, k čemu to má být dobré. Navíc v provedení Šediváka jsou pooomaaaaléééé...
- Přebývají TPMS ventilky, v provedení Subaru je nepotřebuju (kdyby ukazovaly tlak v pneu, tak je beru), stejně tu a tam tlaky zkouknu manometrem.
- Chybí mi více uživatelsky nastavitelný cyklovač stěračů (větší rozsah). Automat se senzorem stírá jinak, než bych chtěl a cyklovač má nejdelší cyklus pro mě příliš krátký. Takže většinu času spínám jednorázové setření ručně a když už je to moc často, tak teprve přepínám na ten nejpomalejší cyklovač a pak už rovnou na trvalé stírání. Možná to proberu u Chalupů, protože jsem nejspíš jediný, kdo se s tím nějak pere...
- Přebývá dešťový senzor. Nějak si nerozumíme, tak si stírání radši řídím sám.
- Chybí vyhřívání volantu. Jak už stárnu, tak se mi prsty pomaleji prokrvují, tak mi je dlouho zima na ruce.
- Chybí mi 2 asistenti (ano, i mě) - sledování mrtvého úhlu a provoz za vozem při vycouvávání z místa. Obejdu se bez nich, ale tito by mohli být opravdu užiteční, s obojím už jsem měl párkrát v životě náběh na infarkt (jen to, nikdy se nic nestalo, ale mohlo...).
- Chybí možnost snadno vyndat zadní sedadla (zhýčkanost z Espace).
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49188
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Milane je skvělý, že jsi spokojenej a máš to auto rád !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Podstatný je si umět vybrat a pak bejt se svojí volbou spokojenej.
Jinak hezký shrnutí.
Jinak hezký shrnutí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- puschpull
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3911
- Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
- Jméno a příjmení: Petr Püschel
- Bydliště: Most, Korozluky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Krásné vyznání! Díky za ta slova.
Také jsem maximálně spokojen se svým XV (za nezcelé tři roky najeto 75 tisíc, nešetřím ho, kluka!)
S niže uvedenou citací (výtkou) se úplně ztotožnuji.
Také jsem maximálně spokojen se svým XV (za nezcelé tři roky najeto 75 tisíc, nešetřím ho, kluka!)
S niže uvedenou citací (výtkou) se úplně ztotožnuji.
- Chybí mi více uživatelsky nastavitelný cyklovač stěračů (větší rozsah). Automat se senzorem stírá jinak, než bych chtěl a cyklovač má nejdelší cyklus pro mě příliš krátký. Takže většinu času spínám jednorázové setření ručně a když už je to moc často, tak teprve přepínám na ten nejpomalejší cyklovač a pak už rovnou na trvalé stírání.
- Přebývá dešťový senzor. Nějak si nerozumíme, tak si stírání radši řídím sám.
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3660
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Uff. Milane.. nadhera! Verim za za tech 20let bude Sedivak to "prave orechove" pro spoustu lidi, jak jsi psal.I kdyz si myslim, ze do te doby zazijes ten samy paradox jako ja, a i po tolika letech v tom "veteranu" budes videt nove auto ktere vlastne vubec nikdy nechces prodat. At ti to hodne,hodne..dlouho jezdi a dela radost jako ted.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19126
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
krasny popis radost si to precist
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Kdyby se dalo koupit XT když jsem kupoval Levorg, tak bych měl taky.
Já to mám opačně, často někde drhnu spodkem když třeba houbařim
Krásný pocit a asi bych napsal podobnou ódu na Levorg, taky jsem si moc za 2 roky zvyknul
Ať Ti to jezdí k spokojenosti dál … vlastně ať nám to všem jezdí
Já to mám opačně, často někde drhnu spodkem když třeba houbařim
Krásný pocit a asi bych napsal podobnou ódu na Levorg, taky jsem si moc za 2 roky zvyknul
Ať Ti to jezdí k spokojenosti dál … vlastně ať nám to všem jezdí
Subaru Levorg 1.6 2019
Suzuki Swift 2015 mama car
Suzuki Swift 2015 mama car
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2217
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Díky kluci. Mám teď zrovna takovou chvilku Musím se přiznat, že něco podobného bych nenapsal ani v 18, ani ve 30 a nejspíš ani v 60. Asi měknutí mozku
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2217
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Stando, záleží na tom kolik let je "po tolika letech" Jestli těch 20, tak mám jisté pochybnostiStandaB píše:...Verim za za tech 20let...
...po tolika letech v tom "veteranu" budes videt nove auto ktere vlastne vubec nikdy nechces prodat...
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20624
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Na výtkách se shodneme i u Levorga . Jsem na tom stejně
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1281
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
hezkej popis tpms nastesti umi vypnout v servisu. A jeste na jednu vec si zapomel, ktera ti v XT nechybi a ktera by tam uz jinak byla - eyesight
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2217
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Když ono eyesight je takový všeobjímající promo název pro souhrn všech těch fíčur, ze kterých bych asi něco bral, něco změnil/doplnil a zbytek nechci Např. adaptabilní tempomat do kolon jo, ale jinde bych chtěl přepnout na ten standardní hloupý, nevím, zda to jde. Chtěl bych sledování mrtvých úhlů a prostoru za autem. Vyhodil bych ... sakra, to je můj problém, motám se v začarovaném kruhu
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Metuzalém: přepnutí na normální tempomat Grinch má, ale já ani jeden tempomat nepoužívám, protože mi vadí, že když mám tempomat zapnutý a dám nohu z plynu, tak hamptne na brzdu a brzdí na požadovanou rychlost - SJ na tempomat umělo krásně před obcí plachtit.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm