Stránka 12 z 14

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: čtv zář 14, 2017 11:49 pm
od Mira
No ono se uvádí, že senzory tlaku jsou od 2014 povinný u všech nových aut. Ale v EU. O amerikách nic nepíšou. Takže je mít asi nemusíš, ne? Pokud to auto potom vůbec pojede. :-D
Celý je to jen o tom, co úředníci vymyslí. To musel být dobrej lobbing od výrobců senzorů, čipů, zařízení pro jejich programování, atd. To jsou obchody panečku.

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pát zář 15, 2017 10:31 am
od Marty73
A on ty sensory někdo kontroluje? Třeba na STK? Já nevím, takové hovadiny moje vozidlo naštěstí nemá. Ne tak špatný nápad se mi jeví je vymontovat a nějak zaseknout na požadované hodnotě a uklidit je někde v autě.
Našel jsem toto:
V případě kontroly dopravní policií je nefunkční systém TPMS zatím tzv. malým přestupkem, který není pokutovaný ani trestaný odebráním bodu. Mělo by dojít pouze k upozornění řidiče na nutnost opravy.

Pokud TPMS patří do základní výbavy auta, musí být při kontrole na STK funkční. Jinak není vozidlo způsobilé provozu. Nefunkční monitorovací systém může být v případě nehody důvodem pro krácení platby pojišťovnou z důvodu špatného technického stavu automobilu.
Jinak jsem našel ještě toto a zdá se mi to rozumější a levnější řešení. Bohužel nic pro nás, ale pro doplnění.
Nepřímý systém TPMS

Tento systém neměří tlak v pneumatice, ale s pomocí systému ABS a ESP porovnává rychlost otáčení a vibrace každého kola. Měřící jednotka analyzuje data a po jejich vyhodnocení je odesílá na displej palubního počítače, kde se nezobrazují hodnoty tlaku, ale jen informace o stavu konkrétního kola. Jedná se tedy o softwarový monitoring, který je sice levnějším, ale pomalejším řešením.

Nepřímý systém monitorování tlaku v pneumatikách používají u svých nových vozidel automobilky Škoda a celý koncern Volkswagen, Seat, dále BMW nebo Mercedes.

Výhody
•Jednoduchá montáž – úprava software ABS a ESP
•Nevznikají vícenáklady v pneuservisu
•Bezúdržbové
•Nízké pořizovací náklady

Nevýhody
•Nižší rychlost detekce úniku vzduchu
•Zaznamenává informace jen u jedoucího vozidla
•Neudává hodnotu tlaku v pneumatice, nekontroluje rezervní kolo
•Nutný reset nastavení po výměně kola nebo dofouknutí

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pát zář 15, 2017 11:55 am
od spm
problem je, ze podle tech pitomejch eu norem je i specifikovany, jak to ma byt presny a jak rychle upozornovat. proto dnesni auta to maj aktivni prakticky vsechny, pac ten neprimy system po poslednim zprisneni uz nestaci...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pát zář 15, 2017 12:49 pm
od námořník
Problém je pro nás co nemají rezervu. To že ti ušlo nemáš šanci poznat. A pak máš velkej problém s rozvalenou gumou a podobně.

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pát zář 15, 2017 1:45 pm
od Daffson
Hlásím snad konečně nějaké světlo na konci tunelu přátelé.

Dnes jsem obvolal jak Boxer Auto tak AWD.

V Boxeru mi řekli že by se to snad mělo nechat dát vypnout a že by v podstatě asi nikdo na nic nepřišel ani na STK protože by to prostě nesvítilo - jinými slovy by se to chovalo jako když tím auto není vybavené. A tím že je auto ze začátku 2014 a tady se tím auta musela vybavovat od 11/2014, tak by to nikdo asi neřešil - navíc pokud je to US verze.

V AWD mi hned na první dobrou řekli že se to nesmí vypínat........a po nějaké chvíli že to ale samo vypnout jde........takže asi tak.

Vzhledem k tomu že ale nemám rád nějaké bastlení a vyřazování věcí z funkcí a Oťas je nová hračka, tak jsem se ještě chvíli pídil a narazil na úplně úžasného člověka z jedné firmy co problematice TPMS rozuměl jako zatím nikdo a byl nejen velice vstřícný, ale také ohromně ochotný.

Zatím nebudu prozrazovat víc, ale pokud to klapne tak jak jsme se domluvili, tak velmi rád dám pozitivní reference =)

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pát zář 15, 2017 1:53 pm
od spm
námořník píše:Problém je pro nás co nemají rezervu. To že ti ušlo nemáš šanci poznat. A pak máš velkej problém s rozvalenou gumou a podobně.
Podle mě je to stejně šumák... Buď ta guma bude ucházet fakt pomalu a pak si toho patrně všimneš sám, někdy zavčas, kdy s tím třeba dojedeš alespoň k té první benzince. Nebo bude ucházet rychle a pak to s TPMS zjistíš o chvíli dřív, ale bude ti to stejně prd platný. Jediná situace, kdy ten systém asi fakt nějak pomůže, je, že nebudeš jezdit nějakou dobu s gumou upuštěnou o půl baru, než to změříš / všimneš si toho (pač tenhle tlak ještě moc poznat neni, ani vizuálně, ani za běžné jízdy) a nebudeš si kurvit třeba mezi nápravu.

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: čtv zář 21, 2017 2:13 am
od námořník
spm píše:


Podle mě je to stejně šumák... Buď ta guma bude ucházet fakt pomalu a pak si toho patrně všimneš sám, někdy zavčas, kdy s tím třeba dojedeš alespoň k té první benzince. Nebo bude ucházet rychle a pak to s TPMS zjistíš o chvíli dřív, ale bude ti to stejně prd platný. Jediná situace, kdy ten systém asi fakt nějak pomůže, je, že nebudeš jezdit nějakou dobu s gumou upuštěnou o půl baru, než to změříš / všimneš si toho (pač tenhle tlak ještě moc poznat neni, ani vizuálně, ani za běžné jízdy) a nebudeš si kurvit třeba mezi …


Už jsem pár gum vyhodil, tak vím o čem mluvím. Naposledy jsem to zjistil až podle rány na příčný nerovnosti ve 160 km/h. Guma nebyla úplně prázdná a auto se chovalo úplně normálně , ale samozřejmě rozválená a na vyhození. Čím nižší guma, tím menší šance že si toho všimneš. Měl jsem rezervu, tak jsem dojel. Ona pravděpodobnost že pichneš je poměrně malá a někoho to nemusí potkat celý život. Jinak, pokud se nepletu tak si výjimku mimo vw vyjednala i PSA(měření přes ABS) , tak uvidíme jak to bude pokračovat.

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: čtv zář 21, 2017 10:21 am
od yeti
Celý TPMS je jen další hajzlovina, jak z lidí tahat peníze.

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 25, 2017 1:19 pm
od Daffson
Taaak..... naklonované senzory by měly dorazit asi zítra nebo pozítří a kola by pak měla na Oťase přijít někdy příští týden.

Pak dám hned vědět co a jak a mile rád dám doporučení na toho člověka/firmu co mi s tím takhle zatím úžasně pomohla.

Jinak..... zatím jen tak pro legraci..... myslím že jsem někde četl že je snad Kodiaq SUV.....včera jsem stál vedle něj a tak si tím tedy nejsem jistej......jediné čím si jistý jsem je to, že Oťas tedy SUV není ObrázekObrázekObrázekObrázek

Odesláno z mého ONEPLUS 3 pomocí Tapatalk

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 25, 2017 1:32 pm
od spm
Daffson píše:Jinak..... zatím jen tak pro legraci..... myslím že jsem někde četl že je snad Kodiaq SUV.....včera jsem stál vedle něj a tak si tím tedy nejsem jistej......jediné čím si jistý jsem je to, že Oťas tedy SUV není
A to jsem nedávno viděl nějaký článek, ze kterého vyplývalo něco takovýho, že škodovka objevila termín "crossover" a zjistila, že tím ještě neoblepila žádný auto. Takže už se můžeš těšit, že brzo tvůj Outback bude mít 3 válcovou konkurenci s pohonem výhradně předních kol z Mladé Boleslavi :-DDD :-DDD :-DDD

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 25, 2017 5:33 pm
od croctoy
spm píše:
A to jsem nedávno viděl nějaký článek, ze kterého vyplývalo něco takovýho, že škodovka objevila termín "crossover" a zjistila, že tím ještě neoblepila žádný auto. Takže už se můžeš těšit, že brzo tvůj Outback bude mít 3 válcovou konkurenci s pohonem výhradně předních kol z Mladé Boleslavi
Ve čtvrtečním Autosalonu v souvislosti s novým Karoqem uvedli, že škodovka tím rozšířila už tak pestrou nabídku svých SUV jako jsou Kodiaq, Yeti, Octavia Scout... :D

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 25, 2017 5:37 pm
od Daffson
croctoy píše:Ve čtvrtečním Autosalonu v souvislosti s novým Karoqem uvedli, že škodovka tím rozšířila už tak pestrou nabídku svých SUV jako jsou Kodiaq, Yeti, Octavia Scout... :D
Saaakra.........Octa Scout SUV!!!??? Tak to mám tedy bohužel SUV pak určitě no :-)

Odesláno z mého ONEPLUS 3 pomocí Tapatalk

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 25, 2017 7:20 pm
od námořník
Autosalon se mi dřív líbil, ale v poslední době se na to nemůžu koukat.

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 25, 2017 7:26 pm
od Mira
námořník píše:Autosalon se mi dřív líbil, ale v poslední době se na to nemůžu koukat.
Já si na ten pořad vypěstoval averzi. Prezentují se tam hotely a vlastní děti. Horší jak teleshoping.

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 25, 2017 7:37 pm
od croctoy
Mira píše: Já si na ten pořad vypěstoval averzi. Prezentují se tam hotely a vlastní děti. Horší jak teleshoping.
Souhlas, není to co bejvalo, nehledě na to, že testy a recenze už nejsou testy a recenze. Ale nevím, jestli to Daffsona trápí :D OT