Stránka 10 z 14

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: čtv zář 07, 2017 2:21 pm
od VendaSTI
Jestli myslis tu druhovyrobu, co mas ode mne, tak ta se jmenuje ATS DTM Competition :-)
OZP píše:Ja bych teda radsi koupil OEM kola nez nejakou horsi druhovyrobu.

Na civilne jezdene auto bych vybiral nasledujicne:
1. OEM budou kvalitnejsi, navic jsou designovana na konkretni model/styl designu, takze budou vypada dobre. Pokud mas strach ze jsou moc podobna, nic ti nebrani je nechat nejak jinak nalakovat.
2. Kvalitni druhovyrobu, treba ty OZ jak tu nekdo vzpominal. Budou sice drazsi, ale vetisnou jsou to kvalitni vyrobky a vychytane designy.
3. Jina kola bych nebral, mel bych pochybnosti o kvalite (novym modernim litakum za 2000/ks proste neverim).

Sam mam na subaru 3 sady, 1x OZ (drzi super), 1x nejakou lepsi …

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: čtv zář 07, 2017 2:23 pm
od OZP
Jo, presne ty myslim! Mam ta kola rad, diky za ne! :)

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: čtv zář 07, 2017 2:28 pm
od Daffson
Aprox píše:Presne tak. Ak disky tak jedine OEM. V konečnom dôsledku Ťa vyjdú lacnejšie - na našich tankodromoch vydržia neporovanteľne viac.
Aproxi a OZP........

Nedokážu teď ještě říct jak se nakonec rozhodnu. Opravdu vůbec nevím. Na stranu druhou, já nejezdím v 99% na takové hraně, v takovém extrému ani v takovém brutálním terénu abych i ty pravděpodobně horší disky na mých relativně dosti vysoko profilových pneu 225/60 R17 nějak moc ohnul nebo zničil.

Ale všem vám děkuji za vaše názory a určitě dobrá a vhodná doporučení.

Odesláno z mého ONEPLUS 3 pomocí Tapatalk

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 2:56 pm
od Daffson
Po pár dnech vás všechny opět zdravím.

Tak nakonec jsem podlehl designu a rozhodl se přeci jen pro ta "druhovýrobní" kola. Snad to nebude žádný dramatický problém a nebudu si muset říkat "proč já vůl nedal na doporučení kluků z SFC" a dělat toto >:-&

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 3:36 pm
od OZP
Disky pekny, at vydrzej!

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 3:44 pm
od Daffson
OZP píše:Disky pekny, at vydrzej!
Když se zadaří, tak Ti je ve čtvrtek přivezu ukázat už na autě do Letňan =)

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 3:53 pm
od Marty73
Mají dost masa, ty by se neměly kroutit. Navíc na vyšším profilu gumy. Průser je u těch loukotí s nízkým profilem gumy, když je to měkké a jezdí se pila. Tohle bude ok. To poznáš hned, jak na to dáš gumy, kolik to vezme závaží.

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 4:34 pm
od Daffson
Jinak jak jsem slíbil, tak plním a podělím se s vámi o moje první zkušenosti s Oťasem a vlastně mým prvním Subu po asi 2 týdnech vlastnictví.

Takže najeto zatím vesměs okolo komína asi 300 mil. ;-D

SPOTŘEBA: Co se týče spotřeby, tak jsem v něčem překvapen pozitivně, v něčem trochu negativně a s něčím jsem tak nějak počítal. Jak jsem psal, jezdíme velmi často krátké trasy (do 15km) s uplně studeným motorem po Praze a tak mi zatím tak nějak průměrná spotřeba v této disciplíně nepřekvapila = ca. 21MPG neboli ca. 11.2L/100km. V další disciplíně a to jízda po dálnici Praha-Plzeň s konstantní rychlostí přesně 130km/h na tempomat na 6ku jsem ovšem byl docela zklamán = ca.9.6L/100km. To bych si myslel že bude tak aspoň o litre méně. Pak jsem ještě zkoušel kousek ve 140km/h nicméně tam mi to ukázalo taková čísla že jsem tomu nemohl uvěřit - něco jako 18.8 MPG tedy 12.5L/100km. Zde je ale fakt že to bylo z Berouna do Prahy tedy poměrně 2 velké krpály - na rudné jsem to radši překliknul :-) Naopak jsem zůstal v pozitivním šoku když jsme jeli po normální jedničce tedy ca. rychlostí 100km/h a 50km/h ve vesnicích a počítač ukázal ca. 33.5MPG neboli 7L/100km. Uvidíme tedy jak to s tou spotřebou celkově bude nicméně si myslím že v reálu a celku bych možná nemusel být o moc výše než ze Zafirou (tam to bylo 9.5L/100km).

CO MĚ VADÍ / NEVYHOVUJE: Elektronická parkovací brzda - no co se dá dělat, ale bylo by více zábavy s klasickou. Stále nemůžu najít dobré naštělování leveho zrcátka a už jsem se 4x pěkně lekl auta v mrtvém úhlu (tohle se mi ani s jedním autem co jsem měl nestávalo [!] ). Asi budu muset štělovat zrcátko dál od auta a nebo koupit takové to malé kulaté sférické co se nalepí do rohu - je to sranda, ale tenhle problém jsem fakt NIKDY neměl. Strašně mě štvaly ty celeroční pneumatiky - problém vyřešen >B-) Dost mě štve jak doslova "tříská" zadní RZ při zavírání kufru - navíc jak je to US model, tak tam podle mě drží jen na dvou horních místech a dole je to úplně volné - budu na to muset kouknout. Chybí mi komfortní trojblik - ale dá se na to zvyknout no. Stěrače - sranda - nikdy bych si nemyslel že někoho napadne dát jednostěr nahodu a pak všechny ostatní pozice přes cyklovač dolů :-/ Rádio má docela slabý příjem a hodně se ztrácí. Auto překvapivě docela dosti uskočí na příčné nerovnosti v zatáčce - to mě překvapilo trochu víc. A zatím asi poslední věc - ta mě ale štve už více je to, že se nedá pustit foukání na okno aniž by se zapnula klima/kompresor a také že nejsou výdechy dozadu mezi sedadly - myslím že jsou jen pod sedadly. No a pak - je fakt že je ten kufr menší ale to nebude problém - spíš nám oběma s manželkou vadí, že se tam dají věci (speciálně pak nákup) dost blbě uchytit na ty 2 háčky no. Nemáte nějaké řešení? Koukal jsem že jsou tam 4 oka - možná na nějakou síť. I tak to ale vypadá, že zatím je nagtiv relativně minimum a jsou dosti marginální - no uvidíme.

CO SE MI MOC LÍBÍ / CO MĚ ÚPLNĚ NADCHLO: Neskutečný komfort snad ve vsech jízdních situacích. Teď už (na Dunlopkách) velice dobré jízdní vlastnosti - na tak relativně mastodontní auto. Ticho na palubě na dálnici i přejezdy zpomalovacích prahů (nejvíc takových těch betonových vyšších a delších) - skoro je nevnímám. Pak je super parkování čelně k obrubníku - neřeším najednou výšku obrubníku. Když to člověk sešlápne na podlahu při rozjezdu z nuly - neprotočí se přední kola >B-) Dodělané senzory vzadu - vynikající věc - neměl jsem na Zafiře a automatické svícení taky bezva (mohlo by ale reagovat rychleji a už při vetším světle - asi nechám v AWD seštělovat). Ty střešní nosiče - to je genialita na druhou. Vůbec nechápu že to takhle nemají úplně všechna auta co se vyrábí - tohle je SIMPLY CLEVER - ne nějaká škrabka ,,,,| (*_^) |,,,, Jinak motor je sice tak trochu línější než v Zafiře tak okolo 1500-2000ot. pak už je nastejno asi do 2500 a pak už ji převyšuje hlavně od ca. 3500 do 5500ot. - pak sice ještě stále táhne hezky lineárně až do 6500ot, ale Zafira měla tím že je VVT-i ještě špičku od 5500 do 6500ot. Celkově je Oťas samo o dost rychlejší - akorát to tak člověk nevnímá. Pocitově 130 v OTB je jako 100 v Zafiře.

Teď už musím letět, ale jak bude zase chvilka ještě první dojmy doplním.

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 4:45 pm
od ladis77
trojblik jde dodelat a nestoji to majland
spotreba na dalnici: na 2,5i 2005 i s rakvi v zime na strese lehce nad limit okolo 10, max 11, ale to uz bylo okolo 160, ale zase ta tvoje generace je celkove vetsi.....
to ze se klima sepne jakmile das okno nebo kombinaci okna/neceho snad delaj vsechny auta ne ? teda aspon me jo :) a je to docela logicky

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 9:02 pm
od Mira
Daffson píše: Dost mě štve jak doslova "tříská" zadní RZ při zavírání kufru - navíc jak je to US model, tak tam podle mě drží jen na dvou horních místech a dole je to úplně volné - budu na to muset kouknout.
Chybí mi komfortní trojblik - ale dá se na to zvyknout no. Stěrače - sranda - nikdy bych si nemyslel že někoho napadne dát jednostěr nahodu a pak všechny ostatní pozice přes cyklovač dolů
Já mám držák na značku podlepenou pěnovou páskou. Už to netříská.
Co furt máte s trojblikem? Já bliknu jednou a stačí mi to.
Stěrače? No u aut co pamatuju to bylo vždy tak, že se to ovládalo zvrchu dolů. Tzn. cyklovač, pomalu, rychle. Jednostěr nahoru nebo k sobě. Celkem logický. Opel to má jinak?

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 9:07 pm
od Daffson
ladis77 píše: to ze se klima sepne jakmile das okno nebo kombinaci okna/neceho snad delaj vsechny auta ne ? teda aspon me jo a je to docela logicky
Ba ne. Jak v Astře s manuální klimou tak v Zafiře s automatickou to šlo i bez zapnuté klimy/kompresoru.


Odesláno z mého ONEPLUS 3 pomocí Tapatalk

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 9:16 pm
od Daffson
Mira píše: Já mám držák na značku podlepenou pěnovou páskou. Už to netříská.
Co furt máte s trojblikem? Já bliknu jednou a stačí mi to.
Stěrače? No u aut co pamatuju to bylo vždy tak, že se to ovládalo zvrchu dolů. Tzn. cyklovač, pomalu, rychle. Jednostěr nahoru nebo k sobě. Celkem logický. Opel to má jinak?
No něčím to asi podlepit budu muset - spíš mi šlo o to že by to asi nemělo moc nasákavat vodu aby to tam moc pak nerezlo. Ad.Trojblik: No, beru že Ti to stačí - otázka zda to stačí těm okolo :-) Ad.Stěrače: Fakt jo? Já tedy musím říct že jsem zatím asi ve svých 37 letech tolik aut neměl, jen Audi 100 rv.79, Audi 100 rv.93, Astra 98, Octavia 2001, Zafira 2010 a pak už jen krátkodobě S-Max 2015, Corsa 2015 a CRV 2016......a úplně všude to bylo klasicky nahoru tedy přesně opačně než v Oťasovi :-)


Odesláno z mého ONEPLUS 3 pomocí Tapatalk

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 9:56 pm
od Mareka
Ovládání stěračů: jezdím koncernem a Subaru a spouštění opravdu vyžaduje opačný směr posunu páčky (vždy se s tím po přesednutí "peru").

Trojblik: chápu že v Německu je povinný a proto se automatické nastavení hodí. Ale u nás jej zásadně vypínám - chci blikat tak dlouho jak chci já a ne auto (mj. jsem předjížděl před křižovatkou cyklistu, dle vyhlášky jsem zablikal a právě ten zapnutý trojblik vzbudil u řidiče autobusu dojem, že odbočuju = vjel mi tam přímo z vedlejší ....)

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 10:05 pm
od Mira
Já tam mám takovou pásku, co vodu nezadržuje a nenasákne. Taková černá, silnější, ale stejně raději 2 vrstvy. To třískání mě děsně štvalo taky. Mám ji podlepemou celou a musel jsem to na šroubech kompenzovat silnýma podložkama, aby se to při dotahování zase neprohýbalo.
Já jezdil ve francouzích (peugeot, renault) a japoncích (mazda, toyota, honda, suba). Ale minulej víkend jsem jezdil s favoritem a tam je to taky tak. Nebo si to už pletu, což je možný, mám toho popletenýho víc.

Re: Daffsonův Oťas, rv.2014 2.5i, US verze v manuálu

Napsal: pon zář 11, 2017 10:51 pm
od cleo
Jakou pásku, taky se mi to klepe.

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk