Tapanovo vrakoviště (2x Libero FA, 2x Justy KAD, Outback BP, Lego BR a Impreza GG)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od davidherda »

mari75 píše:Kluci díky za osvětlení a Tapan sorry za off topic
Už si asi zvykl, aspoň předseda bude mít co dělat. Stejně furt chčije, tak snad ani hořet nemůže 8-?

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od VDC »

Tapan píše: bahamut: Peťo, převodovku máme asi stejnou, režim Sport voličem nenastavím (nemám tam ani + a - ani možnost řazení pádly), ale mám tam přepínač POWER / HOLD. Zkoušel jsem Power, rozdíl skoro nepoznám, jede to prakticky stejně (teda jak z praku, ale to i bez Power), jestli to má vliv na tu prodlevu nevím, někdy to vyzkouším.
Možná má XT jinak nastavené režimy Power a AT, než třeba u H6. Určitě to zkus, nějaký rozdíl tam bude. U H6 se zcela změní režim řazení, nejen, že převodovka drží kvalty do vyšších otáček, ale především daleko agilněji odemyká měnič, rychleji podřazuje. Ten rozdíl je naprosto markantní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od davidherda »

VDC píše:
Možná má XT jinak nastavené režimy Power a AT, než třeba u H6. Určitě to zkus, nějaký rozdíl tam bude. U H6 se zcela změní režim řazení, nejen, že převodovka drží kvalty do vyšších otáček, ale především daleko agilněji odemyká měnič, rychleji podřazuje. Ten rozdíl je naprosto markantní.
Určitě je má nastavené jinak i než v SG atmošce, protože to co máme doma se chová úplně jinak, než jakákoliv AT v XT co jsem řídil.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Tapan »

Hoši, OT obecně mi vůbec nevadí a toto jsou i pro mne dost zajímavé informace ;-)

Power režim samozřejmě znát je, ale já na svých obvyklých cestách (provoz je ten důvod) nemám šanci plně využít potenciál toho auta ani bez Power ON. Když většinu cesty šimrám plyn, do červenýho pole se nepodívám ani s Power. Ale zkoušel jsem to a i v rozumných otáčkách mi to přišlo takový...agilnější bude možná to správné slovo? Možná je to placebo, možná je to tím měničem, otáčky přes 4 tis. při normální jízdě nepřelezly, není divu, dost možná jsem se nedostal přes půl plynu. Pilu jsem s Power režimem zatím jet nezkoušel, často je tu mokro, takže raději až na nových pneu :-)

V pátek jsem dolil asi litr oleje, cca. 2 tis. od výměny :-/ Od té doby najeto pár set km, koukám na stav často a bez zřetelného úbytku. Možná si to po výměně trochu sedlo, ale litr je hodně. Zkoušel jsem koukat, jestli někde něco nesákne, ale v tom motorovým prostoru je to tak nacpaný, že jsem našel kulový. Dám tomu čas a jestli se podobný úbytek zopakuje, asi se budu muset vydat na výlet do Prahe nebo do Dobřan...můj oblíbený místní garážový servis si s úlohou neporadil, prý nikde nic neteče.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Mareka »

Tak on se ten olej zpravidla ztrácí únikem do motoru a nikoliv vytékáním ven. :-(
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Tapan »

Mareka: což to je samozřejmě taky možnost, ale jak jsem psal "výše", po ostřejší jízdě je občas cítit "spálená guma", mnozí radili zaměřit se na únik / úkap oleje na svody / něco horkého. Jinak teď je tam vodička 5W30, kdyby olej žral opravdu motor, je možnost dát hustější a i kdyby nic nepomohlo, s takovou spotřebou oleje se dá žít. Otázka je, jaký to bude mít do budoucna trend...
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od mari75 »

Před 14-ti dny jsem měnil olej a taky si motor bere. Bylo mi řečeno,že je to celkem normální,asi vlastnost. Každopádně za 14-dní zkontrolujeme,kolik ho ubylo a pokud by to bylo markantní,tak budeme hledat vhodnější oil ;-D . Teď je tam 10W-40
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22542
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od spm »

Podle mě kdyby ti zmizel litr oleje / 2000km kapáním na svody, tak si toho všimneš, protože by to bylo jak dýmovnice :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od VDC »

Stá jsi při té kontrole opravdu rovně ? Ono stačí fakt málo a vypadá to hrozivě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Tapan »

spm: to máš asi recht...no tak aspoň znát pravou příčinu, to bych byl moc rád.

VDC: To je otázka, co je rovně. Najít opravdu rovný plac není až tak triviální, jak jsem si vždycky myslel, a i když se povede, auto mám hodně padlý na prdel, pořád čekám, než přijdou nový pružiny, takže vlastně potřebuju stát mírně z kopečka :-D
Ale zjistil jsem to asi půl kiláku od servisu, kde mi olej měnili, tam jsme koukli na měrku znovu a bylo to stejný, a opravdu litr se tam dolil a teď už dvě kontroly (mezi kontrolami prd najeto, ale mám vítr z toho, že to fakt někde teče) měrka ukazuje cca. horní rysku.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od davidherda »

V Modrém mi olej mizel tak 1l/5000 při 5W40, teď mám 5W50 a vše OK.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od mari75 »

Taky to vidím příště na 5W 50
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od VDC »

Já kontroluju olej v podstatě vždycky na stejném místě a vždycky teda na studeném motoru. V začátcích, co jsem H6 měl jsem se jednou pěkně vylekal, že tam nemám olej a přitom jsem stál na úplně mírném kopečku. H6 mi bere litr mezi výměnami.
V zásadě jednodušší to bylo kdysi s Legacy, to mi žralo litr na tisíc, takže tam když jsem otevřel kapotu, bylo třeba dolejt. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
bahamut77
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 438
Registrován: ned úno 12, 2017 11:57 am
Jméno a příjmení: Petr Trnka
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od bahamut77 »

Tapan píše:Hoši, OT obecně mi vůbec nevadí a toto jsou i pro mne dost zajímavé informace

Power režim samozřejmě znát je, ale já na svých obvyklých cestách (provoz je ten důvod) nemám šanci plně využít potenciál toho auta ani bez Power ON. Když většinu cesty šimrám plyn, do červenýho pole se nepodívám ani s Power. Ale zkoušel jsem to a i v rozumných otáčkách mi to přišlo takový...agilnější bude možná to správné slovo? Možná je to placebo, možná je to tím měničem, otáčky přes 4 tis. při normální jízdě nepřelezly, není divu, dost možná jsem se nedostal přes půl plynu. …

Já kontroluju na LEGU olej tak, abych nasimuloval pokaždé stejnou situaci na stejném místě.
Zajedu s teplým motorem na Hluboké na Benzinu pro palivo, natankuju a jdu zaplatit. Při návratu vždy kontroluju na měrce stav oleje. Už je to skoro 10t km od výměny motoru a stále ukazuje stejně. Zajímá mě rozdíl oproti minule a pořád je to stejné.
Pokud bych chtěl zjistit pouze hladinu, tak na studeném motoru a na rovině, což v Municích moc nejde :-DDD
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Mira »

Já jsem dolíval olej teď o víkendu. Na 5000 km tak půl litru (od min. do max.) A to mi prý slzí ventildekle.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“