Tapanovo vrakoviště (2x Libero FA, 2x Justy KAD, Outback BP, Lego BR a Impreza GG)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Tapan »

Dík za názory k oleji v AT, asi zvolím parabolovu cestu, líbí se mi nejvíc. 5 tis. km u mne znamená, že příští výměna bude někdy na jaře, no proč ne. Jsem objednaný na příští středu, snad do té doby automat vydrží :-) Do motoru půjde 10W50, jestli je to u tohoto motoru konina, tak mi to, prosím, někdo rozmluvte :-)

ybrcek: 5 kč na km v palivu? To musíš jezdit dobrou pilu :-)
Já jsem právě vyjel první měřenou nádrž a jsem na 3 kč / km, to by mělo dělat spotřebu okolo 10 l / 100 km (převážně okresky, slabší třetina bude město). To jsem tak nějak čekal a jsem spokojen.
U manželčina Lega se spotřebu jinak než z palubního počítače nedozvím, protože přimět ji cokoliv evidovat je marný, marný, marný... Ale zas s tím umí podle palubního jezdit za o půl litru méně než já, to se jí musí nechat.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Tapan »

Jinak zdroj zápachu spálené gumy neodhalen, já jsem nic neobjevil, vzal jsem to do servisu, tam taky nic, prý je všechno suchý. Taky jsem to už pár dnů necítil...nebo jsem si zvyknul :-)

Problém s kvílícím servem v krajní poloze je asi vyřešen, při teplém motoru byla hladina kapaliny na spodní rysce pro COLD, po dolití je servo zticha. No stejně se snažím v krajní poloze se nevyskytovat.

Předvčírem se mi začal od zadní nápravy ozývat opravdu ošklivý zvuk, nejprve jen zřídka při zatočení doprava (táhlé zatáčky, kdy se auto nahne na levou stranu), později občas i při jízdě rovně, ale při zatočení doprava to bylo nejhorší. Takové ošklivé kovové skřípání. Měl jsem trochu strach, že je auto slepené ze dvou a půlka nýtů už se vytrhala :-) Nakonec se ukázalo, že při určitém náklonu drhne zadní poloosa o výfukové potrubí. Stačilo lépe (správně) zasadit tlumič výfuku do gumové příchytky, tím se vychýlil o pár mm stranou a je to zticha. Celý problém bude asi souviset i s tím, že auto hodně sedí na zadku.
Tak jsem dneska prověřoval cenu nových samoniveláků, případně neniveláků + pružin. Volal jsem na 3 místa, ceny samoniveláků 11-13 tis. za kus, obyč tlumiče + pružiny 12 tis. za komplet. Nechává vůbec někdo měnit za samoniveláky, nebo všichni jedete v obyč a tvrdších pružinách? Případně co repase? na autě jsou neorigo tlumiče a originály jsem k tomu dostal, takže by mi nevadilo počkat na repas. Příslušné téma k samonivelákům mám rozečtené, ale jsem asi v půlce a závěry jsou dost nejednotné, no uvidíme, co se dočtu dál.

A ještě pohled pod kapotu. Něco mi říká, že hadička od chladiče má být do expanzky zaústěná jinak, než přes otevřené víčko. Jak to má vypadat správně? Mmch. chladící kapalina je růžová, asi vyměníme za zelenou, ne? A v expanzce je nějakej bílej bordel, možná je to nějaký šlem z odpařené chladící kapaliny, protože takhle se asi musí postupně odpařovat...
Přílohy
WP_20170822_002.jpg
WP_20170822_003.jpg
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od M a r c e l »

máš tam chladič z atmosféry, turboverze víčko na chladiči a tuhle hadičku (tu průhlednou co jde u tebe do hrdla expanzky nemá...

šlem v kapalině bývá olej z motoru!!!
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne čtv srp 24, 2017 12:32 pm, celkem upraveno 2 x.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od ybrcek »

5kc/km je 100oktanovy benzin plus spotřeba 12na 100

Odesláno z debila
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Tapan »

Jak moc špatně je chladič z atmosféry? Hadička by šla zaslepit nebo zaměnit za nějakou pevnější a natéčkovat na tu, která vede souběžně. Výměna chladiče by mě nezruinovala, ale co pak s tímhle... Pokud budu věřit teploměru na palubovce, auto se nepřehřívá, nepamatuju, že by rafika byla nad polovinou "stupnice".
Olej nemizí natolik rychle, aby to bylo po 1000 km (které jsem na tom zatím odjel) pozorovatelné. Jak poznám, jestli je to od oleje? Je to takový bílý škraloup, není na hladině, ale částečně na stěně nádobky a kus plave v objemu chladiva, nejprve jsem myslel, že je to rozmočenej papírovej kapesník...

ybrcek: a tak to jo, 12 litrů na 100 není u tvé motorizace žádná hrozná spotřeba...kdybys s tím jezdil jak na mši, možná by ses dostal taky na 10 :-D
Naposledy upravil(a) Tapan dne čtv srp 24, 2017 1:30 pm, celkem upraveno 2 x.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od ybrcek »

8.5 dám na dálku :) subarista spotřebu neřeší

Odesláno z debila
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od M a r c e l »

Tapan píše:Jak moc špatně je chladič z atmosféry? Hadička by šla zaslepit nebo zaměnit za nějakou pevnější a natéčkovat na tu, která vede souběžně. Výměna chladiče by mě nezruinovala, ale co pak s tímhle... Pokud budu věřit teploměru na palubovce, auto se nepřehřívá, nepamatuju, že by rafika byla nad polovinou "stupnice".
Olej nemizí natolik rychle, aby to bylo po 1000 km (které jsem na tom zatím odjel) pozorovatelné. Jak poznám, jestli je to od oleje? Je to takový bílý škraloup, není na hladině, ale částečně na stěně nádobky a kus plave v objemu chladiva, nejprve jsem myslel, že je to rozmočenej …

no já nevim no, ta tvoje varianta je jak "oprava" škodovky stodvacítky na dvoře JZD, má tam prostě bejt jinej chladič, soudruzi z JP jistě vědí, proč na různé motory dávali různé chladiče.
Mimochodem, nevím jestli všechny, ale na mém turbo SF měl chladič okruh i pro olej v převodovce, to tenhle počítám mít nebude...

nechal bych tam dát nový správný chladič, při tom bych vyměnil chladící kapalinu, ideálně s proplachem a hotovo, tenhle buď dej do inzerce, nebo hoď do šmelcu...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od spm »

Tapan píše:Jinak zdroj zápachu spálené gumy neodhalen, já jsem nic neobjevil, vzal jsem to do servisu, tam taky nic, prý je všechno suchý. Taky jsem to už pár dnů necítil...nebo jsem si zvyknul
Jako nějakou čuchací záhadu u toho svého taky pozoruju, řekl bych že asi celou dobu... u mě to teda nikdy nesmrdělo tak, že by si toho někdo všimnul, ale když po jízdě si kleknu k levému kolu a nasaju, tak taky něco cítím; vpravo to obvykle cítit není. A upřímně nevím. Vím, že jsem měl netěsnící víko ventilů a měnily se manžety na poloosách. Obojí by mělo být už nějakou dobu vyřešené, ale cítit to někdy je stále. Kola se nehřejí, těžko říct... skoro mám pocit - když se jezdilo v Milovicích a máchaly se ty auta v bahně, tak takový smrad se linul v daleko vyšší míře z každého auta a i u mě mi přijde, že po deštivém období to zesílí. Tak jestli si tam někde nevozím nějaký květináč, hlínu nebo něco, co se mi tam vypaluje :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od sima »

Neplete si ten smrad "spálené gumy" se smradem spojky?On je ten smrad spojky docela podobný,těžko takhle na dálku tohle vyhodnotit,ale mě takhle smrdívala spojka,stačil jakýkoliv kopec i po asfaltu,když jsem to hrnul,jel rychle,je fakt že ten asfalt tam stojí za vyliž prdel,samá díra a hrb,občas si to hráblo i tak.
Teď jsem vyměnil sjeté pneu za nové AT pneu a je po smradu,s tím jsem nepočítal,ale je tomu tak.Dokonce ani v terénu,i když něco tahám nic nesmrdí.Samozřejmě když bych dal spojce hrubo zabrat ozve se svým typickým smradem,spojka na forestrech a myslím i na ostatních subarech je slabší stránka,no taky dáváme těm autům víc zabrat.
Jo a taky se to linulo nejvíc od levého kola-ale bráno z pohledu řidiče.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od spm »

Já mám automat... a ani mi to nepřijde jako gumový smrad; je to takové, ani nevím jak to popsat. Taky mám možná jenom přecitlivělý rypák a prostě jenom cítím odéry, které vzniknou, když je to ohřáté.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od sima »

Tj možné spm,nějak ty naše stáry káry musí smrdět,na voňavky si nehrajem :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Tapan »

sima: u mne taky automat...a teda gumovým smradem jsem si tak nějak jist. Ale cítím to jen někdy a spíš u pravýho předního kola. Ale možná fakt jen "vidím duchy" :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1048
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Majer »

Smrad spálené gumy cítím od zadního levého kola... Když jedu rychleji, tak po zastavení je to celkem cítit... Kolo se nehraje, a taky nevím co to je...
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Tapan »

Kua, jsem drobet prosral výročí :-) No stejně to není moje výročí, já mám zatím najeto nějakých 3000...

A ano, čidlo venkovní teploty ukazuje taky nějak divně (už od koupě). To se časem pořeší...
Přílohy
WP_20170918_001.jpg
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester 2.0 XT 2004 - Tapan

Příspěvek od Tapan »

Jinak vyměněn motorový olej (ty telata mi tam místo 5W50 daly 5W30) :-( a olej v převodovce (origo Subaru flaška popsaná rozsypaným čajem, to jsem si pohlídal).
Jede a řadí to furt stejně (dobře). Cca. vteřinové zpoždění v reakci automatu na náhlé přidání plynu je asi normální, což? Při jízdě na pohodu je to fuk, ale když se chce člověk projet ostřeji, na výjezdu ze zatáčky mi to docela vadí, přešlápnutí z brzdy na plyn + zpoždění automatu z toho dělá jiné projetí zatáčky, než bych chtěl.
Auto bylo na zvedáku, zespodu ošetřeno (šlo by udělat pečlivěji - doladíme, ale lepší než nic), výfuk nový, asi neoriginál a asi ne úplně ideálně tvarovaný, občas v pravotočivé zatáčce o něco mlátí / drhne, zřejmě někde u poloosy, budu muset dořešit. Řekl bych (od pohledu materiál a příruby), že to vypadá na ten nerez z Polska, co se tu někde nedávno probíral, ne úplně ideální tvarování by k tomu i sedělo.
Neorigo zadní tlumiče jsou Sachs, zůstanou tam a k nim jsou objednány silnější pružiny (+ nové pružiny i na předek). Shánění správného bazmeku pro zprovoznění klimatizace je také v běhu, ale zatím se nějak nedaří (servisníkovi, mne to zatím neštve natolik, abych vyvinul aktivitu, hlavně není čas - před dvěma týdny se mi narodil druhý synek a tento týden se snad stěhujeme).
V interiéru skoro nic nesvítí, typická půlka panelu klimatizace, ale i další věci. S interiérovým osvědlením někdo bastlil, světlo "nad pákou převodovky" taky nesvítí, až dostavím garáž, všechno to opravím :-D
S brzdami, které na Foresteru mnozí kritizují, jsem celkem spokojen (ale nevím, jestli jsou tam origo a úplnou pilu s nimi taky nejezdím, třeba by po pár ostrých zabrzděních vadly). Brake test jsem si vyzkoušel včera, když jsem nesledoval provoz před sebou zrovna pozorně (přehledný a známý úsek) a auto přede mnou bez zjevného důvodu náhle zastavilo do nuly. Zadupnul jsem cca. v 70ti a následovalo asi nejdelších pár vteřin mého života. Ubrzdil jsem, i na Geolandrech (naštěstí sucho) a zbylo mi tak půl metru místa. V tu chvíli jsem mohl prdelí štípat pětku drát.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“