Tapanovo vrakoviště (2x Libero FA, 2x Justy KAD, Outback BP, Lego BR a Impreza GG)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
To máte nějaký divný koncern, ne? Já mám šrouby na autě a ke kolům jenom matky
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14836
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
Dobře, tak jsou to v tomto případě matky, ty hnědopichu (ale dostal jsem je k autu v plastové dóze s nápisem Subaru Forester schrauben)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
Koukám, že se tu ten termín ujal Němci, takovej akurátní přesnej národ... a nepoznaj šroubek od matičky Nebo to nadepisovala nějaká ženská
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2171
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
Když jsme u tý akurátnosti, tak máš štefty a ne šrouby
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14836
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
Nedotažený jsem měl matky. Štefty tam běžně nechávám
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2171
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
To bylo Tapane na paranoida (spm) :D
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14836
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
V tom případě máš pravdu, až teď jsem si to přečetl s kontextem
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a '98)
Asterix, Obelix a ParanoidixparabolD píše:To bylo Tapane na paranoida (spm) :D
Ututatise imhotep !
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
Jen se smějte...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
yohn píše:
Asterix, Obelix a Paranoidix
Ututatise imhotep !
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14836
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
FORESTER - AKCE PŘERUŠOVAČ
Po dnešním zdárném dokončení servisního úkonu na 20 minut, který mi trval zhruba 2 měsíce, jsem se rozhodl, že se tu trochu vyvětím. Komu auto bliká dobře a není zvědavý na dlouhou stať o hovně, nemá důvod číst dál
Už minulou zimu se mi s Foresterem při nízkých teplotách párkrát stalo, že blinkry blikly třeba jenom 3x a dost. Po navrácení páčky a opětovném sepnutí zase třeba jen 2 nebo 3 bliky. Po pár km a vyhřátí interiéru to blikalo spolehlivě. Než jsem se dostal k tomu problém řešit, přišlo jaro a problém pominul. Letošní zimu se to objevilo zas a zhoršovalo se to. Postupem času to nabylo takového rozměru, že jsem si na křižovatce blikal ručně (co hmat páčkou, to blik) a tu a tam to prostě neblikalo vůbec. Chovalo se to takto při povelu na obě strany i při snaze o varovné blikání všemi čtyřmi tlačítkem na středovém panelu. Proto padlo hlavní podezření na přerušovač. Zdánlivě triviální úkol tedy zněl: sežeň funkční přerušovač a vyměň ho!
Dějství první:
Sorzen se nedávno prořekl, že má namířeno k Vrťasovi a pak na výlet k nám na jih. Dostal tedy úkol - přivézt mi od Vrťase přerušovač. Neměl jsem tehdy času nazbyt na odstrojování, focení a bádání, proto jsem mu neposlal nějaký jednoznačnější identifikátor součástky, jen model a modelový rok. Sorzen součástku dovezl, za což mu ještě jednou děkuji. Jak jsem později zjistil, nějaký timer to je, ale o přerušovač se nejedná. Mám podezření na cyklovač, ale kdo ví.
Dějství druhé:
Jistý si tím, jak rozeznat přerušovač od čehokoliv jiného, jsem se spojil s Vrťasem, jednoznačně specifikoval zadání a požádal ho, zda by mi přerušovač dovezl na Jožkoland. Ten mi to přislíbil a jak slíbil, tak se i stalo. Po návratu z víkendu plného dobrého jídla i pití a kvalitní společnosti jsem se opět vrhnul na Forestera. Bohužel se ukázalo, že nově dodaný přerušovač je sice opravdu přerušovačem, ale vykazuje funkčnost ještě menší, než můj původní - ten vždy po sepnutí blikačů alespoň jednou cvaknul relátkem. Náhradní díl nevykazoval funkcionalitu vůbec žádnou. Protože se jedná o bazmek v rozebiratelném pouzdře, nezbylo mi, než nakouknout dovnitř. Odpověď na otázku, proč náhradní díl na pozici původního funguje ještě méně, byla naštěstí pouhým okem zřejmá a ušetřila mě nelehkého bádání (vpravo původní přerušovač, vlevo náhradní díl): Dějství třetí:
Poplakal jsem si Vrťasovi, že obdržený přerušovač nepřerušuje tak jak by měl a že je uvnitř volaký odýmený. Vrťas přislíbil poslat jiný kus a zásilka na sebe nenechala dlouho čekat (díky Vrťasovi za součástku i za trpělivost!). Nově obdržený přerušovač byl v pouzdře jiné barvy, byl počmárán jinými nápisy, ale jinak vypadal důvěryhodně (a poněkud moderněji, než původní typ). Při pokusu o montáž jsem narazil na zádrhel - přerušovač má být zepředu osazen 3pinovým konektorem a zezadu do něj má být vetknut ještě jeden, tentokrát 2pinový konektor. S dvoupinem byl ovšem problém, ďoura v přerušovači nebyla tak úplně kompatibilní s konektorem v autě: Po vysvléknutí nového přerušovače z pouzdra jsem shledal, že je sice na odlišném tišťáku a jiné součástkové základně, ale že nekompatibilní zadní konektor má stejnou pozici vodivých plíšků, jako je tomu u původního. Bez pouzdra jsem tedy zkusil připojit a ověřit funkčnost - sláva, blikáme! Napadlo mě tedy vybavit nový přerušovač pouzdrem z toho starého, čímž bych měl dosáhnout nejen konektorové kompatibility, ale dokonce i funkčního řešení. Nemohlo mi však uniknout, že zadní konektor na plíšcích nového přerušovače moc nedrží. Po bližším ohledání jsem zjistil, že plíšky mají výrazně menší tloušťku. To je blbý, silnější se dají opilovat, slabší jsou na pytel. Další shánění přerušovačů jsem zavrhl, vzal odýmený přerušovač s nulovou funkcionalitou a plíšky odpájel z desky. Operace se zdařila a obešla se bez požáru, takže jsem totéž provedl na funkčním avšak ne zcela kompatibilním přerušovači. Tam už to šlo o něco hůře, nebylo to však nic ve srovnání se snahou implantovat tam shodně tvarované, ale tlustší plíšky ze starého typu přerušovače. Úpravou vodících drážek v pouzdře na macatější plíšky a metodou Helmut - opravář komínů ("To se tam nevejde!" "Ale vejde, neboj!") jsem nakonec dosáhl prostrčení skrz tišťák a přibližně požadované pozice střev konektoru, který je součástí pouzdra. Následně jsem se pokusil udělat spoj vodivý tam, kde vodivý má být a nevodivý tam, kde nemá být. Kvalitou pájení se zde chlubit nebudu, jelikož pájením to lze nazvat jen tak tak a o kvalitě nemůže být řeč vůbec Naštěstí mé schopnosti v oblasti elektrotechniky jsou natolik slabé, že na estetickou stránku věci nemám ve zvyku klást žádné požadavky a zcela se spokojím, když výsledný produkt dokáže nějakou netriviální dobu předstírat zamýšlenou funkci.
V tu chvíli jsem věděl, že mám vyhráno, v cíli jsem však ještě nebyl. Když už má nové pouzdro stejný typ západek jako to staré, proč ty západky aspoň oproti starému typu neotočit o 90 stupňů, že jo Vyrobil jsem si tedy druhý pár drážek a pouzdro sestavil. Výslednou součástku jsem vyzkoušel ve vozidle a funguje to, vždy to bliká, kde to blikat má, a nebliká nikde, kde to blikat nemá Inu, servisní úkon na 20 minut
Po dnešním zdárném dokončení servisního úkonu na 20 minut, který mi trval zhruba 2 měsíce, jsem se rozhodl, že se tu trochu vyvětím. Komu auto bliká dobře a není zvědavý na dlouhou stať o hovně, nemá důvod číst dál
Už minulou zimu se mi s Foresterem při nízkých teplotách párkrát stalo, že blinkry blikly třeba jenom 3x a dost. Po navrácení páčky a opětovném sepnutí zase třeba jen 2 nebo 3 bliky. Po pár km a vyhřátí interiéru to blikalo spolehlivě. Než jsem se dostal k tomu problém řešit, přišlo jaro a problém pominul. Letošní zimu se to objevilo zas a zhoršovalo se to. Postupem času to nabylo takového rozměru, že jsem si na křižovatce blikal ručně (co hmat páčkou, to blik) a tu a tam to prostě neblikalo vůbec. Chovalo se to takto při povelu na obě strany i při snaze o varovné blikání všemi čtyřmi tlačítkem na středovém panelu. Proto padlo hlavní podezření na přerušovač. Zdánlivě triviální úkol tedy zněl: sežeň funkční přerušovač a vyměň ho!
Dějství první:
Sorzen se nedávno prořekl, že má namířeno k Vrťasovi a pak na výlet k nám na jih. Dostal tedy úkol - přivézt mi od Vrťase přerušovač. Neměl jsem tehdy času nazbyt na odstrojování, focení a bádání, proto jsem mu neposlal nějaký jednoznačnější identifikátor součástky, jen model a modelový rok. Sorzen součástku dovezl, za což mu ještě jednou děkuji. Jak jsem později zjistil, nějaký timer to je, ale o přerušovač se nejedná. Mám podezření na cyklovač, ale kdo ví.
Dějství druhé:
Jistý si tím, jak rozeznat přerušovač od čehokoliv jiného, jsem se spojil s Vrťasem, jednoznačně specifikoval zadání a požádal ho, zda by mi přerušovač dovezl na Jožkoland. Ten mi to přislíbil a jak slíbil, tak se i stalo. Po návratu z víkendu plného dobrého jídla i pití a kvalitní společnosti jsem se opět vrhnul na Forestera. Bohužel se ukázalo, že nově dodaný přerušovač je sice opravdu přerušovačem, ale vykazuje funkčnost ještě menší, než můj původní - ten vždy po sepnutí blikačů alespoň jednou cvaknul relátkem. Náhradní díl nevykazoval funkcionalitu vůbec žádnou. Protože se jedná o bazmek v rozebiratelném pouzdře, nezbylo mi, než nakouknout dovnitř. Odpověď na otázku, proč náhradní díl na pozici původního funguje ještě méně, byla naštěstí pouhým okem zřejmá a ušetřila mě nelehkého bádání (vpravo původní přerušovač, vlevo náhradní díl): Dějství třetí:
Poplakal jsem si Vrťasovi, že obdržený přerušovač nepřerušuje tak jak by měl a že je uvnitř volaký odýmený. Vrťas přislíbil poslat jiný kus a zásilka na sebe nenechala dlouho čekat (díky Vrťasovi za součástku i za trpělivost!). Nově obdržený přerušovač byl v pouzdře jiné barvy, byl počmárán jinými nápisy, ale jinak vypadal důvěryhodně (a poněkud moderněji, než původní typ). Při pokusu o montáž jsem narazil na zádrhel - přerušovač má být zepředu osazen 3pinovým konektorem a zezadu do něj má být vetknut ještě jeden, tentokrát 2pinový konektor. S dvoupinem byl ovšem problém, ďoura v přerušovači nebyla tak úplně kompatibilní s konektorem v autě: Po vysvléknutí nového přerušovače z pouzdra jsem shledal, že je sice na odlišném tišťáku a jiné součástkové základně, ale že nekompatibilní zadní konektor má stejnou pozici vodivých plíšků, jako je tomu u původního. Bez pouzdra jsem tedy zkusil připojit a ověřit funkčnost - sláva, blikáme! Napadlo mě tedy vybavit nový přerušovač pouzdrem z toho starého, čímž bych měl dosáhnout nejen konektorové kompatibility, ale dokonce i funkčního řešení. Nemohlo mi však uniknout, že zadní konektor na plíšcích nového přerušovače moc nedrží. Po bližším ohledání jsem zjistil, že plíšky mají výrazně menší tloušťku. To je blbý, silnější se dají opilovat, slabší jsou na pytel. Další shánění přerušovačů jsem zavrhl, vzal odýmený přerušovač s nulovou funkcionalitou a plíšky odpájel z desky. Operace se zdařila a obešla se bez požáru, takže jsem totéž provedl na funkčním avšak ne zcela kompatibilním přerušovači. Tam už to šlo o něco hůře, nebylo to však nic ve srovnání se snahou implantovat tam shodně tvarované, ale tlustší plíšky ze starého typu přerušovače. Úpravou vodících drážek v pouzdře na macatější plíšky a metodou Helmut - opravář komínů ("To se tam nevejde!" "Ale vejde, neboj!") jsem nakonec dosáhl prostrčení skrz tišťák a přibližně požadované pozice střev konektoru, který je součástí pouzdra. Následně jsem se pokusil udělat spoj vodivý tam, kde vodivý má být a nevodivý tam, kde nemá být. Kvalitou pájení se zde chlubit nebudu, jelikož pájením to lze nazvat jen tak tak a o kvalitě nemůže být řeč vůbec Naštěstí mé schopnosti v oblasti elektrotechniky jsou natolik slabé, že na estetickou stránku věci nemám ve zvyku klást žádné požadavky a zcela se spokojím, když výsledný produkt dokáže nějakou netriviální dobu předstírat zamýšlenou funkci.
V tu chvíli jsem věděl, že mám vyhráno, v cíli jsem však ještě nebyl. Když už má nové pouzdro stejný typ západek jako to staré, proč ty západky aspoň oproti starému typu neotočit o 90 stupňů, že jo Vyrobil jsem si tedy druhý pár drážek a pouzdro sestavil. Výslednou součástku jsem vyzkoušel ve vozidle a funguje to, vždy to bliká, kde to blikat má, a nebliká nikde, kde to blikat nemá Inu, servisní úkon na 20 minut
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19078
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
parada ten vysledek te musi tesit ... zejo?
a jen hodinu jsi to musel sepisovat ...
Odesláno pomocí Tapatalk
a jen hodinu jsi to musel sepisovat ...
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20605
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
Pěkný Štepane
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
Stať teda dlouhá, ale četl jsem to se zatajeným dechem doufaje, že to nakonec dobře dopadne. A jsem rád, že na konci byl happy end.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14836
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (SG 2.0 XT '04, 2x Libero E12 '95 a
Dnes bylo dost dobré počasí na to, abych se zas jednou více pověnoval Foresterovi. Že jsem ho v poslední době trochu zanedbával bylo patrné hned po otevření pátých dveří. Chvilku s tím nejezdíte a hned se vám tam nakvartýrujou vosy
Co auto mám, nevracela se klika pátých dveří. V týdnu jsem to rozebral a při pohledu na původní mechanismus bylo jasné proč. Zarezlý jak prase. Fotka po očištění, pružinka bohužel rozborku nepřežila a přišla o nožičku (v mechanismu už na zkoušku nová pružinka).
Osičku jsem nahradil závitovou tyčí, ocelové pouzdro jsem očistil od hluboké koroze jak nejlépe jsem uměl a vhodná pružinka se také našla, bylo to tedy po dlouhém boji, zkrutné pružinky v Budějovicích asi nikde skladem nemají. Nicméně tahle nakonec pasovala jak prdel na hrnec, skoro bez úprav.
Mezi klikou a pátými dveřmi byla jakási podložka, která měla asi plnit funkci utěsnění prostupu proti stékající vodě, která se dostane pod plastový kryt. Izolace se při demontáži rozpadla prakticky na prach. Místo styku zanechalo na pátých dveřích jisté stopy. Rez jsem odstranil korundovými brusnými kameny do vrtačky, většina naštěstí byla jen zažraná do laku z ocelového pouzdra kliky, pár puchýřků tam ale bylo.
Po důkladné očistě a léčebné kůře odrezovačem jsem to stříknul šedou základovkou, nebude to vidět a nic lepšího nebylo po ruce. Rozpadlou izolaci jsem nahradil výřezkem z 2 mm silné gumy, pouzdro kliky jsem řádně prolil sprejem na dutiny a kliku sestavil. Hurá, klikuje!
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12