Tapanovo vrakoviště (2x Libero FA, 2x Justy KAD, Outback BP, Lego BR a Impreza GG)
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
To, že je to výměník jsem si myslel Stando taky. A taky to nemohli najít. Nakonec asi 5 mikro dírek v trubce v gumovým průchodu. Prý, kdyby to byl výměník, tak by to hrozně vevnitř smrdelo
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14831
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Já vím, Jirko, já vím. Podtlaková zkouška vyšla už poprvé, i s původním chladičem. Přesto největší únik byl na něm. Chladič už (asi) tlak drží, teď jsme našli tohle. Teda Terka to našla Tak to snad nějak vyřeším, zas to naplníme a budeme hledat, kde ještě to utíká Na tohle je prostě velká díra lepší než malá.
Normální by bylo dát rovnou do chladiva barvivo, ale chladič identifikovali s pomocí nějakýho srandaspreje a celkem chápu, že nečekali další problémový místo - já taky ne.
Dnes jsem měl brainstorming v servise, kam jsem vezl odevzdat Golfa na poslední odpočinek, a jak píšeš, kdyby to byl výměník, tak by to prý bylo uvnitř cítit.
Normální by bylo dát rovnou do chladiva barvivo, ale chladič identifikovali s pomocí nějakýho srandaspreje a celkem chápu, že nečekali další problémový místo - já taky ne.
Dnes jsem měl brainstorming v servise, kam jsem vezl odevzdat Golfa na poslední odpočinek, a jak píšeš, kdyby to byl výměník, tak by to prý bylo uvnitř cítit.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Mě nepomohlo ani barvivo. Ty hadice se určitě dají udělat. V servisu kontakt nemají?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14831
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Něco mám poptané a něco ještě poptám zítra. V servisu říkal, že ta hadice bude stát tak trojku a já se v duchu smál, že do 1500 ji určitě seženu Nebyl důvod se zamýšlet, kdo mi ji za 800 opraví.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2717
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
No po děšti je v autě vždycky trošku cítit, takový lehký smrad, tak 20 vteřin po nastartování. Když jsem měnil trubku od klimy na subaru, tak tam vyteklo trošku té kapaliny a smrdělo to fest. A naposledy jsem tam nechal dát jenom 300g, a kdyby to uteklo do kabiny, tak by to bylo cítit asi víc. Tak nevím, kde to utíká. Jsem to natlakoval na 8 atmosfér, a celou motorovou část klimy jsem potíral jarovou vodou a nikde nic. Barva tam byla taky napuštěná, a UV lampa taky nic nenašla. A během 15 minut jsem tam měl už jenom 4 atmosféry. Fakt nevím, kudy to utíká, a vzhledem k tomu, že výparník je poslední možnost, a nedá se k němu dostat jednoduše, tak jezdím s okýnkovou klimou.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14831
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Vzhledem k tomu, že (ne)funkční klimatizace byl jeden z hlavních argumentů, proč hodit Golfa ze skály a nahradit ho Imprezou, tady se bude řešit i kdybych měl vyměnit všechno.
Outback pro změnu slzí u kompresoru. Zlatá Justy, nic takového nemá, otevřou se okýnka a je to
Outback pro změnu slzí u kompresoru. Zlatá Justy, nic takového nemá, otevřou se okýnka a je to
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14831
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Tak jsem včera snad vyřešil trubkohadici od chladiče ke kompresoru klimy. Nakonec jsem sehnal firmu, která ji opravila. Jak už jsem asi psal, foukala v přechodu hadice - trubka v tom lisovaném nebo jakém spoji. Firmy, co dělají hydrauliku, mě s tím poslaly někam, že to neumějí (chemická odolnost + nároky na těsnost jsou tam jiný). Chlaďaři z Budějovic říkali, že to nebude problém, ovšem odhad ceny opravy byl 2500 (jak jsem později zjistil, myšleno bez daně), realita byla ještě o něco horší
Další "neřešitelný" problém bylo nový gufero. Mají se měnit při každém rozebrání spoje, já bych nebyl tak přecitlivělý, na jedné straně se dávalo nový před pár týdny (přišlo spolu s chladičem), ale na druhý straně bylo původní a už rozhodně nemělo kruhový průřez. Gufera se tu v krajském městě samozřejmě prodávají, ale do okruhu klimatizace obyč gumový nepatří, nevím, co je to za materiál, ale ty správný jsou zelený (případně žlutý nebo béžový nebo jaký). Nikde neměli, ani neuměli objednat. Překvapilo místní Subaru, poptal jsem originál, v pondělí napsali, že asi stovku za kus a že ve středu ho můžu mít. Tak objednáno. Ve středu ráno překvapili podruhé, když psali, že bohužel nedorazilo Mezitím však technik od chlaďařů prý dohledal u nich nějaké v příhodné velikosti (pro ně atyp, dělají primárně chlazení na chladících nástavbách a návěsech). Tak bezva, ušetřil mi odklad na nejspíš další týden a cestu přes celý město.
Opravenou hadici jsem si implementoval zpátky do auta, technik na mě koukal jak kdyby viděl momenťák poprvé v životě a že si to u nich nechám i naplnit. Dělali s tím nějaký psí kusy, v jednu se chopili díla a že si mám přijít v půl čtvrtý, což mě teda úplně nepotěšilo. Platil jsem včetně naplnění 5500 s daní, což mě nepotěšilo podruhé. No ale jestli to už konečně bude chladit (déle než týden), tak to Réze odpustím a na tuhle ne-moc-příjemnou část seznamování rád zapomenu
Další "neřešitelný" problém bylo nový gufero. Mají se měnit při každém rozebrání spoje, já bych nebyl tak přecitlivělý, na jedné straně se dávalo nový před pár týdny (přišlo spolu s chladičem), ale na druhý straně bylo původní a už rozhodně nemělo kruhový průřez. Gufera se tu v krajském městě samozřejmě prodávají, ale do okruhu klimatizace obyč gumový nepatří, nevím, co je to za materiál, ale ty správný jsou zelený (případně žlutý nebo béžový nebo jaký). Nikde neměli, ani neuměli objednat. Překvapilo místní Subaru, poptal jsem originál, v pondělí napsali, že asi stovku za kus a že ve středu ho můžu mít. Tak objednáno. Ve středu ráno překvapili podruhé, když psali, že bohužel nedorazilo Mezitím však technik od chlaďařů prý dohledal u nich nějaké v příhodné velikosti (pro ně atyp, dělají primárně chlazení na chladících nástavbách a návěsech). Tak bezva, ušetřil mi odklad na nejspíš další týden a cestu přes celý město.
Opravenou hadici jsem si implementoval zpátky do auta, technik na mě koukal jak kdyby viděl momenťák poprvé v životě a že si to u nich nechám i naplnit. Dělali s tím nějaký psí kusy, v jednu se chopili díla a že si mám přijít v půl čtvrtý, což mě teda úplně nepotěšilo. Platil jsem včetně naplnění 5500 s daní, což mě nepotěšilo podruhé. No ale jestli to už konečně bude chladit (déle než týden), tak to Réze odpustím a na tuhle ne-moc-příjemnou část seznamování rád zapomenu
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Tak to už letos žádná vedra nebudou.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Tak koukám, že ty 3 tisíce co jsem platil za opravu podobný hadice u mý starý H6 byla ještě pěkná cena A to jsem si myslel, že nejhorší co na klimatizaci může odejít je kompresor (a ten jsem si byl jistej, že funguje)...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14831
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Jo jo, kompresor maká
Kdybych si to nechal naplnit jinde klasicky za litra na ruku, tak se do tý trojky za opravu hadice asi taky vejdu. Zas jsem si říkal, že kdo opravoval hadici, ať si to i naplní a rovnou si sám řeší, když to bude foukat. No co, hlavně že už je to hotový.
Kdybych si to nechal naplnit jinde klasicky za litra na ruku, tak se do tý trojky za opravu hadice asi taky vejdu. Zas jsem si říkal, že kdo opravoval hadici, ať si to i naplní a rovnou si sám řeší, když to bude foukat. No co, hlavně že už je to hotový.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10636
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Tak snad už bude klid
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22693
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Koukám že můžu být rád, že u mě to zatím vždycky bylo nějaký pitomý těsnění a až na to chladivo to bylo za pár korun
Mimochodem mě se s klimatizací stalo něco hodně divnýho na korejci, kdy se to nějak zázračně vzpamatovalo. Tam příběh začínal, že jsem auto převzal samozřejmě s vyfouknutým okruhem, že to tak 1 za rok vyfoukne. Tak jsem dohledal někoho, kdo vypadá, že to umí plnit v dojezdové vzdálenosti. Stopy po úniku už žádný nenašel, v okruhu samozřejmě nebyl ani gram chladiva, doplnilo se to, nikde to viditelně neutíkalo, tak jsme to nechali s tím, že se zastavím za pár týdnů, jestli to někde neutíká. Jediné co, tak to chladilo dost na hovno i hned po tom doplnění. Z mechanika vypadlo, že protože si lidi u těch spínacích spojek stěžovali, že to cuká autem a nejede to (někde tady na to na subaru prskal), tak tady je vylepšení, kdy se výkon řídí vstřikováním chladiva do toho okruhu a ten kompresor se točí furt. Nicméně jelikož v tom chladivu je mazivo pro kompresor a kompresor se v tomhle případě točí neustále, tak to udělá co, když dojde chladivo? Tak říkal ať s tím jezdím, že se to možná vzpamatuje, pak že jedině vyměnit kompresor. Jezdit s tím šlo, když se jelo někde na okruhu/dálnice, kde je motor v otáčkách, tak to celkem chladilo. Očistec byl město v létě, kde to furt stojí na volnoběh, takže se ten výparník nenachladí v podstatě nikdy. Ale aspoň jsem se naučil brzdit motorem až na jedničku, abych to držel v otáčkách co nejdéle Druhá věc je, že asi bylo očekávatelné, že jako outback to chladit nebude, protože už jenom prostým porovnáním velikosti těch chladičů bylo zřejmé, že to chlazení bude mít trochu jiný výkon Nicméně po pár týdnech se to lehce prolezlo UV lampou a pořád nikde nic. Tak jsem to nechal. Aktuálně je to nějak víc než rok doplněné, takže by to podle předchozích zkušeností mělo být v podstatě už i ušlé a chladit blbě (nebo vůbec). Nicméně teď nějak před pár týdny nejenom, že to stále chladí, ale začalo to chladit jakože doopravdy, takže i na volnoběh z toho jde studený vzduch, za jízdy mám rampouchy na rukou, ... nechápu Tak jenom doufám, že to není nějaká posmrtná křeč před tím, než to chladivo uteče úplně. Mně to doplnění tenkrát stálo asi dvojku a do prasátka teď strkám na těsnění pod hlavou
Mimochodem mě se s klimatizací stalo něco hodně divnýho na korejci, kdy se to nějak zázračně vzpamatovalo. Tam příběh začínal, že jsem auto převzal samozřejmě s vyfouknutým okruhem, že to tak 1 za rok vyfoukne. Tak jsem dohledal někoho, kdo vypadá, že to umí plnit v dojezdové vzdálenosti. Stopy po úniku už žádný nenašel, v okruhu samozřejmě nebyl ani gram chladiva, doplnilo se to, nikde to viditelně neutíkalo, tak jsme to nechali s tím, že se zastavím za pár týdnů, jestli to někde neutíká. Jediné co, tak to chladilo dost na hovno i hned po tom doplnění. Z mechanika vypadlo, že protože si lidi u těch spínacích spojek stěžovali, že to cuká autem a nejede to (někde tady na to na subaru prskal), tak tady je vylepšení, kdy se výkon řídí vstřikováním chladiva do toho okruhu a ten kompresor se točí furt. Nicméně jelikož v tom chladivu je mazivo pro kompresor a kompresor se v tomhle případě točí neustále, tak to udělá co, když dojde chladivo? Tak říkal ať s tím jezdím, že se to možná vzpamatuje, pak že jedině vyměnit kompresor. Jezdit s tím šlo, když se jelo někde na okruhu/dálnice, kde je motor v otáčkách, tak to celkem chladilo. Očistec byl město v létě, kde to furt stojí na volnoběh, takže se ten výparník nenachladí v podstatě nikdy. Ale aspoň jsem se naučil brzdit motorem až na jedničku, abych to držel v otáčkách co nejdéle Druhá věc je, že asi bylo očekávatelné, že jako outback to chladit nebude, protože už jenom prostým porovnáním velikosti těch chladičů bylo zřejmé, že to chlazení bude mít trochu jiný výkon Nicméně po pár týdnech se to lehce prolezlo UV lampou a pořád nikde nic. Tak jsem to nechal. Aktuálně je to nějak víc než rok doplněné, takže by to podle předchozích zkušeností mělo být v podstatě už i ušlé a chladit blbě (nebo vůbec). Nicméně teď nějak před pár týdny nejenom, že to stále chladí, ale začalo to chladit jakože doopravdy, takže i na volnoběh z toho jde studený vzduch, za jízdy mám rampouchy na rukou, ... nechápu Tak jenom doufám, že to není nějaká posmrtná křeč před tím, než to chladivo uteče úplně. Mně to doplnění tenkrát stálo asi dvojku a do prasátka teď strkám na těsnění pod hlavou
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14831
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Tak čelní okno na Réze vyměněno. Úplně zbytečná a nemilá anabáze, ale nakonec jsem spokojen, kam jsem volal, říkali cenu za výměnu cca. 8k, nakonec to v jedné firmě na doporučení bylo opravdu za těch 8k, ale včetně zatmavení skel. Ani nevím, jakou propustnost tam dali, vybírala Terka.
Jo a klima pořád ještě chladí, takže pozitivní dojmy začínají převažovat
Jo a klima pořád ještě chladí, takže pozitivní dojmy začínají převažovat
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
Tapan> no slava, to jsem rad Hlavne se drz dal od kontajneru
Jo jinak, na strbrny Impreze mam koupenej a zatim nevymenenej vyfuk a mel by byt skutecne stejny s Foresterem, tedy 46.04 o Polmostrow. Ted jsem ho meril...
Jo jinak, na strbrny Impreze mam koupenej a zatim nevymenenej vyfuk a mel by byt skutecne stejny s Foresterem, tedy 46.04 o Polmostrow. Ted jsem ho meril...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14831
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tapanovo vrakoviště (2x Libero E12 '95 a '98, OTB 3.0R '
No jo, ten blatník a dveře budu muset poladit. Všeho do času, neflákám se, brzy sem zas něco přilípnu
To je dobrá zpráva, že levná druhovýroba se sehnat dá. Dík, že to píšeš sem, tady si to dohledám, až bude potřeba
To je dobrá zpráva, že levná druhovýroba se sehnat dá. Dík, že to píšeš sem, tady si to dohledám, až bude potřeba
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12