První Subaru v rodině

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49126
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od VDC »

Malinko mě vadí "Haldexy a Duster" :-)
Duster má systém z XTrailu respektive z Quasqai(nebojaksetopíše), a tam je to, technicky řešeno jinak, než u Haldexu.
Takže buď Haldexy a nebo Duster. Ale ne dohromady. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od Subaru70 »

VDC píše:Malinko mě vadí "Haldexy a Duster"
Duster má systém z XTrailu respektive z Quasqai(nebojaksetopíše), a tam je to, technicky řešeno jinak, než u Haldexu.
Takže buď Haldexy a nebo Duster. Ale ne dohromady.
..no možná právě proto je na tom Duster se 4x4 tak dobře..Sám jsem to netušil, takže budu o chlup zase moudřejší..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od quickly »

Jakmile u Dusteru překročíš 80 km/h, tak přestává 4x4 fungovat.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od Kolben »

XDRIVE u BMW prestava fungovat od 160ti.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od romull »

Kolben píše:XDRIVE u BMW prestava fungovat od 160ti.
Ono už to v takové rychlosti není asi ani potřeba, ale včera jsem to pálil z Jihlavy na Humpolec o dost víc než 160 a ani jsem si nevšiml že se něco odpojilo :-/
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od Subaru70 »

..tak Xdrive není přeci stálá čtyřkola, takže to asi ani moc poznat nejde.nejspíš to připojí lehce jen v zatáčkách a nebo pak v terénu při prokluzu..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od romull »

Subaru70 píše:..tak Xdrive není přeci stálá čtyřkola, takže to asi ani moc poznat nejde.nejspíš to připojí lehce jen v zatáčkách a nebo pak v terénu při prokluzu..
Výrobce uvádí že nejde o připojitelný pohon jako třeba Xaldex, ale odpojitelný. Takže je prý trvale připojen v poměru 40:60 ( když elektronika neerozhodne jinak ) a odpojuje se až až ve vyšších rychlostech, nebo naopak při minimálních, třeba při manévrování na parkovišti.....Na sněhu to ale fakt funguje nad očekávání dobře, celkem jsem čuměl že se to rozjelo bez problémů všude co můj předchozí OTB H6 a do zatáček je to super a s dveřma napřed dokonce i jednodušší než s OTB......
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2231
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od Levap »

ad BMW
- popis jejich 4x4 je v naší wiki
- že se to odpojilo poznáš až bude pozdě, osobně mi vadí, že je to chvíli 4x4 a chvíli ne a to ani nemusíš vědět kdy je to jak
- BMW jsem úspěšně tahal ze sněhu s Outbackem, jako subaristy by vás ani nenapadlo, že to nevyjede a nevyjel (na paskovišti u chaty, takže žádný offroad), tady jsem si taky myslel, že např. Haldex by stačil pokud od toho moc nechceš, ale už jsem viděl pár případů takového nevyjetí na horách na parkovišti apod. , že mně to zklamalo
- Nissan to má nějak vychytaný , protože jsem na identické cestě hned po sobě testoval Outback 3.6 a Qashqai a Subaru to tehdá nedalo a Nissan jo (rozjezd ze zastavení v kopci)
- Qsashqai mně odpojí Lock 4x4 už ve 40 km/h a pak to je předokolka, takže aspoň víš jak se to chová

:-)

-
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od romull »

Levap píše:ad BMW
- popis jejich 4x4 je v naší wiki
- že se to odpojilo poznáš až bude pozdě, osobně mi vadí, že je to chvíli 4x4 a chvíli ne a to ani nemusíš vědět kdy je to jak
- BMW jsem úspěšně tahal ze sněhu s Outbackem, jako subaristy by vás ani nenapadlo, že to nevyjede a nevyjel (na paskovišti u chaty, takže žádný offroad), tady jsem si taky myslel, že např. Haldex by stačil pokud od toho moc nechceš, ale už jsem viděl pár případů takového nevyjetí na horách na parkovišti apod. , že mně to zklamalo
- …
To že se to odpojí v takové rychlosti by mi až tak nevadilo, protože na kluzku nepojedu ani 130, to bych musel být blázen. S tím vyjetím nevím, zatím jsem dal všechno mimo promáčené louky, tam si netroufnu kvůli světlé výšce. V terénu to bude jasně horší než OTB, ale na silnici si dovolím tvrdit opak a plusem je obrovská síla motoru a přitom spotřeba do 7/100 a to i při dálničních rychlostech 150+ ( minule Jihlava - Praha 160 na tempomat a za 6,93 podle tankování ).....na okreskách i 6,5 a to je na 6R 3,0 famózní výsledek.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1295
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od PeteBiggy »

quickly píše:Jakmile u Dusteru překročíš 80 km/h, tak přestává 4x4 fungovat.
4x4 jako taková nepřestává fungovat, akorát se odpojuje tvrdý Lock, pokud je navolený a přejde to do režimu automatic, tzn. připojitelného zadku...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1295
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od PeteBiggy »

Jinak Haldex je vícelamelová spojka v olejové lázni a Duster má elektromagnetickou spojku...Nechci nijak polemizovat a vytvářet sáhodlouhé diskuze. Haldex spojky máme na všech třech služebácích, dva Transportery a jedna Yetina, některé s Lockem, některé jen připojitelné. No, když se jim dá zabrat, smrdí všechny....U svého Dustyho jsem žádný smrad nikdy nezaznamenal, a že jsem ho Dacana i celkem slušně prověřil....Ve sněhu to vyjelo fakt nesmysl ;)
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Michal82
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 158
Registrován: čtv pro 31, 2015 8:33 am
Bydliště: Šilheřovice

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od Michal82 »

Dik za reakce. Jde vidět jaky je tady rozptyl skušenosti ;-)
Michal82
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 158
Registrován: čtv pro 31, 2015 8:33 am
Bydliště: Šilheřovice

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od Michal82 »

Tak máme auto u pana doktora na motory.Těsnění pod hlavami válců,nové rozvody + další kontroly na motoru.Už bylo potřeba.Akorát mě to zarazilo,že po cca 180 tis . km něco takového nastane.Těsnění.Tatím zdar
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49126
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od VDC »

Je to normální. Někoho to potká ve 180, někoho v 250. Ale potká to každého.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: První Subaru v rodině

Příspěvek od newli »

romull: Tak ja mam s xdrivem na snehu opacne zkusenosti. Uz jsem to tu nekde psal, tak se budu trochu opakovat. Zatimco u subaru 2.0D MT s tremi diferencialy a trvalym nahonem na vsechna kola jsem auto na snehu skutecne ridil ja. Vypnul jsem VDC a pak uz jsem jen plynem a volantem (prip. brzdou) urcoval, co auto bude delat. Auto bylo krasne citelne a predjizdet s nim na zasnezenych okrskach jizerek byla jedna velka radost. Vedle toho xdrive jde sice v kazde zatacce dverma napred, ale to neni neco, co bych ocenil. Auto jako ttakove je zcela necitelne. Take musis omezit (ne vypnout) ESP (ted nevim, jak se mu u BMW rika) a nakonec to jedine te v zivote snad zachrani. Pridas plyn a auto si dela, co chce - jednak za to muze preference zadni napravy a druhak skutecnost, ze xdrive nejak pracuje (a ja nevim jak). Ve vysledku je predjizdeni na okrskach o strach, protoze autop tancuje zleva do prava jak pominute, dost nepredvidatelne, takze reakce volantem se jen snazi zachranit neco, co mozna zachranit nejde. A do toho jeste saha ESP, ktere to chce srovnat taky. Za me teda strasny rozdil v neprospech xdrivu.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“