Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
Subaru Outback H6 3.6 2019 Premium - 26tis km - 191kW
Zhruba před rokem jsem započal akci zvanou nástupce otíka...obešel jsem všechny autosalony, pobrečel si, ponadával a prostudoval moudra na sfc a uzavřel s tím, že všechny alternativní řešení jsou málo alternativní a špatné. 2.5l moc nejede, z konkurence by šla tak RAV4...a další konkurence, co nabízí srovnatelné řešení s OTB je už nesmyslně drahá (Stelvio, Audi, Mercedes, BMW...) a navíc nesmí opustit asfalt...tak jsem začal koumat import ze zámoří. Rozhodnutí padlo na kanadu - auta jsou víc evropská oproti US (řeší se defacto jen zadní mlhovka), navíc to řešení je díky www.autazkanady.cz poměrně zvládnutelné - zjednodušeně vybereš si auto a dostaneš ho s papírama, RZ atp. hotové do ruky. Bez prostředníka tohoto typu bych se do importu vůbec nepouštěl, v kanadě je potřeba mít oprávnění pro export auta ven a umět se vypořádat s poměrně složitým systémem daní. Koupení hotového auta tady v EU jsem zavrhl - v zámoří neexistujou TP, na druhou stranu mají CARFAX, což je príma, pokud umíte francouzky. Tzn. pokud tady stojí kára už na papírech, může být její historie libovolná, dobrá i špatná. Obecné doporučení proto je chceš auto ze zámoří, vyber si ho sám, ať víš do čeho jdeš.
Praxe samozřejmě ukázala, že až tak levou zadní to nebude. Je překvapivě obrovský rozdíl mezi EU / US / Canada verzí aut. Jsou dokonce takový srandisti, že výbava v kanadě je značená přesně opačně proti US. Navíc i v Kanadě platí to, co u nás - subárek jak šafránu a když už je nějaký dobrý, tak inzerát vydrží max 24hod a auto je pryč. A díky panice na trhu se bazarníci často chovaj jak turecký dealeři v německu, platba cash je problém atp.
Zkušenost: záruka na auta je 60tis km/3 roky. Tam přichází první zlom v ceně. Další zlom v ceně je kolem 100tis km, tam už to padá hrozně dolu. Důvod je vcelku prostý, v kanadě se brutálně solí snad i v létě a auta se užívaj asi jako montérky. Tzn. čekat voňafku u auta, co má najeto 120tis je nesmysl, auta se běžně prodávaj snad i se zapálenym vajglem v popelníku a zbytkem od svačiny v kufru.
Další zkušenost je, že když na inzerátu není fotka, je z nějakýho kanadskýho AAA a popis má jednu větu často ještě ve francoužtině, tak volej, mejluj, snaž se...nejspíš je to auto ve fakt dobrym stavu a prodejce ví, že ho bez námahy prodá do týdne. Ale taky ti často neodpoví ani na mejl...
A poslední - černý otik s černým interierem je nejčastější a nejlevnější. Jen pozor na výbavu, eye sight vůbec není všude a socka výbava dokáže být i u takového auta neuvěřitelně socka výbava...jmenuje se to convenience...je prostě potřeba pozorně studovat fotografie a vědět na co na nich koukat, popisy nemusí znamenat nic.
Podtrženo sečteno - není na co čekat. 2019 je poslední rok, kdy byl montován šestiválec, už nikdy nebude a těch aut se v zámoří taky neválí tisíce, navíc rychle mizí z trhu, protože i tam vědí, že šestiválce prostě nebudou...
Jen poznámka - vývozem samozřejmě padají všechny záruky, svolávačky, podpora. Subaru Canada komunikuje, ale to je tak vše. A taky neplatí, že by se to cenově super vyplatilo, u mě to dává smysl leda díky nízkému nájezdu, jinak aktuální ceny jsou asi tak, že auto s 80tis km na hrbu stojí při importu defacto stejně jako nový/mírně jetý tady (myšleno 2.5ka s nějakou normální výbavou, takže asi pořád dobrý)
Na štědrý den jsem konečně objevil odpovídajícího fešáka a na čarodky převzal. Bude to asi magická kára. Původní majitel byl bejvalý ředitel Pfizeru, co chudák umřel a nestihl to zhuntovat dětma apod. Překvapivě doprava přes moře až po proclení v cz byla rychlá akce bez nejmenšího trápení, to započlo po příjezdu auta do čech. Prostě stálo a čekalo na razítka, vyražení VIN apod. Čekalo dlouho.
Tenhle víkend seznamovačka a objevování těch rozdílů - USA má super manuály, krátké, přehledné...k ničemu...na kanadu to prostě nesedí. DAB radio to nemá, protože to má nějaký satelitní, co funguje jen v americe. Carplay jen přes kabel, subaru to bezdrátově umí snad až teď. Zrcátka přiklápět neumí. Automatický stěrače to nemá (škoda, subaru fungujou dobře, ale možná to nějak půjde). Režim sport jsem zatím nenašel. Tažný je ultimátní konstrukce, originálně 2668kg, úředně pouze 2000. Nemá to přední parkovací senzory ani přední kameru ani kamery v zrcátkách. Zato zadní kamera kontroluje všechno a umí dopočítat kolize jedoucích aut do 100m v okolí. Wifi bez problémů, párování telefonu taky.
3.6 jede jak z praku, v kombinaci s CVT by člověk nejradši jen závodil a vykašlal se na bodové konto. To CVT je hrozně rychlá věc, navíc mám pocit, že to pořád sype do kvaltů a vůbec se to nesnaží držet nějaký konstatní otáčky. Podvozek je super, nicméně váha motoru vpředu je v porovnání s 2.5 znát jako vždy. Umí to vzdálený start přes DO a umí se to připojit k domu a otevírat si to vrata a najít se to na parkovišti. Start/stop to nemá, trochu podezřívám eye sight, esli něco vůbec dělá, za celý víkend se neozval...ale adaptivní tempomat funguje...občas mi akorát probliklo přejetí bílé čáry, ale jinak nic.
Jinak DO k autu je kapitola sama pro sebe, umí to asi 16 věcí a při tom vlastně keyless vstup, start vše...Asistenti do ničeho nemluví a jakoby ani nebyli v autě, to jsem zvědavý, jestli se to udrží v pruhu. Ergonomie skvělá. Mělo by to umět rozeznat klíče a automaticky přenastavovat sedačky. Při ježdění to hrozně připomíná starýho otíka, jen je vše rychlejší. Tak uvidíme...
A ještě poznámka - často jsem se dočetl, že kupující nakonec koupil 2.5 s argumentem, že rozdíl v dynamice moc nepoznal. No, do kila tam u prázdného auta opravdu velký rozdíl není. Ten začíná v kilu. A rozdíl tam je a ne že ne...
Zhruba před rokem jsem započal akci zvanou nástupce otíka...obešel jsem všechny autosalony, pobrečel si, ponadával a prostudoval moudra na sfc a uzavřel s tím, že všechny alternativní řešení jsou málo alternativní a špatné. 2.5l moc nejede, z konkurence by šla tak RAV4...a další konkurence, co nabízí srovnatelné řešení s OTB je už nesmyslně drahá (Stelvio, Audi, Mercedes, BMW...) a navíc nesmí opustit asfalt...tak jsem začal koumat import ze zámoří. Rozhodnutí padlo na kanadu - auta jsou víc evropská oproti US (řeší se defacto jen zadní mlhovka), navíc to řešení je díky www.autazkanady.cz poměrně zvládnutelné - zjednodušeně vybereš si auto a dostaneš ho s papírama, RZ atp. hotové do ruky. Bez prostředníka tohoto typu bych se do importu vůbec nepouštěl, v kanadě je potřeba mít oprávnění pro export auta ven a umět se vypořádat s poměrně složitým systémem daní. Koupení hotového auta tady v EU jsem zavrhl - v zámoří neexistujou TP, na druhou stranu mají CARFAX, což je príma, pokud umíte francouzky. Tzn. pokud tady stojí kára už na papírech, může být její historie libovolná, dobrá i špatná. Obecné doporučení proto je chceš auto ze zámoří, vyber si ho sám, ať víš do čeho jdeš.
Praxe samozřejmě ukázala, že až tak levou zadní to nebude. Je překvapivě obrovský rozdíl mezi EU / US / Canada verzí aut. Jsou dokonce takový srandisti, že výbava v kanadě je značená přesně opačně proti US. Navíc i v Kanadě platí to, co u nás - subárek jak šafránu a když už je nějaký dobrý, tak inzerát vydrží max 24hod a auto je pryč. A díky panice na trhu se bazarníci často chovaj jak turecký dealeři v německu, platba cash je problém atp.
Zkušenost: záruka na auta je 60tis km/3 roky. Tam přichází první zlom v ceně. Další zlom v ceně je kolem 100tis km, tam už to padá hrozně dolu. Důvod je vcelku prostý, v kanadě se brutálně solí snad i v létě a auta se užívaj asi jako montérky. Tzn. čekat voňafku u auta, co má najeto 120tis je nesmysl, auta se běžně prodávaj snad i se zapálenym vajglem v popelníku a zbytkem od svačiny v kufru.
Další zkušenost je, že když na inzerátu není fotka, je z nějakýho kanadskýho AAA a popis má jednu větu často ještě ve francoužtině, tak volej, mejluj, snaž se...nejspíš je to auto ve fakt dobrym stavu a prodejce ví, že ho bez námahy prodá do týdne. Ale taky ti často neodpoví ani na mejl...
A poslední - černý otik s černým interierem je nejčastější a nejlevnější. Jen pozor na výbavu, eye sight vůbec není všude a socka výbava dokáže být i u takového auta neuvěřitelně socka výbava...jmenuje se to convenience...je prostě potřeba pozorně studovat fotografie a vědět na co na nich koukat, popisy nemusí znamenat nic.
Podtrženo sečteno - není na co čekat. 2019 je poslední rok, kdy byl montován šestiválec, už nikdy nebude a těch aut se v zámoří taky neválí tisíce, navíc rychle mizí z trhu, protože i tam vědí, že šestiválce prostě nebudou...
Jen poznámka - vývozem samozřejmě padají všechny záruky, svolávačky, podpora. Subaru Canada komunikuje, ale to je tak vše. A taky neplatí, že by se to cenově super vyplatilo, u mě to dává smysl leda díky nízkému nájezdu, jinak aktuální ceny jsou asi tak, že auto s 80tis km na hrbu stojí při importu defacto stejně jako nový/mírně jetý tady (myšleno 2.5ka s nějakou normální výbavou, takže asi pořád dobrý)
Na štědrý den jsem konečně objevil odpovídajícího fešáka a na čarodky převzal. Bude to asi magická kára. Původní majitel byl bejvalý ředitel Pfizeru, co chudák umřel a nestihl to zhuntovat dětma apod. Překvapivě doprava přes moře až po proclení v cz byla rychlá akce bez nejmenšího trápení, to započlo po příjezdu auta do čech. Prostě stálo a čekalo na razítka, vyražení VIN apod. Čekalo dlouho.
Tenhle víkend seznamovačka a objevování těch rozdílů - USA má super manuály, krátké, přehledné...k ničemu...na kanadu to prostě nesedí. DAB radio to nemá, protože to má nějaký satelitní, co funguje jen v americe. Carplay jen přes kabel, subaru to bezdrátově umí snad až teď. Zrcátka přiklápět neumí. Automatický stěrače to nemá (škoda, subaru fungujou dobře, ale možná to nějak půjde). Režim sport jsem zatím nenašel. Tažný je ultimátní konstrukce, originálně 2668kg, úředně pouze 2000. Nemá to přední parkovací senzory ani přední kameru ani kamery v zrcátkách. Zato zadní kamera kontroluje všechno a umí dopočítat kolize jedoucích aut do 100m v okolí. Wifi bez problémů, párování telefonu taky.
3.6 jede jak z praku, v kombinaci s CVT by člověk nejradši jen závodil a vykašlal se na bodové konto. To CVT je hrozně rychlá věc, navíc mám pocit, že to pořád sype do kvaltů a vůbec se to nesnaží držet nějaký konstatní otáčky. Podvozek je super, nicméně váha motoru vpředu je v porovnání s 2.5 znát jako vždy. Umí to vzdálený start přes DO a umí se to připojit k domu a otevírat si to vrata a najít se to na parkovišti. Start/stop to nemá, trochu podezřívám eye sight, esli něco vůbec dělá, za celý víkend se neozval...ale adaptivní tempomat funguje...občas mi akorát probliklo přejetí bílé čáry, ale jinak nic.
Jinak DO k autu je kapitola sama pro sebe, umí to asi 16 věcí a při tom vlastně keyless vstup, start vše...Asistenti do ničeho nemluví a jakoby ani nebyli v autě, to jsem zvědavý, jestli se to udrží v pruhu. Ergonomie skvělá. Mělo by to umět rozeznat klíče a automaticky přenastavovat sedačky. Při ježdění to hrozně připomíná starýho otíka, jen je vše rychlejší. Tak uvidíme...
A ještě poznámka - často jsem se dočetl, že kupující nakonec koupil 2.5 s argumentem, že rozdíl v dynamice moc nepoznal. No, do kila tam u prázdného auta opravdu velký rozdíl není. Ten začíná v kilu. A rozdíl tam je a ne že ne...
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
Jinak ještě otázka za 10 bludišťáků - co je sakra tohle? Je to na okně vedle eye sightu a vypadá to jako antena s čudlíkem...ovladač k vratům moc smysl nedává, těch tam lze napárovat hodně do zrcátka...
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20634
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
Moc pěkný . Otočil jsem ti jednu fotku. .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
Gratuluji k 3.6! Sice z Kanady, ale ten ročník a nájezd Přeji co nejdéle bezporuchový provoz a užívání si cestování
Min. týden jsem jel v Outbacku 2.5 a do 100 km/h to jede celkem obstojně v porovnání s 1.8 i-VTEC od Hondy; pak přichází zmiňovaný zlom, kde 3.6 zrychluje snad ještě rychleji než do 100 km/h :D Ale mám srování 3.6 5AT a 2.5 CVT a to ještě na docela krátkých tratích.
Min. týden jsem jel v Outbacku 2.5 a do 100 km/h to jede celkem obstojně v porovnání s 1.8 i-VTEC od Hondy; pak přichází zmiňovaný zlom, kde 3.6 zrychluje snad ještě rychleji než do 100 km/h :D Ale mám srování 3.6 5AT a 2.5 CVT a to ještě na docela krátkých tratích.
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2915
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
Není to anténa k tomu satelitnímu rádiu? A gratulace k mohykánovi, ta EU úředničina je teda šílená.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
No pecka! Gratuluju a přeju co nejmíň komplikací při servisu. Doufám, že budeš dávat vědět, na co narazíš.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
já teda doufám, že do ničeho nenarazím...ale absence předních čidel mě trochu štve, přes haupnu je prd vidět jak je to dlouhý...
zeptám se ještě místních zkušených...k čemu je dobrej starlink? Ostatní appky už ignoruju, sou to vždycky nějaký radia apod., ale u starlinku si to vynutilo jeho instalaci, jen prostě furt nechápu k čemu je to dobrý...
A pak se zeptám, jesli tady někdo neumí kouzlem přesvědčit to auto, že je v evropě a tudíž má nějaký evropský mapy...upozorňuji, že žádný slot na sd kartu to nemá...nebo aspoň ne viditelný...
zeptám se ještě místních zkušených...k čemu je dobrej starlink? Ostatní appky už ignoruju, sou to vždycky nějaký radia apod., ale u starlinku si to vynutilo jeho instalaci, jen prostě furt nechápu k čemu je to dobrý...
A pak se zeptám, jesli tady někdo neumí kouzlem přesvědčit to auto, že je v evropě a tudíž má nějaký evropský mapy...upozorňuji, že žádný slot na sd kartu to nemá...nebo aspoň ne viditelný...
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19146
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
Clovece .. nadhera .. gratuluji !!!
to je fajn, ze to vsechno nakonec klaplo
to je fajn, ze to vsechno nakonec klaplo
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
Pavle super report !! Tak ať to jenom jezdí a dělá radost !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20634
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
Starlink není dobrý k ničemu
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1281
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
krasny auto, krasnej motor. At slouzi co nejdyl!
SI drive nehledej, nema ho to.
Ad ta krabicka - nemuze to byt treba naky udelatko na elektronicky myto na jejich dalnice? Jen napad.
SI drive nehledej, nema ho to.
Ad ta krabicka - nemuze to byt treba naky udelatko na elektronicky myto na jejich dalnice? Jen napad.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6345
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
Krásnou radost sis udělal, tak ať to jezdí k tvé spokojenosti .
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
není to anténa na sirius sat rádio?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Poslední mohykán - H6 2019 Kanada
rozjezdy H6 5AT z nízkých otáček jsou oproti 2.5iCVT lehce zoufalé.gerda píše: ↑pon kvě 02, 2022 11:31 am
Min. týden jsem jel v Outbacku 2.5 a do 100 km/h to jede celkem obstojně v porovnání s 1.8 i-VTEC od Hondy; pak přichází zmiňovaný zlom, kde 3.6 zrychluje snad ještě rychleji než do 100 km/h :D Ale mám srování 3.6 5AT a 2.5 CVT a to ještě na docela krátkých tratích.
Typicky z 80 kmh při zablokované pětce trvá hooodně dlouho, než se auto pohne. Leda prošlápnout plyn, ale trvá to dlouho a výsledkem je neadekvátní sprint.
H6 s CVT bude top.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series