George - Subaru Legacy IV 2.0R
Napsal: sob dub 08, 2017 9:52 am
Sputnik II aneb slohove cviceni "Jak jsme k Subaru prisli":
Nekolik let jsem prilezitostne vyuzival firemni Fiat Brava 1.6. Kdyz jsem ho ridil poprve na okresce tak mel hned prezdivku vymyslenou, Sputnik. Z venku malicky, vevnitr jsem narval v pohode dva lidi a tri kola a behem jizdy se vse trepalo jako pri pruletu atmosferou . Tak mi prirostlo k srdci ze jsem si jej privlastnil jako primarni vozidlo po te, co jsem se odstehoval dal od prace a pouzival jej na kazdodenni jezdeni. Byl to hajzl ale mel jsem ho rad.
Jak sel cas, blizil se i Sputnik k horizontu zivotnosti, kdy se musi vymenit spousta veci a pak jezdit dal, nebo vymenit vuz. Situace byla takova, ze misto vikendovych vyletu jsem travil cas pod autem abych se dostal v pondeli zase do prace. Vzhledem ke stavu podvozku, ktery byl tak zhnily ze pohltil pri zvedani i hever bylo rozhodnuto.
Prislo dilema jake auto vybrat, melo to byt do 200k kc s rozumnym najezdem. Nejsem zavodnik ale 1.2 to zrovna byt nemuselo a vzhledem k alespon jedne hrozici kolizi denne na ceste z domu do prace, zpusobene rozmary ostatnich ridicu jsem byl pro zvednout i bezpecnost vozu. A ctyrkolka by bylo fajn plus.
Postupne jsme vybirali pres Mercedes ML, Volvo XC90 a dalsi az jsem narazil na subaru. Rikam si to bude drahe neskutecne, nikdo to poradne nezna... Tak jsem zacal studovat a uz behem cteni mi bylo jasne ze mam dalsi milovane auto, navic jsem zjistil ze ho vlastni vic znamych nez jsem cekal. Ted uz jenom zbyvalo neco ulovit. Koukal jsem vsude mozne a do tydne jsem v Novem Jicine objevil Legacy 2007 2.0R wagon najeto 86000km za 180 000kc. Rikam si to bude pretocene nebo nejaka finta. Cena takoveho auta je vsude jinde skoro dvojnasobna... zajedu hned druhy den na prohlidku a kulim oci. Interier jako novy, motor jako novy, podvozek krasne cisty a bez rzi ale rozklepany.. proste to auto nekomu 9 let stalo v garazi a jezdil s nim v nedeli po sotoline nebo co. Inu nelenil jsem a zakoupil. Pritahli to z italie takze jsem neustale pochyboval o najezdu nicmene se mi nepodarilo zjistit zadnou znamku manipilace s tachometrem. Servisni knizka sedi, a pochybuju ze by si talosi delali takovou namahu aby kazde razitko delali jinak a jinym odstinem navic jich par bylo z jineho servisu... vypadala autenticky. Tak jako tak vymena vsech oleju, filtru a ptakovin spotrebniho charakteru.
Otazka zustala jake mu dame jmeno logicky se melo Lego jmenovat Sojuz. Byl nastupcem sputnika a byl vetsi, stejne jako Lego. S zenou jsme se ale rozhodli ze to neni moz zvucne takze mu budem rikat zase Sputnik
Nicmene auto je natolik specificke a nevsedni ze mu nikdo nerekne jinak nez Subaru takze prezdivka se neujala a respektujem jeho "osobnost" (jo vim ze to zni divne :D)
Jako jedinou zapornou vec vidim fakt ze ho mam rad vic nez by bylo zahodno, takze situace jako kradez nebo nabourani by vyzadovala asi terapii u psychiatra
Provedene modifikace, prubezne doplnovano:
-zabudovana OEM navigace v1 vcetne parkovaci kamery do prihradky uprostred, tzv. GeorgeNav v1
- osvetleni prostoru pro nohy, furt mi tam neco pada a honit to tam po tme je na prd
- osvetleni drzaku na kelimky (kokino box, mam tam bonbony a zvykacky) ve stresove konzoli. Jsou tam origo difuzory akorat tam staci dat led.
Pouzivane naplne, komponenty:
Olej do AT - Petro Canada DURADRIVE MV Synthetic ATF + BG106 Quick Clean ATF+PSF proplach + BG310 ATF Conditioner+ aditivum + origo filtr oleje
Olej do motoru - Petro Canada Supreme synthetic 5W-30 + BG105 Quick Clean proplach nebo BG109 EPR + BG110 aditivum + medena podlozka 20/24mm (60nm utahnuti) + filtr oleje MANN W 67/1
Olej do predniho a zadniho difu - doplnim, uz si nepamatuju
Provedeny servis:
-Vymena prave predni kosti
-Vymena oleje v prednim a zadnim difu pri 85k
-olej a filtr motoru(pravidelne)
-vymena oleje a filtru v AT komplet napln pri 93k
-vytrepani kaminku z tepelneho stitu vyfuku, to byl randal jako bych mel v motoru broky
-Vymena silentbloky zadnich ramen
-vymena navigace za v2
-odstraneni sekundarniho vzduchu
-ve 140 000km prvni vymena iridiovych svicek, stare byly velmi pekne, vymena se na provozu nijak neprojevila.
-zalepeny vyfuk v miste rozdeleni na dva tlumice. pouzita zednicka perlinka a tmel na vyfuky, drzi to perfektne.
Planovane prace:
-osvetleni prahu pri otevreni dveri
-vymena prednich kotoucu
-sklapeni zrdcatek pres DO
-vycisteni vypadniku klimatizace, smrdi to jako by tam umrelo kotatko
Spotreba:
Normalni jizda po okreskach do 100km/h - 8.6L
Dalnice 130km/h - 9.2L
Dalnice 145km/h - 9.2L
Spotreba behem casu o litr stoupla pac jezdim jako hovado dle nazoru zeny. Nicmene pila to neni a podle me to neni nijak divoke.
Ta polovicni rezerva me moc nebere, ale nechal jsem ji, protoze do tech prihradek nad ni krasne pasuje vsechen vercajk co vozim na opravu jak auta tak ostatnich veci + spousta dalsich kramu.
Fotky dodam, nejak jsem ho jeste nestihl vyfotit poradne a foto z bazaru jsem uz smazal...
Nekolik let jsem prilezitostne vyuzival firemni Fiat Brava 1.6. Kdyz jsem ho ridil poprve na okresce tak mel hned prezdivku vymyslenou, Sputnik. Z venku malicky, vevnitr jsem narval v pohode dva lidi a tri kola a behem jizdy se vse trepalo jako pri pruletu atmosferou . Tak mi prirostlo k srdci ze jsem si jej privlastnil jako primarni vozidlo po te, co jsem se odstehoval dal od prace a pouzival jej na kazdodenni jezdeni. Byl to hajzl ale mel jsem ho rad.
Jak sel cas, blizil se i Sputnik k horizontu zivotnosti, kdy se musi vymenit spousta veci a pak jezdit dal, nebo vymenit vuz. Situace byla takova, ze misto vikendovych vyletu jsem travil cas pod autem abych se dostal v pondeli zase do prace. Vzhledem ke stavu podvozku, ktery byl tak zhnily ze pohltil pri zvedani i hever bylo rozhodnuto.
Prislo dilema jake auto vybrat, melo to byt do 200k kc s rozumnym najezdem. Nejsem zavodnik ale 1.2 to zrovna byt nemuselo a vzhledem k alespon jedne hrozici kolizi denne na ceste z domu do prace, zpusobene rozmary ostatnich ridicu jsem byl pro zvednout i bezpecnost vozu. A ctyrkolka by bylo fajn plus.
Postupne jsme vybirali pres Mercedes ML, Volvo XC90 a dalsi az jsem narazil na subaru. Rikam si to bude drahe neskutecne, nikdo to poradne nezna... Tak jsem zacal studovat a uz behem cteni mi bylo jasne ze mam dalsi milovane auto, navic jsem zjistil ze ho vlastni vic znamych nez jsem cekal. Ted uz jenom zbyvalo neco ulovit. Koukal jsem vsude mozne a do tydne jsem v Novem Jicine objevil Legacy 2007 2.0R wagon najeto 86000km za 180 000kc. Rikam si to bude pretocene nebo nejaka finta. Cena takoveho auta je vsude jinde skoro dvojnasobna... zajedu hned druhy den na prohlidku a kulim oci. Interier jako novy, motor jako novy, podvozek krasne cisty a bez rzi ale rozklepany.. proste to auto nekomu 9 let stalo v garazi a jezdil s nim v nedeli po sotoline nebo co. Inu nelenil jsem a zakoupil. Pritahli to z italie takze jsem neustale pochyboval o najezdu nicmene se mi nepodarilo zjistit zadnou znamku manipilace s tachometrem. Servisni knizka sedi, a pochybuju ze by si talosi delali takovou namahu aby kazde razitko delali jinak a jinym odstinem navic jich par bylo z jineho servisu... vypadala autenticky. Tak jako tak vymena vsech oleju, filtru a ptakovin spotrebniho charakteru.
Otazka zustala jake mu dame jmeno logicky se melo Lego jmenovat Sojuz. Byl nastupcem sputnika a byl vetsi, stejne jako Lego. S zenou jsme se ale rozhodli ze to neni moz zvucne takze mu budem rikat zase Sputnik
Nicmene auto je natolik specificke a nevsedni ze mu nikdo nerekne jinak nez Subaru takze prezdivka se neujala a respektujem jeho "osobnost" (jo vim ze to zni divne :D)
Jako jedinou zapornou vec vidim fakt ze ho mam rad vic nez by bylo zahodno, takze situace jako kradez nebo nabourani by vyzadovala asi terapii u psychiatra
Provedene modifikace, prubezne doplnovano:
-zabudovana OEM navigace v1 vcetne parkovaci kamery do prihradky uprostred, tzv. GeorgeNav v1
- osvetleni prostoru pro nohy, furt mi tam neco pada a honit to tam po tme je na prd
- osvetleni drzaku na kelimky (kokino box, mam tam bonbony a zvykacky) ve stresove konzoli. Jsou tam origo difuzory akorat tam staci dat led.
Pouzivane naplne, komponenty:
Olej do AT - Petro Canada DURADRIVE MV Synthetic ATF + BG106 Quick Clean ATF+PSF proplach + BG310 ATF Conditioner+ aditivum + origo filtr oleje
Olej do motoru - Petro Canada Supreme synthetic 5W-30 + BG105 Quick Clean proplach nebo BG109 EPR + BG110 aditivum + medena podlozka 20/24mm (60nm utahnuti) + filtr oleje MANN W 67/1
Olej do predniho a zadniho difu - doplnim, uz si nepamatuju
Provedeny servis:
-Vymena prave predni kosti
-Vymena oleje v prednim a zadnim difu pri 85k
-olej a filtr motoru(pravidelne)
-vymena oleje a filtru v AT komplet napln pri 93k
-vytrepani kaminku z tepelneho stitu vyfuku, to byl randal jako bych mel v motoru broky
-Vymena silentbloky zadnich ramen
-vymena navigace za v2
-odstraneni sekundarniho vzduchu
-ve 140 000km prvni vymena iridiovych svicek, stare byly velmi pekne, vymena se na provozu nijak neprojevila.
-zalepeny vyfuk v miste rozdeleni na dva tlumice. pouzita zednicka perlinka a tmel na vyfuky, drzi to perfektne.
Planovane prace:
-osvetleni prahu pri otevreni dveri
-vymena prednich kotoucu
-sklapeni zrdcatek pres DO
-vycisteni vypadniku klimatizace, smrdi to jako by tam umrelo kotatko
Spotreba:
Normalni jizda po okreskach do 100km/h - 8.6L
Dalnice 130km/h - 9.2L
Dalnice 145km/h - 9.2L
Spotreba behem casu o litr stoupla pac jezdim jako hovado dle nazoru zeny. Nicmene pila to neni a podle me to neni nijak divoke.
Ta polovicni rezerva me moc nebere, ale nechal jsem ji, protoze do tech prihradek nad ni krasne pasuje vsechen vercajk co vozim na opravu jak auta tak ostatnich veci + spousta dalsich kramu.
Fotky dodam, nejak jsem ho jeste nestihl vyfotit poradne a foto z bazaru jsem uz smazal...