Koupený 8.června 2018 v Jihlavě (akce na skladovky za 649tis). Sice jsem přerušil rodinnou tradici Suzuki, ale protože je to taky Japonec, berou mě doma na milost
Proč Forester?
Máme tři děti a potřebovali jsme dost velké auto, abychom se tam pohodlně vešli. Já navíc jezdím o víkendech dělat do lesa, tak potřebuji spolehlivé auto, co se v terénu neztratí.
Uvažoval jsem dlouho o Škodě Kodiaq, ale ta byla už mimo moje finanční možnosti a navíc mě moc nepřesvědčily testy v terénu - přišlo mi, že je to přeci jen spíš městské auto.
První rok
První rok s Foresterem bylo absolutní peklo, až jsem měl kolikrát chuť ho prodat.
Něco se ovlivnit nedalo (proražená pneumatika, odřený zadní nárazník od někoho z parkoviště, reznoucí práh), něco byla asi smůla na lidi v servisu Subaru v Brně (odrbané plasty volantu, špatně usazený airbag, vytrhané polystyreny v kufru, upadený bzučák parkovacích senzorů, jiný typ tažného než jsem si domluvili).
Celou dobu jsem si říkal, že to přece není možný mít takovou smůlu, ale nějak se to nelepšilo.
Přesto přese všechno byl ale Forester moje první auto, kvůli kterému jsem byl ochotný ráno ve čtyři vstát a vyrazit ho někam projet.
A drží se mě to dodnes, i když teď už míň, leze to dost do peněz
Aktuálně jsem s Foresterem načal třetí rok a vypadá to dobře - všechno špatný, jsem si snad už vybral.
Úpravy
Verze Active je hodně očesaná, tak jsem musel některé věci řešit dodatečně:
- Originál plastová ochrana nakládání hrany (Subaru Jihlava)
- Zatmavení skel SunTek hp35 (Subaru Jihlava)
- Protisluneční clony zadních oken X-Shades (ADC Ostrava)
- Tempomat (Subaru Brno)
- Pevné tažné GDW od Hook CZ, elektrika 7 pin (Subaru Brno)
- Parkovací senzory zadní origo (Subaru Brno)
- Přední a zadní lapače necistot origo (Subaru Brno)
- Deflektory (origo Subaru Brno)
- Kožené pošití volantu (Volantech Liberec)
- Parkovací kamera neorigo (Subaru Jihlava)
- Polohování zadních sedadel (origo díly Subaru Jihlava)
- Gumové koberce a vana do kufru (neorigo)
- Příčníky Thule 9582 Wingbar Edge
- Přepravní koš Thule Canyon 859, taška Thule Caravan 857a síť Thule 595-1
Zkušenosti
CVT je podle mě výborná. Manuálu jsem si užil už dost a hlavně manželka je nadšená, že nemusí řešit řazení a spojku
V terénu je to (pocitově) lepší než s Vitarou a její redukcí - i s naloženým přívěsem můžu jet v lese po centimetrech. Výborný je výhled do všech stran, hodně pomáhá i zadní parkovací kamera. Nestalo se mi zatím, že bych někde neprojel.
Loni jsme pak jeli první delší cestu do Chorvatska (ostrov Ráb), naložení až po střechu a se třemi dětmi. Bez problémů jsme dojeli tam i zpět, nikdo si nestěžoval na nepohodlí nebo málo místa.
Jen PS: Vak Thule Caravan není nepromokavý, ale jen voděodolný, takže přes švy se do něj v bouřce dostane voda. Jak na potvoru je ale spodní část pogumovaná, takže ta voda nemá jak odtéct a co je ve vaku, stojí v 5cm vody. Stačilo projet v Rakousku po dálnici několika bouřkami
Jsem subarista
Doufám, že už jsem. Chce to rozhodně zvyk a trpělivost, ale lepší auto jsem zatím neměl.
Jasně, štve mě pár věcí jako je předpotopní infotaiment, mizerný signál rádia, občas nějaké vrzání plastů. Ale to jsou vlastně jen drobnosti.
To nejdůležitější je spolehlivost.