Vrtákovo SG

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 162
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Vrtákovo SG

Příspěvek od Vrták »

K výročí 200 000 najetých km jsem se rozhodl založit toto téma o mém obyčejném voze na neobyčejné zážitky, jmenovitě Forester SG ročník 2006 motorizace 2.0X v automatu.
Vozidlo se ke mně dostalo celkem náhodou přes kolegu v práci, který ho vlastnil skoro 10 let a celou dobu byl servisován pouze v autorizovaném servisu AWD. Kolega ho pořídil také víceméně náhodou, jeho kamarádka pracovala pro dealera, ke kterému se auto vrátilo po 4 letech od postaršího pana doktora, který ho vrátil, protože auto bylo na něj moc složité (toto tvrzení mohu doložit originálním manuálem k autu, kde je na každé desáté straně vlepena záložka s poznámkou, takhle použitý a ohmataný manuál k autu jsem opravdu ještě neviděl :-D ). A od prosince 2019 ho vlastním já a zde je výčet věcí, co jsem stihl udělat:
- výměna origo autorádia za Sony dsx-a410bt a výměna reproduktorů
- výměna umřelých samonivelačních tlumičů za kayaby (díky kombinaci starých tlumičů a 6 let starých zimáků michelin jsem taky poprvé vyzkoušel offroad, protože se mi v mírné, mokré zatáčce zadek auta odporoučel do pole)
- ošetření zadku při demontáži tlumičů auta pomocí ACP 10-00 a Body 950 (tenhle sprej doporučuju hlavně proto, že oproti ostatním, co jsem, kdy vyzkoušel tak je pořádně natlakován a vždycky svůj obsah vyprázdní, u jiných se mi pravidelně stává, že dojde plyn, ale uvnitř je pořád hromada nástřiku)
- nový zimáky, kdy jsem na zkoušku přešel na 15" kola a pořídil na předsedovo doporučení Cooper WSC v rozměru 205/70 a rozhodně nelituju, jsou to výborný pneumatiky, díky předsedo
- výměna ekofénu a euroventilů za goergeův bypass, taky můžu jen doporučit, prodal mi i záslepky na blok motoru, takže všechen ten bordel mohl z auta ven
- výměna předních kotoučů a desek za drážkované Brembo Max, opět doporučuju, mám je už na třetím autě a brzdí to jak ďas, jediná nevýhoda je větší opotřebení destiček a hlavně ty zaprasený ráfky od toho :D
- výměna kostí (Meyle HD) a silentbloků (strongflex) stabilizátoru, ne že by ty staré mlátily, ale kvůli tomu vrzání na retardérech jsem zněl jako koňský povoz a hrozně mě to štvalo
- jedno světlo už bylo vyměněno a druhé už bylo dost zašlé, "naštěstí" mě potkala drobná nehoda, kterou jsem nezavinil a v rámci opravy bylo vyměněno i to druhé světlo takže předek je jako nový :)

To by bylo co jsem stihl za poslední rok a teď na to co mi ještě zbývá:
- od předsedy už mám zvedací podložky +3cm, spolu s podložkama asi dojde i na výměnu předních tlumičů a pružin
- oplechování spodku i s automatickou převodovkou (nákup nějakýho aftermarketu) a diferenciálu (to si snad zvládnu vyrobit sám)
- ošetření zbytku podvozku proti korozi
- instalace cool origo zástěrek
- třetí sada 15" kol s AT pneu
- a spousta dalších blbin a důležitého servisu (rozvody, hydrodynamický měnič apod.)

Existenci auta dokládám měsíc starou fotkou, bláto je povinná výbava, jednou za čas se ho zbavím, ale stejně pořídím další :)
Přílohy
IMG_0901.JPG
Forester SG 2006 2.0X
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od hamoun »

super !!! a krasne vyroci :)

na oplechovani je tu Kofilka :)
škoda superb
ex WRX 2008
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od sima »

Početl jsem si, taky doktorova story o složitosti auta, poznámkách v manuálu pobavila, lidi jsou holt různí, nevím teda co si chudák doktor pak pořídil, když se mu zrovna lesník zdál složitý :-) nemyšleno nijak zle, mě tyhle odlišnosti lidí baví :-) =)
Fajn, že máš vlákno a navíc SG *_*=*_* :-)
Jj Kofiho manufakturu mám na voze taky, no coment.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 162
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od Vrták »

O kofilkovi samozřejmě vím, ale na fóru tady jsem se dočetl, že kryt i na automatickou převodovku nedělá :( (třeba se něco změnilo osobně jsem se neptal). Bohužel SG má ten filtr na převodovce tak strašně na ráně, že se o něj fakt bojím :(
Forester SG 2006 2.0X
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od sima »

Aha, já si říkal, že nejspíš víš, ale nikdy nevíš :-) taky jsem nevěděl, jestli tohle dělá.
Hm, tak proto, skrz filtr hlavně, to jsem netušil, automat SG jsem zespod neviděl.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od VDC »

Kofilka ti vyrobí jakýkoliv kryt. Když budeš schopnej ho vymyslet a nakreslit, tak to zvládne klidně na dálku. Jinak když se domluvíte a uděláš si výlet, je schopnej si to zaměřit, nakreslit, vyrobit a poslat.

Jinak jsem rád, že Coopery ti vyhovujou. Jsou to fakt skvělý gumy.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 162
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od Vrták »

Tak sem o víkendu nahodil letní kola a origo zástěrky, doufám, že trochu pomůžou proti usazování bordelu v zadním nárazníku (a následné korozi kastle). Po první jízdě mě překvapil rozdíl mezi novými zimním 205/70 R15 a letními 215/60 R16 (původně jsem měl i zimní R16), jistota ve vyšších rychlostech je znát, ale zase se mi zásadně zhoršil komfort (rozuměj už nemůžu brát příčný pruhy bez zpomalení :D )
Přílohy
IMG_0971.JPG
Forester SG 2006 2.0X
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od sima »

Máme nemlich stejné kola, tedy jestli máš taky Enza. Nejsou to žádní krasavci, ale neurazí.
S pneu je to přesně jak říkáš. 215/60/16 jedou jak po kolejích, jsou fakt v zatáčkách znatelně jistější, hodně znatelně teda. Jen komfort jde taky znatelně víc do kopru, taky hodně znatelně.
Já se 16 zbavil, skrz sjednocení a skrz i komfort, taky prožívaly pro mě nepochopitelně koleje, přitom vše ostatní bylo to pro v cajku, po nasazení papučí 205/70/15 vše zmizelo. Občas to ve mě znovu bojuje, 16 vypadají nepoměrně lépe, lesník se tím hodně "zvedne".
Sám nevím, jak to dopadne :-) mám furt škubání je znovu nazout. Ale tj tak zatím vše, ty papuče 15 mají své nesporné výhody, je to něco za něco.
Máš lesníka zvedlého? Přijdou mě ty kola-spíš teda pneu hodně malé, až fakt divně :-/ že by jen optický klam? Občas se totiž taky objevily zprávy-potvrzené, jak někteří výrobci ojebávají dané rozměry pneu.
Edit: jo už to čtu- podložky, vpředu nové tlmiče, už je tam teda máš???
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od Mira »

R15 bych neobul i kdyby se mi tam vešly. Spíš bych šel do R17, ale jsou v 215/50 už uskákanější. A nejlíp to vypadá na R18, ale o komfortu se už nebavme, to je jak žebřiňák.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od sima »

Však se ti Míro přeci vejdou :-)
Máš pravdu, ty rozměry co uvádíš jsou o zuby, moc nepřeháním.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od Mira »

Na XT jsou vpředu větší kotouče, R15 tam nevejdou. Uvažoval jsem kdysi o 205/70 R15, protože se dělají i A/T, ale prý si musím nechat zajít chuť. :-)
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 162
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od Vrták »

Jj kola jsou Enza, takový standart, co neurazí, ono toho v oficiálním rozměru ani moc není :D Na autě ještě podložky nejsou (nechce se mi to dělat na zahradě, tak čekám na volný zvedák), jen zadní pružiny a tlumiče, ale taky mi ty kola přišli nějaký malinkatý, ale je to asi jen opticky, i když ty 15" 205/70 by měli mít o něco větší průměr.
Jinak to chování ve vyjetých kolejích taky pozoruju, sem zvědavý až budou nový tlumiče a pružiny vpředu jestli se to třeba zlepší.
Forester SG 2006 2.0X
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od sima »

Mira píše:Na XT jsou vpředu větší kotouče, R15 tam nevejdou. Uvažoval jsem kdysi o 205/70 R15, protože se dělají i A/T, ale prý si musím nechat zajít chuť.
Aha, tak to jsem buď zapomněl, nebo nevěděl, obojí vyjde nastejno :-) :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od sima »

Vrták píše:Jj kola jsou Enza, takový standart, co neurazí, ono toho v oficiálním rozměru ani moc není :D Na autě ještě podložky nejsou (nechce se mi to dělat na zahradě, tak čekám na volný zvedák), jen zadní pružiny a tlumiče, ale taky mi ty kola přišli nějaký malinkatý, ale je to asi jen opticky, i když ty 15" 205/70 by měli mít o něco větší průměr.
Jinak to chování ve vyjetých kolejích taky pozoruju, sem zvědavý až budou nový tlumiče a pružiny vpředu jestli se to třeba zlepší.
Je to tak, Enza neoslní, ale jsou docela fajn, někdy se mě líbí víc, někdy méně, vlastně jsem s nimi spokojen. Taky jsem něco rozumného v 15 sháněl, ofiko rozměry a moc toho teda tehdy nebylo, byl jsem za tyhle Enza rád, kupoval jsem je tu od jednoho klubáka z Brna. Stav výborný.
Ty 205/70/15 vypadají opticky o level menší, jsou to spíš takové opravdu papuče.
No to chování v kolejích jsem nezažil jen já, bylo nás tu víc, myslím, že snad i Marcel? Ale ta debata už proběhla dávno, jestli si pamatuji dobře, že to byl opravdu on, všechna čest mé paměti :-)
Mě to tahalo v kolejích za volant fakt dost, hodně. Geometrie, podvozek ok, pneu staré myšáky. Těmi to ale být nemohlo.
Uvidíš, jak s novým odpružením. Dej vědět.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 162
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Vrtákovo SG

Příspěvek od Vrták »

Tak jsem se dneska pustil do malé generálky pohonu a výměny silentbloků, samozřejmě sem si ale nechal mobil doma, takže z toho nemám žádné foto :D zvedák mám ale k dispozici ještě dva dny tak snad i něco vyfotím... Každopádně jsem dnes začal demontáží kardanu a odvozem k repasi kloubů a vyvážení, tam mě technik moc nepotěšil, když mi řekl, že ten suvný kloub už nestojí taky za moc a vyměnit se to prý nedá, co naplat, nový kardan shánět nebudu a věřím, že i tak to bude zlepšení... pak jsem potřeboval sundat přední polorámy, což šlo mnohem hůř než jsem očekával, ale největší překvapení bylo když jsem povoloval ten šroub co je přímo u uložení ramene, za boha nechtěl a už mi docházela páka :D japonští inženýři si tam navíc dali pořádnou rezervu se závitem, ten šroub je dlouhý 65mm, ale tak 30mm kouká nahoře nad maticí :D a jak sem páčil, tak najednou lup a už sem si říkal, že jsem buď strhnul závit nebo že už se povolil... no ani jedno... utrhnul jsem tu přivařenou matici :D naštěstí matice byla skutěčná matice i se šestihranem !!! To jsem dodnes na žádném autě snad neviděl, takže nasadit klíč prodloužit páku a o 15min později je povolen poslední šroub a hurá si to zopakovat na druhém polorámu... následný nějaký natírání koroze, ale to už nikoho nezajímá :)
Forester SG 2006 2.0X
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“