Hajprova Impreza RS Hatch

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Zamčeno
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od davidherda »

Ty pech mít nebudeš, pech bude mít ten chudák v protisměru.

To že jezdíme jak kreténi, tak to s pechem nemá nic společného, je to holt to riziko, za zábavu, adrenalin či honění ega. Každej to máme trošku jinak. Mě to třeba baví, vo to víc když tomu na výjezdu naložíš a to auto vylítne vpřed jak hovado.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
hajpr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 419
Registrován: pon úno 22, 2016 12:12 pm
Bydliště: Praha

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od hajpr »

davidherda píše:Ty pech mít nebudeš, pech bude mít ten chudák v protisměru.

To že jezdíme jak kreténi, tak to s pechem nemá nic společného, je to holt to riziko, za zábavu, adrenalin či honění ega.
Jo, však nedušínuju...
davidherda píše:Mě to třeba baví, vo to víc když tomu na výjezdu naložíš a to auto vylítne vpřed jak hovado.
Hmmm, to mi nedělá :-DDD
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od davidherda »

Hlavně je teda hrozně brzo ty gumy posuzovat, navíc když nemáš srovnání. Musíš se s nima sžít, mě třeba ty Toyo Proxes T1R nesedly, ale dle hodnocení Sosnové je to prý nejlepší guma cena/výkon.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od davidherda »

hajpr píše:Hmmm, to mi nedělá
Proto jsme to tebe vandrovali s tím WRXem. Protože k němu stejně dospěješ :-)

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
hajpr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 419
Registrován: pon úno 22, 2016 12:12 pm
Bydliště: Praha

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od hajpr »

davidherda píše:Hlavně je teda hrozně brzo ty gumy posuzovat, navíc když nemáš srovnání. Musíš se s nima sžít, mě třeba ty Toyo Proxes T1R nesedly, ale dle hodnocení Sosnové je to prý nejlepší guma cena/výkon.
To rozhodně souhlasím. Na uskákaný polorozbitý úzký okresce s autem, který člověk nemá najetý s levejma oběma rukama, to se blbě posuzujou... :-D
Uživatelský avatar
hajpr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 419
Registrován: pon úno 22, 2016 12:12 pm
Bydliště: Praha

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od hajpr »

davidherda píše:
Proto jsme to tebe vandrovali s tím WRXem. Protože k němu stejně dospěješ
Až budu velkej, jo? ;-D
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od davidherda »

hajpr píše:
Až budu velkej, jo?
To už jsi, spíš až nebudou stačit koníci :-)

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od OZP »

OK, takze polozavodni gumy uz mas nakoupene, davas onboardy z pruletu okreskama, brousis si zuby na okruh... myslim ze je na case zacit shanet nejaky auto s turbem :-)
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od hamoun »

hajpr píše:O čem mluvím: v těch rychlostech jsi fakt bezpečně daleko od hranice ztráty gripu. Když ztrácí grip, jedeš už rychle.
a to je prave omyl ... na suchu neztratíš grip rychle (pokud to neprezenes, nemas extra studene gumy nebo netrefíš sterk, vlhky flek apod) ...
jen je potřeba se naucit poznat auto a gumy ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2869
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od .dundee. »

hajpr píše:..Když ztrácí grip, jedeš už rychle.

Ale kdepak. To znamená, že ses přiblížil hranici přilnavosti gumy. Rychle jet nemusíš, většinou jedeš blbě = moc jsi zatočil (hrneš přes předek), zatáčíš a brzdíš k tomu (hrneš přes předek). Teprve kdyby začaly ztrácet grip všechny čtyři, mohlo by to být rychlostí, ale spíš to bude studenou gumou (a nevhodným průjedzem zatáčky).

Pokud se chceš učit zrychlovat jízdu, zaměř se na:
- brzdění: intenzivně (tak aby ses téměř přiblížil zablokování kol), ale krátce (dlouhé pomalé přibržďování nezpomaluje auto, ale vede jen k dřívějšímu přehřátí brzd). Samozřejmostí je dostat i brzdy na povozní teplotu. Udělat tohle ve druhé zatáčce za garáží, máš po kotoučích.
- brzdný bod: až si vyzkoušíš brzdění, zjistíš, že jsi v pdstatě zastavil 30 metrů před zatáčkou - posuň začátek brzdění
- do brzdného bodu plný plyn: pokud před zatáčkou sundáš nohu z plynu ale nebrzdíš, jen ztrácíš čas (nezrychluješ, nezpomaluješ). Ano, šetříš auto.
- dráhu průjezdu zatáčkou: Co je apex? Proč se jezdí na pozdní apex?
skola-jizdy-zatacky-stopa-a-apex_1.jpg
- sleduj provoz: dívej se co nejvíc dopředu, abys spolehlivě věděl kdo, nebo co tě čeká na výjezdu ze zatáčky. Umožní ti to bezpečně využít celou šířku silnice, nebo naopak "katovat" zatáčku.
- otáčky motoru: nauč se intenzivně brzdit a do toho podřazovat a držet motor v otáčkách. Nastuduj si průběhy výkonu a krouťáku svého motoru, nauč se ho posouchat tak, abys jen podle zvuku věděl, kolik točí.
- optimalizuj výjezd: za apexem musíš mít takové otáčky motoru, abys byl kousek před špičkou kroutáku. Plnej, řadit, plnej, ...

Až ti tohle přejde do krve, vylepši brzdy (všechny a kotouče i desky), a znovu se nauč první dva body (intenzivní brzdění a správný odhad brzdného bodu).
OK? Tak uprav podvozek. Antilift, stabilizátory. Pořád to nejsou žádné velké investice a s autem to udělá divy.
Až doteď ti bohatě stačí výkon, kteý máš k dispozici (naučil ses ho používat).

A pokud ti teď přijde auto pomalé, je čas na turbo ;-D a vracíš se na začátek popisu :-)

..... abych nezapomněl: ahoj hamoune 8-?
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od hamoun »

Dundee ... nazdar ... a ... krasne jsi to rozepsal :) parada ...

jen dodam, ze brzdit intenzivne a jen kratce nekdy nejde ... nekdy musis nejen intenzivne ale i dele ... jak jdes pred kazdou druhou zatackou ze 130-180 na 30 ... ;-D ....
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od Slavek_xxx »

Kdyz uz mluvite o brzdeni, vsimnul jsem si, ze vetsina jezdcu v rally brzdi na 2x. Nevim jestli je to kvuli podrazovani nebo kvuli ziskani zdvihu na prednich tlumicich nebo cisteni vzorku, ale skoro vzdy je tam desetinova pauza, kdy se auto z plnych brzd na chvilicku zvedne a pak jde znova na brzdy. Treba mi to nekdo objasni... :-/
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2869
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od .dundee. »

No ja to dělám taky tak, ale jen proto, ze většinou neodhadnu správně brzdný bod a proto ze dvojku radim s meziplynem a neumím to současně s brzdou.
Ale určitě to nejsou ty správné důvody :-D
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od hamoun »

a proto se hodily automaticke meziplyny (EcuTek), ktere mi umoznovaly jit na brzdy opravdu na "krev" a do toho vhodne postupne podrazovat (a ono to tam i na tom petikvaltu krasne padalo) ... to podrazovani tem brzdam hodne pomuze ... a navic to pak pri vhodnych brzdach a jejich spravnem pouziti pomuze stihat i vykonnejsi STihacky :)
(meziplyny "nohama" jsem vzdal, na to jsem moc velke kopyto ... )
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Hajprova Impreza RS Hatch

Příspěvek od davidherda »

myslím, že to druhé brždění je z důvodu přenesení hmotnosi auta na přední nápravu.

Mimochodem dneska jsem byl prohnat Silvestra, sice na zimních, ale v místech které znám a celou cesto banán jak hovado a auta hrabalo jak mrcha každou zatáčku, nejraději mám, když si nadskočí a při zpětném doteku kol asfaltu to začne hrabat všema čtyřma, auto se zavlní a opět vystřelí vpřed. Zítra přezuji a pojedeme se projet ve čtvrtek?

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Zamčeno

Zpět na „Vozidla členů SFC“