Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 121 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další
Mareka aneb vývoj Subaristy s Forestrem 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Příspěvky: 1740
Bydliště: Ostrava
Pro ty, které zajímaly detaily (a i pro ty co je to nezajímá ;-D ) stručné informace o vývoji a konci (?) Subaristy – uživatele Forestra…

Po spokojeném užívání 2.0 92kW MT (prodáno členovi místního klubu), 2.0 XT 185 kW MT EcuTek2 (prodáno místopředsedovi Slovenského Subaru Klubu), přichází 2.5 XT 169kW AT.

Vozidlo bylo v Německu provozováno manželkou majitele, najeto 95 000 km, r.v. 2006.

Předem jsem věděl, že auto je legislativně OK, je plně vedena servisní kniha, veškerý servis probíhal v německém autorizovaném servisu Subaru, ke všemu jsou doklady/faktury, auto má 14 dní starou technickou kontrolu a jediným problémem je ťuknuté čelní sklo.

Níže (na četná přání) dvě fota z koupě a transportu do ČR a krátké zhodnocení průběhu koupě.

A) Díky Vrtilkově asistenci proběhla koupě a transport do ČR naprosto hladce – díky!
B) Němečtí mechanici v autorizovaném servisu i německá STK jsou stejní lemplové jako u nás.


Postup koupě:
Auto mi našel Vrtilka, po mém odsouhlasení mi jeho místní německý známý (hovořící česky a německy) auto proklepl ohledně dokladů, vše domluvil s prodávajícím, osobně dohlédl na koupi, platbu, odhlášení v Německu a poté mi auto na převozních značkách převezl až před dům (prostě profi podpora a služby).
Mým úkolem bylo jen přijet do Německa, přivést peníze a rozhodnout se, zda auto koupím. Můj mechanik bohužel neměl v den nákupu čas, takže jsem na úvodní prohlídku před koupí musel nastoupit osobně (se servisním přítelem na telefonu).
Po příjezdu na místo jsem se před zahájením fyzické kontroly vozu převlékl do pracovního (dle standardů německé Dekra), čímž jsem získal plnou pozornost prodejce a uznání profesionality.

Kontrolou na místě zjištěno:
- Střední část výfuku těsně před smrtí, netěsnosti na všech spojích potrubí. Odpověď prodávajícího: Auto bylo servisováno v autorizovaném servisu Subaru, před 14 dny prošlo technickou kontrolou, výfuk byl měněn a máme k tomu kompletní doklady (což byla pravda). Na mou výzvu ať si skutečný stav zkontrolují sami (lehnutím pod vůz) konstatovali, že mi věří, ale oni mají na vše doklady a v Německu se podvody nedělají.
- Oprava praskliny čelního skla byla provedena nalepením červené samolepky o průměru 2,5cm (tj. pouze přípravou na následnou opravu aby se nedostala nečistota do díry ve skle). Poté, co jsem konstatoval, že taková oprava čelního skla v zorném poli řidiče by českými policisty rozhodně nebyla akceptována prodávající konstatoval, že jde o opravu plně v souladu s požadavky německé policie, auto bylo servisováno v autorizovaném servisu Subaru, před 14 dny prošlo technickou kontrolou, k opravě jsou kompletní doklady (což byla pravda) a v Německu se podvody nedělají.
- Po připojení diagnostiky nalezena chybová hláška: Nízká účinnost katalyzátoru - mechanikem v ČR během konzultace konstatováno: buď je přicpaný/nefunkční kat, nebo byl kat ukraden servisem, nebo jde o chudou směs způsobenou dlouhodobým provozováním na nízké otáčky (toto byla nakonec pravda). Poté co jsem chybu na diagnostice ukázal prodávajícímu, odpověděl, že auto bylo servisováno v autorizovaném servisu Subaru, před 14 dny prošlo technickou kontrolou, k opravě jsou kompletní doklady a v Německu se podvody nedělají.
- Nestejnoměrná svítivost předních xenonů – poté co jsem na tuto skutečnost upozornil prodávajícího, dozvěděl jsem se, že auto bylo servisováno v autorizovaném servisu Subaru, před 14 dny prošlo technickou kontrolou, k opravám jsou kompletní doklady a v Německu se podvody nedělají. Zeptal jsem se tedy, zda vidí rozdílnou svítivost, odpověď zněla ano. Na můj následný dotaz, jakým způsobem byl tedy prováděn servis a jak je možné, že vůz získal osvědčení německé STK jsem se odpovědi nedočkal
- Následné složení peněz v bance (na účet majitele) a odhlášení vozu proběhlo hladce během dvaceti minut a následovala cesta malého konvoje (dvou aut) 800km na východ.

A perlička na závěr: poté co jsem zjištěné standardní postupy v německém autorizovaném servisu Subaru popsal (během prvé kontroly v ČR) Nowakovi (alias Ladisovi), zběžně kouknul do motorového prostoru a suše prohlásil: „No já bych se ještě předchozího majitele zeptal, proč je v motoru nalita chladicí směs určena pro motory VW, která je naprosto nevhodná pro hliníkové motory Subaru“.

Shrnutí: podpora Vrtilkova týmu 1, přístup majitele 1-, stav vozu 1- (pár much holt auto má a ten automat oproti manuálu je opravdu váhavější/sametovější/ubírající výkon), přístup německého servisu 3-.

Více můžete vidět a slyšet na Severce. [SUBARU]


Přílohy:
XT.jpg
XT.jpg [ 252.44 KiB | Zobrazeno 564 krát ]
XT_.jpg
XT_.jpg [ 76.58 KiB | Zobrazeno 564 krát ]

_________________
Forester XT 2.5 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)


Naposledy upravil Mareka dne sob úno 25, 2017 7:33 pm, celkově upraveno 1

sob úno 25, 2017 7:15 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Příspěvky: 663
Bydliště: Baldov u Štatlu
Tak to je mazec. Auto krásný. Nemci no cement

posláno z sgs6

_________________
Forester 2,5XT MT 2007


sob úno 25, 2017 7:30 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Příspěvky: 3875
Bydliště: podhradí Křivoklátu
No slušná práce :-)

Jakej pociťuješ pokles výkonu 2.0XT s ECU vs 2.5XT AT.

Hrubej odhad třetina, půlka, 90%.

Navíc to nemá žádnou samolepku což taky ubírá Hp. :-)

_________________
Forester 2,0XTi MY02 -Silvestr
Forester 2,0X MY03 -Modrestr
Forester 2,0X MY04 -Pinkrestr
Forester 2,5XT MY09 -Černestr-ex
Rád všem vřele doporučím, tento servis Subaru, když půjdete na Křivoklát zajdem spolu do baru.
http://www.boxerauto.cz/


sob úno 25, 2017 7:46 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Příspěvky: 1740
Bydliště: Ostrava
Samolepky možná časem budou.

Pokles výkonu se (vzhledem k mému nájezdu cca 200 km) zatím těžko hodnotí. Každopádně není cítit až tak pokles výkonu (to více posoudím až projedu nějaké kopce a zatáčky), rozhodně je to proti předchozímu XT takový váhavý/plavný/rodinný parník, jehož projev trochu vylepší Power - nejde ani tak o to, že je AT pomalejší, je to prostě uhlazenější.

Nahrání palivové mapy by mohlo pomoct - sice přidá "jen" cca 30 koní, ale věřím že by mohlo dát zpátky ten známý XT pocit.

_________________
Forester XT 2.5 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)


sob úno 25, 2017 8:14 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Příspěvky: 3875
Bydliště: podhradí Křivoklátu
Ona ta dvaapůlka je hrozně příjemná na běžný provoz. Není to tak divoké jako 2.0XT, má to krásně rovnoměrný nástup výkonu. A ,,výkon,, to má furt na rozdíl od dvoulitru, který jede až od 4000

Ten automat tomu ještě pomůže, jen prostě mám takový pocit, že už se s tím neprojedeš jako dřív. Nicméně naprosto tento přechod chápu.

_________________
Forester 2,0XTi MY02 -Silvestr
Forester 2,0X MY03 -Modrestr
Forester 2,0X MY04 -Pinkrestr
Forester 2,5XT MY09 -Černestr-ex
Rád všem vřele doporučím, tento servis Subaru, když půjdete na Křivoklát zajdem spolu do baru.
http://www.boxerauto.cz/


sob úno 25, 2017 8:52 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm
Příspěvky: 219
Aaaa, koukám bratříček :-)
Gratuluji a ať slouží. Aby jsme si je na Severce nepopletli. ;-)
Co se týče toho pocitu, že to třeba míň jede, tak ten automat mi přijde v tomhle autě jako značnej tlumič emocí. Na druhou stranu pro použití mimo asfalt a pro popojíždění někde v koloně to je velké plus.

_________________
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
GSX400SH 88 & XJR1300 00


sob úno 25, 2017 9:52 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 4612
Bydliště: Brno
On i 2,0 táhne už pod 3, ale je to takové to pomalejší, plynulejší zrychlení. Výhodou je, že to přes ty 4 umí i nakopnout. Pár vyvalených očí už jsem v té krabici viděl. To ten automat asi neumožní.

_________________
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem - RIP : bohužel ji někdo rozmlátil.


sob úno 25, 2017 10:16 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 2604
Bydliště: Opava
notyvole ... to je mazec :( ten nakup ... toho servisaka bych asi po treti odpovedi utloukl zvedakem na auto ...
... a konecne jsi to tu vypsal ... uz muzu klidne spat :) porad nejake naznaky a nic konkretniho :)

jinak ... kdy vymenis ten vyfuk za ten, co ti nabizel Ladis? ... pak tam pujde nahodit Stage2 a pak teprve poznas vyhody 2.5 ... uplne to pak zmeni charakteristiku pouziti auta ... v tom dobrem ... usetris motor ... nemesis to tocit (ty 2.5 to nemaji rady), a fakt ma pak ten motor na normlani jezdeni paradni vyuzitelny potencial ... takova "klidna sila", ktera ale umi velmi solidne zabrat ...

a vim, ze brzdy moc nepouzivas .. klidne si nech ty male :)

_________________
ex WRX 2008


sob úno 25, 2017 10:30 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17804
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Na Severce ti to zkritizuju osobně. :-D

_________________
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


sob úno 25, 2017 10:44 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 2960
Bydliště: Valašsko
Auto pěkné,počteníčko zajímavé,hlavně ten typický,přísně strohý,robotický dojčland styl odpovědi :-) S tím nehneš no,tak to je a basta :-) Kdyby tam chyběl klidně motor,papírově je přeci vše OK.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


sob úno 25, 2017 11:48 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Příspěvky: 3875
Bydliště: podhradí Křivoklátu
hamoun píše:
notyvole ... to je mazec :( ten nakup ... toho servisaka bych asi po treti odpovedi utloukl zvedakem na auto ...
... a konecne jsi to tu vypsal ... uz muzu klidne spat porad nejake naznaky a nic konkretniho

jinak ... kdy vymenis ten vyfuk za ten, co ti nabizel Ladis? ... pak tam pujde nahodit Stage2 a pak teprve poznas vyhody 2.5 ... uplne to pak zmeni charakteristiku pouziti auta ... v tom dobrem ... usetris motor ... nemesis to tocit (ty 2.5 to nemaji rady), a fakt ma pak ten motor na normlani jezdeni paradni vyuzitelny potencial ... takova "klidna sila", ktera ale umi velmi solidne zabrat ...

a …


Vůbec neměj strach s tím točením, protože automat to hodí o 800ot/m níž oproti manuálu. Porovnával jsem aktivně SH 2,5XT MT a 2,5XT AT a nestačil jsem se divit kdy to kolik točí.
Myslím, že to nebude žádná velká divočina ani po ECU, ale bude to tahoun, pohodář a dálniční hltač kilometrů. ,,,,| (*_^) |,,,,

_________________
Forester 2,0XTi MY02 -Silvestr
Forester 2,0X MY03 -Modrestr
Forester 2,0X MY04 -Pinkrestr
Forester 2,5XT MY09 -Černestr-ex
Rád všem vřele doporučím, tento servis Subaru, když půjdete na Křivoklát zajdem spolu do baru.
http://www.boxerauto.cz/


ned úno 26, 2017 6:52 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Příspěvky: 1740
Bydliště: Ostrava
Potvrzuju, že ten čtyřrychlostní automat točí opravdu níže než pětistupñový manuál - v tachometrových 140 to je o nějakých 500-700 ot níže než byla sériová XT, oproti XT s EcuTek 2 je to pořád níže o nějakých 300-500 ot.

Jo a zásadní výhradu mají děti: prý je vzadu méně místa na nohy, než měl model 99 i 03. Musím se podívat, jak jsou udělaná sedadla a zda si (bez nutnosti ovládat spojku) nedávám sedadlo více dozadu.

_________________
Forester XT 2.5 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)


Naposledy upravil Mareka dne ned úno 26, 2017 9:11 am, celkově upraveno 1



ned úno 26, 2017 7:48 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 2604
Bydliště: Opava
nejde o toceni, ale vytaceni (pri blbnuti, ostrejsi jizde ... ) .. vim, ze je to uplne opacne proti 2.0, ale ono pak po mape je lepsi radit uz tak v 5tot a tomu motoru (2,5) to udela z dlouhodobeho hlediska jen dobre ...

s tim mistem jsi me teda prekvapil ...

_________________
ex WRX 2008


ned úno 26, 2017 8:01 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Příspěvky: 3875
Bydliště: podhradí Křivoklátu
Mareka píše:
Jo a zásadní výhradu mají děti: prý je vzadu méně místa na nohy, než měl model 99 i 03. Musím se podívat, jak jsou udělaná sedadla a zda si (bez nutnosti ovkádat spojku) nedávám sedadlo více dozadu.


To není možný, zadní sedák je totožný, jen jinak čalouněný, a že by nové sedačky byly něják hlubší, tak to se mi nezdá...

_________________
Forester 2,0XTi MY02 -Silvestr
Forester 2,0X MY03 -Modrestr
Forester 2,0X MY04 -Pinkrestr
Forester 2,5XT MY09 -Černestr-ex
Rád všem vřele doporučím, tento servis Subaru, když půjdete na Křivoklát zajdem spolu do baru.
http://www.boxerauto.cz/


ned úno 26, 2017 8:49 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Příspěvky: 3875
Bydliště: podhradí Křivoklátu
hamoun píše:
nejde o toceni, ale vytaceni (pri blbnuti, ostrejsi jizde ... ) .. vim, ze je to uplne opacne proti 2.0, ale ono pak po mape je lepsi radit uz tak v 5tot a tomu motoru (2,5) to udela z dlouhodobeho hlediska jen dobre ...

s tim mistem jsi me teda prekvapil ...


přesně tak, u 2,5jsem snad nikdy v 6000neřadil, vždy tak kolem 5000-5500, je to tak něják pocitově znát že už se mu to tam tolik nelíbí, respektive při řazení dřív je auto sametovější.

Ale u toho AT se k těm otáčkám podívá opravdu málokdy, na dálnici mu to ve 140 bude točit 3200. Kdyby takhle zpřevodovaný byl i pětikvalt u 2,5XT MT, tak bych se toho auta tolik nebál.

Za sebe musím říct že u modelu SG9 není lepší volba než 2,5XT v automatu.

_________________
Forester 2,0XTi MY02 -Silvestr
Forester 2,0X MY03 -Modrestr
Forester 2,0X MY04 -Pinkrestr
Forester 2,5XT MY09 -Černestr-ex
Rád všem vřele doporučím, tento servis Subaru, když půjdete na Křivoklát zajdem spolu do baru.
http://www.boxerauto.cz/


ned úno 26, 2017 8:52 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 121 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: