Moj novy JEEP

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Moj novy JEEP

Příspěvek od racmaster »

tak, neviem, ci ma ukamenujete, alebo si to radi precitate, ale ako byvaly subarista som sa rozhodol popisat svoje skusenosti z prechodu z forestra SF na jeep cherokee liberty KJ 2.5crd :-|

hlavne preto, lebo som sa na tomto fore vzdy citil dobre, nikdy sa nestalo, ze by sa tu niekto viachviezdickovy povysoval nad niekoho menej, prave naopak, vzdy ste mi ochotne a treba povedat, ze aj uzitocne, az inspirativne poradili. v podstate vacsinu toho, co viem o SUV, offroad alebo ako to nazvat, viem od vas. [RESPECT]

cize, jedna sa o volne pokracovanie vlakna forester vs pajero vs jeep vs vitara. to boli totiz auta, na ktore som sa po staruckom forestikovi pozeral. aj ked dokazal velmi vela, v mojich podmienkach som chcel vyskusat aj nieco ine, cistokrvnejsie naladene na offroad.

cize k veci. pravidelne jazdim neudrziavanou lesnou cestou cca 3km ku chalupe, miestami riadny stupak. casto ilegalne nalozeny ;-D

forester to roky zvladal, len parkrat som ostal visiet aj to len v hlbokom snehu a kolajach po lkt. cize jedno koleso v hlbokej stope, druhe v hlbokom snehu a brucho na zemi... castokrat do toho lad pod snehom a podobne fajnoty... forester ma vyborne vlastnosti na panenskom snehu, ked sa vie klzat po povrchu, ako to DORO krasne dokazal. bohuzial, kolaje ho zabijali.

v tomto smere mam zatial z vysokeho liberty vynikajuci pocit. kedze auto malo vydrate stare cestne goodyear wrangler, bol som rad, ze idem a do tazsej situacie som sa neodvazil. predne gumy som vsak uz prezul na nove zimne vredesteiny wintrac4 (darmo, pre W vzorku mam slabost) a hned je to citit. trakcia prednej napravy na lade a snehu je asi dvojnasobna.

cize skusil som zobrat liberty do hlbokych kolaji v snehu, bocny naklon a stupak. situacia, kde by som s mojim forestrom ostal visiet, alebo sa hodne dlho brhlil, az kym by som nevytiahol lopatu a kusok nezrezal profil tych kolaji... Liberty to zvladlo velmi dobre, aj ked bolo citit, ze nie celkom bez zavahania. pocitam vsak, ze za to mozu tie zjazdene gumy. cize suma, co sa kolaji tyka, vysoky podvozok velikanske plus. (*_^) |,,,,

buduci tyzden mi maju prist protektory z talianska, vzorka dezenu - stare michelin XPC M+S. co je ale hlavne, verzia green diamond, teda to, na co ste ma tu upozornili ako najvhodnejsie pneu na lad a klzky sneh. bohuzial, moj rozmer vraniky nerobia a hoci sa mi Jara650 snazil v tomto smere pomoct [THNX] zrejme by este nejaky ten tyzden trvalo, kym by mi ich dajak vyrobili a dopravili. bohuzial, tak dlho by pre mna bolo tazke cakat, kedze zima je tu v stadiu neprestavajucih mrazov a tym padom je tu vlastne najlepsia forma snehu. udupany zamrznuty prasan. to sa ale ma uz buduci tyzden zmenit, kedy sa najprv otepli a pridu aj nejake zrazky, dokonca dazd. ono je to tu tak kazdy rok, tento fajny sneh sa koncom zimy zmeni na hruby nezlomny suvisly lad a este dokonca topiaci lad, po ktorom tecie voda. a to je koniec srandy v tazkych svahoch a uzkych cestach...

druhe obrovske a zatial pre mna asi najvacsie plus je silna redukcia (2.72:1) toto mi na foreste chybalo a podla mna to je najvacsie minus forestra. proste to auto som dostal do situacii, kedy motor proste nevladal a jediny sposob vyjazdu bolo rozbehnut auto na rozbitej lesnej hrbolatej jamatej ceste na 3500 otacok a pucit pucit pucit hore. aj tak sa viackrat stalo, ze som proste musel ist do spojky, lebo auto to nezvladlo. motor proste nevladal a redukcia mu nepomohla dost. najma ked cestou presmykli kolesa a stratil trakciu, nasledne zacal hrabat a tak som musel ist s plynom dole, ubrat, chytit trakciu a zasa pridat. bohuzial, pridat uz velakrat nezvladal. najma nalozeny. v tomto smere mi liberty pride jak tank. na redukovanej jednotke sa to poberie na volnobehu bez plynu do takeho kopca, kde forestik nestaci s dychom ani na 3500 otackach.

to iste plati pri zjade. na forestovi som dal redukovanu jednotku, pustil sa dole bez plynu, no motor nedokazal dostatocne brzdit a auto sa riadne rozbiehalo. bohuzial aj v situacii, kde to bolo najhorsie a to v tazkej zakrute pod chatou, najvacsi stupak, uzka cesta, z jednej strany stena 3m, z druhej priekopa 2m... bohuzial, musel som ist v strede zakruty na brzdy a trpiet co to spravi :-OO skusal som aj jemne s rucnou dobrzdovat a pomahat tak redukcii, ale to je pri forestri kontraproduktivne, kedze nema zamykatelni medzidiff... na druhej strane, Liberty - kraaasa dal som si tam redukovanu dvojku a krasne islo, aj ked mierne sa rozbiehalo, priznavam.

pre porovnanie, redukovana trojka je asi pocitovo podobna forestrovskej redukovanej jednotke. hraju na to vplyv aj pomery prevodov a kompresia motora ale zhruba tak... na zjazd na redukovanej jednotke som sa najprv neodvazil z obavy pred valivym smikom a najma vzhladom na stav pneumatik. nakoniec som si to vsak prediskutoval s jeepermi, premyslel a s novymi prednymi gumami som to aj skusil. no proste parada, auto viselo v tom najhorsom svahu jak buldozer a pomaly si pokojne pufkalo dolu. v pohode by to zvladal aj moja manzelka, ktora soferovat nevie a ked obcas dostala forestra na vyskusanie, tak sme plakali obaja - ja aj forester ::-(((

toto je proste rychlost, kedy stihnete za jazdy vystupit prednymi dverami a nastupit zadnymi... 8-? v najvacsom svahu.

no, a podme dalej, dosli sme dole, na asflatku a tu uz pozitiva Liberty koncia. proste smrt v ociach auto nesedi, plave, zadny nahon odstreluje zadok, driftuje to pri polovicnych rychlostiach, pri akych som doteraz bol vo foreste zvyknuty ranajkovat za jazdy. (pre lepsie info, pred forestrom som postupne presiel zo 100k oktavky na 150 koni passat a napokon 200 koni superb I, ktory mi zlomil srdce, na cestach, proste pecka. vsetko predokolky, na ktorych som vpalil do zakrut dvojnasobnou rychlostou a klidek pohoda. zadok neodstrelilo ani nahodou, predok drzal...)

prechod na forestra zo superby bol na cestach v pohode, akurat som stale tlacil dole rucnu brzdu, kedze sa mi po 2.8V6 zdalo, ze daco ho brzdi ;-D . forester vsak na to, ze je suv na balonoch sedel velmi dobre a nemusel som az tak zlavovat z dynamiky prejadzu zakrut. teraz je tomu koniec, Liberty je proste offroad a na ceste to citit. v tomto smere sa s forestrom nemoze porovnavat.

a este update pre uplnost, fotka z prveho dna.
Přílohy
liberty.jpg
liberty2.jpg
Naposledy upravil(a) racmaster dne sob led 28, 2017 8:06 am, celkem upraveno 1 x.
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Stefan
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 258
Registrován: čtv srp 04, 2016 8:34 am
Jméno a příjmení: Štefan Cimbalík
Bydliště: SK, BB, LC

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od Stefan »

Nemáme prečo Ťa ukameňovať. Život je zmena. Nech Ti slúži dobre a robí radosť. [DRIVE]
Nikdy sa nevzdávaj!
Mitsubishi Pajero II 3,5 6V
Jeep Grand Cherokee WG
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od OZP »

Tak at to jezdi! Myslim ze jsi pomerne detailne popsal vcem je to jine od Subaru a nekomu to jiste pomuze s vyberem.
Kdyz uz tu ma vlakno Prius, proc ne Jeep?
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od VDC »

Racmaster přesunul jsem ti vlákno do vozidel členů. Jestli je ti tu s námi dobře, tak tu s námi buď. My tě vyhánět nebudeme a kamenovat také ne.
Zkrátka jezdíš těžší terén, než na který je Forester stavěný a Liberty je pro tebe vhodnější. Nejsme idioti, abychom se jakkoli vůči tobě, nebo Jeepu vymezovali.
Ať ti slouží !! :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od kiti »

Gratulace
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
Hermik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 211
Registrován: ned lis 21, 2010 8:50 pm
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od Hermik »

Přesně, já tu přežívám už 4 roky bez subaru a nikdo mi nikdy nic špatného neřekl. Já taky před časem volil outlandera místo forestera. Prostě jsou tu super lidi (*_^) |,,,, a proto je tu tolik členů a když jeepa vezmeš na nějaký sraz každý se bude chtít projet a pokecat ^_~|^_^
ex Subaru Impreza WRX 2001
ex Subaru Impreza 2,0R combi 2005
ex Honda Accord Tourer Executive 2,4 AT 2007
ex Mitsubishi Outlander 2,2 AT 2010
Subaru Forester 2,0 XT AT 2015
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od racmaster »

jasne, aj manzelka vravela, ze toto je taka fajna komunita, ze niekde zozenie nalepku subaru, prelepime jeep a pojdeme na zjazd (*_^) |,,,,
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Hermik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 211
Registrován: ned lis 21, 2010 8:50 pm
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od Hermik »

takto jsem to řešil s hondou v 2014 ;-D
http://subarufanclub.cz/galerie/display ... play_media
ex Subaru Impreza WRX 2001
ex Subaru Impreza 2,0R combi 2005
ex Honda Accord Tourer Executive 2,4 AT 2007
ex Mitsubishi Outlander 2,2 AT 2010
Subaru Forester 2,0 XT AT 2015
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od quickly »

racmaster: Alky to měl dost podobně - zde
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od petr »

co se týká čistě vzhledu tak se mi vždy spíš líbil klasický stary cherokee ale už se mi začíná líbit i ten tvůj nový typ tak začínám trochu závidět no holt musím počkat až bude cena do 100tkč víc za auto do lesa už nedám :-D
jinak myslím, že to co píšeš o tom jak se auto chová, že to není žádné překvapení a že jsi to asi i očekával ne?
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od racmaster »

mne sa zasa vzdy viac pacili zagulatene auta. napriklad prvy superb je pre mna idealne vyzerajuce auto, tie nove uz sa mi proste nepacia...

co sa ceny tyka, ja som toto kupil za 3500eur, cize uz nemusis cakat. ;o)(o; najma ked u vas v cesku neplatite dovozne clo, cize si z nemecka za rohom dovezies za par hodin cheero este v lepsom stave... pozri si ceny, budes milo prekvapeny

a co sa ocakavani tyka, tak jasne, ze z casti to ocakavas, ale nikdy nevies nakolko sa tie ocakavania naplnia, proste otazka miery vplyvu tych rozdielov na celkove vlastnosti... dost som sa bal ist z forestra na ine auto, nakoniec sa mi ale podarilo vyskusat si liberty na presne tom useku, co som roky jazdil na forestrovi a to ma presvedcilo...
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od petr »

ten motor 2.5 crd je od mercedesu nebo co je to zač a co spolehlivost nevíš něco joa spotřeba cca? jeep cherokee jsem chtěl koupit než jsem šel do forestra ale štvaly mě motory buď šílené užrané benzíny nebo nespolehlivé italské diesly jinak bych ho měl a nemusel jsem se trápit s forestrem přece jen by mi jeep vyhovoval víc
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od Slavek_xxx »

petr> motor je stale od VM Motori - R425 DOHC.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od racmaster »

noo, jeep je nejak majetkovo prepleteny s fiatom, cize motor je taliansky, jak pise slavek. ale povera, ze je to mercedesovsky milionovy motor je natolko rozsirena, ze dokonca aj majitel mojho sa mi chvalil, aky je to vyborny mercedesovsky motor, spolahlivy, ze ma stvrt miliona kilometrov a vsetky charakteristiky su vyborne, ze to by uz iny motor nezvladal v takomto stave.

dokonca aj v servise, kde som ho bol nezavisle dat zdvihnut a pozriet podvozok mi miestny velice dolezity guru, ktoreho si ostatni mechanici obchadzali prizvukoval, ze motor je to vyborny, mercedesovsky, ale ze je haklivy na udrzbu, lebo je prilis citujem vychytraly :-D

takze perfektny motor, az nato, ze je to vlastne fiat ;-D

no proste prca velka, vyborne sme sa bavili s manzelkou jaky mame fasa mercedesovsky motor. to je jak v jednom dokumente, kde vzali clenov kralovskeho londynskeho spolku znalcov vina, dali im biele lowendove vino, zafarbili umelym farbivom a clenovia ochutnavali, prevracali, naklanali a spisovali na papieriky charakteristyky cerveneho vina jak najati, chvalili, odporucali k jedlam, ku ktorym sa hodi vyhradne cervene vino.... :-DDD

ale vazne, zatial na ten motor nemam co zle povedat. praveze mi je sympaticky. jasne, spolahlivost je druha vec, ale sak ma uz 250 000, tak hadam nebude az taky zly. navyse, u tychto starych aut ked mi maju odist vstreky za 1500 eur, tak rovno vyhodim cely motor a kupim druhy z anglicana za 500 eur... a prvy mam na suciastky...
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Moj novy JEEP

Příspěvek od VDC »

Racmaster máš to špatně. Jeep je součástí koncernu Chrysler. V té době, kdy vznikl tvůj Liberty byl myslím samostatný. Modely prodávané v Evropě s dieselovými agregáty, byly ve firmě Steyr v Rakousku, osazovány italskými agregáty VM motori, tato firma je součástí firmy Detroit Diesel.
Tyto agregáty jsou známé svojí náchylností k praskání hlav motoru.
Od roku 1997 do 2007 byl Jeep součástí Daimler- Chrysler a v té době byly tyhle italské motory nahrazeny motory od Mercedesu.
Ale Daimler se Chrysleru zbavil poté, co zjistili, že to pro ně není dostatečně rentabilní spojenectví. Pak přišla krize a Chrysler se ocitl na pokraji krachu. Jako ostatně už poněkolikáté. Mimochodem také býval součástí Renaultu, počátkem 80 let a tehdy v Cherokee býval dýchavičný diesel 2.1 litru od Renaultu...
A v roce 2011 se Chrysler stal součástí koncernu Fiat. Takže agregáty od Fiatu, jsou v modelech této značky až po tomto roce. ;-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“