ybrckovo FOZZY XT & Zeppelin 3,6 H 6 & JUSTYna 1,0
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
tady sem našel graf
Při spalování směsi paliva (benzínu) a vzduchu v poměru, tak jak to vyžaduje princip Ottova spalovacího motoru, vznikají výfukové plyny, které obsahují různé složky a plyny více či méně toxické pro životní prostředí (emise). Jejich složení a množství je výrazně závislé právě na vstupním poměru (směsi) vzduchu a paliva (fuel-air ratio), přičemž existuje určitá nejvýhodnější úroveň, kdy je vznik všech škodlivých látek co nejvíce redukováno. Tato úroveň se označuje jako stechiometrická hodnota (stoichiometric level) pro dokonalé spálení a odpovídá jí hodnota součinitele λ = 1. Pokud se k nasávanému vzduchu přidá více paliva, jde o bohatou směs (rich mixture = λ > 1) a palivo (uhlovodíky) se spálí pouze částečně. Koncentrace uhlovodíků (látek CxHy) a oxidu uhelnatého CO ve výfukových plynech odpovídajícím způsobem stoupne. U chudé směsi (lean mixture - λ < 1) se palivo beze zbytku spálí a ve výfukových plynech zůstane kyslík. V důsledku špatného spalování stoupá podíl HC a NOx s rostoucí hodnotou součinitele λ. Na obrázku 2. je znázorněna oblast rozsahu lambda-regulace a účinnost katalyzátoru likvidovat jednotlivé plyny. Oblast hodnot λ od 1 do cca 0,88 odpovídá bohaté směsi. Příprava směsi těchto parametrů byla typická pro motory starší generace. Naopak pro motory nové konstrukce je typické, že pracují v oblasti chudé směsi s hodnotami λ až 1,15. Uvedený rozsah hodnot je dán tzv. hranicemi chodu. Pro bohatou směs leží tato hranice kolem hodnoty 0,7 a pro chudou směs kolem hodnoty 1,3. Za těmito hranicemi je směs paliva se vzduchem tak bohatá, resp. tak chudá, že již není možný chod motoru.
Při spalování směsi paliva (benzínu) a vzduchu v poměru, tak jak to vyžaduje princip Ottova spalovacího motoru, vznikají výfukové plyny, které obsahují různé složky a plyny více či méně toxické pro životní prostředí (emise). Jejich složení a množství je výrazně závislé právě na vstupním poměru (směsi) vzduchu a paliva (fuel-air ratio), přičemž existuje určitá nejvýhodnější úroveň, kdy je vznik všech škodlivých látek co nejvíce redukováno. Tato úroveň se označuje jako stechiometrická hodnota (stoichiometric level) pro dokonalé spálení a odpovídá jí hodnota součinitele λ = 1. Pokud se k nasávanému vzduchu přidá více paliva, jde o bohatou směs (rich mixture = λ > 1) a palivo (uhlovodíky) se spálí pouze částečně. Koncentrace uhlovodíků (látek CxHy) a oxidu uhelnatého CO ve výfukových plynech odpovídajícím způsobem stoupne. U chudé směsi (lean mixture - λ < 1) se palivo beze zbytku spálí a ve výfukových plynech zůstane kyslík. V důsledku špatného spalování stoupá podíl HC a NOx s rostoucí hodnotou součinitele λ. Na obrázku 2. je znázorněna oblast rozsahu lambda-regulace a účinnost katalyzátoru likvidovat jednotlivé plyny. Oblast hodnot λ od 1 do cca 0,88 odpovídá bohaté směsi. Příprava směsi těchto parametrů byla typická pro motory starší generace. Naopak pro motory nové konstrukce je typické, že pracují v oblasti chudé směsi s hodnotami λ až 1,15. Uvedený rozsah hodnot je dán tzv. hranicemi chodu. Pro bohatou směs leží tato hranice kolem hodnoty 0,7 a pro chudou směs kolem hodnoty 1,3. Za těmito hranicemi je směs paliva se vzduchem tak bohatá, resp. tak chudá, že již není možný chod motoru.
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
Hlavně, jak už naznačil mnov, přestaňte plíst dohromady 2 zásadní věci. Skoková sonda, na který skáče hodnota mezi cca 0,0 - 0,3 V a cca 0,7 - 1.0 V a dá se podle ní poznat, že je to buďto moc chudý nebo moc bohatý a tak ECU neustále mění korekce jedním směrem a když to přeskočí, tak je shodí kus zpět a zase jede znovu. Samozřejmě díky funkcím moderních ECU se to ty korekce učí a to různý dlouhodobý, krátkodobý atd. a dokáže tak poměrně správně oscilovat kolem správného poměru (lambda 1, 14,8 kg vzduchu na 1 kg benzínu). Z definice poměru (vzduch/palivo) vyplývá, že čím víc vzduchu = chudý = lambda > 1, bohatý < 1. Skoková sonda je vlastně elektrický článek mezi plyny ve výfuku a plyny okolními. Na tom článku vzniká napětí, když v okolí je kyslík a uvnitř výfuku není. Proto se tomu taky někdy říká kyslíková sonda - v zahraničí běžně O2 sensor. Pokud je směs chudá, je tam přebytek kyslíku a v okolním vzduchu je taky kyslík, tedy na článku nevzniká žádný nebo minimální napětí: 0,0 - 0,3 V. Pokud kyslík není, je to bohatý a mezi okolním kyslíkem a vnitřním "nekyslíkem" vzniká díky použitým materiálům elektrod napětí: 0,7 - 1,0 V. Kvůli rušení se ještě může dělat tzv. lambda se zvýšeným potenciálem, takže ECU do ní posílá třeba 2 V a pak se checkuje jestli je honota 2,0 - 2,3 V nebo 2,7 - 3,0 V, což se detekuje snáz a zaruší hůř. To se ale bavíme o autech někde před rokem 2000... u Subaru se to tak nějak lámalo.
A druhá věc je širokopásmovou sonda, která sice taky měří napětí, ale ještě další veličinu, přesně teď nevím jakou, asi bude víc typů, stejně jako u skokových, a z toho umí ECU vypočítat přesný poměr spalování, A/F ratio neboli air/fuel ratio neboli hodnota lambda. Takže ECU přesně může držet spalování na ideálním poměru spalování, pokud tedy chce (closed loop = řízení se zpětnou vazbou).
Takže, prosím, rozlišujte, o čem se bavíte a jakou hodnotu vidíte v diagnostice, jestli tam je A/F ratio nebo O2 sensor voltage. Dost zásadní rozdíl, páč jedno, jak jsme si řekli, je hodnota lambda a druhý je napětí na sondě.
A druhá věc je širokopásmovou sonda, která sice taky měří napětí, ale ještě další veličinu, přesně teď nevím jakou, asi bude víc typů, stejně jako u skokových, a z toho umí ECU vypočítat přesný poměr spalování, A/F ratio neboli air/fuel ratio neboli hodnota lambda. Takže ECU přesně může držet spalování na ideálním poměru spalování, pokud tedy chce (closed loop = řízení se zpětnou vazbou).
Takže, prosím, rozlišujte, o čem se bavíte a jakou hodnotu vidíte v diagnostice, jestli tam je A/F ratio nebo O2 sensor voltage. Dost zásadní rozdíl, páč jedno, jak jsme si řekli, je hodnota lambda a druhý je napětí na sondě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
Trochu blbost. Je to přesně naopak. Na konci článku už to maj dobře.ybrcek píše:jde o bohatou směs (rich mixture = λ > 1) ... U chudé směsi (lean mixture - λ < 1)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
šmejdi
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
Jo, tak už jsem si to nastudoval a vzpomněl si. Když to hodně zjednoduším, tak je tam komora, v který se pomocí "čerpadla" iontů kyslíku (elektrochemické plynové čerpadlo) snaží ECU udržovat ideální poměr (měřeno pomocí klasické sondy) a měří se proud (může měnit i polaritu) na tom čerpadle a z toho se dá odvodit přesný spalovací poměr ve výfukových plynech.HonzaCZ píše:...ale ještě další veličinu, přesně teď nevím jakou...
Takže když to ještě víc zjednoduším, tak je širokopásmová sonda, jako fyzický díl, v ní je komora, do a z který se dá čerpat ionty kyslíku a v komoře je klasická skoková sonda (viz výše), která indikuje buďto moc kyslíku (chudá) nebo málo (bohatá). A ECU se pomocí iontového čerpadla snaží udržovat ideální poměr v té komoře - tedy stejně jako když je řízen motor pomocí skokové sondy, ale neřídí se množství paliva, ale řídí se ona iontová pumpa, která tam přičerpává ionty kyslíku (když je tam málo kyslíku = bohatá směs) nebo je naopak odčerpává (když je tam moc kyslíku = chudá směs). Proud, který do té pumpy jde je pak přesně závislý na bohatosti, či chudosti, takže se měří a podle něj ECU přesně ví, jaký je tedy poměr spalování. Uf.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
A já jsem si sakra při čtení toho článku říkal, že tam ty znamínka mají asi blbě.
Chlapci díky za objasnění. Zase jsem o kousek chytřejší a konečně porozumím tomu číslíčku, co se mi zobrazuje na displeji...
Chlapci díky za objasnění. Zase jsem o kousek chytřejší a konečně porozumím tomu číslíčku, co se mi zobrazuje na displeji...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
kucí plejádový mám dotaz
začala mi bouchat přední náprava při přejezdu nedovností, počítám že to budou kosti?
Jak to spolehlivě zjistiti?
Děkuji dovolte mi odejit
začala mi bouchat přední náprava při přejezdu nedovností, počítám že to budou kosti?
Jak to spolehlivě zjistiti?
Děkuji dovolte mi odejit
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
Jestli to klepe při přejetí i malé nerovnosti, tak to jsou téměř s jistotou kosti. Pokud to na malých nerovnostech nemlátí, ale rána se ozve jen ve větší díře, pak to nejsou kosti, ale spíš čep.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
mlátí to furt a zhoršuje se to se mi zdá, no ve středu STK tak tam mi to asi řeknou uplně na přesno
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
Podle mě na STK by kosti ani nemusely být poznat, protože na hrkačce se právě zkouší čepy a řízení. Tím bys právě ty kosti mohl mít potvrzené. Volné kosti, ačkoliv je to v podstatě marginální závada, mají projev, jako by se ti měla ta přední náprava rozsypat na kousky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
jo tak to potvrzuju , je to šílený , fakt mám pocit že to upadne, jo a Subaru má taky takový ty gumový puky na stabiku nebo ne ? To dělalo na voplu taky muziku jak blázen
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
tulecto
- Přílohy
-
- fs-00202.jpg (14.96 KiB) Zobrazeno 820 x
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
Kosti klepou, to uložení spíš jakoby hrká a tupě bouchá. Měnil jsem už oboje. Kosti, pokud neseženeš nějaký fakt skvělý, tak jsou prakticky spotřebníé materiál. Jinak poznáš je taky tak, když s autem budeš houpat ze strany na stranu, tak to cvaká.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
si nejsu jistej, že s tou obludou pohnu
jsem ted o víkendu vezl voleybalovej team dorostenek a to auto se tvářilo, že nic neveze
je teda fakt, že to mlátilo mín, anebo to nebylo slyšet, jak holky štěbetaly
jsem ted o víkendu vezl voleybalovej team dorostenek a to auto se tvářilo, že nic neveze
je teda fakt, že to mlátilo mín, anebo to nebylo slyšet, jak holky štěbetaly
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
- MichalSK
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 284
- Registrován: čtv pro 22, 2016 9:37 am
- Jméno a příjmení: Michal Skalicky
- Bydliště: Praha
Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6
Ja teda min. tyden menil ty gumove "puky" jak rikas a prestalo mi to. Ale chce to prohlidnout a zjistit.
Subaru Tribeca B9, MY2007 - porad H6
Subaru Outback 3.0 H6 MY2004 - dalsi ex H6
Subaru Outback 3.0 H6 MY2004 - ex, chudak trefeny na krizovatce
SK neni Slovensko
Subaru Outback 3.0 H6 MY2004 - dalsi ex H6
Subaru Outback 3.0 H6 MY2004 - ex, chudak trefeny na krizovatce
SK neni Slovensko