ybrckovo FOZZY XT & Zeppelin 3,6 H 6 & JUSTYna 1,0

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od ybrcek »

tady sem našel graf

Při spalování směsi paliva (benzínu) a vzduchu v poměru, tak jak to vyžaduje princip Ottova spalovacího motoru, vznikají výfukové plyny, které obsahují různé složky a plyny více či méně toxické pro životní prostředí (emise). Jejich složení a množství je výrazně závislé právě na vstupním poměru (směsi) vzduchu a paliva (fuel-air ratio), přičemž existuje určitá nejvýhodnější úroveň, kdy je vznik všech škodlivých látek co nejvíce redukováno. Tato úroveň se označuje jako stechiometrická hodnota (stoichiometric level) pro dokonalé spálení a odpovídá jí hodnota součinitele λ = 1. Pokud se k nasávanému vzduchu přidá více paliva, jde o bohatou směs (rich mixture = λ > 1) a palivo (uhlovodíky) se spálí pouze částečně. Koncentrace uhlovodíků (látek CxHy) a oxidu uhelnatého CO ve výfukových plynech odpovídajícím způsobem stoupne. U chudé směsi (lean mixture - λ < 1) se palivo beze zbytku spálí a ve výfukových plynech zůstane kyslík. V důsledku špatného spalování stoupá podíl HC a NOx s rostoucí hodnotou součinitele λ. Na obrázku 2. je znázorněna oblast rozsahu lambda-regulace a účinnost katalyzátoru likvidovat jednotlivé plyny. Oblast hodnot λ od 1 do cca 0,88 odpovídá bohaté směsi. Příprava směsi těchto parametrů byla typická pro motory starší generace. Naopak pro motory nové konstrukce je typické, že pracují v oblasti chudé směsi s hodnotami λ až 1,15. Uvedený rozsah hodnot je dán tzv. hranicemi chodu. Pro bohatou směs leží tato hranice kolem hodnoty 0,7 a pro chudou směs kolem hodnoty 1,3. Za těmito hranicemi je směs paliva se vzduchem tak bohatá, resp. tak chudá, že již není možný chod motoru.
Přílohy
Lambda_Grafik_Funktion_2_04.gif
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od HonzaCZ »

Hlavně, jak už naznačil mnov, přestaňte plíst dohromady 2 zásadní věci. Skoková sonda, na který skáče hodnota mezi cca 0,0 - 0,3 V a cca 0,7 - 1.0 V a dá se podle ní poznat, že je to buďto moc chudý nebo moc bohatý a tak ECU neustále mění korekce jedním směrem a když to přeskočí, tak je shodí kus zpět a zase jede znovu. Samozřejmě díky funkcím moderních ECU se to ty korekce učí a to různý dlouhodobý, krátkodobý atd. a dokáže tak poměrně správně oscilovat kolem správného poměru (lambda 1, 14,8 kg vzduchu na 1 kg benzínu). Z definice poměru (vzduch/palivo) vyplývá, že čím víc vzduchu = chudý = lambda > 1, bohatý < 1. Skoková sonda je vlastně elektrický článek mezi plyny ve výfuku a plyny okolními. Na tom článku vzniká napětí, když v okolí je kyslík a uvnitř výfuku není. Proto se tomu taky někdy říká kyslíková sonda - v zahraničí běžně O2 sensor. Pokud je směs chudá, je tam přebytek kyslíku a v okolním vzduchu je taky kyslík, tedy na článku nevzniká žádný nebo minimální napětí: 0,0 - 0,3 V. Pokud kyslík není, je to bohatý a mezi okolním kyslíkem a vnitřním "nekyslíkem" vzniká díky použitým materiálům elektrod napětí: 0,7 - 1,0 V. Kvůli rušení se ještě může dělat tzv. lambda se zvýšeným potenciálem, takže ECU do ní posílá třeba 2 V a pak se checkuje jestli je honota 2,0 - 2,3 V nebo 2,7 - 3,0 V, což se detekuje snáz a zaruší hůř. To se ale bavíme o autech někde před rokem 2000... u Subaru se to tak nějak lámalo.

A druhá věc je širokopásmovou sonda, která sice taky měří napětí, ale ještě další veličinu, přesně teď nevím jakou, asi bude víc typů, stejně jako u skokových, a z toho umí ECU vypočítat přesný poměr spalování, A/F ratio neboli air/fuel ratio neboli hodnota lambda. Takže ECU přesně může držet spalování na ideálním poměru spalování, pokud tedy chce (closed loop = řízení se zpětnou vazbou).

Takže, prosím, rozlišujte, o čem se bavíte a jakou hodnotu vidíte v diagnostice, jestli tam je A/F ratio nebo O2 sensor voltage. Dost zásadní rozdíl, páč jedno, jak jsme si řekli, je hodnota lambda a druhý je napětí na sondě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od HonzaCZ »

ybrcek píše:jde o bohatou směs (rich mixture = λ > 1) ... U chudé směsi (lean mixture - λ < 1)
Trochu blbost. Je to přesně naopak. Na konci článku už to maj dobře.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od ybrcek »

:-DDD :-DDD
šmejdi
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od HonzaCZ »

HonzaCZ píše:...ale ještě další veličinu, přesně teď nevím jakou...
Jo, tak už jsem si to nastudoval a vzpomněl si. Když to hodně zjednoduším, tak je tam komora, v který se pomocí "čerpadla" iontů kyslíku (elektrochemické plynové čerpadlo) snaží ECU udržovat ideální poměr (měřeno pomocí klasické sondy) a měří se proud (může měnit i polaritu) na tom čerpadle a z toho se dá odvodit přesný spalovací poměr ve výfukových plynech.

Takže když to ještě víc zjednoduším, tak je širokopásmová sonda, jako fyzický díl, v ní je komora, do a z který se dá čerpat ionty kyslíku a v komoře je klasická skoková sonda (viz výše), která indikuje buďto moc kyslíku (chudá) nebo málo (bohatá). A ECU se pomocí iontového čerpadla snaží udržovat ideální poměr v té komoře - tedy stejně jako když je řízen motor pomocí skokové sondy, ale neřídí se množství paliva, ale řídí se ona iontová pumpa, která tam přičerpává ionty kyslíku (když je tam málo kyslíku = bohatá směs) nebo je naopak odčerpává (když je tam moc kyslíku = chudá směs). Proud, který do té pumpy jde je pak přesně závislý na bohatosti, či chudosti, takže se měří a podle něj ECU přesně ví, jaký je tedy poměr spalování. Uf. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od VDC »

A já jsem si sakra při čtení toho článku říkal, že tam ty znamínka mají asi blbě. :-DDD

Chlapci díky za objasnění. Zase jsem o kousek chytřejší a konečně porozumím tomu číslíčku, co se mi zobrazuje na displeji... :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od ybrcek »

kucí plejádový mám dotaz
začala mi bouchat přední náprava při přejezdu nedovností, počítám že to budou kosti?
Jak to spolehlivě zjistiti?
Děkuji dovolte mi odejit (*_^) |,,,,
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od VDC »

Jestli to klepe při přejetí i malé nerovnosti, tak to jsou téměř s jistotou kosti. Pokud to na malých nerovnostech nemlátí, ale rána se ozve jen ve větší díře, pak to nejsou kosti, ale spíš čep.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od ybrcek »

mlátí to furt a zhoršuje se to se mi zdá, no ve středu STK tak tam mi to asi řeknou uplně na přesno :-DDD
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od VDC »

Podle mě na STK by kosti ani nemusely být poznat, protože na hrkačce se právě zkouší čepy a řízení. Tím bys právě ty kosti mohl mít potvrzené. Volné kosti, ačkoliv je to v podstatě marginální závada, mají projev, jako by se ti měla ta přední náprava rozsypat na kousky. :-D
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od ybrcek »

jo tak to potvrzuju , je to šílený , fakt mám pocit že to upadne, jo a Subaru má taky takový ty gumový puky na stabiku nebo ne ? To dělalo na voplu taky muziku jak blázen
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od ybrcek »

tulecto
Přílohy
fs-00202.jpg
fs-00202.jpg (14.96 KiB) Zobrazeno 821 x
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od HonzaCZ »

Kosti klepou, to uložení spíš jakoby hrká a tupě bouchá. Měnil jsem už oboje. Kosti, pokud neseženeš nějaký fakt skvělý, tak jsou prakticky spotřebníé materiál. Jinak poznáš je taky tak, když s autem budeš houpat ze strany na stranu, tak to cvaká.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od ybrcek »

si nejsu jistej, že s tou obludou pohnu
jsem ted o víkendu vezl voleybalovej team dorostenek a to auto se tvářilo, že nic neveze
je teda fakt, že to mlátilo mín, anebo to nebylo slyšet, jak holky štěbetaly :-D
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
MichalSK
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 284
Registrován: čtv pro 22, 2016 9:37 am
Jméno a příjmení: Michal Skalicky
Bydliště: Praha

Re: ybrckovo Zeppelin 3,6 H 6

Příspěvek od MichalSK »

Ja teda min. tyden menil ty gumove "puky" jak rikas a prestalo mi to. Ale chce to prohlidnout a zjistit.
Subaru Tribeca B9, MY2007 - porad H6
Subaru Outback 3.0 H6 MY2004 - dalsi ex H6
Subaru Outback 3.0 H6 MY2004 - ex, chudak trefeny na krizovatce

SK neni Slovensko :-)
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“