Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
d2mac - Outback 3.6 
Autor Zpráva
Online
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv pro 27, 2018 6:29 pm
Příspěvky: 66
Tak subaru mám konečně doma, už od pondělí. Napíšu dojmy, poznatky, zvláštní jevy atd nicméně nejdříve otázka.

Zarazilo mě něco při maximálním využití čtyřkoly např do kopce na ledě nebo na rovném kluzkém povrchu. I po vypnutí všech možných asistentů se při tzv hrabání se dopředu "nahoru" ba dokonce i dozadu zpátečkou ozývá zvláštní zvuk. A to ať už při "nejde to tak přídám" nebo šlápnutí po plynu při 0kmh.
Je to zvuk podobný zvuku ABS, jen ne kouskovitý s přestávkama dle potřeby ale hraje to celé od začátku dokonce. Rychlejší a o vyšší frekvenci. A vždy ani ne sekundu po tom co to rozjede a hrabe. Po sekundě přestane. Jde pravděpodobně zepředu z prava. Auto se ovšem chová předvidatelně a vypadá to že tahá tam kam jedu a na všechny 4. Jinak bych zmíněný kopeček nevyjel nebo bych po ledové rovince nejel rovně dopředu.
Je to normální zvuk? Jinak rozdíl tam byl jeden. Na první rovnince (ledové parkoviště) se vypnuly asistenty a auto jelo dopředu bez tohoto zvuku. Se zapnutými systémy jelo méně - nemělo takový výkon (a zvuk tam byl). Na rovnince č.2 se sněhem to dělalo zvuk v obou případech. Do kopečka taky v obou případech. Do kopečka jsem zkusil i X-Drive a s ním to dělalo taky.


Naposledy upravil d2mac dne čtv led 31, 2019 10:17 pm, celkově upraveno 1



čtv led 31, 2019 10:15 pm
Profil
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 10568
Bydliště: Hradubice
Přibržďování kola, které se protáčí ?

_________________
quickly

Forester SJ 2.0i CVT MY13 Obrázek Outback BR H6 3.6R AT MY10 Obrázek Legacy BL H6 3.0R SpecB AT MY06 Obrázek
ex Forester 2.0D Active MY09


čtv led 31, 2019 10:17 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv pro 27, 2018 6:29 pm
Příspěvky: 66
dělá to při jakékoli situaci hrabání se jen zepředu zprava. pochybuju že by vždy přibržďoval jen pravé přední kolo. :)
ještě jsem zapoměl dodat, nemá ma to vliv kroucení volantem a nikdy se nedotýkám brzdy.
jako bys vyjel s autem na ledovou plochu. zastavil a dupnul po plynu aby to účelné táhlo dopředu ale s prokluzem.

jinak brzdy brzdí ale ne uplně odshora, příjdou mi i takové lehčí v první polovině. jinak brzdí průměrně.


EDIT:
akorát se dívám tady:

https://www.youtube.com/watch?v=5xy-pJbdvHg

nevím jestli to jde úplně rozeznat. ale jak píše, jde to jen zepředu zprava. A já si zase všimnul toho že zvuk je vyšší jiný než ABS ale odpovídá to videu. ABS je takové nižší a trhavější.

tak prý že tam je jednotka protiprokluzu a zasahuje částečně i když je vše vypnuto?!... a prý je to teda normální


čtv led 31, 2019 10:19 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 7990
Bydliště: Česká Třebová
Ano zasahuje i když je všechno vypnuto. Také se přikláním k tomu, že je to ono. Až pojedeš někde do lesa do 30cm sněhu, tak oceníš, co je to za výhodu. Jezdi a neřeš to!!! :-)

_________________
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


pát úno 01, 2019 6:32 am
Profil
Online
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv pro 27, 2018 6:29 pm
Příspěvky: 66
Nešlo mi ani tak o to že by mi to vadilo, spíše že to znělo jako by se něco rozbilo když ten zvuk šel jen z jedné strany. Skoro jako by se něco dělo s předním pravým kolem nebo něčím v diferenciálu na pravé straně. :D Zvuky které k tomu patří. i toho se spokojím k tomu že tam patří a neřeším. Jeepy nic takového nedělaly :D


pát úno 01, 2019 12:45 pm
Profil
Online
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv pro 27, 2018 6:29 pm
Příspěvky: 66
Jinak tedy ke káře:

Nejdříve (první kilometry po německé dálnici) jsem se děsil. Jelo to ale hlučelo to. Pak jsem přišel na to že naštěstí není mizerně provedený, jen bylo velmi větrno a to už je pak jedno jaké auto to je, prostě vítr šel slyšet tradičíním profukem. Na české straně kde bylo méně větrno se to pak uklidnilo a jel jsem za běžných provozních podmínek, neprovukovalo už.

Zrychlení je naprosto parádní, krásná čistá akcelerace bez nežádoucích jevů, je to všechno krásně hbité a dá se rychle předjíždět i na půl plynu. Takže motor má opravdu opodstatnění. To velmi potěšilo. Motor sám o sobě je velmi klidný a nic při volnoběhu nevibruje autem. Zvukově je relativně tichý a přijemný. Slyšet jde až ve vyšších otáčkách ale nic co by mi vadilo.
Běžná cestovní rychlost je 130-140 km/h (ca 2200rpm na rovině). Dá se jet rychleji, třeba 160-170, točí 3000, neotravuje. Ale do 140 je snesitelný akustický hluk, pak už je výraznější. Kola jdou slyšet taky ale předpokládám že kvalitní letní pneu a bude uvnitř větší klid. Tedy z pohledu odhlučnění bych řekl průměr který nenaštve a neohromí. Jízda ve 100-130 je bezproblémová.

Spotřeba při dodržení zákonných rychlostí byla v mém případě kolem 9L/100. Spěch (hlavně ten dálniční) pak drží kolem 10,5L/100 což je pořád na tento motor a podvozek dle mě adekvátní. Při klidné normované jízdě by se dalo dojít možná i k 8L. Ale je to malá cena za to, že tam nejsou turba, kompresory a dalších x zbytečností.
Řízení je příjemné, přesné, možná by mohlo být trochu měkčí, na dálnici je třeba držet volant větší silou než je běžné "opírání se" o volant jako v přeposilovaných amerikých. Ale nevadilo mi to 550km, nebude mi to vadit ani teď. Jedinou nevýhodou je výraznější tahání za volant tam, kde jsou vyjeté koleje od kamionu apod. Což se mi z 550km cesty dělo pár minut. Ale už jsem chvíli myslel jestli to není nějaká závada a něco mě netáhne. Jednoduše, je tam citlivost na hodně nerovný povrch. Ovšem když se volant drží, auto jede rovně.

Sedačky jsou excelentní, sedí se parádně, tak akorát měkké. Polohu jsem si našel po 20 sekundách nastavení. To je rekord. Jediné co bych rád doladil, aby šel hlavový opěrák ještě trochu dozadu. Mám ho na maximu (začátku). Vyhřívání je dostačující a po pár minutách vypínám. Kamarád jede na max dokud se nevytopí, prý oproti mercedesu a hořícímu jeepu slabé. Škoda je trochu absence výškového nastavení sedačky spolujezdce. Pro mě OK ale kamarád by si vyhrál.
Místa je požehnaně. I když je přední sedačka posunutá dozadu pro komfort, vzadu je stále hodně místa a maximum pohodlí zůstává. Nastupování je bez chyby a výstup bez otravného soukání se ven.

Topení se umí po chvíli rozehřát klidně i na saunu, takže chválím! Možná o pár stupňu nesedí nastavení teploty. 22 na displayi je pocitově tak 20. Automatika ovšem na výbornou, topí až po rozehřátí takže nežene studený vzduch dovnitř.

Tempomat u kanady jde do max 145kmph, adaptivita funguje na výbornou, jak bych očekával. Jen je třeba předjíždět dříve než před autem, ať zbytečně nebrzdí. Ano já vím překliknout si vzdálenost na delší a na dálnici se má stejně předjíždět dříve než někomu za prdelí ..

Ovládání všeho, stačilo si to jen prohlédnout a proklikat a během chvíle jsem věděl kam pro co sáhnout a budu si to pamatovat pořád. Takže od tlačítek až po infotainment všechno logické a dobře rozvržené. Jen to chce porozhlédnout se před první jízdou a nestresovat pak na benzince jak se leze do nádrže. :)

Kvalita materiálů a auta jako celek mi příjde výborná. Kůže vypadá slušně, interiér ani nic jiného při jízdě nevrže. Možná jen tlačítka klimy působí levněji.
Zvenku zevnitř nádhera + pocit nového auta, prostě paráda. I výška podvozku vyhovuje. :)

Audio taky parádní, teda pokud se nespěchá na dálnici, tam už se to prolíná s aerodynamikou.

Ale co mě kůůůůůůůů*va se*e! Bože to CVT je taková paráda jízdním projevem a oni tam při razantním zrychlení nacpou nějakou emulaci přeřazení? Já to nechci! Já chci aby to pořád jelo jako CVT. :( Nedá se to nějak hacknout? Já jsem se v tom prostě našel, a příjde mi to o to větší sranda, že kamarádovi co se mnou jezdí nejčastěji to příjde divné. :)


Teď trochu kritiky:

brzdy jsou trošku unavenější (?) a v první polovině nebo třetině pedálu měkké. Jsem zvyklý že mi u všeho zabíraly a byly jakoby podobně tuhé při celé cestě pedálu. Brzdí lépe než jeep a hůře než mercedes C. Má li to tak být nebo prostě vyměnit náplň, destičky a odzvzdušnit? K tomu bych se tak jako tak dostal. Při vypnutém motoru jsou ovšem tvrdé hned od začátku. Ale není to nic co by vadilo. A nebýt v první části měkké, asi bych nad tím ani nepřemýšlel.

výše zmíněný hluk při vyšších dálničních rychlostech asi bude normální. nečekal jsem aerodynamiku sportáku a odhlučnení bentley.

onen podivný výše zmíněný zvuk při prokluzu kola, který je ale jak chápu součástí auta, takže nesype a neničí li se nic, nemám problém ten zvuk brát jako normální součást a nestresovat se. :)

a nakonec slabé hučení při ca 90 a 120 km/h a jenom tam, rychle mizející při o pár km menší/větší rychlosti. Stále stejné v otáčkách i bez plynu z kopce. dle kamaráda prostě pneu. jsou to univerzálky které něco dle menšího vzorku najezdily a značku vůbec neznám. něco na d ale není to dunlop. tak předpokládám že po výměně kol ten zvuk zmizí. Vůbec mi tyhle kola příjdou hlučnější. Ale taky nezvyk z jízdy v SUV kde kola prostě slyšet nejsou. :)


Jako celek spokojenost a začínám si zvykat a usmívat se. Jakože si k sobě pomalu hledáme cestu, přátelíme se, zvykáme si na sebe a začíname se mít rádi. :D
Ale zvláštní je že se to tak nějak celé jakoby rozhýbává, žeby půlrok stálo a bylo to potřeba? Nevím jestli je to osobní pocit nebo se mi to zdá. Ze začátku hůře topilo a hůře hrálo. :D Jenže topení se vyřešilo tím že si kamarád všimnul zavřených průduchů na palubovce. A hrálo to možná špatně kvůli trackům na začátku které se frekvenčně prolínaly s něčím na německé dálnici. :D


pát úno 01, 2019 1:29 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 7990
Bydliště: Česká Třebová
Takových, jako je tvůj kamarád, je naprostá převaha a až na pár výjimek obecně vadí zvuk typu mixér, takže tam dodatečně dodělali ty virtuální stupně. U první XV a Forejsů bylo CVT bez stupňů, teď už tam jsou.
To jen tak na vysvětlenou / doplněnou. ;-D

_________________
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


pát úno 01, 2019 1:36 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 9:53 pm
Příspěvky: 1267
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Gratuluji,
to tedy ta CVT zase šetří nějaké deci....
asi Tě budu otravovat o spojení na dovozce, rád bych v druhém pololetí tak obnovil - to ten můj bude mít přes 200kkm a v rodině na něj již čekají. Clay

_________________
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010

Spotřeba SUBARU OUTBACK 3.6R Boxer (EJ255) 195 kW / 265 HP


pát úno 01, 2019 1:36 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 27715
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Tak je super, že jste si padli do oka a sžíváte se .
Lineartronic určitě hacknout nepůjde. To si budeš muset zvyknout.
Jestli to nějakou dobu stálo, tak jo, může se to rozhýbávat. Proč by nemohlo.
Brzdy jsou u Subaru měkčí. Nemají žádný ostrý nástup. Jestli to není vysloveně jako do hovna, tak zavzdušněné to nebude, ani k tomu není důvod. Samozřejmě lepší obložení pomůže.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pát úno 01, 2019 1:51 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Příspěvky: 721
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Tak gratulieren über! Jsem rád, žes to dotáhnul do konce a přeju, ať jsi s ním spokojený ;)
Náhodou ses ho neptal, zda nevozí i zcela netknuté kousky? Nebo jen auta od pojišťoven?

Joo, a s tím CVT to máš právě úplně jinak jako já. Klasické CVT, které řve při vytočení jako skůtr skřížený s jelenem v říji, bych fakt nechtěl >:( Ale dnešní Lineartronic už je naštěstí jinde.... =)
Takže, pokud to nebyla ironie, tak za mě zvláštní názor, ale každý jsme holt jiný :-)

Tož ať to jezdí ;)

_________________
Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Peugeot 206c 1,4/2007/ & Touring Supermoto KTM SMT limited ed./2010/
Ex Subaru XV 2,0i MT Comfort/2016/ & Dacia Duster 1,5 dci 4x4 Exception/2014/ & spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT 1130 Café Racer


pát úno 01, 2019 2:13 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv pro 27, 2018 6:29 pm
Příspěvky: 66
Traveller píše:
Takových, jako je tvůj kamarád, je naprostá převaha a až na pár výjimek obecně vadí zvuk typu mixér, takže tam dodatečně dodělali ty virtuální stupně. U první XV a Forejsů bylo CVT bez stupňů, teď už tam jsou.
To jen tak na vysvětlenou / doplněnou.


ano vím, a škoda že to nejde vypnout. mi to totiž příjde naprosto lahodné, o důvod vic nejezdit jako hovád a děsit lidi :D

clay píše:
Gratuluji,
to tedy ta CVT zase šetří nějaké deci....
asi Tě budu otravovat o spojení na dovozce, rád bych v druhém pololetí tak obnovil - to ten můj bude mít přes 200kkm a v rodině na něj již čekají. Clay


https://home.mobile.de/KAISERAUTOMOBILEDRESDENGMBH#ses tady, pán je němec, english nevede, je starší model a takový normální relativně slušný. jeho kolega nás přímo odvezl na rychlejší úřad mimo město takže to jako celek ani netrvalo a nikde jsme se nezasekli. ochota a vstřícnost tam je. dle něj dokonce před koupí nechal v ofiko subaru vyměnit oleje a filtry (ověřím pak v Opavě)
říkal že bude mít další 3,6tky coskoro + má tam 2,5l. vše vozí kanada a usa. jen je vždy dobré vyjet si předem carfax a pak si vybrat nebo se ptát. dej mi vědět je to u mě levnější. slevu dává 500€. někdy trvají papíry protože přednost má na úřadě prodané auto. je tedy dobré, nejsou li, zajet, zaplatit 500 zálohu a do týdne je vyřešeno.
má tam stříbrnáka v nabídce ale na toho je už zaplacená záloha. vlastně za měsíc až dva prodal všechny tři 3,6ky.

VDC píše:
Tak je super, že jste si padli do oka a sžíváte se .
Lineartronic určitě hacknout nepůjde. To si budeš muset zvyknout.
Jestli to nějakou dobu stálo, tak jo, může se to rozhýbávat. Proč by nemohlo.
Brzdy jsou u Subaru měkčí. Nemají žádný ostrý nástup. Jestli to není vysloveně jako do hovna, tak zavzdušněné to nebude, ani k tomu není důvod. Samozřejmě lepší obložení pomůže.


ano, momentálně asi jedna z nejzajímavějších a řekl bych nejpraktičtějcích kár, jakou jsem kdy pořídil. A celkový dojem je super. takže to asi vypadá tak, že pokud něco nepřekvapí, pobudeme spolu dokud na tachometru neblikne 200k. :) Jsem ten typ který si bude vynucovat i výměny oleje v převodovce atd, takže doufám že v mém případě pravidelného servisu bude vše fungovat dlouho a ke spokojenosti. Doteď jsem měl jen samé 10+y old staré krabice kdy by to ve výsledku stejně šlo s generální opravou a plynem do ceny OTB, tak jsem snad vyřešil oba problémy. mít technicky zralé a přitom moderní auto na časté ježdění.

jinak, ne nevadí mi to zas tak moc a nezbyde než si zvyknout. nepořádám časté rozjezdy v 6k rpm. takže vlastně skoro ani nepřeřazuje a je klid. :)
není to jako šlápnout do hovna, prostě mají brzdy delší nástup a pedál je tužší až později kdy zároveň více brzdí. když se po nich šlápne tak brzdí dobře. jen jsem u starších aut brzdil už z kraje což bylo trochu rychlejší pro mě. v servisu se na to pak zeptám, zatím to budu brát jako běžné chování. :)

jo, ještě jsem si všimnul, když si při "D" zapnu elektrickou parkovačku, stačí ťuknout po plynu a auto se rozjede. na zpátečku to nefunguje. raději si zvykám odbrzdit s nohou na "hlavní" brzdě. To je asi normál ?


pát úno 01, 2019 2:13 pm
Profil
Online
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv pro 27, 2018 6:29 pm
Příspěvky: 66
PeteBiggy píše:
Tak gratulieren über! Jsem rád, žes to dotáhnul do konce a přeju, ať jsi s ním spokojený
Náhodou ses ho neptal, zda nevozí i zcela netknuté kousky? Nebo jen auta od pojišťoven?

Joo, a s tím CVT to máš právě úplně jinak jako já. Klasické CVT, které řve při vytočení jako skůtr skřížený s jelenem v říji, bych fakt nechtěl Ale dnešní Lineartronic už je naštěstí jinde....
Takže, pokud to nebyla ironie, tak za mě zvláštní názor, ale každý jsme holt jiný

Tož ať to jezdí



neptal ale co se dívám tak mají všechno nejspíš bouračky lehké nebo větší. myslím že se to ani nevyplatí vozit auta, které jsou v pohodě. cenově by to bylo jinde. ale malé bouračky bych se opravdu nebál. jako v mém případě kdy to nešlo do nosné konstrukce a nic se nemuselo dopasovávat.
jinak není problém se zeptat. :)

no nevím, mi to náhodou přišlo hodně zajímavé a nemám s tím jediný problém. naopak mi tam přišlo rušivé to simulované přeřazení. vůbec by mi nevadilo kdyby otáčky pomalu sklouzly dol. nebo tak něco. prostě takový zvláštní elektromobil a to já mám rád. :D


pát úno 01, 2019 2:17 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 27715
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Ta ručka je normál.

Bezva. Fakt je super, že jste si sedli. :-)
Jestli někdy nastane stav, že budu nucen pořídit novější káru, tak to bude přesně tohle auto. :-)

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pát úno 01, 2019 5:35 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 09, 2015 12:38 pm
Příspěvky: 193
Bydliště: Ostrava
Gratulace. Tak teď ještě nějaké fotky do vlastního vlákna - ať mám na co koukat a co číst.
V te Ostravě to tedy padlo hlavně kvůli nezřetelné historii - je tomu tak? Jinak bylo auto v cajku?
Dík m.

_________________
Obrázek
Nyní:
Škoda Octavia III, 1,4 TSI, 110 kW, r.v.2018

Bylo:
Škoda Octavia II, 1,6i, 75kW, r.v.2007
Subaru Legacy 2,0R 121kW r.v.2006
Škoda Octavia I, 1,9TDi 4x4 66kW r.v.2000
Renault Clio 1,9D r.v.2001
Škoda Favorit r.v.1995
Škoda 110L r.v.1975


pát úno 01, 2019 5:42 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 27715
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Můžu ti celé tohle vlákno přesunout do vozidel členů ? Nebo jen část od nákupu ?

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pát úno 01, 2019 5:46 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: