WRX sportovní downgrade
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
- Jméno a příjmení: Milan Bouska
- Bydliště: Teplice
Re: WRX sportovní downgrade
V pondělí ráno jsem dotankoval a výpočet říká, že po městě to žere kolem cca14l/100km.
Hold dvojka a trojka nejsou ani při nízkých otáčkách moc úsporné.
Ve 4hod ráno jsem vyjel z Teplic po D8 přes hradeckou dálnici, Pardubice, Vyskoké Mýto až do Olomouce. Čas jízdy 3:14.
Zpět jsem jel po D1 směr Brno, Praha a Teplice. Zpátky byl čas jízdy 4:47.
Z časů je vidět, že hlavně cestou zpět jsem cestoval na pohodu a rychlost jsem udržoval kolem maximálních rychlostních limitů (což na D1 je většinou 80km/h
Při návratu jsem natankoval na té samé Benzině 95natural = 42,6l. Najel jsem dle GPS 603km (tachometr neukazuje přesně). Výsledná spotřeba je 7,1l/100km. Svůj jízdní styl jsem nezměnil a předchozí moje prumerna spotřeba byla 9,2l/100km.
Na cestu jsem se vybavil malým výpočetním střediskem a skrze OBDII a GPS jsem sledoval snad vše co sledovat šlo.
Pro info nějaké údaje:
Dálnice, rovina, zímní gumy (njn od lednového crashe jsem ještě nepřezul:-), 11°C, 130km/h, 2480 otáček, okamžitá spotřeba 5,9l/100km.
Dálnice, rovina, zímní gumy, 19°C, 112km/h, 2090 otáček, okamžitá spotřeba 4,6l/100km.
Silnice, semafor, vytočená jednička, 64km/h (?nevěrohodné dle GPS i OBDII), 6200 otáček, okamžitá spotřeba 78,2l/100km
Až vyměním výfuk tak změřím ještě hluk v autě, ale kromě aerodynamického hluku a výfuku není nic slyšet. Dokonce můžu ve 130 i telefonovat skrz parrota (dřive jsem musel zpomalit na stovku).
Už se těším na zimu a jsem zvědavej jak se bude auto chovat na sněhu na dvojku a na trojku
Hold dvojka a trojka nejsou ani při nízkých otáčkách moc úsporné.
Ve 4hod ráno jsem vyjel z Teplic po D8 přes hradeckou dálnici, Pardubice, Vyskoké Mýto až do Olomouce. Čas jízdy 3:14.
Zpět jsem jel po D1 směr Brno, Praha a Teplice. Zpátky byl čas jízdy 4:47.
Z časů je vidět, že hlavně cestou zpět jsem cestoval na pohodu a rychlost jsem udržoval kolem maximálních rychlostních limitů (což na D1 je většinou 80km/h
Při návratu jsem natankoval na té samé Benzině 95natural = 42,6l. Najel jsem dle GPS 603km (tachometr neukazuje přesně). Výsledná spotřeba je 7,1l/100km. Svůj jízdní styl jsem nezměnil a předchozí moje prumerna spotřeba byla 9,2l/100km.
Na cestu jsem se vybavil malým výpočetním střediskem a skrze OBDII a GPS jsem sledoval snad vše co sledovat šlo.
Pro info nějaké údaje:
Dálnice, rovina, zímní gumy (njn od lednového crashe jsem ještě nepřezul:-), 11°C, 130km/h, 2480 otáček, okamžitá spotřeba 5,9l/100km.
Dálnice, rovina, zímní gumy, 19°C, 112km/h, 2090 otáček, okamžitá spotřeba 4,6l/100km.
Silnice, semafor, vytočená jednička, 64km/h (?nevěrohodné dle GPS i OBDII), 6200 otáček, okamžitá spotřeba 78,2l/100km
Až vyměním výfuk tak změřím ještě hluk v autě, ale kromě aerodynamického hluku a výfuku není nic slyšet. Dokonce můžu ve 130 i telefonovat skrz parrota (dřive jsem musel zpomalit na stovku).
Už se těším na zimu a jsem zvědavej jak se bude auto chovat na sněhu na dvojku a na trojku
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
- Jméno a příjmení: Milan Bouska
- Bydliště: Teplice
Re: WRX sportovní downgrade
Dostal jsem otázku, že v mých dvou variantách "co s autem" chyběla třetí možnost a jestli jsem o tom neuvažoval.
3. Vykovat motor, velké turbo, krátká převodovka z STI, přitvrdit podvozek a udělat z auta beSTIi na blbnutí
Jasně že ano, uvažoval a hodně. Nákladově by to vyšlo jen "mírně" dráž než současná úprava. Ale,...
a) rodina by ztratila kombíka na občasné výlety, protože by to bylo na trati nebo na heveru
b) je to verze SUN (střešní okno) a s tím se nesmí ani do "amatérských vrchů", takže použití by bylo omezené
c) potřeboval bych dílnu
d) je to kombík a tyto úpravy by ho spíše znehodnotily
Dle příspěvků soudím, že tu chyběla i 4. možnost.
4. Udělat z toho offroad.
Tak o tom jsem opravdu neuvažoval
Mno ale to nebude složitá úprava, když to má stavitelné tlumiče, takže to zvednu, dám jiné pneu, dopředu namontuju rouru na klokany, nahoru dám světelnou rampu, hagusy a do zadu kouli, postříkám ho bahnem, tak už zbývá pouze nalepit samolepku on/off road
Možná to zkusím
3. Vykovat motor, velké turbo, krátká převodovka z STI, přitvrdit podvozek a udělat z auta beSTIi na blbnutí
Jasně že ano, uvažoval a hodně. Nákladově by to vyšlo jen "mírně" dráž než současná úprava. Ale,...
a) rodina by ztratila kombíka na občasné výlety, protože by to bylo na trati nebo na heveru
b) je to verze SUN (střešní okno) a s tím se nesmí ani do "amatérských vrchů", takže použití by bylo omezené
c) potřeboval bych dílnu
d) je to kombík a tyto úpravy by ho spíše znehodnotily
Dle příspěvků soudím, že tu chyběla i 4. možnost.
4. Udělat z toho offroad.
Tak o tom jsem opravdu neuvažoval
Mno ale to nebude složitá úprava, když to má stavitelné tlumiče, takže to zvednu, dám jiné pneu, dopředu namontuju rouru na klokany, nahoru dám světelnou rampu, hagusy a do zadu kouli, postříkám ho bahnem, tak už zbývá pouze nalepit samolepku on/off road
Možná to zkusím
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
- Jméno a příjmení: Milan Bouska
- Bydliště: Teplice
Re: WRX sportovní downgrade
Je čas na dopsání zkušeností a technických úprav po 300 000km.
Na podzim 2016 jsem zajel do Frýdku Místku na úpravu ECU = vypnutí sekundárního ventilátoru.
O měsíc později jsem ještě koupil stavitelné tlumiče Vmaxx. Ty repasované byly prostě moc měkké. Ale musel jsem proházet pružiny (bilstein je má lepší než číňani) na předku a určitě to musím udělat i na zadku. Po zkušenostech se trošičku upravilo (zvedlo) uložení, abych mohl alespoň přejíždět příčné prahy.
Do dislové převodovky se doplnila uzávěrku diffu (chyběla mě
Listopad 2017 crash. V noci jsem čelně trefil psa. Tehle 60kilový drobeček si útěkem z areálu, který měl hlídat, způsobil pohmoždění páteře a mě výměnu PP světla (bohužel z JP), blatníku a nárazníku + lakování.
Září 2018 - STk + emise. Výměna katu, lambdy a obou světel z evropské verze. Mizerně to už svítilo a navíc se musely otočit z JP verze na EU verzy. Přitom se vyměnila i hadice od serva i s olejem
Ty světla mě daly zabrat:
1) varianta, nechat je opravit, takové lego skládání (skla, paraboly, ...) = nikomu se do toho moc nechtělo
2) repasovat do LED = 15 000kč
3) repasovat na bixenony = 14 000kč
4) nový originální = +40k
5) tunningové z itálie s homologací = 13 000kč (mě se moc nelíbily)
6) Výměna za tchajwanské H6 s úpravou elektriky = 6k + práce
7) koupit z vrakáče v pěkném stavu za 11k (díky subatech)
Co mě čeká po zimě:
začíná se ozývat spojka a setrvák. Hlavně než se to zahřeje, vydává znervozňující zvuky.
Zatuhlé brzdy asi budou potřebovat kompletní repas.
Myslím, že mě zase shořel katalyzátor No emise mě čekají až na podzim 2020, tak to ještě letos vydrží.
A přestalo fungovat cd - 3 roky jsem ho nepoužil, takže to asi nebudu řešit
Antikorozní úpravy, ať mě nejméně deset let vydrží
úvaha na závěr:
Děti vyrostli a přestali zvracet. Zvedák už jsem si koupil. Mám tedy pořídit 6ti kvalt z STI a vykovanej motor?
Na podzim 2016 jsem zajel do Frýdku Místku na úpravu ECU = vypnutí sekundárního ventilátoru.
O měsíc později jsem ještě koupil stavitelné tlumiče Vmaxx. Ty repasované byly prostě moc měkké. Ale musel jsem proházet pružiny (bilstein je má lepší než číňani) na předku a určitě to musím udělat i na zadku. Po zkušenostech se trošičku upravilo (zvedlo) uložení, abych mohl alespoň přejíždět příčné prahy.
Do dislové převodovky se doplnila uzávěrku diffu (chyběla mě
Listopad 2017 crash. V noci jsem čelně trefil psa. Tehle 60kilový drobeček si útěkem z areálu, který měl hlídat, způsobil pohmoždění páteře a mě výměnu PP světla (bohužel z JP), blatníku a nárazníku + lakování.
Září 2018 - STk + emise. Výměna katu, lambdy a obou světel z evropské verze. Mizerně to už svítilo a navíc se musely otočit z JP verze na EU verzy. Přitom se vyměnila i hadice od serva i s olejem
Ty světla mě daly zabrat:
1) varianta, nechat je opravit, takové lego skládání (skla, paraboly, ...) = nikomu se do toho moc nechtělo
2) repasovat do LED = 15 000kč
3) repasovat na bixenony = 14 000kč
4) nový originální = +40k
5) tunningové z itálie s homologací = 13 000kč (mě se moc nelíbily)
6) Výměna za tchajwanské H6 s úpravou elektriky = 6k + práce
7) koupit z vrakáče v pěkném stavu za 11k (díky subatech)
Co mě čeká po zimě:
začíná se ozývat spojka a setrvák. Hlavně než se to zahřeje, vydává znervozňující zvuky.
Zatuhlé brzdy asi budou potřebovat kompletní repas.
Myslím, že mě zase shořel katalyzátor No emise mě čekají až na podzim 2020, tak to ještě letos vydrží.
A přestalo fungovat cd - 3 roky jsem ho nepoužil, takže to asi nebudu řešit
Antikorozní úpravy, ať mě nejméně deset let vydrží
úvaha na závěr:
Děti vyrostli a přestali zvracet. Zvedák už jsem si koupil. Mám tedy pořídit 6ti kvalt z STI a vykovanej motor?
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
- Jméno a příjmení: Milan Bouska
- Bydliště: Teplice
Re: WRX sportovní downgrade
Zvedák
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19084
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: WRX sportovní downgrade
shorely kat neni nahodou roven postupne ucpany kat?
ja pak resil problem s propustnosti … :/
ja pak resil problem s propustnosti … :/
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
- Jméno a příjmení: Milan Bouska
- Bydliště: Teplice
Re: WRX sportovní downgrade
je tam sériový výfuk z forestra kvůli tichu a ten je určitě méně propustný
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
- Jméno a příjmení: Milan Bouska
- Bydliště: Teplice
Re: WRX sportovní downgrade
Na valentýna mě "réza" dosáhla na 300 000. Vyfotil jsem to až doma
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
- Jméno a příjmení: Milan Bouska
- Bydliště: Teplice
Re: WRX sportovní downgrade
tak jsem jí na oslavu rovnou opláchl od soli
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: WRX sportovní downgrade
To uz mas hodne slusny najezd! A zda se, ze s temi upravami auto stale drzis v bojove pohotovosti. Jaka je vyhoda ve vypnuti sekundarniho ventilatoru?
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: WRX sportovní downgrade
Ty jo Mildo dobrý !! Ať zvládne ještě jednou tolik.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
- Jméno a příjmení: Milan Bouska
- Bydliště: Teplice
Re: WRX sportovní downgrade
Nejsem profík, tak to vysvětlím jak jsem to pobral. Ventilátor sekundárního vzduchu je takové "kurvítko". Funguje jen chvilku (cca do minuty) po nastartování a má za úkol "snížit emise". Akorát emise se neměří na studeném motoru
Takže když to nefunguje, což se stává velmi snadno (zreznou podložky, zasekne se klapka, uhnije drátek, ...), hodí to chybu řídící jednotky a v lepším případě ti svítí ti kuře (v horším to hodí pouze interní chybu). Tím pádem neprojdeš emisema. Mě to zaseknutou klapkou způsobilo neustálé dávkování chudší směsi a následně zaklepání motoru. No ale měl jsem chvíli nižší spotřebu
Stačí to "vypnout" v řídící jednotce. Ventilátor nespíná, chybu to nehlásí a nikdo nemá problém
Nebo stačí napsat, že žádné sportovní auto to nikdy nemělo a je to důsledek tlaku ekologické loby. Akorát to nedává logiku. Stojí to 15k Kč (tedy vysoké výrobní náklady a tím pádem vysoká produkce CO2 nutná k výrobě) a přitom to snižuje emise o 0,02 na měsíc.
Takže další s ekonelogických rozhodnutí.
Takže když to nefunguje, což se stává velmi snadno (zreznou podložky, zasekne se klapka, uhnije drátek, ...), hodí to chybu řídící jednotky a v lepším případě ti svítí ti kuře (v horším to hodí pouze interní chybu). Tím pádem neprojdeš emisema. Mě to zaseknutou klapkou způsobilo neustálé dávkování chudší směsi a následně zaklepání motoru. No ale měl jsem chvíli nižší spotřebu
Stačí to "vypnout" v řídící jednotce. Ventilátor nespíná, chybu to nehlásí a nikdo nemá problém
Nebo stačí napsat, že žádné sportovní auto to nikdy nemělo a je to důsledek tlaku ekologické loby. Akorát to nedává logiku. Stojí to 15k Kč (tedy vysoké výrobní náklady a tím pádem vysoká produkce CO2 nutná k výrobě) a přitom to snižuje emise o 0,02 na měsíc.
Takže další s ekonelogických rozhodnutí.
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
- Jméno a příjmení: Milan Bouska
- Bydliště: Teplice
Re: WRX sportovní downgrade
Předsedo, děkuji za přání Myslím, že je dobré vědět i o doktorech, kteří léčí nemoc aut jménem REZ. To se pak hned člověku jezdí lépe
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: WRX sportovní downgrade
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97