WRX sportovní downgrade

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od Milius »

V pondělí ráno jsem dotankoval a výpočet říká, že po městě to žere kolem cca14l/100km.
Hold dvojka a trojka nejsou ani při nízkých otáčkách moc úsporné.

Ve 4hod ráno jsem vyjel z Teplic po D8 přes hradeckou dálnici, Pardubice, Vyskoké Mýto až do Olomouce. Čas jízdy 3:14.
Zpět jsem jel po D1 směr Brno, Praha a Teplice. Zpátky byl čas jízdy 4:47.
Z časů je vidět, že hlavně cestou zpět jsem cestoval na pohodu a rychlost jsem udržoval kolem maximálních rychlostních limitů (což na D1 je většinou 80km/h :-)
Při návratu jsem natankoval na té samé Benzině 95natural = 42,6l. Najel jsem dle GPS 603km (tachometr neukazuje přesně). Výsledná spotřeba je 7,1l/100km. Svůj jízdní styl jsem nezměnil a předchozí moje prumerna spotřeba byla 9,2l/100km.
Na cestu jsem se vybavil malým výpočetním střediskem a skrze OBDII a GPS jsem sledoval snad vše co sledovat šlo.
Pro info nějaké údaje:
Dálnice, rovina, zímní gumy (njn od lednového crashe jsem ještě nepřezul:-), 11°C, 130km/h, 2480 otáček, okamžitá spotřeba 5,9l/100km.
Dálnice, rovina, zímní gumy, 19°C, 112km/h, 2090 otáček, okamžitá spotřeba 4,6l/100km.
Silnice, semafor, vytočená jednička, 64km/h (?nevěrohodné dle GPS i OBDII), 6200 otáček, okamžitá spotřeba 78,2l/100km :-)

Až vyměním výfuk tak změřím ještě hluk v autě, ale kromě aerodynamického hluku a výfuku není nic slyšet. Dokonce můžu ve 130 i telefonovat skrz parrota (dřive jsem musel zpomalit na stovku).

Už se těším na zimu a jsem zvědavej jak se bude auto chovat na sněhu na dvojku a na trojku :-)
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od Milius »

Dostal jsem otázku, že v mých dvou variantách "co s autem" chyběla třetí možnost a jestli jsem o tom neuvažoval.
3. Vykovat motor, velké turbo, krátká převodovka z STI, přitvrdit podvozek a udělat z auta beSTIi na blbnutí

Jasně že ano, uvažoval a hodně. Nákladově by to vyšlo jen "mírně" dráž než současná úprava. Ale,...
a) rodina by ztratila kombíka na občasné výlety, protože by to bylo na trati nebo na heveru
b) je to verze SUN (střešní okno) a s tím se nesmí ani do "amatérských vrchů", takže použití by bylo omezené
c) potřeboval bych dílnu
d) je to kombík a tyto úpravy by ho spíše znehodnotily

Dle příspěvků soudím, že tu chyběla i 4. možnost.
4. Udělat z toho offroad.
Tak o tom jsem opravdu neuvažoval :-)
Mno ale to nebude složitá úprava, když to má stavitelné tlumiče, takže to zvednu, dám jiné pneu, dopředu namontuju rouru na klokany, nahoru dám světelnou rampu, hagusy a do zadu kouli, postříkám ho bahnem, tak už zbývá pouze nalepit samolepku on/off road :-)
Možná to zkusím >B-)
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od Milius »

Je čas na dopsání zkušeností a technických úprav po 300 000km.
Na podzim 2016 jsem zajel do Frýdku Místku na úpravu ECU = vypnutí sekundárního ventilátoru.
O měsíc později jsem ještě koupil stavitelné tlumiče Vmaxx. Ty repasované byly prostě moc měkké. Ale musel jsem proházet pružiny (bilstein je má lepší než číňani) na předku a určitě to musím udělat i na zadku. Po zkušenostech se trošičku upravilo (zvedlo) uložení, abych mohl alespoň přejíždět příčné prahy.
Do dislové převodovky se doplnila uzávěrku diffu (chyběla mě :)
Listopad 2017 crash. V noci jsem čelně trefil psa. Tehle 60kilový drobeček si útěkem z areálu, který měl hlídat, způsobil pohmoždění páteře a mě výměnu PP světla (bohužel z JP), blatníku a nárazníku + lakování.
Září 2018 - STk + emise. Výměna katu, lambdy a obou světel z evropské verze. Mizerně to už svítilo a navíc se musely otočit z JP verze na EU verzy. Přitom se vyměnila i hadice od serva i s olejem :-)
Ty světla mě daly zabrat:
1) varianta, nechat je opravit, takové lego skládání (skla, paraboly, ...) = nikomu se do toho moc nechtělo
2) repasovat do LED = 15 000kč
3) repasovat na bixenony = 14 000kč
4) nový originální = +40k
5) tunningové z itálie s homologací = 13 000kč (mě se moc nelíbily)
6) Výměna za tchajwanské H6 s úpravou elektriky = 6k + práce
7) koupit z vrakáče v pěkném stavu za 11k (díky subatech)

Co mě čeká po zimě:
začíná se ozývat spojka a setrvák. Hlavně než se to zahřeje, vydává znervozňující zvuky.
Zatuhlé brzdy asi budou potřebovat kompletní repas.
Myslím, že mě zase shořel katalyzátor :-) No emise mě čekají až na podzim 2020, tak to ještě letos vydrží.
A přestalo fungovat cd - 3 roky jsem ho nepoužil, takže to asi nebudu řešit :-)
Antikorozní úpravy, ať mě nejméně deset let vydrží

úvaha na závěr:
Děti vyrostli a přestali zvracet. Zvedák už jsem si koupil. Mám tedy pořídit 6ti kvalt z STI a vykovanej motor? ;-)
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od Milius »

Zvedák
Přílohy
WP_20171212_14_46_33_Pro.jpg
WP_20180711_11_16_47_Pro.jpg
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19032
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od hamoun »

shorely kat neni nahodou roven postupne ucpany kat?
ja pak resil problem s propustnosti … :/
škoda superb
ex WRX 2008
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od Milius »

je tam sériový výfuk z forestra kvůli tichu a ten je určitě méně propustný :-)
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od Milius »

Na valentýna mě "réza" dosáhla na 300 000. Vyfotil jsem to až doma :-)
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od Milius »

tak jsem jí na oslavu rovnou opláchl od soli :-)
Přílohy
WP_20190216_10_33_50_Rich.jpg
WP_20190216_11_51_52_Rich.jpg
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od catana »

To uz mas hodne slusny najezd! A zda se, ze s temi upravami auto stale drzis v bojove pohotovosti. Jaka je vyhoda ve vypnuti sekundarniho ventilatoru?
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od VDC »

Ty jo Mildo dobrý !! Ať zvládne ještě jednou tolik.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od Milius »

Nejsem profík, tak to vysvětlím jak jsem to pobral. Ventilátor sekundárního vzduchu je takové "kurvítko". Funguje jen chvilku (cca do minuty) po nastartování a má za úkol "snížit emise". Akorát emise se neměří na studeném motoru :-)
Takže když to nefunguje, což se stává velmi snadno (zreznou podložky, zasekne se klapka, uhnije drátek, ...), hodí to chybu řídící jednotky a v lepším případě ti svítí ti kuře (v horším to hodí pouze interní chybu). Tím pádem neprojdeš emisema. Mě to zaseknutou klapkou způsobilo neustálé dávkování chudší směsi a následně zaklepání motoru. No ale měl jsem chvíli nižší spotřebu :-)
Stačí to "vypnout" v řídící jednotce. Ventilátor nespíná, chybu to nehlásí a nikdo nemá problém :-)

Nebo stačí napsat, že žádné sportovní auto to nikdy nemělo a je to důsledek tlaku ekologické loby. Akorát to nedává logiku. Stojí to 15k Kč (tedy vysoké výrobní náklady a tím pádem vysoká produkce CO2 nutná k výrobě) a přitom to snižuje emise o 0,02 na měsíc.
Takže další s ekonelogických rozhodnutí.
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od Milius »

Předsedo, děkuji za přání :-) Myslím, že je dobré vědět i o doktorech, kteří léčí nemoc aut jménem REZ. To se pak hned člověku jezdí lépe :-)
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: WRX sportovní downgrade

Příspěvek od VDC »

http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“