Stránka 2 z 3

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: úte zář 20, 2016 9:43 am
od Marty73
Velké průměry jsou u jakože vyšších tříd standardem kvůli estetice, to určitě. A to 18" jsou ještě dost v pohodě. U BMW narazíte na 19" u trojkové řady a to už je fakt dost. Ale je to fakt trend, ještě nedávno byly 17" velké. Nejsem velký počtář, ale větší kola se pomaleji odvalují a tak se při stejné rychlosti sníží otáčky motoru a tím spotřeba. Nebo je to nesmysl? Samozřejmě když jede plynule, třeba na dálnici. Při rozjezdu se to zase otočí. Navíc široké gumy, další zvýšení spotřeby. Ale zase širší guma na suchu lépe drží, líp brzdí a tím se zvyšuje bezpečnost. Na vodě zase víc plave. Kolem a kolem, je to troche plichta a vracíme se k tomu dýzajnu. Na mojí Impreze je předepsáno 215/45/17 a to jsou tam ty Levorgy výkonově skoro dva. Už 225 je ale sakra znát. 18" co jsem jen zkoušel je zase level jinde. Myslím, že ten rozměr na Levorgu přispívá k té neskutečné stabilitě auta. Tak bych to neviděl negativně. Vypadá to hezky, jede to hezky, tak to soudruzi asi dobře spočítali.

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: úte zář 20, 2016 10:18 am
od OZP
Marty ve svem prispevku docela shrnul to malo co jsem o tomhle vedel i ja, proto jsem se ptal jestli je tam jeste jiny duvod, nez vizualni.
Jeste snad ze vetsi kolo by mohlo byt stabilnejsi pri vyssi rychlosti (+), ale zase je guma i rafek tezsi (-).

Nekde jsem cetl nebo snad slysel v Top Gearu, ze automobilova etiketa veli ze krasne auto ma kola vysoka do pulky svoji vysky.

Nechtel jsem nijak zpochybnovat Pavlovu volbu, prave naopak, rikal jsem si jestli ja svym rozmerem kol nedelam nejakou chybu nebo se o neco neochuzuju.

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: úte zář 20, 2016 10:21 am
od paveljirik
OZP píše:Marty ve svem prispevku docela shrnul to malo co jsem o tomhle vedel i ja, proto jsem se ptal jestli je tam jeste jiny duvod, nez vizualni.
Jeste snad ze vetsi kolo by mohlo byt stabilnejsi pri vyssi rychlosti (+), ale zase je guma i rafek tezsi (-).

Nekde jsem cetl nebo snad slysel v Top Gearu, ze automobilova etiketa veli ze krasne auto ma kola vysoka do pulky svoji vysky.

Nechtel jsem nijak zpochybnovat Pavlovu volbu, prave naopak, rikal jsem si jestli ja svym rozmerem kol nedelam nejakou chybu nebo se o neco neochuzuju.

Ondro, já bych řekl, že u tebe je to také naprosto v pohodě, ono fakt záleží na velikosti toho podběhu a potom jak to vypadá jako celek, u tebe je to v pořádku, naopak 18 nebo 19 už by bylo moc.....:D

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: úte zář 20, 2016 10:26 am
od OZP
No me treba u te moji Imprezy prijdou 17" ne uplne velke.
Na leto mam 18" a super :)

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: úte zář 20, 2016 1:26 pm
od Marty73
STI 2006-2007 má z fabriky 18", WRX má 17". V mých papírech k Prodrive se třeba píše, že doporučují 18" pro plné využití zvýšeného kroutícího momentu.

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: úte zář 20, 2016 1:36 pm
od OZP
Hawk má z fabriky 17", nějaká speciální kovaná, co snad naj mít paprsky tak aby vedly vzduch k brzdám.

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: úte zář 20, 2016 3:17 pm
od Marty73
No jo, koukám na to. To je tedy zklamání. Až v roce 2008 dali 18". Jinak jsou tam zlatá BBS nebo stříbrná Enkei 17/8". :-/

Sorry za [OFFTOPIC] , jen pro informaci, tohle jsou podle všeho nejlehčí 17" original kola, co se kdy dávaly:

Obrázek
JDM/EDM 2004 WRX
Size: 17x7"
Offset: +55
Bolt pattern: 5x100
Wheel Weight: 19 lbs
OEM-equipped tire size: 225/45R17

A už mlčím. Fakt. [CENZORED]

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: stř zář 21, 2016 9:59 pm
od npeter
Marty73 píše:Nejsem velký počtář, ale větší kola se pomaleji odvalují a tak se při stejné rychlosti sníží otáčky motoru a tím spotřeba. Nebo je to nesmysl? Samozřejmě když jede plynule, třeba na dálnici. Při rozjezdu se to zase otočí.
Tak to nefunguje. Celkový průměr/obvod kola u alternativních (schválených) rozměrů musí být cca stejný. Jinak řečeno, o co větší ráfek, o to nižší profil pneu. Auto je konstruováno na určité rozměry disků/pneu a nelze si volit kola libovolně podle designu.


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: stř zář 21, 2016 10:41 pm
od newli
2 npeter: Ano i ne. Treba u saabu se to da nastavit (clovek tedy musi mit nejaky dost drahy zarizeni). A co se tyce legacy IV a outback III mam podezreni, ze to maji nastavene stejne a pritom maji kazda jina kola. Aspon tak si oduvodnuji, proc me to pri rychlosti 140km/h nadmeruje o cca 10km/h, zatimco tobe jen asi o 3-4 km/h ... aspon tusim, ze tak jsi to nejak rikal?

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: čtv zář 22, 2016 10:54 pm
od npeter
Obavám se, že to nastavit nejde :-)

Leda bys tím drahým zařízením měl na mysli výměnu převodovky, resp. ozubených kol uvnitř. Nebo rekalibraci rychloměru, to samozřejmě jde.

Funguje to úplně stejně jak na kole. Rychlost auta tvoří obvod kola x celkový převod x převod zařazené rychlosti. Rychloměr by měl být kalibrovaný na schválená kola, jinak nebude ukazovat správně - musel by se v ŘJ nastavit správný obvod kola. Větší než předpokládaný obvod kola (celkově větší průměr sady disk+pneu) má za následek vyšší rychlost auta na stejný rychlostní stupeň a stejné otáčky motoru ve srovnání se "správným obvodem".

Kdysi jsem na Focusu měl letní kola 195/60 r15 a zimní 185/65 r14 nebo tak nějak. Zimní byly prostě menší, na obvodu to dělalo tuším 10%. Do 100 km/h to poznat nebylo, ale na dálnici mezi 130-160 km/h bylo poznat, že na letních při stejně rychlosti točí motor méně otáček.


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: pát zář 23, 2016 12:20 am
od newli
Mylis se, u saaba to nastavit jde. Je to proste nejaka promenna velicina v SW. U Legacy a Oubacku mam podezreni, ze HW je nenastavitelny, ale totozny, prestoze se na Legacy IV a Outback III dodavaji jine rozmery kol (kol vcetne pneu).

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: pát zář 23, 2016 12:39 am
od npeter
Záleží, co myslíš, že jde nastavit. Sladit rychloměr s velikostí kol určitě jde. Ale skutečná rychlost auta je funkcí kol, převodu a otáček motoru, to je hw nastavené a nejde s tím nic dělat. Dám kola s větším obvodem, místo 130 kmh pojedu ceteris paribus 145 kmh, přitom rychoměr v prvním případě ukazoval 135 kmh a ve druhém bude ukazovat pořád 135 kmh. Dám menší kola a bude to naopak.
Z právního hlediska je podstatné, že na autě mohou být jenom kola uvedená v TP. Takže pokud chci jiný než uvedený rozměr, můžu si ho tam za určitých podmínek nechat zapsat. To určuje výrobce a homologace. Kalibrace rychloměru bude asi jednou z podmínek.
Celé je to ale teoretická debata, na auto patří rozměr kol podle výrobce, jedinec s omezenou znalostí těžko může vybrat vhodnější rozměr.

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: pát zář 23, 2016 12:49 am
od newli
Ze bych mluvil spanelsky? :-) Rucicka tachometru neni (u saaba) funkci pouze tohoz co pisesz ale ovlivnuje i ji SW a tam se da nastavit rozmer. Takze realnych 130 mi muze ukazovat tachometr s ruzne velkymi koly, ktere by u fordu (a asi i u subaru) tachometr ovlivnily....

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: pát zář 23, 2016 1:10 am
od catana
npeter píše:Ale skutečná rychlost auta je funkcí kol, převodu a otáček motoru, to je hw nastavené a nejde s tím nic dělat.
To sice je, ale udaje pro rychlomer uz davno nejsou analogove, ale predchroupane ECU ktera realnou rychlost softwarove upravuje. Ostatne to je i duvodu proc treba vetsina Fordu standardne ukazuje o 5 km/h min at jedes jak rychle chces, u Skodovek je to nelinearni funkce. Tzn. je to jen o tom, jestli prislusna cast ECU je pro zmeny uzamcena (Subaru) nebo ne (to co pise newli u Saabu).
To samy mas i s palivomerem... ukazuje ti hodnotu co si spocita a tim je uplne jedno jestli mas rucicku nebo digitalni carky. Proto se hladina paliva nemeni i kdyz jedes do kopce a muze to delat i takove ty mile veci, ze kdyz mas pod urcitou min. uroven v nadrzi, tak to spadne na nulu (Renault Megane RS).

Re: Levorg 1.6 GT-S by paveljirik

Napsal: pát zář 23, 2016 8:02 am
od npeter
Spíš si nerozumíme jinak. Já primárně mluvím o reálné rychlosti auta vzhledem k silnici. Pro tu platí výše uvedené bez výjimky.
Jako druhá věc tu je rychloměr, který nějak měří tu reálnou rychlost. Jiný způsob je GPS. Např. Podstatné je, že obojí měří pohyb objektu, tzn. snaží se nám zprostředkovat info o rychlosti, ale tu rychlost nijak neovlivňují.


Sent from my iPad using Tapatalk