Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Levorg 1.6 GT-S by paveljirik 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 31, 2010 4:44 pm
Příspěvky: 2991
Bydliště: Praha/Beroun
Velké průměry jsou u jakože vyšších tříd standardem kvůli estetice, to určitě. A to 18" jsou ještě dost v pohodě. U BMW narazíte na 19" u trojkové řady a to už je fakt dost. Ale je to fakt trend, ještě nedávno byly 17" velké. Nejsem velký počtář, ale větší kola se pomaleji odvalují a tak se při stejné rychlosti sníží otáčky motoru a tím spotřeba. Nebo je to nesmysl? Samozřejmě když jede plynule, třeba na dálnici. Při rozjezdu se to zase otočí. Navíc široké gumy, další zvýšení spotřeby. Ale zase širší guma na suchu lépe drží, líp brzdí a tím se zvyšuje bezpečnost. Na vodě zase víc plave. Kolem a kolem, je to troche plichta a vracíme se k tomu dýzajnu. Na mojí Impreze je předepsáno 215/45/17 a to jsou tam ty Levorgy výkonově skoro dva. Už 225 je ale sakra znát. 18" co jsem jen zkoušel je zase level jinde. Myslím, že ten rozměr na Levorgu přispívá k té neskutečné stabilitě auta. Tak bych to neviděl negativně. Vypadá to hezky, jede to hezky, tak to soudruzi asi dobře spočítali.

_________________
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
Forester SF, MY02


úte zář 20, 2016 8:43 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Příspěvky: 2855
Bydliště: Praha
Marty ve svem prispevku docela shrnul to malo co jsem o tomhle vedel i ja, proto jsem se ptal jestli je tam jeste jiny duvod, nez vizualni.
Jeste snad ze vetsi kolo by mohlo byt stabilnejsi pri vyssi rychlosti (+), ale zase je guma i rafek tezsi (-).

Nekde jsem cetl nebo snad slysel v Top Gearu, ze automobilova etiketa veli ze krasne auto ma kola vysoka do pulky svoji vysky.

Nechtel jsem nijak zpochybnovat Pavlovu volbu, prave naopak, rikal jsem si jestli ja svym rozmerem kol nedelam nejakou chybu nebo se o neco neochuzuju.

_________________
Impreza WRX STI MY2006 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 / V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube


úte zář 20, 2016 9:18 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 19, 2015 7:09 pm
Příspěvky: 310
Bydliště: Praha
OZP píše:
Marty ve svem prispevku docela shrnul to malo co jsem o tomhle vedel i ja, proto jsem se ptal jestli je tam jeste jiny duvod, nez vizualni.
Jeste snad ze vetsi kolo by mohlo byt stabilnejsi pri vyssi rychlosti (+), ale zase je guma i rafek tezsi (-).

Nekde jsem cetl nebo snad slysel v Top Gearu, ze automobilova etiketa veli ze krasne auto ma kola vysoka do pulky svoji vysky.

Nechtel jsem nijak zpochybnovat Pavlovu volbu, prave naopak, rikal jsem si jestli ja svym rozmerem kol nedelam nejakou chybu nebo se o neco neochuzuju.



Ondro, já bych řekl, že u tebe je to také naprosto v pohodě, ono fakt záleží na velikosti toho podběhu a potom jak to vypadá jako celek, u tebe je to v pořádku, naopak 18 nebo 19 už by bylo moc.....:D

_________________
Levorg 1.6 GT-S Sport 125kW MR16 - Obrázek
EX: Š120GLS,R Clio 1.2RL,C XM 3.0,VW Golf III 1.8GL,BMW 318i E30,P 405 combi,Š Octavia I 1.6LX,T Landcruiser HDJ80 4.2TD,Š Felicia 1.3 LXi,BMW 325TD E36,LR RangeRover 4.6HSE,BMW 530dA E39,AM G Hummer H3 3.7, BMW 318i combi E46,H CR-V 2.0 ES,V XC60 D4 AWD,V S80 D5


úte zář 20, 2016 9:21 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Příspěvky: 2855
Bydliště: Praha
No me treba u te moji Imprezy prijdou 17" ne uplne velke.
Na leto mam 18" a super :)

_________________
Impreza WRX STI MY2006 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 / V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube


úte zář 20, 2016 9:26 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 31, 2010 4:44 pm
Příspěvky: 2991
Bydliště: Praha/Beroun
STI 2006-2007 má z fabriky 18", WRX má 17". V mých papírech k Prodrive se třeba píše, že doporučují 18" pro plné využití zvýšeného kroutícího momentu.

_________________
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
Forester SF, MY02


úte zář 20, 2016 12:26 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Příspěvky: 2855
Bydliště: Praha
Hawk má z fabriky 17", nějaká speciální kovaná, co snad naj mít paprsky tak aby vedly vzduch k brzdám.

_________________
Impreza WRX STI MY2006 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 / V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube


úte zář 20, 2016 12:36 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 31, 2010 4:44 pm
Příspěvky: 2991
Bydliště: Praha/Beroun
No jo, koukám na to. To je tedy zklamání. Až v roce 2008 dali 18". Jinak jsou tam zlatá BBS nebo stříbrná Enkei 17/8". :-/

Sorry za [OFFTOPIC] , jen pro informaci, tohle jsou podle všeho nejlehčí 17" original kola, co se kdy dávaly:

Obrázek
JDM/EDM 2004 WRX
Size: 17x7"
Offset: +55
Bolt pattern: 5x100
Wheel Weight: 19 lbs
OEM-equipped tire size: 225/45R17

A už mlčím. Fakt. [CENZORED]

_________________
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
Forester SF, MY02


úte zář 20, 2016 2:17 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm
Příspěvky: 400
Marty73 píše:
Nejsem velký počtář, ale větší kola se pomaleji odvalují a tak se při stejné rychlosti sníží otáčky motoru a tím spotřeba. Nebo je to nesmysl? Samozřejmě když jede plynule, třeba na dálnici. Při rozjezdu se to zase otočí.


Tak to nefunguje. Celkový průměr/obvod kola u alternativních (schválených) rozměrů musí být cca stejný. Jinak řečeno, o co větší ráfek, o to nižší profil pneu. Auto je konstruováno na určité rozměry disků/pneu a nelze si volit kola libovolně podle designu.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
FORESTER 2.0X AT MY07
ex OUTBACK 2.0D MY09
dále doma OUTBACK 2.5i MY07


stř zář 21, 2016 8:59 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř kvě 25, 2011 10:36 pm
Příspěvky: 1382
2 npeter: Ano i ne. Treba u saabu se to da nastavit (clovek tedy musi mit nejaky dost drahy zarizeni). A co se tyce legacy IV a outback III mam podezreni, ze to maji nastavene stejne a pritom maji kazda jina kola. Aspon tak si oduvodnuji, proc me to pri rychlosti 140km/h nadmeruje o cca 10km/h, zatimco tobe jen asi o 3-4 km/h ... aspon tusim, ze tak jsi to nejak rikal?

_________________
_____________________________
Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09
PRODÁNO: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
PRODÁNO: Subaru Impreza STI, Type R, MY98


stř zář 21, 2016 9:41 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm
Příspěvky: 400
Obavám se, že to nastavit nejde :-)

Leda bys tím drahým zařízením měl na mysli výměnu převodovky, resp. ozubených kol uvnitř. Nebo rekalibraci rychloměru, to samozřejmě jde.

Funguje to úplně stejně jak na kole. Rychlost auta tvoří obvod kola x celkový převod x převod zařazené rychlosti. Rychloměr by měl být kalibrovaný na schválená kola, jinak nebude ukazovat správně - musel by se v ŘJ nastavit správný obvod kola. Větší než předpokládaný obvod kola (celkově větší průměr sady disk+pneu) má za následek vyšší rychlost auta na stejný rychlostní stupeň a stejné otáčky motoru ve srovnání se "správným obvodem".

Kdysi jsem na Focusu měl letní kola 195/60 r15 a zimní 185/65 r14 nebo tak nějak. Zimní byly prostě menší, na obvodu to dělalo tuším 10%. Do 100 km/h to poznat nebylo, ale na dálnici mezi 130-160 km/h bylo poznat, že na letních při stejně rychlosti točí motor méně otáček.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
FORESTER 2.0X AT MY07
ex OUTBACK 2.0D MY09
dále doma OUTBACK 2.5i MY07


čtv zář 22, 2016 9:54 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř kvě 25, 2011 10:36 pm
Příspěvky: 1382
Mylis se, u saaba to nastavit jde. Je to proste nejaka promenna velicina v SW. U Legacy a Oubacku mam podezreni, ze HW je nenastavitelny, ale totozny, prestoze se na Legacy IV a Outback III dodavaji jine rozmery kol (kol vcetne pneu).

_________________
_____________________________
Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09
PRODÁNO: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
PRODÁNO: Subaru Impreza STI, Type R, MY98


čtv zář 22, 2016 11:20 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm
Příspěvky: 400
Záleží, co myslíš, že jde nastavit. Sladit rychloměr s velikostí kol určitě jde. Ale skutečná rychlost auta je funkcí kol, převodu a otáček motoru, to je hw nastavené a nejde s tím nic dělat. Dám kola s větším obvodem, místo 130 kmh pojedu ceteris paribus 145 kmh, přitom rychoměr v prvním případě ukazoval 135 kmh a ve druhém bude ukazovat pořád 135 kmh. Dám menší kola a bude to naopak.
Z právního hlediska je podstatné, že na autě mohou být jenom kola uvedená v TP. Takže pokud chci jiný než uvedený rozměr, můžu si ho tam za určitých podmínek nechat zapsat. To určuje výrobce a homologace. Kalibrace rychloměru bude asi jednou z podmínek.
Celé je to ale teoretická debata, na auto patří rozměr kol podle výrobce, jedinec s omezenou znalostí těžko může vybrat vhodnější rozměr.

_________________
FORESTER 2.0X AT MY07
ex OUTBACK 2.0D MY09
dále doma OUTBACK 2.5i MY07


čtv zář 22, 2016 11:39 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř kvě 25, 2011 10:36 pm
Příspěvky: 1382
Ze bych mluvil spanelsky? :-) Rucicka tachometru neni (u saaba) funkci pouze tohoz co pisesz ale ovlivnuje i ji SW a tam se da nastavit rozmer. Takze realnych 130 mi muze ukazovat tachometr s ruzne velkymi koly, ktere by u fordu (a asi i u subaru) tachometr ovlivnily....

_________________
_____________________________
Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09
PRODÁNO: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
PRODÁNO: Subaru Impreza STI, Type R, MY98


čtv zář 22, 2016 11:49 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned kvě 08, 2011 12:39 pm
Příspěvky: 3001
Bydliště: Jizni Australie
npeter píše:
Ale skutečná rychlost auta je funkcí kol, převodu a otáček motoru, to je hw nastavené a nejde s tím nic dělat.
To sice je, ale udaje pro rychlomer uz davno nejsou analogove, ale predchroupane ECU ktera realnou rychlost softwarove upravuje. Ostatne to je i duvodu proc treba vetsina Fordu standardne ukazuje o 5 km/h min at jedes jak rychle chces, u Skodovek je to nelinearni funkce. Tzn. je to jen o tom, jestli prislusna cast ECU je pro zmeny uzamcena (Subaru) nebo ne (to co pise newli u Saabu).
To samy mas i s palivomerem... ukazuje ti hodnotu co si spocita a tim je uplne jedno jestli mas rucicku nebo digitalni carky. Proto se hladina paliva nemeni i kdyz jedes do kopce a muze to delat i takove ty mile veci, ze kdyz mas pod urcitou min. uroven v nadrzi, tak to spadne na nulu (Renault Megane RS).

_________________
Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011


pát zář 23, 2016 12:10 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm
Příspěvky: 400
Spíš si nerozumíme jinak. Já primárně mluvím o reálné rychlosti auta vzhledem k silnici. Pro tu platí výše uvedené bez výjimky.
Jako druhá věc tu je rychloměr, který nějak měří tu reálnou rychlost. Jiný způsob je GPS. Např. Podstatné je, že obojí měří pohyb objektu, tzn. snaží se nám zprostředkovat info o rychlosti, ale tu rychlost nijak neovlivňují.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
FORESTER 2.0X AT MY07
ex OUTBACK 2.0D MY09
dále doma OUTBACK 2.5i MY07


pát zář 23, 2016 7:02 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: