Makovica Forester
Makovica Forester
Hrdo hlasim prirastok jedneho kusu SJ. Comfort CVT s FB20.
Od objednavky po dorucenie z JPN cosi menej ako 5 mesiacov.
Zatial lestenka
Od objednavky po dorucenie z JPN cosi menej ako 5 mesiacov.
Zatial lestenka
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Makovica Forester
Paráda!!! Moc pěkný.
Sent from my iPad mini 4 using Tapatalk
Sent from my iPad mini 4 using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Makovica Forester
Makovica: velké gratulace k SJ forestíkovi . Já teď mám najeto s SJ 122 tkm a plná spokojenost.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Makovica Forester
Vdaka. Uz po par hodinach som sa asi do toho auta zamiloval
Fakt neviem, co ine a lepsie by sa za tie prachy dalo kupit.
Zajtra pojdem prevetrat po okreskach a trochu aj po dialnici.
Ale hlavne si musim najst cast prejst ten 600 stranovy manual, je tam par dolezitych/zaujimavych veci.
Fakt neviem, co ine a lepsie by sa za tie prachy dalo kupit.
Zajtra pojdem prevetrat po okreskach a trochu aj po dialnici.
Ale hlavne si musim najst cast prejst ten 600 stranovy manual, je tam par dolezitych/zaujimavych veci.
- adavid555
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 237
- Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
- Jméno a příjmení: David
- Bydliště: Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Makovica Forester
Co říkáš na CVT? Spíš mě zajímá městský provoz, pokud máš srovnání s klasickým automatem.
odesláno z XRN2
odesláno z XRN2
passat b5.5 V6
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Makovica Forester
adavid555: Mohu porovnávat jen s 5AT ze šestihrnka a ve městě CVT točí cca 1200 otáček. Z křižovatek vyjíždím vždy první a a řazení skoro není znát (jede plynule). Díky tomu, že šestihrnek nemá pádla, tak svižnost jsem se naučil korigovat plynem (double-kick-down) a díky tomu stále jezdím na "D". Jakmile jedu chvíli svižněji (dost časté DKD), tak "D" ihned drží vyšší otáčky, jakmile přestanu jet svižněji, tak po chvilce opět skonší na 1500 otáčkách, "I" skončí o 500 otáček výše. Včera jsme vezli kluky na první hodinu tanečních a protože bylo trochu pozdě, tak jsem jel rychleji. Na silnicích okolo Vysoké nad Labem se i manželka divila, co plečka dokáže jet .
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Makovica Forester
Klasicky automat si pamatam spred X rokov, takze to neberiem za referenciu. Ale CVT sa spravanim dost podoba na klasiku. Nie je to ziadny huciak.adavid555 píše:Co říkáš na CVT? Spíš mě zajímá městský provoz, pokud máš srovnání s klasickým automatem.
odesláno z XRN2
V meste som zatial moc nejazdil, ale co som dnes isiel cez dediny/lesne/polne cesty a mensie mesta, tak pohoda. Samotnym plynom sa da spravanie prevodovky pekne ovladat. Smerom hore aj dole.
Fascinuje ma, ze stabilne nema problem na rovine CVT udrziavat pri relativne vysokej rychlosti 1100ot (v I rezime). Pri 130km cca 2200 ot.
Auto ma najazdenych nejakych 150km zatial (mam ho jeden den) a zmesku dialnice (110-130km/h - niekolko 10 km) a okresiek/lesne/polne som dnes dal za nejakych 6.7l. Relativne klobucnickym tempom, dodrziaval som.
Tam kde drzi I rezim cca 1500 otaciek, "sportovy" automaticky zmeni prevodovy pomer a robi cca 2200.
Icko je uplne pohodove vozenie, rucne radit som zatial nemal potrebu. Len si treba zvyknut, ze CVT za normalnych okolonosti nedava "kopance" a preto odhad zrychlenia je dost skreslujuci.
A hlavne este budem dlho zabiehat i tak je ale problem sa dostat na 4000ot bez rucnych zasahov. Pride mi to tak, ze CVT mozno zo zaciatku funguje konzervativnejsie vzhladom na pocet kilometrov/zabeh.
Zatial neviem, ako moc sa dokaze CVT "naucit" casom od vodica.
Fakt som z celkoveho spravania auta velmi pozitivne prekvapeny a to som s nim este poriadne ani nejazdil, len si zvykam. Tam, kde som bol zvyknuty v zatacke brzdit, uz netreba, skor naopak.
Lepsia uz moze byt len benzinova turbo verzia.
Chvalabohu, ze som pre rokom nekupil Outlandera...
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Makovica Forester
Možná tam něco takového je, já se bez pádel, jen pomocí DKD, teď dostabu bez problémů nad 5000 otáček. U C&K mi doporučovali prvních 2000 km nejít moc do velkých otáček a nejezdit na tempomat a využívat celé spektrum otáček.Makovica píše:A hlavne este budem dlho zabiehat i tak je ale problem sa dostat na 4000ot bez rucnych zasahov. Pride mi to tak, ze CVT mozno zo zaciatku funguje konzervativnejsie vzhladom na pocet kilometrov/zabeh.
Učí se každou jízdou, já třeba jsem musel začít z kopce používat pádla, aby nechal za 6 a nepodřazoval (když dojíždím do vesnice, tak sundám nohu z plynu a podřadím si a podle toho se chová při každém sundání nody z plynu). Pokud budeš chtít vyresetovat paměť ŘJ, tak je potřeba nechat odpojenou baterii na nějaký ten den.Makovica píše: Zatial neviem, ako moc sa dokaze CVT "naucit" casom od vodica.
Zkus si před zatáčkou jen trošku přibrzdit a projet ji pod plynemMakovica píše: Tam, kde som bol zvyknuty v zatacke brzdit, uz netreba, skor naopak.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Makovica Forester
Stara dobra tema zabehu motoraquickly píše: Možná tam něco takového je, já se bez pádel, jen pomocí DKD, teď dostabu bez problémů nad 5000 otáček. U C&K mi doporučovali prvních 2000 km nejít moc do velkých otáček a nejezdit na tempomat a využívat celé spektrum otáček.
Tak zase do 6 nechcem ist. Prvych 1000km tak do, do 3-3500, so zriedkavym manualnym vytocenim k 5K, az neskor do 5000 aj s castejsimi uletmi k 5-6.
Ono mozno postaci castejsie chodit v sport rezime.
Ked sa RJ nieco nauci, to je jediny sposob, ako to zabudne ?quickly píše: Učí se každou jízdou, já třeba jsem musel začít z kopce používat pádla, aby nechal za 6 a nepodřazoval (když dojíždím do vesnice, tak sundám nohu z plynu a podřadím si a podle toho se chová při každém sundání nody z plynu). Pokud budeš chtít vyresetovat paměť ŘJ, tak je potřeba nechat odpojenou baterii na nějaký ten den.
Tak som chodil na prednokolke, ale skusal som samozrejme Len potom ta uz brzdia ludia, co by ti predtym ukazali akurat vyfuk.quickly píše:
Zkus si před zatáčkou jen trošku přibrzdit a projet ji pod plynem
Inak zda sa mi to, alebo v S rezime naozaj trochu stuhne aj riadenie ?
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Makovica Forester
Tak já mám Comfort MY13 a "S" vůbec nemám (mám jen D a I) . U MY13 "S" má jen XT. Takže chování na "S" budeš muset konzultovat s někým, kdo má MY16 .Makovica píše:Inak zda sa mi to, alebo v S rezime naozaj trochu stuhne aj riadenie ?
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Makovica Forester
ŘJ se učí postupně, není to skokově. Pokud by jsi jezdil jen svižněji a po roce se stal z tebe třeba důchodce, tak ještě chvíli bude očekávat tvůj styl a bude držet vyšší otáčky. Jak pomalu se učí, tak pomalu zapomíná.Makovica píše:Ked sa RJ nieco nauci, to je jediny sposob, ako to zabudne ?
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- adavid555
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 237
- Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
- Jméno a příjmení: David
- Bydliště: Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Makovica Forester
Díky za odpověď. Momentálně mám auto s tiptronicem a za manuál bych už neměnil. Původně jsem CVT zahrnoval, ale zjistil jsem, že CVT bude pro mě ideální volba (i pro ženu). Hlavně ve městě kde si sice můžu řadit, ale zase v určitých otáčkách kdy mě automat pustí. Kdežto u CVT nejsou klasické převodové stupně, takže je to ideál, že si převodovka dokáže sama korigovat otáčky motoru. Pokud si řídící jednota dokáže pamatovat od řidiče styl jízdy, tak je to pecka. Jen jediné co mě zajímá, jestli když motor točí 1100 ot./min. jestli to nevadí mazání motoru?
odesláno z XRN2
odesláno z XRN2
passat b5.5 V6
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22736
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Makovica Forester
V tomhle směru bych řekl (ač teda i tady na fóru jsou lidé, co s tím moc nesouhlasí a stále převodovku omezovali na nižší stupně - u těch starých non CVT), že ta převodovka bude řadit tak, aby to právě motoru vůbec nevadilo. Počítám, že ty nízké otáčky tam drží v případě, že ten motor není prakticky vůbec zatížený (takže rovina / z kopce a udržování nějaké otáčky) a jinak si je zvyšuje. Alespoň moje stará 4EAT se tak chová - ta si je tam schopná taky narvat 4ku při 40km/h a točit mezi 1000-1200rpm. Ale stačí trochu přidat plyn nebo aby přišel kopec a už podřazuje. V zásadě jsem nikdy neměl pocit, že by se ten motor jenom trochu dusil (narozdíl od MT - a to si myslím, že v MT od jiných lidí řadím ještě brzo a poctivě ).adavid555 píše:Jen jediné co mě zajímá, jestli když motor točí 1100 ot./min. jestli to nevadí mazání motoru?
Re: Makovica Forester
Tiez si myslim, ze vedia co robia. Panov zo Subaru by som takto nepodcenoval
Take nizke otacky su len pri ustalenej rychlosti, bez zataze na rovinke ako bolo napisane.
Take nizke otacky su len pri ustalenej rychlosti, bez zataze na rovinke ako bolo napisane.
- adavid555
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 237
- Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
- Jméno a příjmení: David
- Bydliště: Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Makovica Forester
Ano máte pravdu, na rovince si to bublá pěkné kolem 1200 otáček. Jakmile přijde kopec tak buď přidám plyn nebo si sám podřadí automat. V tomhle je CVT ještě podle mě dál s tím, že schopné otáčky zvyšovat plynule nebo bez podřazení. Jestli mi rozumíte co tím chci říct. Např. mám na sekvenci zvolen 4 rychl. stupeň, rychlost 50 Km/h a motor točí 1200. Když budu chtít udržet stejnou rychlost do kopce tak si převodovka sama podřadí na 3 stupeň a otáčky se zvednou na např. 1600 nebo vyšší. U CVT by se stalo to, že se zvednou otáčky třeba jen z 1200 na 1300 nebo 1400. A to je podle mě daleko lepší nebo spíš výhodnější než klasický automat, který řadí rychlosti.
odesláno z XRN2
odesláno z XRN2
passat b5.5 V6