Stránka 22 z 31

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: ned čer 28, 2020 10:27 am
od emve
4turbo to naladí dle představ klienta, určitě by šlo i víc, tohle měla být safe mapa, která nebude nadměrně zatěžovat auto, proto jen 500 Nm, běžně se tyhle motory s decatem ladí na víc (určitě 550+ Nm). V SZ máš nějaké info.

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: ned čer 28, 2020 10:34 am
od OZP
Zvlastni preference predchoziho majitele- ja bych mel naopak na daily daleko radsi auto co dobre zataci (zvlast, kdyz ma tolik sily), nez rve a smrdi.

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: ned čer 28, 2020 11:23 am
od emve
To auto primárně postavil první majitel, kdo sleduje inzerci, tak ho neprodával až tak dávno, já si inzerát ještě pamatuju, druhý majitel ho právě nechal přeladit na smysluplnější mapu od 4turbo.

Na daily bych řekl že stačí, jak to zatáčí v sérii. A co se hluku týče, není to žádný extrém, ten zvuk je díky decatu ostřejší, ne tak tlumený, ale určitě to není obtěžující, spíš správný Subaru zvuk i s dvouapůlkou. Pro mě je otázka spíš ten BOV HKS, to už je na mě možná příliš fast&furious, ale origo jsem dostal k vozu.

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: ned čer 28, 2020 12:40 pm
od honzab
Ahoj a gratuluji k dalšímu subárku je fakt nádherné, doufám že se někdy ukážeš a dáme kafíčko a k tomu nezbytný pokec

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: ned čer 28, 2020 2:21 pm
od strider
OZP píše:Zvlastni preference predchoziho majitele- ja bych mel naopak na daily daleko radsi auto co dobre zataci (zvlast, kdyz ma tolik sily), nez rve a smrdi.
minimalne na vzhled auta mel stejny _vkus_ jako ty, taky jezdil bez zadniho kridla :D :P
S tim skacelem - byli sme spolu na sosnove, ja u nej v aute kdyz ho tam mel, on u me v aute kdyz sem ho jeste nemel. Mu rikam, to jezdi uplne jinak, necitis to? A on ze ne. A to pritom jezdil dobry peklo a bokem. Kazdy to ma holt jinak no.

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: ned čer 28, 2020 3:42 pm
od emve
honzab : Díky, určitě, rád uvidím GTčko.

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: pon čer 29, 2020 6:34 am
od Traveller
Gratulace veliká k dalšímu stroji. ,,,,| (*_^) |,,,,

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: úte čer 30, 2020 3:13 pm
od emve
Děkuji.

Jako první věc na STI budu řešit letní pneu (mám jen origo alu se zimákama), předchozí majitel měl letní 17" kola a nějaké nexen pneu na ježdění po Praze, což jsem úplně nechtěl.

Na Evo jsem letos po dlouhých úvahách (AD08RS/R888R) nasadil obyčejné UHP a to Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (nový model). Evo jezdí v Beskydech okresky, na letních jezdím až do konce listopadu, takže pak na podzim často v dešti/vodě, nechtěl jsem se obtěžovat se zahříváním a zároveň jsem chtěl být rychlý i na mokru. Jsem z nich naprosto nadšen, mají tak akorát grip, nepotlačují přirozenou přetáčivost Eva, zároveň skvěle drží na mokru a fungují i na vodě. K tomu jsou tiché a díky měkčím bočnicím lépe pomáhají odfiltrovat horší okresky (předtím jsem měl Bridgestone RE070 a na coiloverech s tvrdým uložením to docela mlátilo).

Takže mě napadlo, že bych je dal na STI taky, ale STI není tak svázáno rozměrem jako Evo (235/45/17, zřídka je nový model pneu v tomto rozměru), takže favoritem výběru je vyšší model Goodyear Eagle F1 Supersport, tzv. UUHP, konkurent PS4S, což mi zase skvěle funguje na M3.

Dle testu na tyrereviews vypadají skvěle :
Suchý okruh:
Asymmetric 5 - 1:33,0 (UHP)
Supersport : 1:31,6 (UUHP)
Supersport R : 1:31,1 (semi-slick ala Cup 2)

Mokrý okruh:
Asymmetric 5 - 1:10,3
Supersport : 1:09,0 8()
Supersport R : 1:16,9

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VpZss_Y_JHc&t=418s[/youtube]

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: stř črc 01, 2020 5:18 am
od bushman1
Mě po přechodu na Nankang NS2R (s plechy v bočnicích) auto docela dost ztvrdlo.
U měkké Imprezy III GD mi to na rozbitých okrskovkách docela vyhovuje.

U posledního STI, které je samo o sobě už docela tvrdé by ty Good Yeary nemusely být špatná volba.
Ale na druhou stranu touhle volbou asi obětuješ to, že se ti nebudou bortit bočnice.
Já osobně bych radši měl z auta hlučnou motokáru, něž aby se žvýkaly gumy.
Neměnil bych a šel bych do NS2R znovu. Ten grip na suchu je neuvěřitelný.
Eagly F1 jsem také zvažoval.

A ta zhoršená funkčnost semislicků na mokru není tak dramatická u čtyřkolky a zkušenějšího řidiče.

Co se týče nutnosti zahřívat gumy, tak stejně prvních deset kilometrů jedu volněji kvůli motoru.
Opět to klouzání není dramatické a je spíše pro zábavu.

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: stř črc 01, 2020 5:56 am
od MISTRI3
Mě přišly ty ns2r úplně na hovno, po pár kolech na okruhu se začaly přehřívat a nedržely vůbec

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: stř črc 01, 2020 8:20 am
od emve
bushman1 píše:Mě po přechodu na Nankang NS2R (s plechy v bočnicích) auto docela dost ztvrdlo.
U měkké Imprezy III GD mi to na rozbitých okrskovkách docela vyhovuje.

U posledního STI, které je samo o sobě už docela tvrdé by ty Good Yeary nemusely být špatná volba.
Ale na druhou stranu touhle volbou asi obětuješ to, že se ti nebudou bortit bočnice.
Já osobně bych radši měl z auta hlučnou motokáru, něž aby se žvýkaly gumy.
Neměnil bych a šel bych do NS2R znovu. Ten grip na suchu je neuvěřitelný.
Eagly F1 jsem také zvažoval.

A ta zhoršená funkčnost semislicků na mokru …
Tak sis ty Nankangy obhájil, ale v mnoha bodech nesouhlasím.

1. Ty Supersporty od Goodyearu mají jako jednu z hlavních charakteristik "extra pevnou bočnici", takže to nevypadá, že bych něco obětoval
2. Ani na těch Asymmetric 5 se mi Evo nějak citelně nehoupe a guma nežvýká, narozdíl třeba od Mazdy, jen mají méně gripu, než semi-slick
3. Ad semislicky na mokru, stačí se podívat na výsledky testu těch Goodyearů, ten rozdíl je obrovský, sedm vteřin na minutě, jak jsem psal, chci být rychlý i na mokru

Každý samozřejmě musí zvážit pneu dle zaměření auta a skladby cest. Kdybych měl Evo jako tracktool, volím jinak. To je jasné.

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: stř črc 01, 2020 9:22 am
od lazard
Nedavnno jsme cetl porovnani asi 10 "standrdnich" pneu (225/45 R18) v Auto7 a vyhralo to Asymmetric 5 a duhe bylo Pilot Sport 4. V testu zadne semislicky samozrejme nebyly. O tech Asymmetric 5 uvazuju take az sjedu stavajici dunlopy (snad na pristi jaro).

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: stř črc 01, 2020 1:51 pm
od emve
Na STI nevidím důvod, proč je vybrat, když můžeš mít Supersporty. U Eva byla jejich volba z mé strany dána omezeným výběrem pneu v daném rozměru.

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: stř črc 01, 2020 10:04 pm
od bushman1
MISTRI3 píše:Mě přišly ty ns2r úplně na hovno, po pár kolech na okruhu se začaly přehřívat a nedržely vůbec
...a proto byly vybrany jako standardni gumy nekolika cupovych soutezi po svete. ;-)

https://www.nankangtyre.co.uk/products/ ... ort/ns-2r/

Jestli nebyl problem ve volbe smesi (maji vice typu).
TW80 a TW120 by s tim problem mit nemely. TW180, ktera je urcena i na silnici by mohla.

Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Napsal: ned črc 26, 2020 11:00 am
od emve
Takže ty první dojmy z STI, včera konečně přezuto na letní, skončil jsem opět u GY Eagle F1 Asymmetric 5, Supersporty údajně letos v tomto rozměru nevyrobili, což vysvětluje, proč je inzerovali jen na několika málo shopech. Dále proveden mini-servis, olej, olejový filtr a zběžná prohlídka. Předchozí byl sice jen 1500 km zpět, ale chtěl jsem změnit specifikaci oleje. Při posledním servise tam nalil Janoušek motorsport Motul Competition 20W-60, což mi do sériového motoru už fakt nehraje. Takže jsem zaměnil za Mobil1 5W-50.

Den začal poměrně špatně, pro převoz do servisu se mi nejprve nepodařilo STI nastartovat skrz slabší baterku po delším stání, následně bylo potřeba se s autem sladit, převodovka, její přesnost a dráhy nic moc teda, decat v kombinaci s catbackem sice na volnoběh a rozjezdy hezky brumlá, ale v rozmezí 2500-3500 ot. je ten hluk vysloveně obtěžující. Říkal jsem si holka, ty u mě asi dlouho nezůstaneš. :-)

Po rychlém servisu následoval převoz na Valašsko a vesměs už jen pozitivní zjištění. V první řadě mě překvapila spotřeba, zdá se, že auto s průchozím výfukem bez ucpávek naladěné od 4turbo žere méně než série, aspoň co si pamatuju. V konstantních 160 tacho (155 GPS) cca 10,5l, těch 160-170 je s těmito úpravami ideální cestovní rychlost, v nižších rychlostech se motor dostává do onoho hlučného pásma. Dále mě pozitivně překvapily teploty. Auto má kromě lepšího vodního chladiče i budíky na olej a vodu. V tomto tempu a venkovních 30 st. se teplota vody pohybovala okolo 84-85 st. a teplota oleje 100-101. Z okresek jsem dal zatím jen jednou Soláň, hladké cesty podvozek umí, na rozbité cesty už je to horší, to je tu asi všeobecně známo.

Co se týče srovnání s Evem, tak Evo si víc řidič obleče, má lepší řízení i řazení, je to víc motokára a někdy žasnu nad tím, co to dělá a jak se to chová... STI MY15 je spíš větší koráb, pocitově blíž osmiválcové M3, ale okresky se s tím dají lítat taky slušně. Hlavní pozitivum auta je, že za cenu staršího ohnilého a vyjetého Eva se dá koupit STI v podstatě v záruce, kde řešení koroze je někde v nedohlednu.

Prakticky jediná vada, se kterou jsem STI kupoval, byl horší synchron na čtyřce, jak jsem zjistil, úplně ok není ani pětka, takže se to bude co nejdříve řešit. A pak výhledově Skácel. Ale něco chci pojezdit i bez něj, abych pak mohl lépe porovnat rozdíly.