emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od námořník »

Změna je život :-). Auto bude určitě pecka, tak ať jenom litaš a ať řešíš jenom spotřební věci :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od cubrd »

Auto krásný, jednou bych si ho chtěl taky vyzkoušet jaký rozdíl to je.
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od Marty73 »

Nádhera, moc ti to přeju. Martin Semerád vyloženě preferuje Evo a ty pocity se dost podobají.
Já se s tím nechci projet. Já chci být spokojený :)
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od bushman1 »

přesně ;-D
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od námořník »

Můj velkej kamarád Jula Gál jezdil Eva a byl jsem z nich nadšenej dřív nez já jsem si koupil Subaru. Takže si myslím že jsi chybu neudělal :-). Hele moc ti to přeju.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
adavid555
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 237
Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
Jméno a příjmení: David
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od adavid555 »

emve: budeš na EVU zvyšovat výkon nebo ho necháš v origo stavu?
https://www.youtube.com/watch?v=UwFMfY01cYU
passat b5.5 V6
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od emve »

Díky za pozitivní ohlasy, chlapci, to potěší a povzbudí při pohledu na ty odchozí platby za pořízení a servis. :-)

adavid555: Asi jsi to nezaregistroval, ale moje Evo není sériové. Je tam otevřený výfuk a mapa, tlak turba 1,7 baru, výkon cca 360-380k / 480 Nm. A podvozek Ohlins. Popravdě, sériové Evo už by dnes asi nebylo moc zajímavé svezení, chce to trochu poladit, aby drželo krok s dnešními auty.

Já jsem vždy byl spíš originalista a odpůrce úprav, v době kdy jsem měl Focus ST a WRX a ctil jsem názor, že pokud chci víc, tak si koupím vyšší model, tedy Focus RS, nebo STI. Jenže pokud už mám STI/EVO jako nejvyšší model, není už kam dál jít a je třeba upravovat stávající platformu.

S výkonem jsem zatím maximálně spokojen, podvozek je taky top. Moje auto asi před lety ladil Mick Kehl, ale uvažuju o remapu od 4turbo, abych měl jistotu, že je vše správně. Výkon je tak akorát, aby to zvládaly zbylé části auta. Kamarád se teď nechal v Kageki a mnou ukecat na úpravy svého Evo 7 - turbo 9RS, přetěsnení motoru (těsnění cosworth, hlavové štefty..), posílení rozvodů, kované písty a ojnice, tlak turba 2,2 baru, 440 koní a 680 Nm. Mechanik z Kageki říkal, že takový zátah nezažil ani v závodních autech, jak se ten dvoulitr nafoukne na 700 Nm, nástup výkonu ve středních otáčkách úplně nejvíc co si lze představit. Tak jsem zvědav, až to bude mít, a třeba jednou i já. :-)

Ale spíš bych to chtěl nechat v "sériovém stavu", výfuk a mapa jsou lehké a vratné úpravy, hrabat se ve střevech motoru už je jiná liga.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od cubrd »

Jsem také svěřencem Kageki a 4turbo a velká spokojenost :) Jen pro zajímavost, kolik tvé evo váží?
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od emve »

Kolik moje nevím, podle výrobce 1540 kg, podle německého testu odměřeno 1488 kg, cca stejně jako STI hawkeye v testu (1500 kg). V obou případech s plnou nádrží.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
adavid555
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 237
Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
Jméno a příjmení: David
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od adavid555 »

emve: díky za odpověď...

Jak by jsi zhodnotil jako člověk co má zkušenosti jak se Subaru tak s Mitsubishi tyto dvě auta. Je mezi nimi velký rozdíl nebo jsou si podobné. Co mám tak v povědomí tak Subaru je "lepší" v serpentinách a EVO spíš na rovinkách.... Jestli mi rozumíš :-)
passat b5.5 V6
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od emve »

Tuhle odpověď tu asi nikdo rád neuvidí, ale za mě je EVO v obou oblastech lepší. Primárně je v lepší v zatáčkách, nezná nedotáčivost, má 3 samosvory, vzadu poctivý torque vectoring, pohon který už asi nikdo nikdy nevyrobí, jak už jsem psal, na hraně adheze se do zatáčky zalomí a zatočí ještě víc, neskutečně zatáčí na brzdách, třeba kruhové objezdy se s tím dají jezdit úplně nesmyslně.

Lepší je i motoricky, výrazně, stage 2 znamená spolehlivých 360-380 koní, na což může subaru zapomenout (tam je to tak 320 u dvoulitru a 340 u 2.5, která ale ráda umírá). Subaru má zajímavý zvuk, ale Evo taky nezní špatně, takový rallycar, a s dobrým výfukem zní taky velmi dobře. Kamarád má titanový Tomei, ten zní fakt skvěle, můj Milltek je spíš průměr.

Jako úplně dokonalé srovnání nemám. Delší dobu jsem vlastnil jen WRX, STI nikoliv, a to je fakt spíš kochací auto, zatímco Evo je zbraň, s WRX mě bavilo jezdit na pohodu a jen občas to prošlápnout nebo si střihnout nějakou zatáčku, na sportovní jízdu je to vyměklé a moc to nefunguje. Přesně na to mě kluci tady upozorňovali, když jsem vybíral WRX, že pokud to chci jako sportovní auto, budu zklamaný a budu chtít STI. A tak se stalo. Nicméně STI (2015) jsem měl aspoň půjčené, takže srovnání s Evem mám.

Nicméně STIčka se mi pořád líbí, hlavně dvoulitry, a někdy v budoucnu nevylučuju STI 2015/2018.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od VDC »

Já myslím, že se nikdo zlobit nebude, že píšeš, to co píšeš. Oni to pravděpodobně všichni ví, že Evo je výkonnější a upravitelnější, než STI. Je to velká ikona.
Nicméně to auto bylo vždycky dražší.

A co Evo nikdy nemělo, na rozdíl od Subaru, je komunita normálních fanoušků.
Normální byli jednotlivci, co to auto měli kvůli tomu jak jezdí, ale komunita byla vždycky squadra namachrovanejch pitomců.
Samozřejmě to obvykle byli ti, co měli prachy, tak si to koupili a jezdili s tím rovně. Ale to je jedno. Prostě ta parta normálních fandů kolem toho nikdy nebyla.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od emve »

Je to přesně tak, jak píšeš. Hlavní nevýhoda Eva je cena, v Česku aktuálně je naprosté minimum aut (evropských 7-9) a v Německu a dokonce i jinak levném Polsku je situace taková, že jsou 2-3 nejlevnější auta za 500 (nehezké a pravděpodobně vyjeté hujdy), převážná většina aut stojí 600-700, což je takový střed, a pak pár kusů okolo milionu. U STIček je na těchto trzích úplný strop 600 a většina aut 400-500, v Polsku se pořád dokonce dají koupit hezké dvoulitrové STI okolo 350 tu a tam. Na jedno jsem tam koukal před pořízením Eva, blobeye, rozumný nájezd, 2 sady zlatých kol, výfuk a mapa od 4turbo za 360 tis. Kč, dokonce to byl MY05 widetrack s interiérem z Hawka, který se vyráběl asi jen půl roku. Jenže polákovi se asi nechtělo komunikovat v angličtině, tak jsem to vzdal.

A taky máš pravdu s tou komunitou, já o žádné v česku nevím, jsou to opravdu spíš jednotlivci. V naší partě kamarádů mají Evo 4 z 8 lidí a je pravda, že všichni mají Evo jen jako jedno z několika sportovních aut a navíc je pro ně Evo spíš to horší a levnější auto, zatímco tady na klubu je vidět, že kdo má STI, je to pro něj obvykle ten hlavní klenot.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
adavid555
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 237
Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
Jméno a příjmení: David
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od adavid555 »

:-/ Věděl jsem, že je EVO skvělé auto, ale že až tak skvělé, to jsem nečekal...
S pohonem (4x4) jsem si myslel, že má STi to "nejlepší" co se těchto aut týče :-/
O boxer vs. řadový motor ani nemluvě 8()
passat b5.5 V6
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: emveho WRX RS

Příspěvek od ladis77 »

Mas na mysli Tome treba tu particku ze Zaskali nebo kde to bylo jak prijeli, rekli ze to je kopec pro deti a prvni auto rozsvihali jeste na seznamovaci jizde? :-)
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“