emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Ten Best motoring je tu trochu off-topic, řešili jsme spíš pocitový handling, než časy na okruhu. Nicméně když už to tu bylo, tak nutno říct, že se jedná o japonské, nikoliv evropské verze. Tedy STIčka s vysokootáčkovým dvoulitrem. Podle pořadí (nejrychlejší startují od konce) bylo Evo 9 v kvalifikaci druhé nejrychlejší za STI hatchem, který má v jpn 310 koní. V Evropě se bavíme o jiných specifikacích aut a zejména Eva se dají bezpečně upravit na vyšší výkon, viz moje měření dynamiky na straně 25.
Rychlých aut je dnes hodně, mýtus pramenící z historie, že nejrychlejší na okresky je EVO/STI, už dnes určitě úplně neplatí. Nemusí to ani být A45 AMG nebo Focus RS, ale i auta typu Golf R nebo GTI Clubsport jsou hodně rychlé. Eva a STI jsou dnes primárně o pocitu z řízení (než o rychlosti) a o chování na sněhu/mokru, protože čtyřkolky s poctivými 3 mechanickými diferenciály dnes již skoro nikdo nedělá, proto teď všichni šílí z Yarisu GR. Focus RS úplně očekávání nenaplnil, má sice vektorování vzadu, ale chabý střední diferenciál a takové táhlé čisté drifty jako Evo neumí (A45 AMG a nový Golf 8 R mají podobný typ pohonu).
Těžko se to vysvětluje, každý si to musí zkusit sám. Já nejsem nějaký Evo fanatik, to bych ho asi neprodával a byly chvíle kdy mě štvalo (když chodily faktury ze servisu vždy na 2-3x násobek očekávané částky), ale jízdními vlastnostmi mě dostalo. Yaris podle prvních testů funguje velmi dobře, ale prý díky kompaktním rozměrům, minimálním převisům a menšímu rozvoru se vždy rychle utrhne a má zase tendenci se rychle vrátit zpět a "nedá se s ním mezi zatáčkami tancovat jako s Evem" (citace powerslidelovera z instagramu).
Rychlých aut je dnes hodně, mýtus pramenící z historie, že nejrychlejší na okresky je EVO/STI, už dnes určitě úplně neplatí. Nemusí to ani být A45 AMG nebo Focus RS, ale i auta typu Golf R nebo GTI Clubsport jsou hodně rychlé. Eva a STI jsou dnes primárně o pocitu z řízení (než o rychlosti) a o chování na sněhu/mokru, protože čtyřkolky s poctivými 3 mechanickými diferenciály dnes již skoro nikdo nedělá, proto teď všichni šílí z Yarisu GR. Focus RS úplně očekávání nenaplnil, má sice vektorování vzadu, ale chabý střední diferenciál a takové táhlé čisté drifty jako Evo neumí (A45 AMG a nový Golf 8 R mají podobný typ pohonu).
Těžko se to vysvětluje, každý si to musí zkusit sám. Já nejsem nějaký Evo fanatik, to bych ho asi neprodával a byly chvíle kdy mě štvalo (když chodily faktury ze servisu vždy na 2-3x násobek očekávané částky), ale jízdními vlastnostmi mě dostalo. Yaris podle prvních testů funguje velmi dobře, ale prý díky kompaktním rozměrům, minimálním převisům a menšímu rozvoru se vždy rychle utrhne a má zase tendenci se rychle vrátit zpět a "nedá se s ním mezi zatáčkami tancovat jako s Evem" (citace powerslidelovera z instagramu).
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Včera proběhl první výlet za sněhem s STI, kdo by to byl řekl, jen v okolí Prahy. Krkonoše snad příští týden. Takže jsou to jen takové první dojmy z ne úplně ideálních podmínek, na hezkých silničkách nebylo moc sněhu a tam kde sníh byl, tak to bylo zase rovné, nebo úzké.
- v režimu auto- se tomu opravdu docela chce házet zadkem, to se třeba s Imprezou GT fakt nedá srovnat, ta se musela mnohem víc pobízet, je to určitě jak motorem, tak pohonem
- zábava s tím je, nicméně není to tak čitelné, plynulé a hodné jak Evo, které stačí pod plynem poslat do zatáčky a pak v podstatě s volantem rovně auto zatáčku samo vykrouží, jen s minimálníma korekcema... přišlo mi, že STI ustřelí zadek, pak je třeba dát kontra, pak zase zpět, prostě daleko víc práce, ale uvidíme příští týden v Krkonoších v nějakém širším vracáku a v různých režimech
- taky jsem měl dojem, že STI víc potřebuje souvislou vrstvu sněhu a je horší v těch střídavých podmínkách, které včera byly, že se konstantně měnily podmínky mokro/břečka/sníh/led, někdy i v rámci zatáčky, že každé kolo bylo na jiném povrchu, v tomto případě dělalo STI pokaždé něco jiného, podle toho jak diferáky zrovna svořily nebo nesvořily... někdy jelo nedotáčivě, někdy neutrálně, někdy přetáčivě... v tomhle Evo funguje daleko lépe a čitelněji
- jinak mě to bavilo, prázdné zasněžené silnice, ostrý Subaru zvuk a odfukování HKS bov, příjemně strávený večer
- Skácela už si asi odpustím, čas hrozně letí a nemá smysl to tam dávat na pár svezení, to raději nabídnu za zajímavější cenu, z tvrzení kamaráda co měl STI se Skácelem i Evo, a informací od včerejšího kolegy s hawkem, který Skácela má, jsem si dovolil usoudit, že Skácel z STI to Evo stejně neudělá, ovládá jen středový diferenciál, nikoliv vektorování na zadní nápravě, těch kouzel má Evo prostě víc
- musím poděkovat prvnímu majiteli, to auto udělal fakt hezky, super zvuky, jede to příjemně, není to přefoukané, motor se nehřeje díky většímu chladiči, budíky na teploty jsou fakt povedené... dobrá práce... (taková malá reklama - na prodej od března )
- v režimu auto- se tomu opravdu docela chce házet zadkem, to se třeba s Imprezou GT fakt nedá srovnat, ta se musela mnohem víc pobízet, je to určitě jak motorem, tak pohonem
- zábava s tím je, nicméně není to tak čitelné, plynulé a hodné jak Evo, které stačí pod plynem poslat do zatáčky a pak v podstatě s volantem rovně auto zatáčku samo vykrouží, jen s minimálníma korekcema... přišlo mi, že STI ustřelí zadek, pak je třeba dát kontra, pak zase zpět, prostě daleko víc práce, ale uvidíme příští týden v Krkonoších v nějakém širším vracáku a v různých režimech
- taky jsem měl dojem, že STI víc potřebuje souvislou vrstvu sněhu a je horší v těch střídavých podmínkách, které včera byly, že se konstantně měnily podmínky mokro/břečka/sníh/led, někdy i v rámci zatáčky, že každé kolo bylo na jiném povrchu, v tomto případě dělalo STI pokaždé něco jiného, podle toho jak diferáky zrovna svořily nebo nesvořily... někdy jelo nedotáčivě, někdy neutrálně, někdy přetáčivě... v tomhle Evo funguje daleko lépe a čitelněji
- jinak mě to bavilo, prázdné zasněžené silnice, ostrý Subaru zvuk a odfukování HKS bov, příjemně strávený večer
- Skácela už si asi odpustím, čas hrozně letí a nemá smysl to tam dávat na pár svezení, to raději nabídnu za zajímavější cenu, z tvrzení kamaráda co měl STI se Skácelem i Evo, a informací od včerejšího kolegy s hawkem, který Skácela má, jsem si dovolil usoudit, že Skácel z STI to Evo stejně neudělá, ovládá jen středový diferenciál, nikoliv vektorování na zadní nápravě, těch kouzel má Evo prostě víc
- musím poděkovat prvnímu majiteli, to auto udělal fakt hezky, super zvuky, jede to příjemně, není to přefoukané, motor se nehřeje díky většímu chladiči, budíky na teploty jsou fakt povedené... dobrá práce... (taková malá reklama - na prodej od března )
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
emve, podle toho jak hodnotis STI v porovnani s evo tak jasne plyne, ze sti je pro zkusene ridice, kteri vedi co a jak udelat, kdezto evo je hracka pro kazdeho, protzoe udela vse za ridice.
K romu vektorovani, mylsim si, ze sti ho ma, laespon sjem to nekde cetl.
K romu vektorovani, mylsim si, ze sti ho ma, laespon sjem to nekde cetl.
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Žádné vektorování tam to STI IMHO nemá, jen to svoruje. V tomhle je prostě Evo lepší a STI ho v tomhle nemůže nikdy dohnat. Tak to asi myslel emve a já s ním souhlasím.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Tak ono je otazkou, co si pod aktivnim vektorovanim predstavujete. Zatimco misak to resi pres "chytre" diferencialy, STI (nevim od jakeho roku) pribrzduje vnitrni kolo. Asi je jasne, jake reseni je lepsi
augi: ktere z tech aut v podpisu aktialne mas (pripadne jsou v rodine)? Je to dost matouci
augi: ktere z tech aut v podpisu aktialne mas (pripadne jsou v rodine)? Je to dost matouci
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
To nechtěj vědětnewli píše:augi: ktere z tech aut v podpisu aktialne mas (pripadne jsou v rodine)? Je to dost matouci
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Augi ma vsechny, jak jinak.
stazeno z netu:
Subaru Active Torque Vectoring (ATV) applies light brake pressure to the inside front wheel as your Subaru car carves a corner, which pushes more power to the outside front wheel, reducing wheel spin and sharpening handling. Standard on: 2015 and later Outback, Legacy, WRX, and STi.
Diferaky u eva jsou maximalne lamelove (i stredni), si myslim, cili je to taky mechanicka zalezitost, jejich sevreni vsak muze byt urychlene elektronikou (coz asi je), ale zadne extra kouzlo to neni. Do sti se daji taky dopredu i dozadu dat lamelove diferaky, tak to ma mysim STI Spec C.
stazeno z netu:
Subaru Active Torque Vectoring (ATV) applies light brake pressure to the inside front wheel as your Subaru car carves a corner, which pushes more power to the outside front wheel, reducing wheel spin and sharpening handling. Standard on: 2015 and later Outback, Legacy, WRX, and STi.
Diferaky u eva jsou maximalne lamelove (i stredni), si myslim, cili je to taky mechanicka zalezitost, jejich sevreni vsak muze byt urychlene elektronikou (coz asi je), ale zadne extra kouzlo to neni. Do sti se daji taky dopredu i dozadu dat lamelove diferaky, tak to ma mysim STI Spec C.
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Tak to je hodně svérázný výklad, který mě dost pobavil, ale asi se na subaru fóru dal čekat.lazard píše:emve, podle toho jak hodnotis STI v porovnani s evo tak jasne plyne, ze sti je pro zkusene ridice, kteri vedi co a jak udelat, kdezto evo je hracka pro kazdeho, protzoe udela vse za ridice.
K romu vektorovani, mylsim si, ze sti ho ma, laespon sjem to nekde cetl.
Evo prostě funguje lépe, z hlediska pohonu. Tečka. A úplně všechno za tebe taky neudělá. Nelze doporučit nic jiného než vyzkoušet.
Dle tvé úvahy je na Nurburgringu třeba Porsche 911 GT3 pro amatéry, protože dobře funguje, a Škoda Favorit je pro zkušené řidiče, kteří ví co dělají, aby se nerozsekali.
K tomu vektoringu, dohledal jsi to správně, tohle řešení je ale podle mě hodně levná náhražka, co mají i Golfy GTI místo samosvoru, nikdy to nebude fungovat jak poctivá mechanika. Mají to i McLareny na zadní nápravě, ty to mají hodně vychytané (technologie z F1), ale i tak to má své limity.
Já jsem dohledal výklad toho zadního diferenciálu Eva, viz níže. A jinak souhlas, STI Spec. C je ten pravý ekvivalent Eva, skutečný homologační speciál, bohužel jen RHD pro Japonsko.
Active Yaw Control (zkr. AYC) je automobilová funkce, která používá aktivní diferenciál k přenosu točivého momentu na kola, které mají momentálně vyšší přilnavost. Na rozdíl od tradičních mechanických samosvorných diferenciálů, AYC je řízena elektronicky.[1][2]
AYC byla navržena automobilkou Mitsubishi Motors a poprvé byla představena na vozidle Lancer Evolution IV. Byla montovaná do každé následující generace, a také byla použita v Mitsubishi Galant VR-4 verzi osmé generace vozu Mitsubishi Galant sedan a Legnum wagon. Pozdější vývoj vedl ke S-AYC (Super-Active Yaw Control), která byla nejprve představena ve vozidle Mitsubishi Lancer Evolution VIII, který využíval planetovou převodovku, která mohla přenést ještě větší točivý moment než předchozí systémy.[3][4] AYC a S-AYC bylo možné vidět i v několika konceptech na základě Lanceru Evolution, jak CZ3 Tarmac, Tarmac Spyder, Montero Evolution, RPM 7000 nebo Concept-X.[5]
AYC je založena na počítačově-řízeném zadním diferenciálu, který aktivně rozděluje točivý moment na základě informací od různých snímačů ve vozidle, které měří podélné a příčné zrychlení vozidla, řízení, brzdy a pozice plynového pedálu.[2] Když je vozidlo vybaveno ABS rovněž jsou zahrnuty vstupní parametry. Dosahuje to pomocí dvou hydraulických spojek, které omezují točivý moment na jednotlivé nápravy. AYC je systém orientovaný na výkon, který má za cíl zvýšit rychlost v zatáčkách.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Souhlasím, že pohon má evo vyřešený lépe než sti.
Tvůj příklad srovnání porsche se škodou je o něčem jiném. A už se k tomu nebudu vyjadřovat.
Ať Ti to jezdí, ať jedeš.s čím jedeš.
Tvůj příklad srovnání porsche se škodou je o něčem jiném. A už se k tomu nebudu vyjadřovat.
Ať Ti to jezdí, ať jedeš.s čím jedeš.
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Děkuji, já STI nezatracuju, jak jsem psal, bavilo mě to.
Pokud bych měl někomu doporučit co si koupit, tak bych v současné době hodně váhal. Na uloženku asi Evo, na ježdění spíš STI. Evo ve slušném stavu je dnes za 700+, STI MY15+ se dá pořídit za méně někdy ještě s dobíhající zárukou. U STI je škoda těch motorů a bohužel ani ty převodovky nejsou úplně top, jak se ukázalo, ale člověk aspoň neřeší korozi a jiné problémy související se starším autem.
Využívat Evo ve stylu jako ve videu na předchozí straně s Lukášem Bártíkem bude čím dál méně reálné s ohledem na ceny a navíc ještě nedostupnost dílů. Nevím jestli jsem to sem psal, ale řešil jsem poměrně dlouho problém s nestabilním volnoběhem na Evu, když se postupně vše vyměnilo a problém nebyl vyřešen, zbývalo vyměnit škrtící klapku (nešla opravit/vyčistit), ta jednak stojí v originálu v Mitsubishi cca 40 tis. Kč, a za druhé nikde v EU není skladem a do Japonska dealeři nevidí. Nakonec se sehnala od Komárka, ale i on a 4turbo ty díly taky nebude mít věčně. Nejsou ani už náhradní polomotory, ty poslední se prodávaly okolo 250 tis. Kč.
Pokud bych měl někomu doporučit co si koupit, tak bych v současné době hodně váhal. Na uloženku asi Evo, na ježdění spíš STI. Evo ve slušném stavu je dnes za 700+, STI MY15+ se dá pořídit za méně někdy ještě s dobíhající zárukou. U STI je škoda těch motorů a bohužel ani ty převodovky nejsou úplně top, jak se ukázalo, ale člověk aspoň neřeší korozi a jiné problémy související se starším autem.
Využívat Evo ve stylu jako ve videu na předchozí straně s Lukášem Bártíkem bude čím dál méně reálné s ohledem na ceny a navíc ještě nedostupnost dílů. Nevím jestli jsem to sem psal, ale řešil jsem poměrně dlouho problém s nestabilním volnoběhem na Evu, když se postupně vše vyměnilo a problém nebyl vyřešen, zbývalo vyměnit škrtící klapku (nešla opravit/vyčistit), ta jednak stojí v originálu v Mitsubishi cca 40 tis. Kč, a za druhé nikde v EU není skladem a do Japonska dealeři nevidí. Nakonec se sehnala od Komárka, ale i on a 4turbo ty díly taky nebude mít věčně. Nejsou ani už náhradní polomotory, ty poslední se prodávaly okolo 250 tis. Kč.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Ta nedostatkovost dilu me prekvapuje. Jeden by cekal, ze kdyz je zajem (a zajem bych zde cekal), vyrobce dil doda - i kdy treba draho ...
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Já to taky nechápu, Evo je kult, po světě jich jezdí spousta, lidi se už s ohledem na ceny snaží ty auta udržovat, takže ta komunita a poptávka po dílech bude fungovat ještě dlouho, a Mitsubishi ukončí výrobu náhradních dílů.
Řešení snad bude vždycky, až dojdou origo díly, tak se budou kupovat díly tuningové, bude se repasovat, nebo vyrábět individuálně jako u veteránů, ale nebude to plug and play. Já jsem tu škrtící klapku zvažoval i tuningovou, ale měla jiný průměr, takže by to bylo složitější.
Řešení snad bude vždycky, až dojdou origo díly, tak se budou kupovat díly tuningové, bude se repasovat, nebo vyrábět individuálně jako u veteránů, ale nebude to plug and play. Já jsem tu škrtící klapku zvažoval i tuningovou, ale měla jiný průměr, takže by to bylo složitější.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20617
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Taky Jula Gál brečel, za kolik prodali tréninkový a kolik by dostali dnes
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Speedys4
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 241
- Registrován: pon kvě 16, 2011 3:41 pm
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Krupka (okr.Teplice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
ale to se bavíte o modelu EVO IX pouze ne? 7,8, US verze, ty tyhle ficurky AYC nemely nebo se pletu? a je to dalsi slozita vec co se akorat muze posrat Subaru dle me v tomhle pusobi bytelneji, to same kvalita prevodovek a diferencialu ve prospech Subaru.
a za kolik STI bude na prodej? (kamarada by to zajimalo, pokud bude cena blizko toho , co stalo..)
a za kolik STI bude na prodej? (kamarada by to zajimalo, pokud bude cena blizko toho , co stalo..)
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Pleteš si to no.. Evropské Evo 8 a 9 jsou z hlediska pohonu identické, oba mají aktivní střed ACD a vzadu vektorování SAYC... Sedmička má vzadu slabší pumpu AYC.
U Amerik si to přesně nepamatuju. Ale mám dojem, že osmička nemá ACD a vzadu má lamelový diferenciál, devítka už má ACD a vzadu si nejsem jist, jestli SAYC, nebo lamelák. Většina amerických Ev v inzerci v Čechách jsou osmičky, ačkoliv se tváří jako devítky.
S kvalitou převodovek moc nemůžu souhlasit, pětikvalt na Evu je bytelný (šestikvalt už méně), nicméně na STI MY15+ jsou převodovky z bláta, viz předchozí diskuse v tomto vlákně, v servisu mi bylo potvrzeno, že je to běžný stav po 100 tis. km, když jsem dělal GO. Kamarád novinář mi tvrdil, že na novinářských autech škrtaly synchrony a nešlo moc řadit už po 15 tis. km.
Ohledně kamaráda-zájemce na STI máš SZ.
U Amerik si to přesně nepamatuju. Ale mám dojem, že osmička nemá ACD a vzadu má lamelový diferenciál, devítka už má ACD a vzadu si nejsem jist, jestli SAYC, nebo lamelák. Většina amerických Ev v inzerci v Čechách jsou osmičky, ačkoliv se tváří jako devítky.
S kvalitou převodovek moc nemůžu souhlasit, pětikvalt na Evu je bytelný (šestikvalt už méně), nicméně na STI MY15+ jsou převodovky z bláta, viz předchozí diskuse v tomto vlákně, v servisu mi bylo potvrzeno, že je to běžný stav po 100 tis. km, když jsem dělal GO. Kamarád novinář mi tvrdil, že na novinářských autech škrtaly synchrony a nešlo moc řadit už po 15 tis. km.
Ohledně kamaráda-zájemce na STI máš SZ.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS