Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 198 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
Richieho OtBR 
Autor Zpráva
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 762
Bydliště: Řeka
Zdar a sílu a vše nej do nového roku (heh to bude vypadat zábavně v průběhu diskutování).

Tak Passatu jsem se cca v půlce prosince zbavil a stihli jsme dát do kupy s Tomášem Klímou z BoxerAuta mého Outbacka, o kterém vám teď něco povím, trochu to srovnám s ostatní produkci naší oblíbené značky, ale také s tím verglem, co jsem teď chvíli měl na kšeft.

Příloha:
IMG_20181215_141037.jpg
IMG_20181215_141037.jpg [ 342.97 KiB | Zobrazeno 2239 krát ]


Proč Outback

Vše to začalo ještě předtím, než jsem prodal Imprezu (snad na ní budou hodní) - už předem jsem tak nějak uvažoval co dále. No chtěl jsem něco novějšího, pač jsem teď dost v autě, chtěl jsem to v automatu (opět protože jsem dost v autě a taky proto, abych už nedělal na cestách ty prasárny) a taky jsem chtěl, aby to bylo větší pro případný transport kol, spaní nejen na srazech atd. A další a důležitá podmínka, musel to být relativně výhodný kauf. Takže jsem zvažoval, jestli něco dovézt nebo opravit.

Z toho mi automaticky vypadla Impreza a Forester, jsou prostě malé a tak jsem se začal dívat po VI Legacy (BP) (nebo Outback) po faceliftu, protože to je krásné auto, ještě pořádně mechanické a prostě tak nějak Subaru - fajn. Jeden mi utekl od známé za velmi slušné peníze, druhý jsem volal, když si to zrovna pán odvezl. Škoda říkám si. No a v tom na mne začala nějak působit rozměrnější následující generace, paradoxně kvůli CVT. Problém byl v tom, že jsem nechtěl tu převodovku 4EAT, která se dává do všech motorizací BP Legacy a tím, že je to 4-kvalt, to auto hrozně zabíjí jak dynamikou, tak ekonomikou. Řešení by byla H6, ale tu bych neuživil a ty se na plyn moc nehodí. Takže si říkám, hurá na CVT. No a tak nějak jsem se do toho nejhnusnějšího Subaru (Outback BR) postupem času tak zamiloval, že jsem si nemohl připustit nic jiného. Největší devíza: Je to OBŘÍ. Tedy aspoň oproti BP.

Jak jsem k tomu svému přišel

Nakonec mi volal Tomáš Klíma z BoxerAuta, že mu tam stojí na servise tohle auto za přijatelný peníz s vadou motoru a převodovky, tak jsme se domluvili. Nevyšlo, majitel couvnul, pak jsme se chvili neslyšeli a po nějakých peripetiích jsem to auto nakonec koupil. No koupil, sehnal jsem motor, naložil ho jedno hezké úterý na paletu a ten samý týden v sobotu jsem sedal ráno na vlak do Prahy pro hotové (částečně) auto, a teď jsem ho koupil. Sedl jsem do něj a jel na cestu zpátky. Tímto díky za pomoc Tomášovi a hlavně za rychlost jakou se jal toho ležáku zbavit a vytvořit si místo na place! Převodovku jsem řešil už doma a naštěstí ji nakonec asi nic nebylo :D Miluju, když se věci opraví samy (nebo stačila výměna oleje s výplachem, vypadalo to na zalepený solenoid, který ovládá zámek hydrodynamického měniče). Tak a to je asi o tom, jak jsem dospěl k tomu, že mám doma Outback 2010 s CVT.

Příloha:
IMG_20181215_141110.jpg
IMG_20181215_141110.jpg [ 257.59 KiB | Zobrazeno 2239 krát ]


Jak jezdí? Třeba oproti Passatu 4motion

Teď k autu samotnému. V prvé řadě, jak jsem tady již párkrát zmínil. Je to obr, což je na tom úplně nejlepší. Vzadu je místa jak v Superbu (a tam se musí nechat, tam je místa dost), kufr je velký, můžu sklopit sedadla páčkou v kufru (úúú simply clever) a tak vznikne dodávka nebo ložnice. Vyhovující.
Jízdní vlastnosti si nezadají s předchozími generacemi. Opět stabilní a jisté chování, tak jak to mám na těch autech rád, konečně se cítím jako doma. Tady se trochu vrátím k Passatu, který byl sice rychlý, ale podmínkou byla suchá silnice, potom ano, bylo zajímavé. Jakmile se povrch zhoršil, třeba nasněžilo, tak horší jízdní vlastnosti jsem asi ještě nezažil, tedy v autě s 4x4 pohonem. Passat byl pomalejší než moje předokolková Honda, tu nedotáčivost by si (ne)měl zažít každý, ať si váží, v čem si vozí prdel. To bylo vysloveně děsivé. Poznámka: Auto mělo udělanou geometrii a slušné gumy. Když porovnám Outback s Imprezou, tak auto se chová relativně podobně, taky mírně nedotáčivé / neutrální, při nahození uletí prdel. Samozřejmě se bavím o takovém normální jízdě. Pod plynem nelze srovnávat ani říditelnost, ani dynamiku. Tam bylo GT úplně jinde.

S tím se pojí i pocit jistoty, který opět zažívám v Outbacku, nevím proč, ale v Passatu jsem měl pocit, že každý den přijde nějaké velmi nákladné překvápko, že se sypne DSG, že klekne něco na motoru nebo na haldexu nebo parkovací brzdě (možná proto, že jsem ty auta často řešitl na servise). Prostě jsem cítěl, že něco bude určitě špatně. Tady je to přesný opak. Mám klid na duši a to je, tedy aspoň pro mne, poměrně důležité, pokud si máme s parťákem na cestách rozumět.

Příloha:
IMG_20181215_141411.jpg
IMG_20181215_141411.jpg [ 263.83 KiB | Zobrazeno 2239 krát ]


Chování CVT

Málem bych zapomněl zmínit jak se mi jeví vlastně chování té převodovky. V zásadě to funguje tak, že se rozjíždíte pomocí hydrodynamického měniče, ten se pak cca od 5 - 10 km/h zamkne a potom už to “řadí” na tvrdo. Je sranda, že i tyhle první generace se snaží simulovat virtuální stupně, někdy více, někdy méně. Obecně se mi líbí, že to nezatěžuje motor. Při běžném provozu jsou provozní otáčky motoru od 1500 - 3000 ot. Při nějaké rychlejší akceleraci třeba ke 4000 ot. Flat out jsem nezkoušel, protože jsem měl ještě záběhový (nebo výplachový teda spíše) olej. Třeba na dálnici jedete 140 km/h a po rovině drží cca 2500 ot./min, z kopce třeba 2300 ot./min. a do kopce letí otáčky třeba na 3000 ot. Takže se motor asi nenadře, protože nikdy nebude ve 100% zatížení, vždy spíše v částečném a korigovat si to bude otáčkama. Ano toto kolísání jde zastavit přepnutím do “manuálu”...

4x4 alá Haldex?

Pak jsem byl samozřejmě také na pochybách, jak bude fungovat systém 4x4 s tou MPT spojkou. Na cestě je to znát - ani tak při klasické jízdě, ale hlavně při výjezdech například ze zatáček nebo křižovatek, prostě v tu situaci, kdy si chci trochu urvat prdel. Je cítit, že zadní kola mají prodlení nebo spíše nejsou preferovaná z principu pohonu. Tím tuplem ve vyšších rychlostech a agresivnější jízdě to prostě klasická 3-diferáková koncepce není. A pak jsem samozřejmě zavítal do terénu. Tady u nás napadlo hodně sněhu, tak jsme se jali navštívit dlouho neprojeté lesní cesty v horách a v tedy jsem si řekl, že to s tím MPT tak strašné není ani náhodou. Především při přejezdu sníh - potůček - sníh do prudkého stoupnání v zatáčce při maximálním křížením náprav, kdy auto jelo prakticky po dvou kolech. Outback zabral, projel a jel dále... Účel to plní. Obecně přes svojí váhu působí docela lehce... No váhu, ono na tak velké auto není 1650 kg zase tak moc.

Příloha:
IMG_20190105_201751.jpg
IMG_20190105_201751.jpg [ 180.91 KiB | Zobrazeno 2239 krát ]


“Zánovní” auto? Komfort?

Teď něco ke komfortu a komfortním funkcím. Tady Imprezu asi vzpomínat nebudu. Snad jen sedadla. Sedadla v GT byly asi ty nejlepší civilní sedadla, ve kterých jsem seděl. Passat neměl špatné sedadla. Když jsme u toho sezení, můžu srovnat například s koženými sedadly v Legacy III, které jsem kdysi měl. Tam jsem v nich lítal a klouzal. V OTB to pohledově děsí, ale jsou měkké, takže člověk do nich zapadne a relativně má oporu v zatáčkách, samozřejmě jsou vyhřívaná.

Moje nejoblíbenější novodobá vychytávka je tedy bezklíčový přístup a start. To mi přijde jako super věc. Potom dvouzónová klimatizace není na škodu, ani multifunčkní volant, couvací kamera se hodí, ale v těchto podmínkách je skoro vždy zašpiněná a jde tam vidět docela prd. Tady je dost podobností právě s Passatem, který byl z podobné doby. Jen ten neměl couvací kameru, zase měl parkovací senzory vzadu i vpředu. Jo Outback má sklápěcí zrcátka. V praxi to nepoužívám a ani mě nenapadne to tlačítko zmáčknout. Další rozdíl jsou sedadla s pamětí, to neměl ani Passat a je to fajn. Zvlášť když jde namapovat pozice i v závislosti na použitém klíči, takže žena má jeden, já druhý. Když přijde daný klíč k autu, automaticky se nastaví sedadlo. Ú jééé… Dešťový senzor… Ou jéééé…

Příloha:
IMG_20181222_173403.jpg
IMG_20181222_173403.jpg [ 133.12 KiB | Zobrazeno 2239 krát ]


Infotainment….

Ten je tradičně Subaru - strašný. Nevím jestli ten nový Starlink dosahuje kvality systému konkurence před 5ti lety, ale ten co je v BR je vysloveně strašný. Stejně strašný, jako byl v BP po faceliftu. Ten co dělal grafický návrh by si měl dát facku. I když si vezmu systém z BP před FL, tak to aspoň vypadá trochu dobře. Strašné, ale měnit to nebudu funkčně je to relativně dobré. Telefon spojím, hovor příjmu z volantu. Rádio hraje, to je všechno. Jen by to nemuselo být tak hnusně graficky zpracováno. Navigace je v dnešní době samozřejmě k ničemu.

Věci co mě serou a budu to řešit
    - světla - svítí blbě, jsou asi už vypálené ty projektory - uvažuju sviťlip.cz nebo bixenony.cz, kdyby jste věděl někdo o něčem na severní Moravě, rád budu vědět
    - in progres je předělání do plynu s lineárním přívstřikem benzínu a přímazem ventilů, kdy od nějakých 4000 ot už to pojede jen na benzín.
    - ošetření podvozku

Věci co mě serou, ale řešit je nebudu (nebo nemám jak)
    - má to elektronickou ruční brzdu - pointa tohoto systému mi zcela uniká napříč automobilkami - používat se to dá, ale v krizové situaci si tím nepomůžeš…
    - infotainment byl hnusný už v době vydání - náhrada za nějaké android panel by asi šel, ale nebudu do toho cpát prachy
    - nelze vypnout stabilizace úplně - přitom by se to dalo ovládat docela slušně si myslím
    - je to obecně tak škaredé, až si člověk prostě musí zvyknout. Interiér, exteriér, všechno…

Shrnutí
Tohle auto mi docela vyhovuje. Spokojenější bych byl asi s 3.6, ale ty se pohybují v rozdílných cenách asi tak jako GX vs. GT. Obecně si cením hlavně toho, že Subaru z roku 2010 mě naplňuje klidem a jistotou, má dobré jízdní vlastnosti, působí bytelně a přitom neváží více, než je nutné.

Tak jsem se pěkně vygrcal, ale třeba to někomu osvětlí, některé věci a třeba se bude snáze rozhodovat.


Přílohy:
IMG_20181222_114624.jpg
IMG_20181222_114624.jpg [ 227.38 KiB | Zobrazeno 2239 krát ]

_________________
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Nissan Almera 2000 1.4

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus
ex. Honda Civic 6. 1.5VTEC-E / ex. VW Passat CC 3.6 220kw 4x4 / ex. BMW E30 / ex. Mitsubishi Pajero II V6-3000 / ex. Chrysler Voyager II 2.5TD / ex. Škoda Favorit


Naposledy upravil MrRichie dne ned lis 10, 2019 11:37 pm, celkově upraveno 5

úte led 08, 2019 8:13 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 762
Bydliště: Řeka
Servisní knížka
??.12.2018 - cca 202 300 Km
- výměna motoru, rozvodů, vodní pumpy, olejový servis, olejový servis převodovky s výplachem

3.1.2019 - 203 542 Km
- výměna čelního skla kvůli prasklině

11.1.2019 - 205 096 km
- výměna motorového oleje s výplachem - Motul 5W/40
- výměna chladící kapaliny s výplachem - použit standard JKS (Japanese a Korean standard)
- výměna oleje předního a zadního diferenciálu Motul 300 75w/90
- instalace LPG s trvalým přívstřikem benzínu a valvesaverem

18.1.2019 - 205 500 km - svolávací akce
- výměna el. ruční brzdy za novou
- výměna plastových krytů motoru stěrače (nevím, přesně které se měnily)
- výměna airbag (asi jen spolujezdce)

26.2.2019 - 210 329 - CVT
- výměna mechtroniky CVT v Subaru
- olej v převodovce
- více zde: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=39&t=7898&start=67

3.-8.4.2019 - 213800 km - čištění interiéru
- komplet odstrojení interiéru (kromě palubní desky)
- tepování koberce, sušení, impregnace sedadel a plastů,
- kontrola a ošetření elektroinstalace
- vyvoskování dutin, nástřik karosérie zevnitř
- více zde: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=39&t=7898&p=399557#p399557

26.-29.4.2019 - 215 8xx - podvozek, brzdy, světla
- čištění zadních brzd a výměna desek (Ferodo)
- očištění a nástřik podvozku, náprav a všeho kolem
- světla, rozborka, tuning a zlepšení svítivosti
- více zde: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=39&t=7898&start=138

7.5.2019 - 216936
- výměna oleje + filtr Motul 5W/40

22.-23.5.2019 - 218350
- výměna všech kostí stabilizátorů a silentbloků stabilizátorů
- instalace aftermarket mlhovek s denním svícením
- popis instalace, problémů, řešení zde: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=39&t=7898&p=406715#p406715

14.6.2019 - 221181
- dokončení repase světel - instalace pochromovaných parabol
- dopojení mlhovek po instalaci denního svícení.
- info zde: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=39&t=7898&p=409614#p409614

20.6.2019 - 221617
- geometrie - nakonec stačila pouze kontrola, vše v normě
- a/c servis - odsáto 370gr, doplněno 450gr + olej atd. Vše v pořádku

12.7.2019 - 226300
- výměna LZ ložiska kola - SNR (NTK)
- výměna oleje a filtrů (Motul 5w-40, filtry HBJ a Valeo)
- čištění a kontrola předních brzd....

20.9.2019 - 233500
- výměna PZ ložiska kola - SNR (NTK)
(dělátno asi o týden později)
- čištění škrtící klapky
- kontrola přední nápravy a brzd
- čištění a údržba přimazávání ventilů

12.10.2019 - 235995 Km
- výměna oleje 5W40 Motul (vč. filtru samozřejmě)

9.11.2019 - 238562 Km
- čištění chladičů
- výměna termostatu
- oprava podběhů předních
- výměna chladící kapaliny
- nějaké to vyčištění před zimou
- vyvážení a nasazení zimních kol (ty už jsem dával minulý týden)
- nějaká ta kontrola
- výměna filtru LPG
- STK (zítra, tedy 11.11.2019)

_________________
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Nissan Almera 2000 1.4

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus
ex. Honda Civic 6. 1.5VTEC-E / ex. VW Passat CC 3.6 220kw 4x4 / ex. BMW E30 / ex. Mitsubishi Pajero II V6-3000 / ex. Chrysler Voyager II 2.5TD / ex. Škoda Favorit


Naposledy upravil MrRichie dne ned lis 10, 2019 11:42 pm, celkově upraveno 20



úte led 08, 2019 8:16 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 762
Bydliště: Řeka
Cesty, zajímavosti, postřehy
- Roadtrip 2019 - 3828 km - Rakousko, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=39&t=7898&p=413272#p413272

_________________
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Nissan Almera 2000 1.4

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus
ex. Honda Civic 6. 1.5VTEC-E / ex. VW Passat CC 3.6 220kw 4x4 / ex. BMW E30 / ex. Mitsubishi Pajero II V6-3000 / ex. Chrysler Voyager II 2.5TD / ex. Škoda Favorit


Naposledy upravil MrRichie dne stř črc 10, 2019 10:47 pm, celkově upraveno 1



úte led 08, 2019 8:17 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Příspěvky: 2436
Bydliště: Ostrava
Welcome back!

_________________
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)


úte led 08, 2019 8:20 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 6138
Bydliště: Opava
tyjo .. Richie … gratuluju !!!! paradni auto, paradni popis … to by mohl vydat kterykoliv automobilovy platek jako profi recenzi :)
at to jezdi a dela ti jen radost :)

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


úte led 08, 2019 8:20 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 762
Bydliště: Řeka
A nyní moje dotazy:

1. pochopil někdo systém ekvalizéru u toho našeho skvělého infotainmentu? Proč tam nemůžou být jen výšky středy a basy... Jsou tam nějaké frekvence, gain a ještě něco. Mi se to zdá hrozně přebasované, ale prostě neumím to nastavit.

2. repase xenonů na severní Moravě?

_________________
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Nissan Almera 2000 1.4

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus
ex. Honda Civic 6. 1.5VTEC-E / ex. VW Passat CC 3.6 220kw 4x4 / ex. BMW E30 / ex. Mitsubishi Pajero II V6-3000 / ex. Chrysler Voyager II 2.5TD / ex. Škoda Favorit


úte led 08, 2019 8:20 pm
Profil
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 09, 2009 6:07 pm
Příspěvky: 5364
Bydliště: praha
Gratulace k povozu. Souhlasím ze tohle je neskaredejsi generace,následující je oproti tomu krasavec,proto ho mam :-)

_________________
Outback 2,5i 5MT,121 kw, 8/2005, dekl Kofilka, v rodině
Impreza combi wrx 2.0 5MT, 195kw, 2003 PRODRIVE vikendovka
ford transit connect 2006 1.8 tdci 66kw - pracant
fiat ducato hymer - 1.9 td,1996, 4 jizda, 4 spani, Vmax 105km/h
OTB 2016 Comfort 08/18 ->


úte led 08, 2019 8:23 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Příspěvky: 891
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Zdravím Richarde.
Gratuluju k "novému" vozu a přeju ať slouží a dělá jen a jen radost ;)

Jinak k systému pohonu 4x4 s CVT. Mám pocit, že tady docela panují předsudky, že to nezvládne už tolik, co klasická mechanika. Je to nesmysl, zvládne a možná i víc. Viz např. tohle video Rasťi Chvály (myslím tím teda ten konec videa): https://www.youtube.com/watch?v=qnND_lDNwUQ Myslím, že dost slušné, když ještě vezmu v potaz, že jde o "obyč" FB20 dvojkovou atmošku, která nemá síly na rozdávání.
A nevím přesně, jak to je konkrétně u tohoto Oťase ze 2010 nastaveno, ale mám za to, že by to snad mělo být v základu 60:40, což rozhodně není až taková hrůza....

Tož nechť to teda slouží k spokojenosti =)

_________________
Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Peugeot 206c 1,4/2007/ & Touring Supermoto KTM SMT limited ed./2010/
Ex Subaru XV 2,0i MT Comfort/2016/ & Dacia Duster 1,5 dci 4x4 Exception/2014/ & spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT 1130 Café Racer


úte led 08, 2019 8:46 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv zář 08, 2011 1:19 pm
Příspěvky: 1377
Čau Richie, dobrá volba. Hele k těm lampám, dělal jsem je. Rozlepit, plastový vnitřek nechat pokovit, slepit, dát rozumné výbojky, rozleštit, nalakovat. Do 10k jsem se vlezl. Výsledek je "ucházející".
Ruční brzda: sleduj svolávačku, dostaneš komplet novou sadu brzdy.
LPG: mám pár týdnů na BR 2.5 montáž u HL pronanu, můžeme prodiskutovat, můžeš vyzkoušet.
K audiu, pokud ti to hraje basově, nemáš tak aktivovaný ten jejich zvýrazněný bas? Je to nějaká blbá funkce, která se po továrním restartu (odpojení baterky...) zaktivuje. Jednoduchý update je spešl sada repro od dynaudio pro LandCruisera, mám to v jednom autě a hraje to líp.
Určitě si dutiny a plechy zevnitř co nejdříve vystříkej voskem.
Dneska jsem taky zkoušel cvt/MPT v tom bílém bordelu, nemá to chybu, vyjedeš nesmysl.

_________________
Legacy GT 2010 sedan 5AT
Outback 2016 2,0D CVT
Legacy V kombi cvt MY2011 2,5i nově lpg
Outback 2004 BP/BL 2,5 4AT ex
Legacy III BE 2,5AT sedan MY2003 LPG ex
Outback 2015 2,5 CVT ex
Legacy 2007 2,0R AT LPG Vialle ex
Legacy 2006 2,0R MT ex


úte led 08, 2019 9:32 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 762
Bydliště: Řeka
Mareka píše:
Welcome back!

Jó, dlouho to netrvalo. :) Ani nemělo. :D

hamoun píše:
tyjo .. Richie … gratuluju !!!! paradni auto, paradni popis … to by mohl vydat kterykoliv automobilovy platek jako profi recenzi
at to jezdi a dela ti jen radost

Hamoune díky... Kdy ty se zbavíš toho koncernu? A koupíš něco co je pro rodinu, tedy jízdně slušné, aby ti nehrozilo, že to zahodíš někde nevyzpytatelně :D Jinak díky za pochvalu mých blábolů, ale myslím, že to tak úplně na nějaké uveřejňování není, dost, že to tady trpíte vy. :)

ladis77 píše:
Gratulace k povozu. Souhlasím ze tohle je neskaredejsi generace, následující je oproti tomu krasavec,proto ho mam

Ty sviňo! A myslíš, že bych taky neuvítal v garáži ten poslední model? Jenže ten je finančně jaksi někde jinde. Třeba časem.

PeteBiggy píše:
Zdravím Richarde.
Gratuluju k "novému" vozu a přeju ať slouží a dělá jen a jen radost

Jinak k systému pohonu 4x4 s CVT. Mám pocit, že tady docela panují předsudky, že to nezvládne už tolik, co klasická mechanika. Je to nesmysl, zvládne a možná i víc. Viz např. tohle video Rasťi Chvály (myslím tím teda ten konec videa): https://www.youtube.com/watch?v=qnND_lDNwUQ Myslím, že dost slušné, když ještě vezmu v potaz, že jde o "obyč" FB20 dvojkovou atmošku, která nemá síly na rozdávání.
A nevím přesně, jak to je konkrétně u tohoto Oťase ze 2010 nastaveno, ale mám za to, …

Ahoj PeteBiggy!

v základu to na suché cestě být 60:40 být nemůže, protože s absencí diferenciálu by se škubaly gumy a trpěl pohon - z principu věci. Proto jízdně nebude nikdy tak dobré, jako manuály nebo staré automaty s VTD. To je principiální záležitost a sebe lepší nastavení to nezachrání. V terénu je to věc druhá, protože pokud to pozná potřebu, tak to ten střed sevře natvrdo a je to prakticky jak s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, v tom může být výhoda, to ano. Další věc je, co ty třecí spojky vydrží, ale to bude asi dimenzované dostatečně, protože i ty staré MPT potvory ještě slouží, pokud vím.

_________________
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Nissan Almera 2000 1.4

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus
ex. Honda Civic 6. 1.5VTEC-E / ex. VW Passat CC 3.6 220kw 4x4 / ex. BMW E30 / ex. Mitsubishi Pajero II V6-3000 / ex. Chrysler Voyager II 2.5TD / ex. Škoda Favorit


úte led 08, 2019 9:34 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon bře 26, 2012 1:06 pm
Příspěvky: 4748
Bydliště: Holýšov
Na světla se zeptej v origo servisu. Ještě nedávno měli možnost je měnit i po zaruce za nové zadara pravé kuli tomu ze přestali svítit.


Sent from my XsMax using Tapatalk Pro

_________________
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017 - Obrázek
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Slepice ´18
---
Forester XT Sport 2017 (MY18) - 12,5l/100km
WRX STI Sport 2016 - 12,1l/100km
Forester XT 2014 - Executive - 10,71l/100km
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012 - 7,88l/100km
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html


úte led 08, 2019 9:36 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 05, 2018 1:25 pm
Příspěvky: 66
Bydliště: zlínsko
Ať tvůj vůz slouží jen a jenn ke spokojenosti...nemůžu než nepochválit tvůj popis stavu věcí, který už dneska vypovídá o tom, jak jej budeš mít rád. Opravu klobouk dolů před skvěle naspanou recenzi, kterou by mohli závidět i mnozí redaktoři, kteří se tím i živí, mnohdy tendenčně...jistě jsou i výborní..za mě dík J

_________________
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
Škoda Ocrtavia 1,9 TDI 81Kw - 10x kolem zeměkoule
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850


úte led 08, 2019 9:42 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 762
Bydliště: Řeka
suubaru píše:
Čau Richie, dobrá volba. Hele k těm lampám, dělal jsem je. Rozlepit, plastový vnitřek nechat pokovit, slepit, dát rozumné výbojky, rozleštit, nalakovat. Do 10k jsem se vlezl. Výsledek je "ucházející".
Ruční brzda: sleduj svolávačku, dostaneš komplet novou sadu brzdy.
LPG: mám pár týdnů na BR 2.5 montáž u HL pronanu, můžeme prodiskutovat, můžeš vyzkoušet.
K audiu, pokud ti to hraje basově, nemáš tak aktivovaný ten jejich zvýrazněný bas? Je to nějaká blbá funkce, která se po továrním restartu (odpojení baterky...) zaktivuje. Jednoduchý update je spešl sada repro od dynaudio pro LandCruisera, mám to v jednom autě a hraje …


Čus! Na to bych docela rád reagoval. Lampy dělají ve svitlip.cz za cca 10 000 Kč a je to obrovský rozdíl, neřekl bych o výsledku ucházející, ale vynikající, takže to bych nechal udělat jim, kdybych nenašel nikoho poblíž. Sám se podívej https://www.facebook.com/pg/svitlip/photos/?tab=album&album_id=940543439390942. My jsme jim tam ze servisu posílali světla asi dvoje a vím, že to vyšlo něco přes 10..

Na ruční brzdu jsem už objednaný. To je docela super, že mi to vymění, stejně jako torpédo a airbag. To jsem řešil právě tento týden. Ale to nevyřeší problém, že když budu někde nedotáčivý a budu potřebovat hrábnout na brzdu, tak tam páka nepřibude.

Na Audio jako takové si nestěžuji a ani nejsem nějak zatížen, takže spíše potřebuji jen porozumět nastavení ekvalizéru. Ten je tak nějak zbytečně složitý mi přijde.

K LPG - to jsem včera večer nechával na servise a rve se to tam. Rve se tam ten jejich nový hybridní systém, tak jak jsem psal. Asi to budu mít dříve než ty. Také HL Propan. Jsme s nimi docela spolupracovali a Jára spolupracuje dodnes.

Díky za poznámky. :) ,,,,| (*_^) |,,,,

_________________
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Nissan Almera 2000 1.4

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus
ex. Honda Civic 6. 1.5VTEC-E / ex. VW Passat CC 3.6 220kw 4x4 / ex. BMW E30 / ex. Mitsubishi Pajero II V6-3000 / ex. Chrysler Voyager II 2.5TD / ex. Škoda Favorit


úte led 08, 2019 9:44 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 762
Bydliště: Řeka
Kolben píše:
Na světla se zeptej v origo servisu. Ještě nedávno měli možnost je měnit i po zaruce za nové zadara pravé kuli tomu ze přestali svítit.

Tak to díky za tip. Určitě se zeptám, jak pojedu řešit příští týden ty svolávačky, ale pochybuji. Ale líná huba holé neštěstí... Zase na druhou stranu ušetřit desítku a více. :)

jiko01 píše:
Ať tvůj vůz slouží jen a jenn ke spokojenosti...nemůžu než nepochválit tvůj popis stavu věcí, který už dneska vypovídá o tom, jak jej budeš mít rád. Opravu klobouk dolů před skvěle naspanou recenzi, kterou by mohli závidět i mnozí redaktoři, kteří se tím i živí, mnohdy tendenčně...jistě jsou i výborní..za mě dík J

Já už to auto rád měl, ještě před tím, než jsem v tom vůbec jel. :D To je moje. Něco si vymyslím a pak to tak musí být. Nicméně ono shrnutí (spíše než recenzi) jsem se snažil psát pokud možno nezaujatě! :) Pokud se líbilo, jsem rád.

_________________
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Nissan Almera 2000 1.4

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus
ex. Honda Civic 6. 1.5VTEC-E / ex. VW Passat CC 3.6 220kw 4x4 / ex. BMW E30 / ex. Mitsubishi Pajero II V6-3000 / ex. Chrysler Voyager II 2.5TD / ex. Škoda Favorit


úte led 08, 2019 9:47 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Příspěvky: 891
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Ale no taak,60:40 u CVT samozřejmě běžně bývá,akorát nevím jak to konkrétně je nastaveno u tohoto ročníku Otika...

_________________
Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Peugeot 206c 1,4/2007/ & Touring Supermoto KTM SMT limited ed./2010/
Ex Subaru XV 2,0i MT Comfort/2016/ & Dacia Duster 1,5 dci 4x4 Exception/2014/ & spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT 1130 Café Racer


úte led 08, 2019 9:48 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 198 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: