Tak zlatíčko je zpátky, ikdyž teda... asi furt trochu zlobí
Nicméně kromě výměny oleje, brzdovky a x filtrů, asi všech řemenů a kladek a ptákovin v motoru (schválně, jestli to vydrží neskřípat déle jak 6 měsíců
) se tam tedy přehodilo řízení zrepasované od pana Kracíka. Na to se dali nové tyčky řízení a nějaké manžety a další voloviny. Při rozebrání se zjistilo, že daleko více teče ta pumpa, tak se dávala nová servopumpa - nějaká druhovýrobní. Měli jich prý 10 kusů, tohle byla poslední a na reklamaci se zatím nevrátila žádná. Takže mám šanci být první
Jo a pak se vařila ještě nějaká příruba na výfuku vepředu, když bylo řízení venku. Asi budu potřebovat usochat z nerezu i ty katalyzátory a svody
Dojmy z "nového" řízení - je to fakt jiný. Už když jsem se pokoušel vyparkovávat ze zaparkovanýho místa, tak se to chová jinak. Je to takový jistější, pevnější... předtím když jsem za to na místě bral, tak to bylo gumový - tím volantem jsem pohnul, ale vrátil se zpátky, pokud jsem víc nezabral, teď jde vážně na přesno. Bohužel to při tom taky docela ztuhlo
Při tom točení na místě to není ani znát, ale nejvíc se to projevuje někde na rychlejších okreskách - tam kde je potřeba tím volantem ve vyšší rychlosti trošku víc zatočit. Jak jsem to dřív pilotoval jednou rukou, tak to teď jde dost blbě a nemám moc jistotu, že tou jednou rukou to otočím
Nicméně objevil jsem dvě velká pozitiva: první je, že to vypadá, že se výrazně zmenšilo to tahání za volant od letních gum. Ještě to teda musim vzít někam na víc rozflákané okresky, pořád to nějakým způsobem má snahu tím volantem hýbat, ale přišlo mi to podstatně lepší, než předtím. A druhá obrovská výhoda: po prvé po 5 letech to jezdí doopravdy rovně, když ten volant pustím. Po všech minulých opravách se mi to auto při puštění volantu stejně lehce stáčelo ve sklonu silnice. Hezky to bylo vidět na dálnici, kde jednak když jsem volant pustil, tak to po chvíli začalo cestovat k odstavnému pruhu. A při opravách, kdy se jezdilo protisměrem, bylo vidět, že jsem musel zase naopak jít volantem na druhou stranu. Teď to jede fakt rovně, když to pustím, auto se ani nehne. Hurá, takže alespoň nějaký efekt to snad mělo
Subjektivně mi jinak přišlo, že se s tím jede fakt lépe, až na tu větší ztuhlost, když to člověk drží na prasáka. Projel jsem s tím trochu rychlejš ten kousek severního okruhu Prahy a pilotovalo se to moc příjemně.
No a aby to nebylo tak pozitivní, tak to mám zase rozbitý
V dálničních rychlostech se lehounce třese volant. Jak od nevyvážených kol, ale při cestě tam se to nedělo. Nějak matně si vybavuju, když jsem naposled řešil ty vibrace nakonec od zaseklý brzdy, že jsem ty letní gumy sice nechával znova vyvážit, ale asi jenom předek na test. Takže zatím tajně doufám, jak to bylo rozebraný, že se akorát přeházely kola a bude to stačit vyvážit. Takže to ještě vezmu na vyvážení a teprve potom si ten provaz půjdu hodit (nemá někdo volnou půdu?
).