Stránka 175 z 272

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 12:09 pm
od HonzaCZ
No jasně, dělejte si to, jak chcete, hajte si to, jak chcete. Já jsem k tomu jenom vyjádřil svůj názor. :-)

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 12:21 pm
od HonzaCZ
HonzaCZ píše:... tak motor se nemáhá nejvíc pokud po něm chceš hodně krouťáku, při málo otáčkách.
Ještě bych upřesnil tuhle mojí myšlenku, aby to bylo správně pochopeno. Jde o to, že pokud chci jet nějakou ustálenou rychlostí, tak motor samozřejmě musí dodávat nějakej výkon. Ten výkon je pořád stejnej, ať jedu na jakýkoliv otáčky (když pominu zvyšující se tření v motoru se zvyšujícími se otáčkami). No a pokud výkon je úhlová rychlost × krouťák, tak z toho vyplývá, že pokud chci stejný výkon, tak čím nižší otáčky, tím musí motor dodávat víc krouťáku, tzn. působí v něm větší síly na písty, čepy, ložiska, větší tlaky atd. Takže pokud to točí místo 2400 rpm třeba jenom 1600, tak motor musí dodávat o 50 % víc krouťáku. Při tom, jak je studenej, má špatný vůle, špatnej mazací film atd. No, takže tak.

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 12:37 pm
od námořník
Pokud se nepletu, tak na tohle odchází v současné době většina motorů, že majitel řadí podle ukazatele a motor "šetří". K tomu se pak přidá EGR a motor řádně zasere.

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 12:48 pm
od HonzaCZ
Přesně. Protože tím, že s otáčkama rostou vnitřní odpory, tak roste i spotřeba. Takže holt motory jsou laděný tak, aby měly krouťák jak kráva už v 1200 rpm a ono to pak svádí s nima na ty nízký otáčky jezdit - když to jede, tak proč ne, že jo. :-D A navíc nižší spotřeba. Ale to, že ten motor se víc opotřebovává už nikdo moc neřeší. Do toho longlife olej na 30 000 km. :-D Pak se dostáváme k tomu, že životnost malých přeplňovaných benzíňáků se počítá na 100 000 km. :-D

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 12:55 pm
od spm
Ty ukazatele jsou ale zase úplně opačnej extrém :-DDD Na tý 1.2 57kW ten ukazatel mám a dožaduje se to řazení nahoru v 1800rpm :-DDD A zatímco u H6 mám pocit, že to v těch 1800rpm nahoru řadit může, tak u toho motoru ze sekačky ten pocit moc nemám :-D (takže většinou řadim tak, že ukazatel už rovnou ukazuje, že mám jít nahoru o dvě rychlosti :-DDD )

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 12:58 pm
od námořník
A v kolika otáčkách se otvírá, nebo spíš zavírá, ten EGR? Vím že u naftový ofce se otevíral do 2t otáček. Takže od té doby se snažím jezdit nad :-)

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 6:11 pm
od Slavek_xxx
Jeden tip:
Vycistit nebo vymenit PCV ventil.

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 6:30 pm
od spm
PCV je co? :-)

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 6:40 pm
od parabolD
Positive Crankcase Ventilation myslím

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 7:26 pm
od VDC
No já bych k těm otáčkám u H6 jen doplnil, že 2500 otáček při ježdění po městě překročím tak 3x do roka a to jen tehdy, když porušuju předpisy a překračuju povolenou rychlost. :-) 3000 otáček jsem ve městě snad v životě nedosáhl. :-)

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 8:41 pm
od HonzaCZ
námořník píše:A v kolika otáčkách se otvírá, nebo spíš zavírá, ten EGR? Vím že u naftový ofce se otevíral do 2t otáček. Takže od té doby se snažím jezdit nad
Nenašel jsem to ani v mapách pro H6/180. Muselo by se to vysledovat přes diagnostiku.

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pát lis 20, 2020 11:49 pm
od sima
Slavek_xxx píše:Jeden tip:
Vycistit nebo vymenit PCV ventil.
He, zrovna včera jsem na tenhle mě neznámý ventil narazil, v diskuzi o otáčkách volnoběhu, pak jsem sjel pár emerických videí o opravě, výměně, kde to vůbec je. Ty jsi v té diskuzi taky myslím hojně přispíval.
Jsem si říkal, že jej rozdělám i ty hadice, ale začal mráz, tak venku se mě do toho včil nechce.
Dokáže nadělat hodně neplechy, co jsem teda zíral, že by se měl pravidelně měnit, jasně, je to jen manuál...nejhorší, že není jistá dostupnost samotného ventilu, musí se kupovat -nevím zda vždy- celý set-jinde za pár kaček-dolarů jen ventil. Nevím, třeba se tohle už změnilo, já ho snad ještě až bude lepší počasí zkusím propláchnout, včetně hadic odvětrání klikovky.

Re: SPM - Outback H6

Napsal: sob lis 21, 2020 9:28 am
od Jechy
Honzo díky za vysvětlení. Jsem rád, že tyhle "rádce" také nikdy neposlouchám. Se všemi těmi mini motory také jezdím na víc otáček než ukazují. Nejvíc mě to ale asi vadí u diesel motoru. Tam to všichni hrozně podtáčí, protože to přeci má kroutak už od 1000 otáček. A pak to dělá takový divný dunivý zvuk, který mě štve, takže asi s dieselem tak nejezdím. Možná je o u nafty trošku jinak. Ale podle toho co jsi říkal tak asi ne. Fyzika platí stejně pro všechny ne?

Je pravda že s H6 dosáhnout po městě vyšších otáček je problém, protože ona je hodně rychlá i v těch nižších. Respektive než se dostanu do vyšších už mě někdo brzdí. To zas u těch mini motoru tam jezdím s nohou na podlaze klidně do vyšších otáček a nic se neděje. Říkám tomu digitální ovládání (on/off)

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pon lis 23, 2020 12:29 pm
od HonzaCZ
Jo, u dýzlu to platí stejně. Taky nesnáším tohle podtáčení. Jeden známej jezdil typicky tak, že v podstatě po přeřazení nahoru jel tak na 1000 rpm, někdy i možná míň... Pak se mu vysypal spodek motoru (myslím TDI-PD), mechanik to svedl na špatnej olej a po opravě se podtáčí vesela dál. :-D

Je pravda, že některý, zejména starší dýzly zněj hrozně už jenom při trochu vyšších otáčkách. Tak to se pak nedivím, že to lidi nevytáčej... si maj koupit benzíňák. :-D A tam by pak typicky řekli, že nejede. Ono by ho museli totiž roztočit a to pak vrčí, žere, děs, hnus. :-D

Jsem rád, že spousta moderních dýzlů už má poměrně slušnej chod a uměle navozený přiblížení průběhu k benzíňáku. Třeba, z aut, s kterýma mám nějaký větší zkušenosti, tak s posledním Mondeem 2.0 dýzl (nevím, jak to označujou) se jezdí docela fajn. Nebo samozřejmě pokud to má víc válců, tak to je taky hned jiná písnička. :-)

BTW sorry za OT plevelení, natož dýzlama. :-D

Re: SPM - Outback H6

Napsal: pon lis 23, 2020 12:53 pm
od spm
Co jsem měl minulý týden toho Transita, tak to byl přesně takovej děs :-D Vytáčel jsem to tak, že jsem myslel, že mi ten motor vyskočí z auta, jak to řvalo a když jsem tam hodil kvalt nahoru, tak se to dusilo a nejelo :-DDD (A jsem teda zvědavej, jestli se naučim jezdit s liberem, tam je sice benzin, ale podobně blbě laděnej a chová se to podobně - prostě v tý rychlosti, kde bych měl správně řadit nahoru, ten motor řve jak hovado :-DDD )