SPM - Outback H6
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
No ta chvíle je relativní pojem. Chvíle, v okamžiku, kdy je problém, je minuta. Chvíle v okamžiku, kdy problém není, může být 5 minut.
Podívej se, jestli máš v chladiči dost vody. Musíš samozřejmě koukat přímo do chladiče, nikoliv do expanzní nádobky vedle chladiče. Já mám pravděpodobně nějakou netěsnost na chladiči a musím koupit novej. Teď v Bosně jsem si únik vody dostatečně potvrdil, během 800km cesty tam jsem doléval 2x litr. A pak po půllitrech každý den, při menším nájezdu.
Těsnění pod hlavama mám v pořádku a auto se normálně nehřeje. Díky displeji mám stoupání teploty hezky odsledováno. Když jsme projížděli kolem Vídně, zasekli jsme se v koloně. Popojížděli jsme kolonou minimálně půl hodiny.
Teplota vody mi pomalu stoupala, ale ona neleze jen nahoru, podle toho, jak spíná druhá sahara, teplota povyleze a zase se sníží. V té koloně mi teplota postupně vylezla až ke 110˚C, pak jsme naštěstí z kolony vyjeli a za chvíli stavěli, takže jsem to nechal vychladnout a dolil chybějící litr vody.
A to časové rozmezí, mezi těmi 105˚, kdy se rozsvítí VDC OFF a 110˚C, kdy jsme vyjeli z kolony, bylo nejméně 10 minut, protože teplota vyleze o stupeň, pak se rozjedeš, ona zase o stupeň sleze, pak zase stojíš, tak zase o stupeň povyleze, popojedeš delší kousek, sleze o 2˚.
Čili neděs se nějakých problémů v tuhle chvíli. Za ty 2 roky, co H6 mám, se mi to čas od času stalo, že se mi na chvilku rozsvítila kontrolka VDC OFF. Za chvilku zhasla. Až nyní, díky displeji jsem zjistil, že je to teplotou vody a že svítí do chvíle, než se promíchá voda a teplota klesne pod 105˚
Podívej se, jestli máš v chladiči dost vody. Musíš samozřejmě koukat přímo do chladiče, nikoliv do expanzní nádobky vedle chladiče. Já mám pravděpodobně nějakou netěsnost na chladiči a musím koupit novej. Teď v Bosně jsem si únik vody dostatečně potvrdil, během 800km cesty tam jsem doléval 2x litr. A pak po půllitrech každý den, při menším nájezdu.
Těsnění pod hlavama mám v pořádku a auto se normálně nehřeje. Díky displeji mám stoupání teploty hezky odsledováno. Když jsme projížděli kolem Vídně, zasekli jsme se v koloně. Popojížděli jsme kolonou minimálně půl hodiny.
Teplota vody mi pomalu stoupala, ale ona neleze jen nahoru, podle toho, jak spíná druhá sahara, teplota povyleze a zase se sníží. V té koloně mi teplota postupně vylezla až ke 110˚C, pak jsme naštěstí z kolony vyjeli a za chvíli stavěli, takže jsem to nechal vychladnout a dolil chybějící litr vody.
A to časové rozmezí, mezi těmi 105˚, kdy se rozsvítí VDC OFF a 110˚C, kdy jsme vyjeli z kolony, bylo nejméně 10 minut, protože teplota vyleze o stupeň, pak se rozjedeš, ona zase o stupeň sleze, pak zase stojíš, tak zase o stupeň povyleze, popojedeš delší kousek, sleze o 2˚.
Čili neděs se nějakých problémů v tuhle chvíli. Za ty 2 roky, co H6 mám, se mi to čas od času stalo, že se mi na chvilku rozsvítila kontrolka VDC OFF. Za chvilku zhasla. Až nyní, díky displeji jsem zjistil, že je to teplotou vody a že svítí do chvíle, než se promíchá voda a teplota klesne pod 105˚
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Ok, beru to zatím tak, že se to občas stává, budu na to koukat a nebudu se tím znepokojovat Díky. Ta voda v chladiči by měla vypadat jak? Když jsem k tomu dnes ráno přišel (úplně studené, přes noc), tak v expanzce je voda přesně po horní rysku a když sundám to víčko nad chladičem, tak je tam asi jenom 2cm prostor, než to zahne a není tam nic vidět (a bylo tam sucho). Předpokládám teda že za tepla by správný stav měl být, že tam bude hladina vody kterou to bude postupně odtékat do expanzky?
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: SPM - Outback H6
cerv> hele to nejsou katastroficky scenare, to je proste zkusenost, kterou mam se stejnym a stejne starym autem. Po 15ti letech ma tesneni narok na proreznuti, to je proste fakt.
spm> funguje to tak, ze za jizdy se zvysi tlak v soustave, a prebytecna kapalina se hadickou natlaci do expansky. Tam vydrzi nez motor zacne chladnout - vznikne podtlak, kterej kapalinu z expansky zase vysaje do chladice, takze by mel byt skoro plnej.
Jinak pokud je v systemu nejakej vzduch, tak se pres vicko chladice odfoukne. Pokud uz je tesneni profoukly fest, tak se to nestiha odvzdusnovat, kapalina vali do expansky proudem, az je uplne plna a v poslednim stadiu uz kapalina prska i pres vicko. Ja jsem od prvnich priznaku najezdil jeste asi 5 tisic kilaku. Pak jsem vymenil vicko chladice, zacaly mi praskat hadice no a uz to bylo jasny. Ale treba mas kliku a jeste to chvili vydrzi.
spm> funguje to tak, ze za jizdy se zvysi tlak v soustave, a prebytecna kapalina se hadickou natlaci do expansky. Tam vydrzi nez motor zacne chladnout - vznikne podtlak, kterej kapalinu z expansky zase vysaje do chladice, takze by mel byt skoro plnej.
Jinak pokud je v systemu nejakej vzduch, tak se pres vicko chladice odfoukne. Pokud uz je tesneni profoukly fest, tak se to nestiha odvzdusnovat, kapalina vali do expansky proudem, az je uplne plna a v poslednim stadiu uz kapalina prska i pres vicko. Ja jsem od prvnich priznaku najezdil jeste asi 5 tisic kilaku. Pak jsem vymenil vicko chladice, zacaly mi praskat hadice no a uz to bylo jasny. Ale treba mas kliku a jeste to chvili vydrzi.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
Samozřejmě voda by v chladiči měla být až po odtokovou hadičku do expanzky, kam se vytlačuje voda při ohřátém motoru a odkud se natahuje zpět při chladnutí. Takže jestli ti v chladiči chybí 2cm, tak to klidně může být půl litru. Dolej to až po okraj.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Oki, díky. Zkusím tam před odjezdem domů večer (to už to snad bude studené ) docmrndnout vodu.
Jinak dneska konečně namontovány nové destičky, už nevržu (a konečně to asi vemu někam pořádně projet :845: ). Kosti jsem si koupil blbé a nepasují, takže nic... z toho mě tak napadá ještě jedna blbá otázka - má výměna kostí vliv na geometrii? Teda, jestli má cenu ji teď nechat seřídit (abych jí následně výměnou kostí zase nerozhodil).
Jinak z číny už dorazily zásuvky a prodlužka na anténu... tak začnu bastlit napájecí panel a konečně snad zaslepím tu 1 DIN zbylou díru po rádiu
Jinak dneska konečně namontovány nové destičky, už nevržu (a konečně to asi vemu někam pořádně projet :845: ). Kosti jsem si koupil blbé a nepasují, takže nic... z toho mě tak napadá ještě jedna blbá otázka - má výměna kostí vliv na geometrii? Teda, jestli má cenu ji teď nechat seřídit (abych jí následně výměnou kostí zase nerozhodil).
Jinak z číny už dorazily zásuvky a prodlužka na anténu... tak začnu bastlit napájecí panel a konečně snad zaslepím tu 1 DIN zbylou díru po rádiu
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Jinak jsem tam dolil teda skoro litr. Až jsem se musel párkrát podívat, jestli to leju fakt do správný díry a nezvedá mi to hladinu v expanzce Tak uvidíme.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
Litr už je dost a rozhodně to je příčina toho, proč se na chvilku zvedla ta teplota. Už dobře nefunguje to vytlačování a natahování vody z expanze a do expanze a byť se auto za normální jízdy uchladí v pohodě, při stání v koloně mu tam ten litr vody prostě chybí.
Ale už víš, že jak ti byť na chvilku zasvítí zdánlivě bezdůvodně VDC OFF, že máš zkontrolovat vodu v chladiči.
Ale už víš, že jak ti byť na chvilku zasvítí zdánlivě bezdůvodně VDC OFF, že máš zkontrolovat vodu v chladiči.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Jojo, teď po 2 krátkých jízdách to tam nejspíš někam ještě zažbluňklo, takže jsem ještě trochu doléval, ale to už se tam vešel jenom větší panák. Jenom teda v rámci večerního a nočního studia jak to tady vlastně funguje (pač co si vybavuju, tak s autama co jsem přišel do styku, se snad jenom vždycky lila kapalina do expanzky) jsem našel na druhém klubovém fóru hrůzostrašnou historku o tom, jak se ta voda při zahřátí přelije do expanze a zpátky už nenatáhne (a následná odpověď od někoho že mu to dělalo těsnění pod hlavou ). Až jsem z toho v noci nespal Ale uvidíme, snad bude ok. Asi jak říká cerv, moc to řeším a málo jezdím Jiný příznaky nejsou, voda čistá, olej taky, cervovi taky věřím. Jenom se v tom pořád musím šťourat :850: Ale to mám s čímkoliv, co si pořídím, za pár měsíců to přejde ::-DDD:
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
No je to dáno konstrukcí chladícího okruhu. Auta, která jsi doposud měl, se dolévala do expanze, protože expanze byla nejvyšším bodem v okruhu a chladič zřejmě neměl samostatné víčko. U nás je nejvyšším bodem okruhu víčko chladiče, proto se dolévá tam.
A samozřejmě je možné, pokud nebude těsnit hadička z chladiče do expanzky, že se ta voda nebude dobře natahovat zpět, protože pak nefunguje přetlak/podtlak.
Kdyby bylo špatný těsnění pod hlavou, bude se to rozhodně častěji hřát a měl bys to poznat podle bublinek v expanzce při běhu motoru.
A samozřejmě je možné, pokud nebude těsnit hadička z chladiče do expanzky, že se ta voda nebude dobře natahovat zpět, protože pak nefunguje přetlak/podtlak.
Kdyby bylo špatný těsnění pod hlavou, bude se to rozhodně častěji hřát a měl bys to poznat podle bublinek v expanzce při běhu motoru.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Tak jsem z H6 udělal o víkendu stěhovací dodávku Po tomhle jsem se s ní otočil ještě pro dva rohové stoly, které tam taky zapasovaly úplně přesně Prostě naprosto praktické auto ::-DDD:
Smutnější je, že po jízdě po dálnici (a druhý den po vychladnutí) byl chladič prázdný a expanzka plná, dost nad rysku. Po cestě zpátky jsem přijel a kouknul do toho při běžícím motoru a z expanzky jdou bublinky. Takže je to asi jasné... Nic, jdu rozbít prasátko a objednat se u Bíma.
Smutnější je, že po jízdě po dálnici (a druhý den po vychladnutí) byl chladič prázdný a expanzka plná, dost nad rysku. Po cestě zpátky jsem přijel a kouknul do toho při běžícím motoru a z expanzky jdou bublinky. Takže je to asi jasné... Nic, jdu rozbít prasátko a objednat se u Bíma.
Re: SPM - Outback H6
To udělej,ale myslím,ze to nebude tak hrozný...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
Určitě to nech zkontrolovat, to je jasný. Kdyby se to potvrdilo, není to ani skrytá závada, ani fatální závada. Prostě se to u těch aut při jejich nájezdu občas stane, těsnění se vymění a pak je zase na léta klid. I když chvilku po koupi by to bylo nepříjemné...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: SPM - Outback H6
spm> jojo, takhle se to presne projevuje. Ale nechci te zase strasit....
Jestli to je tesneni, bude se to postupne zhorsovat, jak se dira zvetsuje. Syceni z pod vicka chladice, natlakovany hadice, takovy cerny vlakna v chladivu a sedivej povlak na vicku oleje + bubliny v chladici. Ono se s tim chvili jezdit da, ale neodkladej to, ke konci uz neujedes vic jak 100 kilaku plynuly jizdy bez vareni. Voz s sebou aspon 2 litry vody, kdyby bylo nejhur (nema cenu tam v tomto stavu lit nemrznouci smes).
Co se tyce nakladu na opravu, tak druhovyrobni tesneni pod hlavu dela Ajusa a Payen, ale u nas se prakticky neda sehnat. Nasel jsem nejakej slovenskej web, kde ho udajne maji, ale je to bez zaruky, ze ho dodaji:
http://www.autodoc.sk/nahradne-diely/te ... 502-3-0-h6
Jinak ja jsem daval za sadu tesneni skoro 6 tisic Kc, ale byla to komplet i se simerinkama na ventilech. Bohuzel v ni nebylo tesneni pod vika ventilu, kvuli kterymu jsem to vlastne kupoval :839:
Takze ja doporucuju:
original tesneni pod hlavy cca 5000,-
jakykoliv tesneni pod vika ventilu a pod svicky 2000,-
srovnani hlav 1500,- (mne i zabrusovali 24 ventilu - preventivne kvuli LPG, takze jsem platil 6000)
vyjmuti motoru, rozborka, sborka - odhadem 10000,- za praci
olej, filtr, chladivo - 2000,-
Plus nejaky drobnosti a bude to kolem 25ti tisic. Jo a podivej se, v jakym stavu je chladic. Muj byl prorezlej a v jednom spodnim rohu zacinal prosakovatb :655:
Jestli to je tesneni, bude se to postupne zhorsovat, jak se dira zvetsuje. Syceni z pod vicka chladice, natlakovany hadice, takovy cerny vlakna v chladivu a sedivej povlak na vicku oleje + bubliny v chladici. Ono se s tim chvili jezdit da, ale neodkladej to, ke konci uz neujedes vic jak 100 kilaku plynuly jizdy bez vareni. Voz s sebou aspon 2 litry vody, kdyby bylo nejhur (nema cenu tam v tomto stavu lit nemrznouci smes).
Co se tyce nakladu na opravu, tak druhovyrobni tesneni pod hlavu dela Ajusa a Payen, ale u nas se prakticky neda sehnat. Nasel jsem nejakej slovenskej web, kde ho udajne maji, ale je to bez zaruky, ze ho dodaji:
http://www.autodoc.sk/nahradne-diely/te ... 502-3-0-h6
Jinak ja jsem daval za sadu tesneni skoro 6 tisic Kc, ale byla to komplet i se simerinkama na ventilech. Bohuzel v ni nebylo tesneni pod vika ventilu, kvuli kterymu jsem to vlastne kupoval :839:
Takze ja doporucuju:
original tesneni pod hlavy cca 5000,-
jakykoliv tesneni pod vika ventilu a pod svicky 2000,-
srovnani hlav 1500,- (mne i zabrusovali 24 ventilu - preventivne kvuli LPG, takze jsem platil 6000)
vyjmuti motoru, rozborka, sborka - odhadem 10000,- za praci
olej, filtr, chladivo - 2000,-
Plus nejaky drobnosti a bude to kolem 25ti tisic. Jo a podivej se, v jakym stavu je chladic. Muj byl prorezlej a v jednom spodnim rohu zacinal prosakovatb :655:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Já mám ještě pořád tu svojí druhou starou plečku, takže to nebudu pokoušet a budu jezdit zatím tím Vida - co se týče těsnění vík ventilů; ty jsou blbý taky, jenom mě to doteď nijak netrápilo. Ale když nad tím tak přemýšlím, tak už to má cenu asi udělat taky, když ten motor půjde ven
Re: SPM - Outback H6
Nech si udelat rozpocet u Bima nebo v Boxer auto,at máš srovnání a uvidíš,hlavně s tím někam dojed,tady je každý mechanik přes klavesnici