SPM - Outback H6
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22698
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Dneska jsem zůstal doma bez dozoru. A protože auto už asi 12 hodin fungovalo, tak mi to přišlo jako příliš. Sbalil jsem nářadí do růžových tenisek (modří vědí ) a dal se do rozebírání pátých dveří
Už prakticky rok mám doma zadní lampu přes páté dveře od subarumacy, kterou jsem chtěl vyměnit za tu mojí originální, která mi jaksi prdla vejpůl, když jsem na ní lepil prasklinku Nová lampa byla v OK stavu, jenom měla utrženou většinou těch krajních šroubů, které jsou zvenku víka a teče na ně (což je asi pořád lepší varianta, než ty vnitřní šrouby). Šrouby jsou ala maska - Tčková hlava zacvaknutá do plastu, o který se to opírá, když se na to utahuje maska. Takže to nikde v železářství člověk nekoupí. Stejně uchycená je přední maska; do ní jdou šrouby koupit jako originální příslušenství (byť asi 40Kč / ks), do tohohle světla ale ne, dodává se to jako celkový kus... Nakonec po nějakém oměření jsem koupil znova ty šrouby do masky. Část se závitem má stejný průměr a délku, liší se akorát v té hlavě a navařené podložce. Maskové šrouby mají hlavu o něco menší, nicméně v držáku drží dostatečně na to, aby se to neprotáčelo. A pak mají tu podložku trošku odstátější, což jsem doufejme při renovaci těsnění taky vyřešil...
Vyndat ty staré šrouby byl pěkný oser. Oni fakt zarostou i do plastu... Konečnou kombinací vyšroubovat držáček, prostříkat WDčkem, nahřát horkovzduškou, dát do svěráčku a třískat do toho šroubovákem / kladivem jsem je nakonec dostal všechny ven. Problém byl akorát na jednom rohu, kde ten držáček nešel z lampy vyšroubovat... až jsem tomu samořezu ukroutil hlavičku. Začal jsem to teda odvrtávat dvojkou vrtákem, který jsem zlomil a udělal při tom ďůlek do podlahy, jak mi vylítla vrtačka (budu pochválen...). Další vrták jsem neměl, tak jsem vyměnil za trojku a vrtal dál. Akorát jsem vrtal tak urputně, až se ten plast v lampě začal tavit a zbytek šroubu v tu chvíli sám vyskočil Našel jsem teda něco jako samořez, který to tam zpátky alespoň nějak přichytil a pro jistotu jsem to podmazal nějakým brutálním polyuretanovým lepidlem, co jsem si kdysi pořídil. Takže už to nikdy nikdo nerozebere
Co se týče těsnění, tak jelikož jsem v žádnym krámě nepotkal nic, co by mě přesvědčilo a zároveň když jsem se díval na tu lampu, tak mi to těsnění přišlo relativně OK, tak jsem se rozhodl pro variantu jej vyčistit a nechat. Jediný problém byl, že to těsnění jde přes ty šrouby, takže při výměně těch 4 šroubů jsem ho trochu potrhal. Tak jsem si dopředu pořídil butylkaučukový tmel (což by mě zajímalo, kde se taková věc dá normálně koupit... hobbymarkety to nemají, takže jsem si to koupil v eshopu a dal ještě jednou tolik za poštovný ) a ty poškozené části těsnění jsem omazal a slepil tím tmelem. Zároveň jsem ten tmel omatlal okolo těch podložek šroubů, čím jsem doufám vymezil tu mezírku, které ty šrouby z masky oproti těm původním mají a nebude tam téct. Dělalo se s tím poměrně dobře. Tmel je dle obalu určen na nějaký slepování izolací na baráku, takže tohle by taky vydržet mohl
Nakonec jsem u světla udělal ještě mírnou povrchovou úpravu Lampa byla taková lehce zašlá, drobet poškrábaná, jak byla někde v kůlně... A já si kdysi koupil tempo, když jsem kupoval pixlu barvy na přestříkání po odrezení. Takže jsem vzal hadr, načal tempo a lampa byla za chvíli jako nová
Následně jsem teda rozebral auto. Stará lampa šla sundat překvapivě relativně dobře (už jsem ji jednou demontoval a tenkrát jsem ty šrouby opravil hodně provizorně). Zlobil nakonec jenom jeden, co se protáčel, ale povedlo se. V jednom místě, kde ten šroub šel skrz karoserii, zjevně nějak zatékalo a ta díra na šroub se jaksi rzí zvětšila Takže to do toho místa dostalo pak dávku dinitrolu navíc a pod matku šla ještě velká nerezová podložka (sám jsem se divil, že jsem si ty podložky koupil ). Nejvíc mi dalo zabrat to, když mi ta lampa furt nešla vyndat, než jsem zjistil, že šrouby od zámku pátých dveří jsou z té lampy taky. Takže je potřeba ten zámek odšroubovat, aby to šlo vyndat Když už jsem to vyndal, tak jsem ještě vyměnil tu druhou nesvítící žárovku na RZ (tahle díky bohu nebyla zarezlá a šla demontovat v pohodě) a do obou patic jsem pak ještě napatlal vazelínu. Takže už zase svítí obě...
A pak přišla na řadu chemie Napřed jsem magickým sprayem od wurtha nastříkal všechno, co mi přišlo, že by se mělo hýbat (mechanismus kliky, zámku, ...) a když to oschlo, tak jsem pátý dveře vylil dinitrolem. Až to stříkalo všude okolo Trochu se mi to vymstilo, když mi pak do té dutiny spadla podložka a já jí v tom sajrajtu lovil
Zatímco dinitrol postupně tekl z dutin ven, demontoval jsem zase přední světlo. Po poslední výměně žárovky mi v něm přišel faston od země ohořelý a volný. Je to nějaký tragický... Paradoxně ta nouzová oprava, co jsem dělal někdy hned ze začátku vlastnictví auta, kdy jsem tam naletoval kus nového drátu s novým fastonem, pořád drží, takže jsem to udělal stejně. Šmiknul jsem ohořelý kus starého drátu, na kus 1,5mm2 licny jsem nakrimpoval nový faston, pro jistotu to ještě proletovat, natáhl na to hyper ultra čínskou bužírku a sletoval dohromady. Snad to dá chvíli pokoj
Nakonec jsem už jenom vzal novou lampu, nasadil a přišrouboval. Při jejím zapojení se mi stalo to co minule - zjevně nějaký jebnutý kontakt v jednom konektoru, kdy mlhovka rozsvěcí zpátečku a podobné srandy. Takže jsem to ještě odpojil, konektory vystříkal WDčkem a byl klid. Nacvakal jsem plasty a bylo hotovo
Když vezmu, že jsem byl dnes nucen vstát nechutně brzo ráno kvůli přistavěnému kontejneru na odpad a pak jsem si s tím začal hrát, tak jsem touhle blbostí vlastně zabil úplně celej den Ale všechno to nějak dopadlo, funguje to a je to hezký, tak mám z toho takovej pocit uspokojení Původně jsem chtěl napsat, že teď konečně po 2,5 letech vlastnictví jsem dořešil veškeré mouchy a nemám na tom autě co dělat. Ale pak jsem si vzpomněl, že mám v garáži ještě zadní nápravnici na výměnu, takže zase nic
Už prakticky rok mám doma zadní lampu přes páté dveře od subarumacy, kterou jsem chtěl vyměnit za tu mojí originální, která mi jaksi prdla vejpůl, když jsem na ní lepil prasklinku Nová lampa byla v OK stavu, jenom měla utrženou většinou těch krajních šroubů, které jsou zvenku víka a teče na ně (což je asi pořád lepší varianta, než ty vnitřní šrouby). Šrouby jsou ala maska - Tčková hlava zacvaknutá do plastu, o který se to opírá, když se na to utahuje maska. Takže to nikde v železářství člověk nekoupí. Stejně uchycená je přední maska; do ní jdou šrouby koupit jako originální příslušenství (byť asi 40Kč / ks), do tohohle světla ale ne, dodává se to jako celkový kus... Nakonec po nějakém oměření jsem koupil znova ty šrouby do masky. Část se závitem má stejný průměr a délku, liší se akorát v té hlavě a navařené podložce. Maskové šrouby mají hlavu o něco menší, nicméně v držáku drží dostatečně na to, aby se to neprotáčelo. A pak mají tu podložku trošku odstátější, což jsem doufejme při renovaci těsnění taky vyřešil...
Vyndat ty staré šrouby byl pěkný oser. Oni fakt zarostou i do plastu... Konečnou kombinací vyšroubovat držáček, prostříkat WDčkem, nahřát horkovzduškou, dát do svěráčku a třískat do toho šroubovákem / kladivem jsem je nakonec dostal všechny ven. Problém byl akorát na jednom rohu, kde ten držáček nešel z lampy vyšroubovat... až jsem tomu samořezu ukroutil hlavičku. Začal jsem to teda odvrtávat dvojkou vrtákem, který jsem zlomil a udělal při tom ďůlek do podlahy, jak mi vylítla vrtačka (budu pochválen...). Další vrták jsem neměl, tak jsem vyměnil za trojku a vrtal dál. Akorát jsem vrtal tak urputně, až se ten plast v lampě začal tavit a zbytek šroubu v tu chvíli sám vyskočil Našel jsem teda něco jako samořez, který to tam zpátky alespoň nějak přichytil a pro jistotu jsem to podmazal nějakým brutálním polyuretanovým lepidlem, co jsem si kdysi pořídil. Takže už to nikdy nikdo nerozebere
Co se týče těsnění, tak jelikož jsem v žádnym krámě nepotkal nic, co by mě přesvědčilo a zároveň když jsem se díval na tu lampu, tak mi to těsnění přišlo relativně OK, tak jsem se rozhodl pro variantu jej vyčistit a nechat. Jediný problém byl, že to těsnění jde přes ty šrouby, takže při výměně těch 4 šroubů jsem ho trochu potrhal. Tak jsem si dopředu pořídil butylkaučukový tmel (což by mě zajímalo, kde se taková věc dá normálně koupit... hobbymarkety to nemají, takže jsem si to koupil v eshopu a dal ještě jednou tolik za poštovný ) a ty poškozené části těsnění jsem omazal a slepil tím tmelem. Zároveň jsem ten tmel omatlal okolo těch podložek šroubů, čím jsem doufám vymezil tu mezírku, které ty šrouby z masky oproti těm původním mají a nebude tam téct. Dělalo se s tím poměrně dobře. Tmel je dle obalu určen na nějaký slepování izolací na baráku, takže tohle by taky vydržet mohl
Nakonec jsem u světla udělal ještě mírnou povrchovou úpravu Lampa byla taková lehce zašlá, drobet poškrábaná, jak byla někde v kůlně... A já si kdysi koupil tempo, když jsem kupoval pixlu barvy na přestříkání po odrezení. Takže jsem vzal hadr, načal tempo a lampa byla za chvíli jako nová
Následně jsem teda rozebral auto. Stará lampa šla sundat překvapivě relativně dobře (už jsem ji jednou demontoval a tenkrát jsem ty šrouby opravil hodně provizorně). Zlobil nakonec jenom jeden, co se protáčel, ale povedlo se. V jednom místě, kde ten šroub šel skrz karoserii, zjevně nějak zatékalo a ta díra na šroub se jaksi rzí zvětšila Takže to do toho místa dostalo pak dávku dinitrolu navíc a pod matku šla ještě velká nerezová podložka (sám jsem se divil, že jsem si ty podložky koupil ). Nejvíc mi dalo zabrat to, když mi ta lampa furt nešla vyndat, než jsem zjistil, že šrouby od zámku pátých dveří jsou z té lampy taky. Takže je potřeba ten zámek odšroubovat, aby to šlo vyndat Když už jsem to vyndal, tak jsem ještě vyměnil tu druhou nesvítící žárovku na RZ (tahle díky bohu nebyla zarezlá a šla demontovat v pohodě) a do obou patic jsem pak ještě napatlal vazelínu. Takže už zase svítí obě...
A pak přišla na řadu chemie Napřed jsem magickým sprayem od wurtha nastříkal všechno, co mi přišlo, že by se mělo hýbat (mechanismus kliky, zámku, ...) a když to oschlo, tak jsem pátý dveře vylil dinitrolem. Až to stříkalo všude okolo Trochu se mi to vymstilo, když mi pak do té dutiny spadla podložka a já jí v tom sajrajtu lovil
Zatímco dinitrol postupně tekl z dutin ven, demontoval jsem zase přední světlo. Po poslední výměně žárovky mi v něm přišel faston od země ohořelý a volný. Je to nějaký tragický... Paradoxně ta nouzová oprava, co jsem dělal někdy hned ze začátku vlastnictví auta, kdy jsem tam naletoval kus nového drátu s novým fastonem, pořád drží, takže jsem to udělal stejně. Šmiknul jsem ohořelý kus starého drátu, na kus 1,5mm2 licny jsem nakrimpoval nový faston, pro jistotu to ještě proletovat, natáhl na to hyper ultra čínskou bužírku a sletoval dohromady. Snad to dá chvíli pokoj
Nakonec jsem už jenom vzal novou lampu, nasadil a přišrouboval. Při jejím zapojení se mi stalo to co minule - zjevně nějaký jebnutý kontakt v jednom konektoru, kdy mlhovka rozsvěcí zpátečku a podobné srandy. Takže jsem to ještě odpojil, konektory vystříkal WDčkem a byl klid. Nacvakal jsem plasty a bylo hotovo
Když vezmu, že jsem byl dnes nucen vstát nechutně brzo ráno kvůli přistavěnému kontejneru na odpad a pak jsem si s tím začal hrát, tak jsem touhle blbostí vlastně zabil úplně celej den Ale všechno to nějak dopadlo, funguje to a je to hezký, tak mám z toho takovej pocit uspokojení Původně jsem chtěl napsat, že teď konečně po 2,5 letech vlastnictví jsem dořešil veškeré mouchy a nemám na tom autě co dělat. Ale pak jsem si vzpomněl, že mám v garáži ještě zadní nápravnici na výměnu, takže zase nic
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
Paráda !!! Vypadá to o poznání líp !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22698
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Tak jsem si postěžoval, že na něm nemám co dělat a v pondělí za mohutných kouřových efektů (roztržená manžeta na pravé poloose u převodovky) odjelo na plaťáku, protože motor se rozhodl, že nepůjde pod 1500 otáček, což v kombinaci s automatem znamená hodně vydatné posilování pravé nohy, aby to šlo vůbec zastavit No, naštěstí se to projevilo i v servisu a prý je to opravené (já ještě nevím, teprv si to musím vyzvednout ). Viníkem je klapka v sání...
Jo a teď už si nestěžuju, že na tom nemám co dělat; popravdě doufám, že alespoň další dva servisní intervaly budu akorát měnit olej
Jo a teď už si nestěžuju, že na tom nemám co dělat; popravdě doufám, že alespoň další dva servisní intervaly budu akorát měnit olej
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6340
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: SPM - Outback H6
Tak sláva, nakonec taková prkotina.
Odesláno z mého founu pomocí Tapatalk
Odesláno z mého founu pomocí Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: SPM - Outback H6
Tak to vypadá, že se té Felcky zatím nezbavím, to je škoda jsem rád, že to nebylo nic většího
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22698
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Ještě uvidíme, jestli s tím dojedu domu Na to jaká blbost mě trochu štve, že to kvůli tomu jelo na podválu. No nic, snad už bude líp...
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11884
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: SPM - Outback H6
Tak bezva. Hlavně že to nebylo nic většího.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: SPM - Outback H6
Na BP mi taky odešla škrticí klapka a motor šel do nouzáku. Na volnoběh cca 3000 otáček a při jízdě max 20 km/h, brzdu jsem drtit nemusel. Do servisu na podválu taktéž...
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22698
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Tady nakonec ani nic nesvítilo, pečený kuře, nic Ale ono BH má taky pořád plyn na lanku, takže tý elektroniky tam asi bude citelně míň a holt si mohlo myslet, že je to v pořádku. Jenom je trochu záhada chování toho automatu, který mě točil až kdovíkam a dokud jsem ten plyn úplně nepustil, tak to neřadilo (a ještě když to řadilo, tak dost humpolácky). To prý v servisu nedělalo, tam to drželo zvýšený otáčky, ale řadilo normálně. Ale asi těžko říct, jestli byla nějaká defektní a motor si fakt v tu chvíli myslel, že na to šlape, tak převodovka čekala nebo takněco...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
No tak hurá, hlavně, že se závada projevila. Ten automat byl určitě zblblej chováním motoru. Tak snad to na dlouho byla poslední chyba.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: SPM - Outback H6
Tak otázka, co bylo za závadu. Jestli mechanická nebo na TPS nebo oboje...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: SPM - Outback H6
Já tu někde psal, že na problémy se zvýšeným volnoběhem si stěžují jen majitelé vozů s manuálem. Jenda to zvládne i s automatem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22698
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Já mam vždycky něco extra
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: SPM - Outback H6
Kromě toho co psal Honza, je tam ještě volnoběžný ventil. Tak už nás nenapínej, co tomu bylo?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT