SPM - Outback H6

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od VDC »

No ta chvíle je relativní pojem. Chvíle, v okamžiku, kdy je problém, je minuta. Chvíle v okamžiku, kdy problém není, může být 5 minut.
Podívej se, jestli máš v chladiči dost vody. Musíš samozřejmě koukat přímo do chladiče, nikoliv do expanzní nádobky vedle chladiče. Já mám pravděpodobně nějakou netěsnost na chladiči a musím koupit novej. Teď v Bosně jsem si únik vody dostatečně potvrdil, během 800km cesty tam jsem doléval 2x litr. A pak po půllitrech každý den, při menším nájezdu.
Těsnění pod hlavama mám v pořádku a auto se normálně nehřeje. Díky displeji mám stoupání teploty hezky odsledováno. Když jsme projížděli kolem Vídně, zasekli jsme se v koloně. Popojížděli jsme kolonou minimálně půl hodiny.
Teplota vody mi pomalu stoupala, ale ona neleze jen nahoru, podle toho, jak spíná druhá sahara, teplota povyleze a zase se sníží. V té koloně mi teplota postupně vylezla až ke 110˚C, pak jsme naštěstí z kolony vyjeli a za chvíli stavěli, takže jsem to nechal vychladnout a dolil chybějící litr vody.
A to časové rozmezí, mezi těmi 105˚, kdy se rozsvítí VDC OFF a 110˚C, kdy jsme vyjeli z kolony, bylo nejméně 10 minut, protože teplota vyleze o stupeň, pak se rozjedeš, ona zase o stupeň sleze, pak zase stojíš, tak zase o stupeň povyleze, popojedeš delší kousek, sleze o 2˚.
Čili neděs se nějakých problémů v tuhle chvíli. Za ty 2 roky, co H6 mám, se mi to čas od času stalo, že se mi na chvilku rozsvítila kontrolka VDC OFF. Za chvilku zhasla. Až nyní, díky displeji jsem zjistil, že je to teplotou vody a že svítí do chvíle, než se promíchá voda a teplota klesne pod 105˚
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Ok, beru to zatím tak, že se to občas stává, budu na to koukat a nebudu se tím znepokojovat :-) Díky. Ta voda v chladiči by měla vypadat jak? Když jsem k tomu dnes ráno přišel (úplně studené, přes noc), tak v expanzce je voda přesně po horní rysku a když sundám to víčko nad chladičem, tak je tam asi jenom 2cm prostor, než to zahne a není tam nic vidět (a bylo tam sucho). Předpokládám teda že za tepla by správný stav měl být, že tam bude hladina vody kterou to bude postupně odtékat do expanzky?
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od Slavek_xxx »

cerv> hele to nejsou katastroficky scenare, to je proste zkusenost, kterou mam se stejnym a stejne starym autem. Po 15ti letech ma tesneni narok na proreznuti, to je proste fakt.
spm> funguje to tak, ze za jizdy se zvysi tlak v soustave, a prebytecna kapalina se hadickou natlaci do expansky. Tam vydrzi nez motor zacne chladnout - vznikne podtlak, kterej kapalinu z expansky zase vysaje do chladice, takze by mel byt skoro plnej.
Jinak pokud je v systemu nejakej vzduch, tak se pres vicko chladice odfoukne. Pokud uz je tesneni profoukly fest, tak se to nestiha odvzdusnovat, kapalina vali do expansky proudem, az je uplne plna a v poslednim stadiu uz kapalina prska i pres vicko. Ja jsem od prvnich priznaku najezdil jeste asi 5 tisic kilaku. Pak jsem vymenil vicko chladice, zacaly mi praskat hadice no a uz to bylo jasny. Ale treba mas kliku a jeste to chvili vydrzi.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od VDC »

Samozřejmě voda by v chladiči měla být až po odtokovou hadičku do expanzky, kam se vytlačuje voda při ohřátém motoru a odkud se natahuje zpět při chladnutí. Takže jestli ti v chladiči chybí 2cm, tak to klidně může být půl litru. Dolej to až po okraj.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Oki, díky. Zkusím tam před odjezdem domů večer (to už to snad bude studené :-) ) docmrndnout vodu.

Jinak dneska konečně namontovány nové destičky, už nevržu (a konečně to asi vemu někam pořádně projet :845: ). Kosti jsem si koupil blbé a nepasují, takže nic... z toho mě tak napadá ještě jedna blbá otázka - má výměna kostí vliv na geometrii? Teda, jestli má cenu ji teď nechat seřídit (abych jí následně výměnou kostí zase nerozhodil).

Jinak z číny už dorazily zásuvky a prodlužka na anténu... tak začnu bastlit napájecí panel a konečně snad zaslepím tu 1 DIN zbylou díru po rádiu :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Jinak jsem tam dolil teda skoro litr. Až jsem se musel párkrát podívat, jestli to leju fakt do správný díry a nezvedá mi to hladinu v expanzce :-) Tak uvidíme.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od VDC »

Litr už je dost a rozhodně to je příčina toho, proč se na chvilku zvedla ta teplota. Už dobře nefunguje to vytlačování a natahování vody z expanze a do expanze a byť se auto za normální jízdy uchladí v pohodě, při stání v koloně mu tam ten litr vody prostě chybí.
Ale už víš, že jak ti byť na chvilku zasvítí zdánlivě bezdůvodně VDC OFF, že máš zkontrolovat vodu v chladiči. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Jojo, teď po 2 krátkých jízdách to tam nejspíš někam ještě zažbluňklo, takže jsem ještě trochu doléval, ale to už se tam vešel jenom větší panák. Jenom teda v rámci večerního a nočního studia jak to tady vlastně funguje (pač co si vybavuju, tak s autama co jsem přišel do styku, se snad jenom vždycky lila kapalina do expanzky) jsem našel na druhém klubovém fóru hrůzostrašnou historku o tom, jak se ta voda při zahřátí přelije do expanze a zpátky už nenatáhne (a následná odpověď od někoho že mu to dělalo těsnění pod hlavou :-D ). Až jsem z toho v noci nespal :-) Ale uvidíme, snad bude ok. Asi jak říká cerv, moc to řeším a málo jezdím :-D Jiný příznaky nejsou, voda čistá, olej taky, cervovi taky věřím. Jenom se v tom pořád musím šťourat :850: Ale to mám s čímkoliv, co si pořídím, za pár měsíců to přejde ::-DDD:
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od VDC »

No je to dáno konstrukcí chladícího okruhu. Auta, která jsi doposud měl, se dolévala do expanze, protože expanze byla nejvyšším bodem v okruhu a chladič zřejmě neměl samostatné víčko. U nás je nejvyšším bodem okruhu víčko chladiče, proto se dolévá tam.
A samozřejmě je možné, pokud nebude těsnit hadička z chladiče do expanzky, že se ta voda nebude dobře natahovat zpět, protože pak nefunguje přetlak/podtlak.
Kdyby bylo špatný těsnění pod hlavou, bude se to rozhodně častěji hřát a měl bys to poznat podle bublinek v expanzce při běhu motoru.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Tak jsem z H6 udělal o víkendu stěhovací dodávku :-) Po tomhle jsem se s ní otočil ještě pro dva rohové stoly, které tam taky zapasovaly úplně přesně :-) Prostě naprosto praktické auto ::-DDD:

Smutnější je, že po jízdě po dálnici (a druhý den po vychladnutí) byl chladič prázdný a expanzka plná, dost nad rysku. Po cestě zpátky jsem přijel a kouknul do toho při běžícím motoru a z expanzky jdou bublinky. Takže je to asi jasné... Nic, jdu rozbít prasátko a objednat se u Bíma.
Přílohy
IMG_0096.JPG
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od cerv »

To udělej,ale myslím,ze to nebude tak hrozný...
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od VDC »

Určitě to nech zkontrolovat, to je jasný. Kdyby se to potvrdilo, není to ani skrytá závada, ani fatální závada. Prostě se to u těch aut při jejich nájezdu občas stane, těsnění se vymění a pak je zase na léta klid. I když chvilku po koupi by to bylo nepříjemné...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od Slavek_xxx »

spm> jojo, takhle se to presne projevuje. Ale nechci te zase strasit....
Jestli to je tesneni, bude se to postupne zhorsovat, jak se dira zvetsuje. Syceni z pod vicka chladice, natlakovany hadice, takovy cerny vlakna v chladivu a sedivej povlak na vicku oleje + bubliny v chladici. Ono se s tim chvili jezdit da, ale neodkladej to, ke konci uz neujedes vic jak 100 kilaku plynuly jizdy bez vareni. Voz s sebou aspon 2 litry vody, kdyby bylo nejhur (nema cenu tam v tomto stavu lit nemrznouci smes).
Co se tyce nakladu na opravu, tak druhovyrobni tesneni pod hlavu dela Ajusa a Payen, ale u nas se prakticky neda sehnat. Nasel jsem nejakej slovenskej web, kde ho udajne maji, ale je to bez zaruky, ze ho dodaji:
http://www.autodoc.sk/nahradne-diely/te ... 502-3-0-h6
Jinak ja jsem daval za sadu tesneni skoro 6 tisic Kc, ale byla to komplet i se simerinkama na ventilech. Bohuzel v ni nebylo tesneni pod vika ventilu, kvuli kterymu jsem to vlastne kupoval :839:

Takze ja doporucuju:
original tesneni pod hlavy cca 5000,-
jakykoliv tesneni pod vika ventilu a pod svicky 2000,-
srovnani hlav 1500,- (mne i zabrusovali 24 ventilu - preventivne kvuli LPG, takze jsem platil 6000)
vyjmuti motoru, rozborka, sborka - odhadem 10000,- za praci
olej, filtr, chladivo - 2000,-

Plus nejaky drobnosti a bude to kolem 25ti tisic. Jo a podivej se, v jakym stavu je chladic. Muj byl prorezlej a v jednom spodnim rohu zacinal prosakovatb :655:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Já mám ještě pořád tu svojí druhou starou plečku, takže to nebudu pokoušet a budu jezdit zatím tím :-) Vida - co se týče těsnění vík ventilů; ty jsou blbý taky, jenom mě to doteď nijak netrápilo. Ale když nad tím tak přemýšlím, tak už to má cenu asi udělat taky, když ten motor půjde ven :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od cerv »

Nech si udelat rozpocet u Bima nebo v Boxer auto,at máš srovnání a uvidíš,hlavně s tím někam dojed,tady je každý mechanik přes klavesnici ;)
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“