SPM - Outback H6

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10643
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od podvlada »

Ta hadice nebyla skříplá, ale zpuchřelá. Jak nabobtnala, nepouštěla tlak, dokud jsem pořádně nešláp na brzdu, to kapalina protekla, ale už ji to zas nepustilo zpět a kolo brzdilo furt, než se to třeba přes noc zase neuvolnilo pořádně.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od Tapan »

Marku, akademickou diskuzí jsem myslel bádání nad tím, čím dalším by to mohlo být, jestli hadice, trubka, nebo brzdový válec. Dá se vymyslet, čím by to teoreticky...ale skoro vždycky to bude čep nebo pístek.

Vláďo, tak to dává smysl, ale ještě jsem se s tím nesetkal.

Jinak zarezlý a totálně zablokovaný pístek jsem měl na Felicii, naopak čepy byly celkem v pohodě. Přestože pístek jsem z toho rval pomocí svěráku a truhlářské svěrky, po repasu chodí dobře. Jak by se mohl pístek bloknout bez působení koroze nevím, asi leda nějaká nečistota při sestavování. Nebo kdyby to bylo na koncernu na zadních, tam je ten celkem složitý samostav ruční brzdy, 4 plíšky na sobě, umím si představit, dát je tam v jiném pořadí nebo některý obráceně, že to může dělat bordel. Nebo opět nečistota, ale tentokrát v tomhle mechanismu.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22700
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

S trubkou/hadicí tu teorii rozvíjel zhor :-) Teda, někde na internetu jsem narazil, že když je to prej ucpaný, tak se může stát, že šlápnutím to jde přervat a pístek zamáčknout, ale po uvolnění pedálu se mu už nechce vracet. Ale co je na tom pravdy...
VDC píše:No teda nevim, jestli jsi na to moc jemnej. To bych spíš řekl, že na to hamstáš jako nemoudrej, až se ti pístky zakusujou do destiček a nechtěj se vracet.
Ano, tohle si přesně všichni mysleli, když jsem zkurvil už ty první kotouče :-DDD A tak to dopadlo, jak to dopadlo :-D
outback píše:A čím to mažeš? Kontroluješ prachovky? Jak byla sjetá destička - rovnoměrně nebo do trojúhelníku? Máš ty staré díly nebo jejich fotky?

Brzdy se takto ničí spíš nebrzděním než brzděním.
Fotky ani ten vyhozenej díl bohužel nemám, takže jak a jestli obě desky byly sjetý už asi nezjistím :-/ Dle toho co říkali (a jestli si to pamatuju dobře...), tak seknutej byl jeden z těch pístků, zatímco druhý chodil normálně... Mazal to servis při tý repasi, čím nevím, ale vzhledem k tomu, jak rychle se mi to sralo bych řekl, že i s hodně blbým mazivem by se to až takhle rychle nepodělalo. Prachovky se měnily v rámci repase, ještě někde před ~5000km se ty brzdy kontrolovaly (protože mě sice z pohledu řidiče po té poslední výměně přišlo všechno v pohodě, nic nikde nevibrovalo, ale absolvoval jsem s tím školu smyku a tam nastal problém, kdy při krizovém brždění na doraz, kdy jsem tu brzdu zarazil vší silou a držel do zastavení, se mi to auto kouslo a nemohl jsem se znova rozjet, až když jsem to hodně urval plynem). A nenašlo se nic, sjetý to bylo dobře, rovnoměrně, chodilo to volně...
VDC píše:Tady si bloklej pístek nedokážu představit. Zarezlej ano, ale nějak zaseklej teda ne. Troufnu si tvrdit, že v 90% případů za to můžou vodící čepy. Ale spíš by mě teda fakt zajímalo, co s tím ten Jeník dělá, že se mu ty brzdy furt serou. Dyť už tam má asi osmnáctý kotouče a třicátý šestý destičky.
No spíš třicátý šestý kotouče a osmnáctý desky - ty desky mi paradoxně držej o něco déle :-DDD Nabízí se ještě otázka, jestli ten brzdič nebo něco nemohla dokurvit ta první výměna destiček. To mi dělal nějakej garážník a dělal jsem to prakticky hned, co jsem auto koupil, protože už někde při první jízdě ty destičky dojely na ten signalizační plech a dělalo to hroznej kravál. On tam tenkrát nejspíš něco nedal, myslím že ten vymezovací plíšek pod destičky nebo něco takového... Výsledkem bylo, že napřed desky na zadku začaly za jízdy rachtat, jak hromada šroubů v kýblu (pokud jsem nestál na brzdě), že se za tím lidi otáčeli. O kus později to začalo dělat i kraviny na tom předku, kde se zase začalo ozývat (čím dál silnější) cvaknutí, když jsem na tu brzdu šlápnul. Jako by tam ta deska byla na volno a při brždění si to vymezilo vůli a jeblo o ten brzdič. Tak nevim, jestli třeba tohle nemohlo doopravdy zničit tu díru uvnitř toho brzdiče nebo něco takovýho...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22700
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Jinak jsem si vzpomněl teď na jednu docela vtipnou věc :-DDD Když byl sraz v Bělý, tak jsem tam ten problém už měl. Respektive bylo to nějak celkem chvíli po tom, co začal vibrovat volant. A vlastně to nejspíš začínalo už i divně jezdit, pač si ještě naživo pamatuju, jak jsem ráno naložil ty sudy a při výjezdu na dálnici ta převodovka s tím úplně studeným motorem úplně nesmyslně z 3ky podřadila, zamkla a to auto vyletělo jak prase. Nicméně proč to píšu: když jsem dorazil odpoledne do Bělý, tak se tam seběhl hlouček lidí, co tvrdili, že to auto smrdí. Jirka Námořník tuším říkal, že to smrdí jak nějaká spálená barva. No... tak už asi víme, co to bylo :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od outback »

Tak by mne zajímalo, jestli je teď největší expert na brzdy pořád ještě Viktorka, nebo už Jenda.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22700
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

To bylo teda sprostý, ještě takhle na štědrý den :-DDD :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od VDC »

No Viktorka vede v soutěži o největší výdrž na jedny destičky.
Jenda vede soutěž o největší spotřebu brzdových komponentů za jednotku času.
No v každým případě ti Jeníku přeju, když jsou ty vánoce, aby ti to zase chvíli jezdilo bez závad !!! A je vlastně super, že to byla takováhle kravina.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od dethroned »

Hm, moc bych Ti přál aby to bylo opravdu tím, ty příznaky možná i davaj smysl. Ale osobně si myslím, ze by to kolo tak hřálo, ze neni mozny aby sis toho nevšiml. Typicky smrad brzdy nejde prehlidnout. Ja mel pistky zarezly nekolikrat na ex černém legu. Nepribrzdovalo to moc, ale prostě to kolo bylo žhavý. Pak to oddelalo i loziska.
Důvod u me byl prostý - mechanici. Poprvy dělali brzdy a vubec neresili zatuhly cepy a pistek, podruhé dali blbe prachovku na pistek, takze za pul roku to zarezlo znova.
Dokud jsem si ty brzdy neudelal komplet sám, tak s tim bylo furt nejaky sraní - vibrace, pribrzdovani.... Od te doby nenecham na brzdy nikoho sáhnout..
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10643
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od podvlada »

spm píše:S trubkou/hadicí tu teorii rozvíjel zhor Teda, někde na internetu jsem narazil, že když je to prej ucpaný, tak se může stát, že šlápnutím to jde přervat a pístek zamáčknout, ale po uvolnění pedálu se mu už nechce vracet. Ale co je na tom pravdy...
Dyt přesně to jsem psal kousek zpět a už několikrát :-D přesně tohle mi dělala Alfa a mohla za to gumová hadice mezi trubkou a brzdičem. Nicméně ale pokud už ti řekli, že pístek byl kouslej, s velkou pravděpodobností bude hadice v pořádku. Spíš bych se podíval na třmen, může bejt vychozená ta kontaktní plocha a ve chvíli, kdy zabrzdíš a působí na pístek krom axiálního tlaku i nějaká radiální síla, ho tam může kousnout ... pak nový pístky a repase nepomůžou.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22700
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

VDC píše: Jenda vede soutěž o největší spotřebu brzdových komponentů za jednotku času.
Většina lidí tady dokáže oddělat brzdy na STI za 10.000km, já to zvládám i na rodinnym kombíku :-DDD :-DDD
dethroned píše:Hm, moc bych Ti přál aby to bylo opravdu tím, ty příznaky možná i davaj smysl. Ale osobně si myslím, ze by to kolo tak hřálo, ze neni mozny aby sis toho nevšiml. Typicky smrad brzdy nejde prehlidnout. Ja mel pistky zarezly nekolikrat na ex černém legu. Nepribrzdovalo to moc, ale prostě to kolo bylo žhavý. Pak to oddelalo i loziska.
Důvod u me byl prostý - mechanici. Poprvy dělali brzdy a vubec neresili zatuhly cepy a pistek, podruhé dali blbe prachovku na pistek, takze za pul roku to zarezlo znova.
Dokud jsem si ty brzdy neudelal komplet sám, tak …
Ano, tohle je přesně ta věc, co mi hlavu nebere... nevěřil jsem, že je to tím, byl jsem hodně skeptickej, když jsem si pro to auto jel, protože jsem prostě nevěřil, že bych si něčeho takového nevšimnul. Nicméně ať to způsobovalo cokoliv, tak fakt je, že na tom jednom kole byl ten brzdový spotřebák spotřebovaný po ~15.000km... (pominu-li možnost, že by si to vymýšleli). S tím zbytkem, no, asi nejde úplně vyloučit, že se něco nepovedlo při tý repasi nebo kontrole a kouslo se to proto. Na to už taky asi nemám moc přijít... nicméně když to rozeberu sám, tak to auto už jezdit nebude :-DDD Takže asi nezbývá než čekat a jestli se to na stejném kole objeví znova, tak asi seženu jiný komponenty (tak mi napadá - půlku už těch brzd jsem měl a to jsem asi nechával u tebe Tome, ne? Jak se vlastně vůbec nazývá ten kus co jsem tam nechal? :-DDD (podle obrázků tipuju, že tam byly brzdiče a chybí mi ty třmeny) ) a budu nahánět Honzu, aby mě to naučil repasovat :-DDD Nebo se naseru a koupím ty komponenty úplně nové, protože dle autokelly mě tahle eskapáda teď už asi stála tolik, jako kdybych to udělal rovnou... a až se to zas kousne, tak si to půjdu hodit :-DDD Jinak moje jediné vysvětlení, proč jsem si toho nevšiml je, že ono to nejspíš za tepla povolilo - ono i po delší jízdě pak zmizely vibrace, atd... takže jediný co mě napadá je, že jsem u studenýho auta kousnul brzdu, pálil jí a než jsem někam dojel a z auta vystoupil, tak to povolilo a vyvětralo se...
podvlada píše:
Dyt přesně to jsem psal kousek zpět a už několikrát přesně tohle mi dělala Alfa a mohla za to gumová hadice mezi trubkou a brzdičem. Nicméně ale pokud už ti řekli, že pístek byl kouslej, s velkou pravděpodobností bude hadice v pořádku. Spíš bych se podíval na třmen, může bejt vychozená ta kontaktní plocha a ve chvíli, kdy zabrzdíš a působí na pístek krom axiálního tlaku i nějaká radiální síla, ho tam může kousnout ... pak nový pístky a repase nepomůžou.
Teď už si tou terminologií zase nejsem jistej, třmen je ta věc, ve který nejsou pístky? :-DDD Jinak teda sám popravdě nevím, jelikož se to měnilo za nějaký použitý, jestli se ty brzda měnila komplet nebo jenom ta půlka (brzdič). To jsem se asi mohl zeptat teda :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od Tapan »

Jendo, dá se tomu říkat asi různě, ale já používám třmen (ten plovoucí kus s pístkem, do kterého je hadicí přivedena brzdovka) a držák třmene (s ním je třmen spojen čepy, které mu umožňují posun v jedné ose).
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22700
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Ok, jasně, takže když se měnila ta věc s pístkem, tak by to snad mohlo být ok... a max se to kvůli tomu starýmu držáku třmene sekne tam a ohobluje mi to jenom jednu destičku :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od Tapan »

Kdepak, v čepech se to taky kousne leda v třmeni, tam je vývrt, ve kterým se děje ten pohyb. Držák třmene leda by byl deformovanej, pak bys neměl destičky rovnoběžně s kotoučem a pístek by taky zabírá ne celým obvodem, ale jen v jednom bodě. Ale to by musel být hodně hnutej, ona v tom systému nějaká vůle je a v rámci ní si to sedne.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od VDC »

To co máš u mě jsou třmeny. Ale chybí držáky třmenů s vodícími čepy.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od Slavek_xxx »

Ja jsem s brzdama na H6 bojoval 2 roky. Ruzny servisy to zkouseli resit, menily se kotouce a desticky - vsechno marny. Vzdycky to nekdo namazal bilou pastou na brzdy od ATE a do mesice byly pistky a cepy tuhy.
Od doby, co mazu pri kazdy vymene pneumatik silikonovym sprejem a brzdovou kapalinou pistky, byl a je svatej pokoj.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“