SPM - Outback H6
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: SPM - Outback H6
Ta hadice nebyla skříplá, ale zpuchřelá. Jak nabobtnala, nepouštěla tlak, dokud jsem pořádně nešláp na brzdu, to kapalina protekla, ale už ji to zas nepustilo zpět a kolo brzdilo furt, než se to třeba přes noc zase neuvolnilo pořádně.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: SPM - Outback H6
Marku, akademickou diskuzí jsem myslel bádání nad tím, čím dalším by to mohlo být, jestli hadice, trubka, nebo brzdový válec. Dá se vymyslet, čím by to teoreticky...ale skoro vždycky to bude čep nebo pístek.
Vláďo, tak to dává smysl, ale ještě jsem se s tím nesetkal.
Jinak zarezlý a totálně zablokovaný pístek jsem měl na Felicii, naopak čepy byly celkem v pohodě. Přestože pístek jsem z toho rval pomocí svěráku a truhlářské svěrky, po repasu chodí dobře. Jak by se mohl pístek bloknout bez působení koroze nevím, asi leda nějaká nečistota při sestavování. Nebo kdyby to bylo na koncernu na zadních, tam je ten celkem složitý samostav ruční brzdy, 4 plíšky na sobě, umím si představit, dát je tam v jiném pořadí nebo některý obráceně, že to může dělat bordel. Nebo opět nečistota, ale tentokrát v tomhle mechanismu.
Vláďo, tak to dává smysl, ale ještě jsem se s tím nesetkal.
Jinak zarezlý a totálně zablokovaný pístek jsem měl na Felicii, naopak čepy byly celkem v pohodě. Přestože pístek jsem z toho rval pomocí svěráku a truhlářské svěrky, po repasu chodí dobře. Jak by se mohl pístek bloknout bez působení koroze nevím, asi leda nějaká nečistota při sestavování. Nebo kdyby to bylo na koncernu na zadních, tam je ten celkem složitý samostav ruční brzdy, 4 plíšky na sobě, umím si představit, dát je tam v jiném pořadí nebo některý obráceně, že to může dělat bordel. Nebo opět nečistota, ale tentokrát v tomhle mechanismu.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
S trubkou/hadicí tu teorii rozvíjel zhor Teda, někde na internetu jsem narazil, že když je to prej ucpaný, tak se může stát, že šlápnutím to jde přervat a pístek zamáčknout, ale po uvolnění pedálu se mu už nechce vracet. Ale co je na tom pravdy...
Ano, tohle si přesně všichni mysleli, když jsem zkurvil už ty první kotouče A tak to dopadlo, jak to dopadloVDC píše:No teda nevim, jestli jsi na to moc jemnej. To bych spíš řekl, že na to hamstáš jako nemoudrej, až se ti pístky zakusujou do destiček a nechtěj se vracet.
Fotky ani ten vyhozenej díl bohužel nemám, takže jak a jestli obě desky byly sjetý už asi nezjistím Dle toho co říkali (a jestli si to pamatuju dobře...), tak seknutej byl jeden z těch pístků, zatímco druhý chodil normálně... Mazal to servis při tý repasi, čím nevím, ale vzhledem k tomu, jak rychle se mi to sralo bych řekl, že i s hodně blbým mazivem by se to až takhle rychle nepodělalo. Prachovky se měnily v rámci repase, ještě někde před ~5000km se ty brzdy kontrolovaly (protože mě sice z pohledu řidiče po té poslední výměně přišlo všechno v pohodě, nic nikde nevibrovalo, ale absolvoval jsem s tím školu smyku a tam nastal problém, kdy při krizovém brždění na doraz, kdy jsem tu brzdu zarazil vší silou a držel do zastavení, se mi to auto kouslo a nemohl jsem se znova rozjet, až když jsem to hodně urval plynem). A nenašlo se nic, sjetý to bylo dobře, rovnoměrně, chodilo to volně...outback píše:A čím to mažeš? Kontroluješ prachovky? Jak byla sjetá destička - rovnoměrně nebo do trojúhelníku? Máš ty staré díly nebo jejich fotky?
Brzdy se takto ničí spíš nebrzděním než brzděním.
No spíš třicátý šestý kotouče a osmnáctý desky - ty desky mi paradoxně držej o něco déle Nabízí se ještě otázka, jestli ten brzdič nebo něco nemohla dokurvit ta první výměna destiček. To mi dělal nějakej garážník a dělal jsem to prakticky hned, co jsem auto koupil, protože už někde při první jízdě ty destičky dojely na ten signalizační plech a dělalo to hroznej kravál. On tam tenkrát nejspíš něco nedal, myslím že ten vymezovací plíšek pod destičky nebo něco takového... Výsledkem bylo, že napřed desky na zadku začaly za jízdy rachtat, jak hromada šroubů v kýblu (pokud jsem nestál na brzdě), že se za tím lidi otáčeli. O kus později to začalo dělat i kraviny na tom předku, kde se zase začalo ozývat (čím dál silnější) cvaknutí, když jsem na tu brzdu šlápnul. Jako by tam ta deska byla na volno a při brždění si to vymezilo vůli a jeblo o ten brzdič. Tak nevim, jestli třeba tohle nemohlo doopravdy zničit tu díru uvnitř toho brzdiče nebo něco takovýho...VDC píše:Tady si bloklej pístek nedokážu představit. Zarezlej ano, ale nějak zaseklej teda ne. Troufnu si tvrdit, že v 90% případů za to můžou vodící čepy. Ale spíš by mě teda fakt zajímalo, co s tím ten Jeník dělá, že se mu ty brzdy furt serou. Dyť už tam má asi osmnáctý kotouče a třicátý šestý destičky.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Jinak jsem si vzpomněl teď na jednu docela vtipnou věc Když byl sraz v Bělý, tak jsem tam ten problém už měl. Respektive bylo to nějak celkem chvíli po tom, co začal vibrovat volant. A vlastně to nejspíš začínalo už i divně jezdit, pač si ještě naživo pamatuju, jak jsem ráno naložil ty sudy a při výjezdu na dálnici ta převodovka s tím úplně studeným motorem úplně nesmyslně z 3ky podřadila, zamkla a to auto vyletělo jak prase. Nicméně proč to píšu: když jsem dorazil odpoledne do Bělý, tak se tam seběhl hlouček lidí, co tvrdili, že to auto smrdí. Jirka Námořník tuším říkal, že to smrdí jak nějaká spálená barva. No... tak už asi víme, co to bylo
Re: SPM - Outback H6
Tak by mne zajímalo, jestli je teď největší expert na brzdy pořád ještě Viktorka, nebo už Jenda.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
To bylo teda sprostý, ještě takhle na štědrý den
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
No Viktorka vede v soutěži o největší výdrž na jedny destičky.
Jenda vede soutěž o největší spotřebu brzdových komponentů za jednotku času.
No v každým případě ti Jeníku přeju, když jsou ty vánoce, aby ti to zase chvíli jezdilo bez závad !!! A je vlastně super, že to byla takováhle kravina.
Jenda vede soutěž o největší spotřebu brzdových komponentů za jednotku času.
No v každým případě ti Jeníku přeju, když jsou ty vánoce, aby ti to zase chvíli jezdilo bez závad !!! A je vlastně super, že to byla takováhle kravina.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: SPM - Outback H6
Hm, moc bych Ti přál aby to bylo opravdu tím, ty příznaky možná i davaj smysl. Ale osobně si myslím, ze by to kolo tak hřálo, ze neni mozny aby sis toho nevšiml. Typicky smrad brzdy nejde prehlidnout. Ja mel pistky zarezly nekolikrat na ex černém legu. Nepribrzdovalo to moc, ale prostě to kolo bylo žhavý. Pak to oddelalo i loziska.
Důvod u me byl prostý - mechanici. Poprvy dělali brzdy a vubec neresili zatuhly cepy a pistek, podruhé dali blbe prachovku na pistek, takze za pul roku to zarezlo znova.
Dokud jsem si ty brzdy neudelal komplet sám, tak s tim bylo furt nejaky sraní - vibrace, pribrzdovani.... Od te doby nenecham na brzdy nikoho sáhnout..
Důvod u me byl prostý - mechanici. Poprvy dělali brzdy a vubec neresili zatuhly cepy a pistek, podruhé dali blbe prachovku na pistek, takze za pul roku to zarezlo znova.
Dokud jsem si ty brzdy neudelal komplet sám, tak s tim bylo furt nejaky sraní - vibrace, pribrzdovani.... Od te doby nenecham na brzdy nikoho sáhnout..
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: SPM - Outback H6
Dyt přesně to jsem psal kousek zpět a už několikrát přesně tohle mi dělala Alfa a mohla za to gumová hadice mezi trubkou a brzdičem. Nicméně ale pokud už ti řekli, že pístek byl kouslej, s velkou pravděpodobností bude hadice v pořádku. Spíš bych se podíval na třmen, může bejt vychozená ta kontaktní plocha a ve chvíli, kdy zabrzdíš a působí na pístek krom axiálního tlaku i nějaká radiální síla, ho tam může kousnout ... pak nový pístky a repase nepomůžou.spm píše:S trubkou/hadicí tu teorii rozvíjel zhor Teda, někde na internetu jsem narazil, že když je to prej ucpaný, tak se může stát, že šlápnutím to jde přervat a pístek zamáčknout, ale po uvolnění pedálu se mu už nechce vracet. Ale co je na tom pravdy...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Většina lidí tady dokáže oddělat brzdy na STI za 10.000km, já to zvládám i na rodinnym kombíkuVDC píše: Jenda vede soutěž o největší spotřebu brzdových komponentů za jednotku času.
Ano, tohle je přesně ta věc, co mi hlavu nebere... nevěřil jsem, že je to tím, byl jsem hodně skeptickej, když jsem si pro to auto jel, protože jsem prostě nevěřil, že bych si něčeho takového nevšimnul. Nicméně ať to způsobovalo cokoliv, tak fakt je, že na tom jednom kole byl ten brzdový spotřebák spotřebovaný po ~15.000km... (pominu-li možnost, že by si to vymýšleli). S tím zbytkem, no, asi nejde úplně vyloučit, že se něco nepovedlo při tý repasi nebo kontrole a kouslo se to proto. Na to už taky asi nemám moc přijít... nicméně když to rozeberu sám, tak to auto už jezdit nebude Takže asi nezbývá než čekat a jestli se to na stejném kole objeví znova, tak asi seženu jiný komponenty (tak mi napadá - půlku už těch brzd jsem měl a to jsem asi nechával u tebe Tome, ne? Jak se vlastně vůbec nazývá ten kus co jsem tam nechal? (podle obrázků tipuju, že tam byly brzdiče a chybí mi ty třmeny) ) a budu nahánět Honzu, aby mě to naučil repasovat Nebo se naseru a koupím ty komponenty úplně nové, protože dle autokelly mě tahle eskapáda teď už asi stála tolik, jako kdybych to udělal rovnou... a až se to zas kousne, tak si to půjdu hodit Jinak moje jediné vysvětlení, proč jsem si toho nevšiml je, že ono to nejspíš za tepla povolilo - ono i po delší jízdě pak zmizely vibrace, atd... takže jediný co mě napadá je, že jsem u studenýho auta kousnul brzdu, pálil jí a než jsem někam dojel a z auta vystoupil, tak to povolilo a vyvětralo se...dethroned píše:Hm, moc bych Ti přál aby to bylo opravdu tím, ty příznaky možná i davaj smysl. Ale osobně si myslím, ze by to kolo tak hřálo, ze neni mozny aby sis toho nevšiml. Typicky smrad brzdy nejde prehlidnout. Ja mel pistky zarezly nekolikrat na ex černém legu. Nepribrzdovalo to moc, ale prostě to kolo bylo žhavý. Pak to oddelalo i loziska.
Důvod u me byl prostý - mechanici. Poprvy dělali brzdy a vubec neresili zatuhly cepy a pistek, podruhé dali blbe prachovku na pistek, takze za pul roku to zarezlo znova.
Dokud jsem si ty brzdy neudelal komplet sám, tak …
Teď už si tou terminologií zase nejsem jistej, třmen je ta věc, ve který nejsou pístky? Jinak teda sám popravdě nevím, jelikož se to měnilo za nějaký použitý, jestli se ty brzda měnila komplet nebo jenom ta půlka (brzdič). To jsem se asi mohl zeptat tedapodvlada píše:
Dyt přesně to jsem psal kousek zpět a už několikrát přesně tohle mi dělala Alfa a mohla za to gumová hadice mezi trubkou a brzdičem. Nicméně ale pokud už ti řekli, že pístek byl kouslej, s velkou pravděpodobností bude hadice v pořádku. Spíš bych se podíval na třmen, může bejt vychozená ta kontaktní plocha a ve chvíli, kdy zabrzdíš a působí na pístek krom axiálního tlaku i nějaká radiální síla, ho tam může kousnout ... pak nový pístky a repase nepomůžou.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: SPM - Outback H6
Jendo, dá se tomu říkat asi různě, ale já používám třmen (ten plovoucí kus s pístkem, do kterého je hadicí přivedena brzdovka) a držák třmene (s ním je třmen spojen čepy, které mu umožňují posun v jedné ose).
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Ok, jasně, takže když se měnila ta věc s pístkem, tak by to snad mohlo být ok... a max se to kvůli tomu starýmu držáku třmene sekne tam a ohobluje mi to jenom jednu destičku
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: SPM - Outback H6
Kdepak, v čepech se to taky kousne leda v třmeni, tam je vývrt, ve kterým se děje ten pohyb. Držák třmene leda by byl deformovanej, pak bys neměl destičky rovnoběžně s kotoučem a pístek by taky zabírá ne celým obvodem, ale jen v jednom bodě. Ale to by musel být hodně hnutej, ona v tom systému nějaká vůle je a v rámci ní si to sedne.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
To co máš u mě jsou třmeny. Ale chybí držáky třmenů s vodícími čepy.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: SPM - Outback H6
Ja jsem s brzdama na H6 bojoval 2 roky. Ruzny servisy to zkouseli resit, menily se kotouce a desticky - vsechno marny. Vzdycky to nekdo namazal bilou pastou na brzdy od ATE a do mesice byly pistky a cepy tuhy.
Od doby, co mazu pri kazdy vymene pneumatik silikonovym sprejem a brzdovou kapalinou pistky, byl a je svatej pokoj.
Od doby, co mazu pri kazdy vymene pneumatik silikonovym sprejem a brzdovou kapalinou pistky, byl a je svatej pokoj.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG