Stránka 1 z 272

SPM - Outback H6

Napsal: sob kvě 14, 2016 1:02 am
od spm
Jelikož nějak nastával čas pořídit si konečně pořádné auto, tak jsem se rozhoupal a konečně si koupil první Subaru :-) A aby to stálo za to, tak rovnou 6 válců a vzal jsem cervovu H6ku :-) Jezdí to naprosto úžasně, pokaždé když s tím někam dojedu, tak se mi z ní vůbec nechce ven :-) Jenom tedy deštivé počasí udělalo své, takže po prvních 12 hodinách vlastnictví už mám před sebou mytí a luxování :845:

Re: SPM - Outback H6

Napsal: sob kvě 14, 2016 8:08 am
od cerv
Takže polem nepolem nejezdim malotraktorem,ale naší bývalou H6...:-) to za nás neznala,maximálně v zimě po umrznutym!

Re: SPM - Outback H6

Napsal: sob kvě 14, 2016 9:28 am
od spm
Stojí metr od cesty, pak se na ní vrátila; nějak jsem to nechtěl fotit se sídlištěm v pozadí :-)

Re: SPM - Outback H6

Napsal: sob kvě 14, 2016 10:27 pm
od VDC
Vítej mezi námi Hášestkáři. :-)

Re: SPM - Outback H6

Napsal: ned kvě 15, 2016 12:49 am
od spm
Tak dneska jsem jí připravil drastičnější zážitek a vzal jí po D1 do Brna a zpátky :-) A zatím tedy dosavadní poznatky:
  • Je to tichý, je to tichý, je to tichý :-) Na dálnici do doby, než si AT podřadí na 2 (což při přidání trochu plynu velice ráda dělá), tak ani nevím, jestli tam ten motor namontovali nebo ne :-)
  • Proběhlo druhé tankování, jestli jsem ty čísla dobře opsal, tak spotřeba 10,01. To mi přijde vcelku dost slušné na to, že většinu jsem najezdil buď po dálnici nebo jsem zkoušel jak to akceleruje :-)
  • Nějaké zkušenosti kam narvat trojúhelník? K rezervě jsem ho cpal horkotěžko, do bočních přihrádek v kufru se taky moc nevejde... tak jenom nevím, jestli jsem nějaký úkryt nepřehlídnul :-)
  • Tempomat super, jenom jeho znovunastavení se nese v trochu závodním duchu. Párkrát když jsem musel zpomalit, tak jsem jej páčkou vypnul a auto jsem nechal pomalu dojíždět, když překážka zmizela, tak jsem jej páčkou nahoru nastavil zpět na původní rychlost; nicméně tahle akce obvykle znamená podřazení o 2 a rychlý návrat k původní rychlosti :-) Podobně když jsem zpomaloval třeba na 80, tak jsem bez plynu nechal klesnout rychlost a pak nastavil rychlost tempomatu, nicméně AT zřejmě při zapnutí tempomatu dostane pocit, že budeme zrychlovat a podřadí (a když se nestane, tak se pak vrátí zpět). Hádám že je to daň za to, že tempomat zde ovládá přímo škrtící klapku servem a AT se pak chová stejně, jako když se přidá plyn. Takže jedině požadovanou rychlost napřed dosáhnout mírným přidáním plynu a potom spouštět tempomat.
  • Jelikož jsem korunovaný idiot, tak mě čeká oprava zadních brzd... Při jedné z jízd po městě jsem já debil nechal zataženou ruční brzdu :839: Naštěstí to bylo asi jenom na 1km trase v nízké rychlosti, takže narozdíl od jiné zkušenosti s jiným autem (tam byl tenkrát ručka odbržděná, ale zatuhlé lanovody a jedno kolo zůstalo lehce přibržděné) se to obešlo bez výrazného smradu spáleného obložení, hašení a vypálení kotoučů do cihlova. Předběžné škody jsou takové, že ručka nefunguje a při brždění se ozývá dosti kovový zvuk. Zítra se podívám pod kolo, co jsem tam napáchal a budu doufat, že jsem jenom dorazil destičky... Druhý poznatek z toho je, že D1 Brno-Praha se dá projet bez dotyku brzdy (první zabrždění bylo až v Praze na světlech v křižovatce :-) ).
  • Auto má lehce tendenci táhnout na pravou stranu - volant mám pro jízdu rovně lehce posunutý od středu nalevo a když se volant pustí, tak cestuje lehce doprava. Předpokládám, že by mělo stačit seřídit geometrii (dost možná jsem to stačil rozhodit vymetením nějaké díry), takže by to bude prkotina.
Jinak než si pořídím normální slušný přívěšek, tak jsem zatím zpatlal jeden dočasný home made :845:

Re: SPM - Outback H6

Napsal: ned kvě 15, 2016 7:01 am
od Mareka
A tak začíná hvězdičková závislost. :-)
Ať Ti dělá radost!

Re: SPM - Outback H6

Napsal: ned kvě 15, 2016 7:14 am
od VDC
To je dobře, že máš radost...

Tempomat se takhle chová standardně, zvykni si. :-)

Co se zadních brzd týče, tak ručka brzdí paknama uvnitř kotouče, který v tu chvíli funguje jako bubnová brzda. Takže destičky s ručkou nesouvisí. Jestli se tedy při normálním brzdění ozývá kovový zvuk, nemůže to být ruční brzdou.
A po 1km jízdě se zataženou ručkou by nemělo být obložení na paknách out, pokud už tedy nebylo na hraně. Asi si nicméně nezbyde nic jiného, než to brzo rozebrat, bez ručky to v zásadě nelze používat. Jestli ručka nebrzdí, oprav ji velmi brzo, hlavně to nenechávej dlohodobě viset na P, to by sis koledoval o poškození převodovky. Na kolíku v převodovce by to vlastně nemělo viset nikdy. Já P vůbec nepoužívám. :-)

Re: SPM - Outback H6

Napsal: ned kvě 15, 2016 10:32 am
od hamoun
... P je k parkovani ... nicemu neublizi ...
rucku staci tehdy, jako bys ji dal u manualu navic k jednicce ...

Re: SPM - Outback H6

Napsal: ned kvě 15, 2016 10:40 am
od VDC
P je kolík, kterej se mechanicky zasune do převodovky, ale viset by to na něm rozhodně nemělo Petře. Hrozí poškození převodovky, na rozdíl od visení na jedničku u manuálu...

Re: SPM - Outback H6

Napsal: ned kvě 15, 2016 4:21 pm
od spm
Jinak to teda vypadá na souhru náhod. Sundal jsem kolo; k paknám jsem se teda nedostával (předpokládám že jsou schované pod tím, co vypadá jak buben). Destičky vzadu jsou dojeté nadoraz, takže odtud ten zvuk při brždění; na předku vypadaly podobně. Takže nechám všechny vyměnit a jestli mě to nezruinuje, tak na zadku kotouče k tomu, kterým se ten konec také pomalu blíží. Ručku co jsme zkoušeli, tak ona nějak brzdí. Rukou tím kolem otočit nejde; v kopci co jsem měl k dispozici to na N taky stojí. Nicméně v tom kde jsem stál včera mi to při N začalo normálně couvat. Nějaká šance že tu ručku stačí jenom doštelovat nebo mám ty pakny rovnou měnit také?

Re: SPM - Outback H6

Napsal: ned kvě 15, 2016 4:54 pm
od Majer
Pakny seridit jde ,N je neutral takže to auto zabrzdis jen ruční brzdou P je na pic...v podstatě :-) hlavně to na to nenech stát někde v kopci ...ta racha co pak vyleze když vyradis nestojí za to a platí co psal předseda.

Sundas zadní kotouč a seridis sroubem rozevreni pakny ....rucka by měla zabírat od třetího zubu ....

Re: SPM - Outback H6

Napsal: ned kvě 15, 2016 5:21 pm
od VDC
I kdybys to musel vyměnit všechno, tak že by tě to zrujnovalo se neboj.
Pakny cca 500http://www.granex.cz/autodily/subaru/ou ... vaci-brzda

Zadní destičky od 300 ,i když s těma nejlevnějšíma nemám zkušenost, ale mám Meyle a jsem spokojen. http://www.granex.cz/autodily/subaru/ou ... a-desticka

A v případě nutnosti zadní kotouče... http://www.granex.cz/autodily/subaru/ou ... ovy-kotouc

Takže žádný tragický částky se nekonají...

Re: SPM - Outback H6

Napsal: ned kvě 15, 2016 5:40 pm
od Majer
Osobně doporučuji nekupovat ty nejlevnější ....hlavně ty přední kotouče a desky bych jiné než ATE nechtěl ....neb už jsem jednou chtěl ušetřit a samo ze se to zvlnilo jak uzovka ....za sebe ATE a nebo TRW

Re: SPM - Outback H6

Napsal: ned kvě 15, 2016 6:12 pm
od VDC
Mám vepředu Meyle jak kotouče, tak desky a brzdí jako víno. Samozřejmě ty úplně nejlevnější bych taky nekupoval.

Re: SPM - Outback H6

Napsal: ned kvě 15, 2016 6:34 pm
od fort
Pokud půjdeš do kotoučů, doporučuji vybírat ty, které mají povrchovou úpravu. Jinak to máš za chvíli jak Zikmunda (lišku ryšavou). Já jsem koupil dopředu bremba a trochu pískájí při dobržďování,jinak ok.

Odesláno z mého W910 pomocí Tapatalk