SPM - Outback H6

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od Slavek_xxx »

spm> mne jedna zimni taky furt uchazela, menil se ventilek, 2x se zouvala a nic. A pred 2ma tydny jsem ji vymenil a zjistil jsem miniaturni dirku ve vzorku - jen diky tomu, ze byla mokra a zrovna udelala bublinku.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22754
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Hmm, to už se asi i dost blbě opravuje, co? Mno, uvidíme... oni tyhle s tím mým nájezdem stejně asi jsou už jenom na tuhle sezónu, takže v nejhorším to s tím v tomhle stavu už nějak doklepu (stejně tankuju každý týden, tak to prostě po tankování o ty dvě desetiny dofouknu) a další rok půjdou jiné. Jenom je teda zábava s tím, kolik je problémů na jedné gumě, když další 3 drží úplně v pohodě :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22754
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Dneska jsem taky zůstal konečně jeden den doma, tak jsem vyběhl praktikovat Vánoční dárky na H6 :-D A skončil jsem zase polovičním úspěchem :-)

Po radostech s objížděním všech benzinek s kompresorem jsem si nechal nadělit malý 12V kompresor (http://kompresory.heureka.cz/extol-prem ... 01-cc-160/) s tím, že na to přifukování kol by to snad mohlo být OK. Velký kompresor jsem nechtěl, pač ho zase jinak neuživím, překážel by a tohle kdyby fungovalo, tak se to dá brát i sebou na cesty pro případ nouze. A dofukování kol na benzinkách mě stejně štvalo, protože než tam dojedu, tak se gumy ohřejou, ukazuje to zase úplně jiný tlak, takže přefouknout, druhý den to s měřákem upouštět, brrr... No a překvapivě kompresorek funguje poměrně pěkně. Šňůra dost dlouhá na to, že se to dá natáhnout k libovolnému kolu. Desetinu atmosféry mi to do 16 kol fouká asi 10 sekund, takže na to občasné dofouknutí kol úplně v pohodě - za chvíli je hotovo. Takže podle mě super :-)

Hůře jsem dopadl s momentovým klíčem - přijde mi, že nějak nemomentuje. Než jsem začal povolovat šrouby a dotahovat správně, tak jsem ho vyzkoušel. Nastavil jsem nejnižší moment (asi 28Nm), nasadil na utáhlé kolo a přitáhnul. A nic, furt by utahoval, i ve chvíli, kdy mi přišlo, že už na něj tlačím celkem silou (a že by hádám 28Nm mělo být fakt prd). Takže zase nic a mám to utažené pořád na kokota :-D Jenom doufám, že se z reklamace vrátí lepší kus, než v případě pneuměřiče :-DDD (který jsem po druhý teda ještě nereklamoval, zatím jsem se smířil s tím, že hodnotu odečítám přímo na ventilku, než ho sundám :-) ).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22754
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Tak beru zpět, momenťák funguje taky. Nějak mi to nedalo, šel jsem si s tím zase ven hrát... Nějak jsem čekal, držíc tohle náčiní v ruce poprvé, že bude při dosažení momentu procvakávat. On ale jenom cvakne (a ještě navíc na tom minimálním momentu, na kterém jsem to testoval, to cvaknutí není tak moc zřetelné). Takže jsem hned šel přetáhnout kola na obou autech. Pozitivní je, že ty kola nějak extra přetažený nebyly. Zvlášť ty hliníky jsem povolil a v zásadě utáhnul na +- stejně, kde byly i předtím; jedno kolo jsem spíš i víc dotáhnul, než bylo. Takže jsem prve snad vysloveně nic nezmrvil. Negativní je, že to asi něco vypovídá o mé svalové hmotě :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22754
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Tak už se snad blížím do finále s doděláním dalšího restu - a to znovu zakrytování podvozku po té, co jsem v Milovicích nechal korýšům na hraní plastový kryt pod motor (nad čímž stále bádám, jak jsem si něčeho takového mohl nevšimnout :-D ). Takže si můžu na Nový rok lehnout pod auto a zkusit to dát zase do pořádku; ať se mi daří dále držet motor v té absolutní čistotě, že by z něho šlo jíst :-DDD Tímto tedy patří velké díky předsedovi za poskytnutí deklu a marcelovi za subaru spedici ,,,,| (*_^) |,,,,
Přílohy
20161229_180404.jpg
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od VDC »

Je to opravdu jen tak na zakrytí na silnici. Rádo se stalo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22754
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Myslím, že je celkem v pohodě; teď jsem to tam našrouboval a drží tam hezky :-) Jen při příštím servisu nechám ještě vyměnit jeden z těch šroubů, co ho drží z boku - na jednom se asi vytrhla ta úchytka z díry a nejde pořádně přitáhnout.

A já, jestli se v tom konečně nepřestanu vrtat, tak asi příštímu ježíškovi píšu o nájezdy. Ačkoliv mám celkem kompaktní postavu, tak nasoukat se po zádech pod motor nebylo zrovna jednoduché :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22754
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Tak máme menší výročí :-) To znamená 10.000km a kousek spolu (respektive už přes 11, než jsem tohle napsal, tak jsem nalítal dalších 700 km) :-) Několik poznatků:
  • Je to můj první automat, v podstatě i jediný, který jsem řídil (vyjma zážitkové jízdy v Porsche 911 Turbo :-D ) a nejspíš asi i nejsilnější auto, co jsem řídil (vyjma zážitkové jízdy v Porsche 911 Turbo :-DDD). Jo a taky první AWD, první subaru, ... :-DDD
  • Zvykání si na automat bylo překvapivě hodně jednoduché, rychlé a hladké. Zkušební jízdu a následně první jízdu, kdy jsem si to vezl domů, jsem absolvoval s levou nohou skrčenou pod sedačkou, pak už jsem se na to vykašlal a žádný problém nenastal - nikdy jsem si nehamtl levou nohou na brzdu ani nic podobného :-) Jenom to samé nemůžu říct o ženě, která má modřiny na ruce, když jí to někdy půjčím (furt za jízdy šahá po voliči a já jí preventivně přes tu ruku mlátím :-DDD)
  • Daleko horší na zvyk bylo co se týče rozjíždění. Tady asi svou roli sehrála komabinace automat, hodně prudký plyn a velký výkon. Ze začátku jsem měl problém s tím popojíždět v koloně, prakticky rozjezd vypadal jako plyn a hned brzda, abych nevletěl do toho před sebou. A než jsem se s tím celkově naučil rozjíždět hladce, aby si pasažéři neomlacovali hlavu o opěrku, tak to celkem trvalo :-)
  • Na výkon si člověk zvykne zase naopak velice rychle. Na to, jaký to byl diametrální skok z předchozích aut, tak mi to dnes přijde naopak jako takový normální rozumný výkon pro běžné cestování :-DDD ale tady asi zase hraje roli to, že je to atmosféra, takže se to zřídkakdy dostává do těch otáček, kde to předvádí šílené věci :-) (ale ten zvuk nad 4000 rpm je silně návykový :-D)
  • Je to neuvěřitelně univerzální auto. Dá se s tím v pohodě cestovat daleké cesty, v klidu, za libovolných povětrnostních podmínek. Když se na to šlápne, tak to dokáže také předvést pěkné věci. No a v terénu to na poměry kombíku projede taky naprostý nesmysl :-)
  • AWD funguje také impozantně. Už v létě rozjezdy na dlažebních kostkách za deště byly velice pěkné (konkrétně nebylo vůbec poznat, že byly mokré... zatímco FWD auto hrabe jak vzteklé jakmile se dá plynu jenom trochu víc, Outback vystřelí jak raketa bez prokluzu). V zimě taky super; pokud na té silnici nebyl zrovna led, tak to prostě jelo tam, kam mělo, bez nějaké známky klouzání. Třeba pěkné byly taky přejezdy mezi pruhy na dálnici za vánice, tedy kdy v pruzích byly projeté akorát koleje a mezi pruhy ty napadané sračky. Kdyby při tom přejezdu nebylo slyšet, jak se ty sračky odráží o podběhy, tak to nebylo z kokpitu ani poznat.
  • Jak se tu každou chvíli někde omílá, jak evropské křápy mají vychytávky a Subaru o tomhle není, tak bych to tak tragicky neviděl (dokázal bych i vyjmenovat několikero věcí, který mě na těch evropských autech serou a Outback je má vyřešené mnohem líp). Ale přeci jen jsou asi dvě věci, které mi celkem krev pijou. První je absence kontrolky na nastavení tempomatu (tuším, že novější modely to snad už mají), tedy že není nijak poznat, že tempomat je nastaven a udržuje rychlost. Štve mě to v kombinaci s tím, že ta nastavovací páčka ne vždy zareguje (nevím, jestli je naprd už z výroby nebo je už prostě sešlá věkem), takže se mi občas stane, že si myslím, že jsem nastavil tempomat, pustím plyn a po chvíli zjistim, že ne :-) Zvláště když se to stane v levém pruhu na dálnici, tak člověk vypadá jak tydýt. Druhá je ta stahovací roletka kufru, kterou jsem se stále pořádně nenaučil vytáhnout a zaaretovat v nějaké rozumné časové době... třeba škodovka na tu roletku má vodící lištu, takže za ní stačí jenom zatáhnout.
  • Údržbově po tom větším servisu na začátku už je to celkem v pohodě. Co si vybavuju, tak z věcí, co odešly, už jsem měnil jenom baterku a přední potkávací žárovky. Pak teda bylo pár věcí, které jsem musel měnit, ale spíš díky své blbosti :-) Sem patří kryt pod motor, který jsem ztratil (díky VDC!) a zrcátko, které mi prasklo. Nové už mám (díky cerve!), jenom ho musím nechat ještě nalakovat a vyměnit. Pak teda taky ve snaze zalepit miniprasklinku zadního světelného panelu jsem ho rupnul celý (zatím zalepeno epoxidem, vypadá to hnusně, ale neteče tam) a mám lehce prasklý přední nárazník u tažného oka (patrně taky zpraseno v Milovicích); uvidím, jestli to půjde svařit. Brzo půjde na výměnu oleje (a snad konečně i toho klima kompresoru), tak uvidíme, co se tam najde. Jediné, co se zatím ozývá, je nějaké povrzávání na studeném motoru; nejspíše to bude ložisko alternátoru nebo nějaká podobná chujovina.
Pokud někdo ten elaborát nechce číst, celý, tak ve zkratce by to šlo sepsat asi jako: "to auto je super kára nejlepší na zeměkouli a fakt to auto miluju" [SUBARU] :-DDD
Přílohy
20170211_111910.jpg
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od VDC »

Mohl jsi tu přístrojovku před focením alespoň trochu utřít... ;-D
Ale jinak je super, že jsi tak spokojený. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22754
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Jo, ten úklid nějak pokulhává :-DDD S napětím očekávám jaro a udělá se kompletní očista :-) Mám skoro strach, že někde ještě povypadají zapomenuté kusy bahna z Milovic :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od sima »

spm píše: Pokud někdo ten elaborát nechce číst, celý, tak ve zkratce by to šlo sepsat asi jako: "to auto je super kára nejlepší na zeměkouli a fakt to auto miluju"
Já to přečetl celé :-),páč tyhlety otubacky H6 žeru(mám obecně nějak moc velké sympatie k 3.0 šestiválcům,to samé i u citroenu,hlavně tedy konkrétně stará xantie,neskutečné letadlo.. a když je to auto navíc pěkné,nemá to chybu ,,,,| (*_^) |,,,, )paráda,vidím,že jsi spokojen (*_^) |,,,,
Na bahno se vytoto,tj dobrý nástřik :-) lepší jak sůl.Já teď wapkoval z forejse taky loňské bahno,zespodu.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od u-geen »

sima... jojo, blato je perfektni... obvzlast po zime, kdy je napusteny soli a krasne si pracuje
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od sima »

Ty staré podzimní zvtrdlé beton bláta nic nenasajou,nejde to ani dolů,leda velkým tlakem,natož aby jima prošla sůl,mimochodem,nebylo to myšleno tak úplně vážně,klid =)Rozhodně naše plky nemají a nebudou mít zjevně vliv na to,kdy spm umyje své auto :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22754
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od spm »

Jo, sice pořízení třílitrový čtyřkolky na dojíždění do práce po dálnici z počátku vypadalo, jak když na mě přišla krize středního věku, ale teďka zpětně hodnoceno mi to pořád přijde jako hodně dobrý start do světa Subaru ;-D Je to čirá radost, tahle strojovna =)

Jo, to vypečené bahno bylo opravdu úžo. Pořádná porce se ho namačkala nad výfukové vedení, pod ten krycí plech. Zvlášť za tou třetí lambdou, kde se to sjednocuje do jedné roury, je takový hezký trojúhelníček - tam se uhnízdila megahrouda, která se tím teplem hezky vypekla do tvrda a za boha to nešlo tam odsud odstranit, protože byla zase moc velká na to, aby dostupnými otvory prošla ven. S tím jsem si hrozně užil :-) Zvedák jsem neměl, takže jsem se válel na zádech pod autem a tahal sebou wapku. Takže je asi i celkem dost možné, že tam něco zapomenuté bude. Nicméně očistit to bude chtít i interiér. Ten sice nějakým zevrubným čištěním po Milovicích taky prošel, ale něco tam zapomenuté taky bude. A hlavně jak je vidět z bordelu na přístrojovce, tak je to už zaprasené celkově :-) Nic, očistu plánuju, ale prostornou teplou garáž nemám a v zimě se mi do toho moc nechce, tak očekávám oteplení :-D Pak to postavím hezky na zahradu a zase budu poslouchat sousedy, že mám to auto radši než ženu (true story) :-DDD

Jinak jsem zapomněl pochválit ještě adaptační funkci automatu. To jeho chování se za tu dobu změnilo celkem hodně a jak jsem na začátku míval nějaké rozepře, kdy to nedělalo úplně co jsem chtěl, tak se mi hodně dlouho už nic takového nestalo a fakt super. Jedna z věcí, kterou to třeba ovlivnilo, byl reset tempomatu na předchozí rychlost. To když jsem ze začátku udělal na dálnici při cca 120, tak po resetu auto podřadilo a vyletělo dopředu jak raketa. Já už jsem ho úspěšně naučil zlenivět, takže po resetu to v klidnym důchodcovskym tempu začne vyjíždět vpřed; úplně jedna radost to teď používat :-)
Naposledy upravil(a) spm dne úte úno 21, 2017 12:51 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2233
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od Levap »

Prosím te co je to reset tempomatu na teplotu? Diky

... by Tapatalk
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“