SPM - Outback H6
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Tvl, držák, další komponenta
Re: SPM - Outback H6
Jako on tomu každej říká trochu jinak. Třeba s technikem z Toyoty jsme museli to názvosloví sladit, než jsme si vysvětlili, co je potřeba.
Každopádně máš brzdový třmen, (chybně) lidově brzdič . To je to, v čem je hydraulika, pístek/ky, vede do něj tlaková hadice.
Třmen má (v našich případech) plovoucí uložení, to jsou ty neustále omílané vodící čepy. V téhle konstrukci je to tak, že čepy jsou přišroubované k brzdovému třmenu a zasunuté do držáku třmenu. V něm jsou uložené desky, někdy různé pružinky atd. Držák třmenu máš přišroubovanej na těhlici. To je to, v čem je ložisko s nábojem, případně u novějších modelů domeček s ložiskem a nábojem.
Tady je komplet. Nahoře visí třmen, dole držák přišroubovanej na těhlici.
Kdybyste věděli, kolik obrázků jsem mu poslal za posledních pár měsíců přes Messenger a kolikrát jsme se o tom už bavili...
Každopádně máš brzdový třmen, (chybně) lidově brzdič . To je to, v čem je hydraulika, pístek/ky, vede do něj tlaková hadice.
Třmen má (v našich případech) plovoucí uložení, to jsou ty neustále omílané vodící čepy. V téhle konstrukci je to tak, že čepy jsou přišroubované k brzdovému třmenu a zasunuté do držáku třmenu. V něm jsou uložené desky, někdy různé pružinky atd. Držák třmenu máš přišroubovanej na těhlici. To je to, v čem je ložisko s nábojem, případně u novějších modelů domeček s ložiskem a nábojem.
Tady je komplet. Nahoře visí třmen, dole držák přišroubovanej na těhlici.
Kdybyste věděli, kolik obrázků jsem mu poslal za posledních pár měsíců přes Messenger a kolikrát jsme se o tom už bavili...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19162
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: SPM - Outback H6
ale treba s pocitacem umi poradit skvele
neboj se toho .. je to fakt jednoduche .. nani na tom co podelat ...
.. ja bych se teda spis bal odpojeni a pak po pripojeni spravne odvzdusnit ..
ALE .. kdyz vim, ze existujou pripravky, ze si to clovek odvzdusni sam .. tak bych si ho poridil a sel do toho
neboj se toho .. je to fakt jednoduche .. nani na tom co podelat ...
.. ja bych se teda spis bal odpojeni a pak po pripojeni spravne odvzdusnit ..
ALE .. kdyz vim, ze existujou pripravky, ze si to clovek odvzdusni sam .. tak bych si ho poridil a sel do toho
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: SPM - Outback H6
Prej není co podělat.
Zrovna bagatelizovat náročnost práce kolem brzd mi nepřijde moudrý.
Zrovna bagatelizovat náročnost práce kolem brzd mi nepřijde moudrý.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
Až si pojedeš pro auto, tak mi ty brzdy přivez, já ti to nechám opískovat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tomiq
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1489
- Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš P.
- Bydliště: Praha - Východ
Re: SPM - Outback H6
HonzaCZ píše:Jako on tomu každej říká trochu jinak. Třeba s technikem z Toyoty jsme museli to názvosloví sladit, než jsme si vysvětlili, co je potřeba.
Každopádně máš brzdový třmen, (chybně) lidově brzdič . To je to, v čem je hydraulika, pístek/ky, vede do něj tlaková hadice.
IMG_20191030_200331.jpg
Třmen má (v našich případech) plovoucí uložení, to jsou ty neustále omílané vodící čepy. V téhle konstrukci je to tak, že čepy jsou přišroubované k brzdovému třmenu a zasunuté do držáku třmenu. V něm jsou uložené desky, někdy různé pružinky atd. Držák třmenu máš přišroubovanej na těhlici. To je to, v čem je ložisko …
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
Tak hotovo. Včera jsem namontoval vejfuk, můj bývalý nerezový.
A pak jsem si hrál s vedením kabelů od baterky dozadu do levého kastlíku, pro připojení měniče.
Honza si pořídil kabel 25mm2 průřez a velký pojistkový pouzdro. To jsem dal, jak je patrné z fotky pod čelní sklo. Já jsem nalisoval oka.
Napojení na baterku je jasný, na tyhle svorky to byla sranda připojit. Do auta protaženo průchodkou pod posilovačem brzd, taženo podél benzínového vedení levou stranou auta pod kobercem. Podél prahu to bylo samozřejmě trošku sraní, páč je to tam knop a se sedačkou se tam člověk nedostane. A manipulovat s tou elektrifikovanou seslí nic moc.
Za zadním opěradlem po podlaze a protaženo do levé schránky.
.
.
Ještě jsem Honzovi rozebral a zkontroloval ty přední brzdy a neshledal jsem na nich naprosto nic závadného. Všechno chodí volně, čepy namazány, pístky nové. Brzdný účinek při zkušební jízdě stejný jako u mých.
Jo a vzpomněl jsem si, že jsem před časem musel fakt prudce na brzdy a stalo se mi to samý, co Honzovi na škole smyku. Brzdy se pustily až po rozjetí a lupnutí. Vytěsnil jsem to, protože se to stalo jenom jednou a jinak to funguje normálně. Vzpomněl jsem si na to tak nějak mimoděk.
A pak jsem si hrál s vedením kabelů od baterky dozadu do levého kastlíku, pro připojení měniče.
Honza si pořídil kabel 25mm2 průřez a velký pojistkový pouzdro. To jsem dal, jak je patrné z fotky pod čelní sklo. Já jsem nalisoval oka.
Napojení na baterku je jasný, na tyhle svorky to byla sranda připojit. Do auta protaženo průchodkou pod posilovačem brzd, taženo podél benzínového vedení levou stranou auta pod kobercem. Podél prahu to bylo samozřejmě trošku sraní, páč je to tam knop a se sedačkou se tam člověk nedostane. A manipulovat s tou elektrifikovanou seslí nic moc.
Za zadním opěradlem po podlaze a protaženo do levé schránky.
.
.
Ještě jsem Honzovi rozebral a zkontroloval ty přední brzdy a neshledal jsem na nich naprosto nic závadného. Všechno chodí volně, čepy namazány, pístky nové. Brzdný účinek při zkušební jízdě stejný jako u mých.
Jo a vzpomněl jsem si, že jsem před časem musel fakt prudce na brzdy a stalo se mi to samý, co Honzovi na škole smyku. Brzdy se pustily až po rozjetí a lupnutí. Vytěsnil jsem to, protože se to stalo jenom jednou a jinak to funguje normálně. Vzpomněl jsem si na to tak nějak mimoděk.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: SPM - Outback H6
Ty brzdy jsou záhada. Podle toho chování, bych tipoval zadřený pístek, ale píšeš, že je to OK.
Pěkně jsi to zase ošetřil.
Nechápu, proč se dozadu táhne i minus pol baterky?
Pěkně jsi to zase ošetřil.
Nechápu, proč se dozadu táhne i minus pol baterky?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Jee, ty jsi to i nalisoval, super jenom teda to jsem ja kokot ti tam mohl ty oka nechat, kdyz uz jsem je kupoval. Mam je v garazi... no nic no budu priste vic myslet
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
No jasně, že nalisoval, protože bych to nemohl udělat na míru a schovával bych ti tam někam nezkrácený konce a v tom motorovým prostoru jsem to musel protahat a zafixovat a zaizolovat.
Marku když já nejsem elektrikář a neumím odhadnout/spočítat, jak velký proudy můžou téct kastlí. Tak takhle z toho mám lepší pocit. Sám to tak mám taky zapojený.
Marku když já nejsem elektrikář a neumím odhadnout/spočítat, jak velký proudy můžou téct kastlí. Tak takhle z toho mám lepší pocit. Sám to tak mám taky zapojený.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: SPM - Outback H6
Tyjo, kastlí může téct asi hodně, podle mě bude mít větší průřez než ten kabel, ta to zvládne, ale spíš kde vzadu vzít kostřící bod tak velkej, aby si z něj šlo vzít bez velkýho přechodovýho odporu takovej výkon? ikdyž, Tome, určitě by sis se svářečkou a pořádným kusem závitu taky poradil, co?VDC píše:No jasně, že nalisoval, protože bych to nemohl udělat na míru a schovával bych ti tam někam nezkrácený konce a v tom motorovým prostoru jsem to musel protahat a zafixovat a zaizolovat.
Marku když já nejsem elektrikář a neumím odhadnout/spočítat, jak velký proudy můžou téct kastlí. Tak takhle z toho mám lepší pocit. Sám to tak mám taky zapojený.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2174
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: SPM - Outback H6
Mám vzadu zemění pod podlážkou do nosníku, mám zase lepší pocit z toho, že nemám 4 metrový souběh 2 silových kabelů... Mám teda 2nasobný průřez + kabelu, snažil jsem se to dimenzovat i na možnost nouzového startování z pomocné baterky vzadu, takže jsem o téhle variantě nepřemýšlel...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Tak to já ti aspoň zkusím ty oka zase přivézt do zásoby, když už jsem je kokot nechal doma
S tím kabelem to moc hrotíte. Já bych to teda kastlí pouštět nechtěl a jsem rád, že tam ten druhej kabel není. Ta kastle to sice asi nějak zvládne, ale pak to někde urezne nebo něco a bude to svařovat... A když vidím, jakej hroznej bordel nastane, když někde na origo instalaci se udělá přechoďák na kostře, tak představa, co to udělá, když tou kastlí poteče 60A, brrr... Jinak Kolben tady jednou někde prohlašoval, že u zemnícího bodu není jedno, kam se to připojí a že na tom záleží... akorát teda slíbil, že zjistí proč a už nenapsal
Co se týče souběhu, tak souběh dvou silových kabelů to není, když je to vlastně jeden. Do baráku taky máte zakopaný jenom jeden kabel, ještě v jedné izolaci, taky se nekope zvlášť dráha pro fázi a zvlášť pro nulu. Navíc je to DC, kde sice indukce za nějakých okolností je taky, ale ne taková jako u AC. V souběhu je to teda akorát s tou originální instalací. A ok - s ní by to mohl být problém, když by se to vedení použilo pro startování auta (ta indukce podle všeho probíhá při větších změnách proudu, což zrovna startování docela je). Nicméně, já tam baterku sice asi někdy mít budu, ale jelikož je to auto malý, tak baterka bude nějak jednoduše vyndavací a zastamdací, takže nouzový startování bych řešil tak, že baterku odnesu k motoru a připojím startovacím kabelama
S tím kabelem to moc hrotíte. Já bych to teda kastlí pouštět nechtěl a jsem rád, že tam ten druhej kabel není. Ta kastle to sice asi nějak zvládne, ale pak to někde urezne nebo něco a bude to svařovat... A když vidím, jakej hroznej bordel nastane, když někde na origo instalaci se udělá přechoďák na kostře, tak představa, co to udělá, když tou kastlí poteče 60A, brrr... Jinak Kolben tady jednou někde prohlašoval, že u zemnícího bodu není jedno, kam se to připojí a že na tom záleží... akorát teda slíbil, že zjistí proč a už nenapsal
Co se týče souběhu, tak souběh dvou silových kabelů to není, když je to vlastně jeden. Do baráku taky máte zakopaný jenom jeden kabel, ještě v jedné izolaci, taky se nekope zvlášť dráha pro fázi a zvlášť pro nulu. Navíc je to DC, kde sice indukce za nějakých okolností je taky, ale ne taková jako u AC. V souběhu je to teda akorát s tou originální instalací. A ok - s ní by to mohl být problém, když by se to vedení použilo pro startování auta (ta indukce podle všeho probíhá při větších změnách proudu, což zrovna startování docela je). Nicméně, já tam baterku sice asi někdy mít budu, ale jelikož je to auto malý, tak baterka bude nějak jednoduše vyndavací a zastamdací, takže nouzový startování bych řešil tak, že baterku odnesu k motoru a připojím startovacím kabelama
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Jo a už se strašně těším na ten zvuk výfuku
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
Tak jasně, mohl jsem tam navařit pořádnej šroub. Tak holt příště.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97